8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🍃✨﷽✨
#اصول_میزان
#تقید_به_ارزش_های_دینی
🔻حالا که میگید فلسفه بعضی احکام رو نمیشه فهمید، پس چه فرقی کرد با خرافات؟
برای اونا هم میگن دلیل داره ولی ما نمیفهمیم!
⬅️ پاسخ استاد...
#استاد_رحیمپور_ازغدی
👈پنجشنبه ها :
عطر عترت _ احکام
📍لینک دعوت:
https://eitaa.com/candoo_school
🌻دبستان و پیش دبستانی کندو
🐝مدارس تحول خواه
🌼ارتباط با کندوی 🚺
۰۹۲۳۳۱۷۱۴۲۳
#تاریخ_تنظیم⤵️
۱۴۰۲/۹/۱۰
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🍃✨﷽✨
📚#اصول_آزادی_بندگی
✳️اصل شماره( ۱ )
💠 «هدف زندگی، رسیدن به سعادت وکمال است».
❓پرسش :هدف خداوند از خلقت کُلِّ عالم وانسان چیست؟
🔻پاسخ:هدف به معنی انگیزه یعنی:عامل ومحرک فاعل. اما درمورد خداوند نمی توانیم قائل به هدف وغرض باشیم.زیرا این مستلزم نقص فاعل ورسیدن به استکمال است.
درحالی که خداوند، مستجمع جمیع صفات وکمالات وجودی است.
🌷 درمورد خداوند، منظور از هدف خلقت، غایت وهدف فاعل نیست، بلکه هدف فعل است. این فعل آفریده شده که به آن کمال خود برسد.
🌷 هدف کُلّ خلقت، خداست. انسان خلق شده است تا خدایی کند وبه همه چیز عالَم برسد تا نواقص خود را جبران کند.
🌷_ راه این هدف، عبودیت وصراط مستقیم است. «العبودیَّة جوهرةٌ کُنهُها الرُّبوبیة» عبودیت گوهری است که ظاهرش بندگی ونهایت وباطنش وآخرین هدف ومقصدش، ربوبیت است.
🌷هدف زندگی، ساختن انسان کامل است که باید توسط أنبیاء پیاده شود. حقیقت عبادت باز یافتن وپیدا کردن «خود» است. ولی نه خود حیوانی، بلکه آن خود حقیقی، خود ملکوتی.
📝نتایج حاصله از اصل ۱ ⤵️
۱_عبودیت راه خدایی شدن است.
۲_بر اثر عبودیت، انسان به قُرب می رسد. منظور از قَرب، قُرب وجودی است. یعنی:تجلّی وجود خداوند بر انسان.
🔹کلید واژه ها
#هدف
#عبودیت
#قُرب
📚منبع:کتاب آزادی بندگی شهید مطهری اقتباس از مباحث کتاب.
۱۴۰۲/۹/۱۴
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🔹#ثاقب۳۲
اصول حاکم بر اندیشه و بینش مطهر
https://eitaa.com/joinchat/866844709C44b1be2e43
🍃ادامه دارد👇
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🍃✨﷽✨
📚#اصول_آزادی_بندگی
✳️اصل شماره( ۲ )
💠 «هدف بعثت أنبیاء، توحید وعدالت اجتماعی است».
🔴پرسش :آیا هدف اصلی خلقت وبعثت أنبیاء، شناخت خداست یا عدالت اجتماعی؟
🟢 پاسخ :در اینجا دو فرض میتوان کرد:
🌷اول:هدف اصلی برقراری عدالت در میان مردم است.عدالت واقعی برقرار نمیشود مگر اینکه قانون عادلانه ای درمیان آنها باشد. این مهم به دو دلیل از طرف بشر قابل معرفی نیست زیرا انسان قادر نیست حقیقت را تشخیص دهد و قانون ساخته بشر، ضامن إجراء ندارد چون طبع بشر بر مقدم داشتن خودش بر غیر است.
🌷بنابراین قانون عادلانه باید از طرف خدا باشد تا ضامن اجرایی داشته باشدوبرای این بایدپاداش وکیفری از طرف خداوند وضع شود. وبرای اینکه مردم به این پاداش وکیفر ایمان پیدا کنند، باید خودِ خدا را بشناسند.
🌷دوم:هدف اصلی، شناخت خداوند است.عبادت خدا وتقرّب به او هدف اصلی است.وعدالت هدف ثانوی است برای اینکه بشر در دنیا بتواند به معنویات واصل شود باید دردنیا زندگی کند. واین در پرتو اجتماع امکان پذیر است وزندگی اجتماعی جز درپرتو عدالت، استقرار پیدا نمیکند. پس قانون وعدالت هردو مقدمه زندگی راحت وبسوی سعادت رفتن اوست.
🌷 بنابراین هردو اصل، اصالت دارند ودرقرآن کریم به هردو اشاره شده است.«لَقَد أرسَلنا رُسُلُنا بالبینات وأنزَلنا مَعَهُمُ الکتابَ و المیزانَ لِیَقومُ الناسَ بالقسطِ...
📝نتایج حاصله از اصل ۲⤵️
۱_اراده واختیار انسان در انتخاب هدف زندگی.
۲_هدایت الهی هدف خلقت انسان است.
۳_اثرات هدفمندی در زندگی انسان، آرامش حقیقی انسان است.«أَلا بِذِکرالله تَطمَئِنَّ القلوب»
🔹کلید واژه ها
#عدالت
#خداشناسی
#آرامش
#سعادت
📚منبع:کتاب آزادی بندگی شهید مطهری اقتباس از مباحث کتاب.
۱۴۰۲//۹/۱۴
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🔹#ثاقب۳۲
اصول حاکم بر اندیشه و بینش مطهر
https://eitaa.com/joinchat/866844709C44b1be2e43
🍃ادامه دارد👇
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🍃✨﷽✨
📚#اصول_آزادی_بندگی
✳️اصل شماره( ۳ )
💠 «هدف خلقت، ألعبودیَّةُ جوهَرَةٌ کُنهُهَا الربوبیَّةُ است.
🔴پرسش :چه آثاری بر عبودیت خداوند، بر انسان مترتب میشود؟
🟢 پاسخ:عبودیت، بندگی خدا، خاصیتش این است که هرچه انسان راه بندگی خدا را بیشتر طیّ کند، بر تصاحب وقدرت وخداوندگاری اش افزوده میشود. اولین درجه ربوبیت که از نتایج عبودیت است :
🌷_تسلط بر نفس:یعنی:انسان رَبّ ومالک نفس خویش می شود وتسلط بر نفس، أَقلّ درجه تسلط است که اگر چنین نشود، انسان باید یقین کند که عبادتهایش مقبول درگاه الهی نیست.
🌷مالک خواطر نفس بودن:این مرحله بالاتر وعالیتر است. اگر انسان بتواند ذهن خود را یک ساعت روی یک موضوع خاص متمرکز کند، معلوم میشود بر اندیشه خود مسلط شده است. برای مثال، در نمازی که میخواند درتمام طول مدت، ذهنش از غیر خدا به هیچ چیز منحرف نشود.
🌷 بی نیاز شدن روح از بدن
🌷_ قدرت تصرف در بدن
🌷 قدرت تصرف در دنیای بیرون
💠برای اینکه مراتب ربوبیّت را درک کنیم مقدماتی را لازم داریم :
_شناخت خداوند
_شناخت انسان واستعدادهای او
_فهم معنی تقرّب به حق تعالی
📝نتایج حاصله از اصل ۳⤵️
۱_«أَلعُبودیَّةُ جوهَرَهٌ کُنهُهَا الرُبوبیَّةُ» یعنی:خداوند گاری، یعنی صاحب بودن، صاحب اختیار بودن. عبودیت، جز تذلّل وخاکساری بدرگاه الهی نیست. هرگز خود بینی وغرور ومنیّت در آن راه ندارد.
۲_انسان با شناخت خداوند وشناخت خودش واستعداهای درونی خود ومعنی تقرّب انسان به خدا ومعنی عبودیت وبندگی، میتواند محبوب خداوند بشود وبه سعادت ورستگاری برسد.
🔹کلید واژه ها
#ربوبیت
#عبودیت
#نفس
📚منبع:کتاب آزادی بندگی شهید مطهری اقتباس از مباحث کتاب.
۱۴۰۲/۹/۱۴
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🔹#ثاقب۳۲
اصول حاکم بر اندیشه و بینش مطهر
https://eitaa.com/joinchat/866844709C44b1be2e43
🍃🍃🍃🍃
هدایت شده از مدرسه دخترانه کندو(۱)
بسم الله الرحمن الرحیم
#اصل_تقویت_عزت_نفس_بر_اساس_محبت_ورزی_یعنی_اصل_تحکیم خانواده
🔎 پدر !
موهای دخترت را شانه بزن .
🔹 یکی از زیباترین و صمیمانهترین رفتارهای پدر با دختر، شانه زدن موهای اوست.
این کار حس امنیت و محبت را به دختر تزریق میکند.
فکر نکنید فقط در سنین کودکی باید این کار را کرد.
دختران در دوران نوجوانی بیشتر به تجربهٔ چنین احساسی از جانب پدر خود نیاز دارند.
🔹ارتباط عاطفی با فرزندان موجب صمیمیت میشود و زمانی که والدین به آنها اعتماد کنند فرزند ، آنها را پناهگاه خودش در بحرانهای زندگی میداند که با توجه به روحیه و حساسیت بالای دختران این مسئله باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
برای دختران، منزل باید کانون مهر و محبت باشد، تا آنها ازنظر عاطفی ارضا شوند که اگر به این امر توجه نشود آنها به دنبال ارضای این نیاز از راههای دیگر میشوند.
🔹 ابعاد مثبت شخصیت دختر باید مورد تشویق قرار بگیرد و از این صفات در نزد دیگران تعریف و تمجید شود.
باید آنها را مورد محبت و نوازش قرار داد و سیراب کرد و سعی بر این باشد که غرور و عزتنفس و عاطفه دختر جریحهدار نشود تا از نفوذ دیگران در زندگی او جلوگیری شود.
در طول شبانهروز والدین باید قسمتی از وقت خود را به فرزند دختر اختصاص دهند و با او از مدرسه، دوستان و نیازهایش صحبت کنند.
در مورد کارهای منزل ازجمله نظافت و دکوراسیون از دخترشان کمک بخواهند و نظر او را مهم جلوه دهند، گفتگوهای صمیمی والدین با دختران باعث میشود که دختران به والدین بیشتر نزدیک شوند بهطوریکه هیچگاه والدین را از خودشان دور نبینند و آنها را نزدیکترین دوستان خود بدانند.
🔹 سرشار شدن دختر از محبت پدر، او را از اعتماد بیجا به آدمهای اشتباه و آسیبهای بیرون خانه حفظ میکند.
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
📍لینک دعوت:
https://eitaa.com/candoo_school
🌻دبستان و پیش دبستانی کندو
🐝مدارس تحول خواه
🌼ارتباط با کندوی 🚺
۰۹۲۳۳۱۷۱۴۲۳
#تاریخ_تنظیم⤵️
۱۴۰۲/ ۹/۱۵
🍃🌸🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
قابل توجه والدین گرامی 📣📣📣
با این تنظیم ساده فرزندتان دیگر فیلم و تصاویر مستهجن نمی بیند
📢📢📢📢
نشر آن صدقه جاریه هست
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
📍لینک دعوت:
https://eitaa.com/candoo_school
🌻دبستان و پیش دبستانی کندو
🐝مدارس تحول خواه
🌼ارتباط با کندوی 🚺
۰۹۲۳۳۱۷۱۴۲۳
#تاریخ_تنظیم⤵️
۱۴۰۲/ ۹/۱۵
🍃🌸🍃🌸🍃🌸
هدایت شده از اخبار آموزش و پرورش ناحیه دو
#کاروان_اهالی_بهشت
#فراخوان مسابقه عکاسی از آیین استقبال تشیع و تدفین "شهدای گمنام " استان اصفهان
🔗 بخشهای مسابقه
۱ _بخش حرفهای
۲_بخش تلفن همراه
🔎 مقررات
✅۱- هر عکاس میتواند ۱۰ قطعه عکس در بخش حرفهای و ۵ قطعه عکس در بخش تلفن همراه ارسال نماید.
✅۲-عکسهای ارسالی باید مستند بوده و مربوط به استقبال و تشیع و تدفین پیکر مطهر شهدای اخیر باشد.
✅۳_هرگونه دستکاری که سندیت عکس را مخدوش نماید مجاز نمیباشد.
✅ ۴_ عکسهای عکاسان خارج از استان پذیرفته نخواهد شد.
✅ ۵ _عکسهای بخش حرفهای با اندازه ضلع بزرگ ۲۴۰۰ پیکسلی و حداقل ۱ و حداکثر ۲ مگا بایت با فرمت jpeg ارسال گردد.
✅ ۶ _عکسهای تلفن همراه با کیفیت اصلی ارسال شوند.
✅ ۷_شرکت کننده مشخصات فردی شامل:نام و نام خانوادگی ،محل تولد، تلفن همراه و محل سکونت خود را در یک فایل جدا همراه عکسها ارسال نمایند.
✅ ۸_ برگزار کننده حق استفاده از عکسها جهت چاپ در کتاب، بروشور و غیره را با ذکر نام عکاس خواهد داشت .
🏆جوایز:
بخش حرفهای
نفر اول؛ لوح سپاس و مبلغ ۴۰ میلیون ریال
نفر دوم؛ لوح سپاس و مبلغ ۳۰ میلیون ریال
نفر سوم؛ لوح سپاس و مبلغ ۲۰ میلیون ریال
🏆جوایز:
بخش تلفن همراه؛
نفر اول؛ لوح سپاس و مبلغ ۲۰میلیون ریال
نفر دوم؛ لوح سپاس و مبلغ ۱۰میلیون ریال
نفر سوم؛ لوح سپاس و مبلغ ۵ میلیون ریال
🕰 ارسال آثار:
۲۷ آذر لغایت ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲
📮 شماره ارسال آثار
۰۹۰۵۶۵۳۹۳۹۴
در پیام رسان ایتا
┄┅══ ✼ ══┅┄┄┅══ ✼ ══┅┄
📍روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه دو🔻
https://eitaa.com/isf1702
📍 لینک پورتال ناحیه دو🔻
https://isf02-isf.medu.gov.ir