اول دبستان کندو۹۹
دختران عزیز کندو؛ سلام ➕🍃 با پذیرش کلیه هزینه ها توسط یکی از خیرین ;; ثبت نام ""رایگان"" شد.❌❌ ارس
والدین عزیز
سلام
از اینکه بستر همراهی فرزندان
در کار خیر را مهیا می فرمایید
سپاسگزارم 🍃
#بازارچه_خیریه از فرصت های کوتاه است که, ترکیب مستحکمی از 6 حوزه تربیتی ایجاد می کند:
اخلاقی, معنوی
اقتصادی, حرفه ای
اجتماعی, ارتباطی
عاطفی, هیجانی
هنری, تولیدی
در کار خیر از هم سبقت بگیریم !
امام على علیه السلام :
لا أدَبَ مَعَ غَضَبٍ
با خشم، تربیت ممکن نیست
غرر الحکم ، ح 10529.
🌺قصه خوانی (درخت بخشنده)🌺
قصه درختی که با پسر بچه ای دوست است و در تمام مراحل زندگی با داشته هایش پسر را یاری میکند . پسر کم کم بزرگ می شود و ... این قصه به شکل سایه بازی ارائه شد. متن قصه مفاهیمی همچون : بخشندگی، دوستی ،... را بدنبال داشت.در عین حال شیوه ی ارائه ی قصه بشکل سایه بازی اهدافی همچون افزایش خلاقیت و افزایش مهارت شناختی(مفهوم سایه و نور ) را در برگرفت.
دبستان کندو:
🌺بازی چند مرحله ای🌺 مرحله اول(لی لی) افزایش مهارت حرکتی( حفظ تعادل ، تقویت ماهیچه های درشت، هماهنگی حرکتی) مرحله دوم (انتقال بادکنک) : افزایش مهارت های هوش هیجانی(مولفه های همدلی، مسیولیت پذیری، روابط بین فردی، انعطاف پذیری ، شادمانی) مرحله سوم( عبور از خط با کتاب روی سر): افزایش مهارت حرکتی( حفظ تعادل ، تقویت ماهیچه های درشت، هماهنگی حرکتی) مرحله چهارم (پرش) : افزایش مهرات جسمانی حرکتی (تقویت ماهیچه های درشت)
دبستان کندو:
🌺بازی چند مرحله ای🌺
مرحله اول(لی لی) افزایش مهارت حرکتی( حفظ تعادل ، تقویت ماهیچه های درشت، هماهنگی حرکتی)
مرحله دوم (انتقال بادکنک) : افزایش مهارت های هوش هیجانی(مولفه های همدلی، مسیولیت پذیری، روابط بین فردی، انعطاف پذیری ، شادمانی)
مرحله سوم( عبور از خط با کتاب روی سر): افزایش مهارت حرکتی( حفظ تعادل ، تقویت ماهیچه های درشت، هماهنگی حرکتی)
مرحله چهارم (پرش) : افزایش مهرات جسمانی حرکتی (تقویت ماهیچه های درشت)
🌺غرفه هفت سین(سیر)🌺
تهیه سیر توسط کودکان با خمیر گلسازی افزایش مهارت حرکتی(تقویت ماهیچه های ظریف، افزایش مهارت عاطفی(ذوق هنری)، افزایش مهارت شناختی( مفهوم گردی، تغییر شکل پذیری، قدرت تخیل، توانایی ذهنی تمرکز ، حل مساله (چگونگی دادن شیار های مربوط به سیر)) افزایش مهارت اجتماعی( شناخت فرهنگ ملی، افزایش مهارت های زندگی)
🌺نمایش دختر کوچولو🌺
ارائه نمایش از دختر کوچکی که در مهمانی ها و رفتن به خانه ی دیگران، وسایل بقیه را بدون اجازه بر میدارد. پس از ارائه نمایش از بچه ها سوال شد که علت این رفتار دختر کوچولو چیست ؟ این گفتگو و پرسش از همه به نیت برون ریزی کودکان انجام شد. کودکان به دلایل متفاوتی اشاره نمودند : نمیداند که نباید بردارد. چون آن وسایل را دوست دارد بر میدارد و... سپس ادامه نمایش ارائه شد که در طی آن تمام افرادی که وسایلشان برده شده بود با مشکلاتی روبرو شدند (مثلا قرص پیرزن همسایه که باید میخورد نبود و...) دوباره گفتگویی انجام شد که چه اتفاقاتی افتاد بعد از اینکه دختر کوچولو بدون اجازه وسایل را بر داشت ؟ و به راه حل های کودکان برای این مشکل پرداخته شد . اکثر کودکان به برگرداندن وسیله اشاره نمودند که به شکل نا محسوس وسایل را سر جایش بگذارد. این مورد نمایش داده شد و بعد از آن موردی هم به نمایش در آمد که اگر دختر کوچولو مستقیما هم معذرت خواهی کند و وسیله را پس بدهد نیز امکان پذیر است .
این نمایش یکی از مهارت های اجتماعی (اجازه گرفتن و درک مالکیت ) را در برگرفت. قابل ذکر است که ضعف در بعضی از مهارت های اجتماعی که نتیجه عدم آموزش کودک می باشد میبایست به شکل نمایش و قصه و... به صورت واضح و روشن بیان شوند.