فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💛به احتـرام مادرانے ڪه
❣ زنـدگے بخـش❣
خـانواده اند💛
🎀به احتـرام مادرانے ڪه
❣قلبــشان❣
بـراےاعتــلاے ایــران و اســلام مےتپــد و 🍀دامـانشـان بهـشت فـرزنـدان است .🍀
#بهشت_مادری
💠 @candoo_school 💠
هدایت شده از آکادمی لوحه
اولین جلسه کارگاه #کودک_و_رسانه
با حضور آقای دکتر هاشمیان, 8 اسفند برگزار شد 🌱
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
هدایت شده از مدرسه دخترانه کندو(۱)
🖇👌 کم کم منتظر قلک های گندم هستیم , دختران عزیز کندویی بشتابید‼️
تا نیمه اسفند فرصت دارید ...
کمک به دانش آموزان روستای بانی هوان سرپل ذهاب ... #زلزله_کرمانشاه
﷽ به یاد خدا
... طبق روال, برخی مردم و حتی کارشناسان ؛ انگشت به دهان گرفته اند که #مدارس_فنلاند یا #مدارس_ژاپن اینطور و آنطور می کنند و خروجی های بهتری دارند‼️
اما راز 20 سال پیشتازی اینگونه مدارس در آموزش و پرورش چه بوده است؟
یکی از مهمترین ویژگی این مدارس در تعریف خودشان ، طراحی یک سیستم #مدرسه_شاد است.
🌀 5 عامل اساسی در شکل گیری یک #مدرسه_شاد بنا به پژوهش یونسکو عبارت است از:
1- داشتن ارتباطات و دوستان نزدیک در اجتماع مدرسه؛
2- وجود فضای آموزشی صمیمانه و دوستانه؛
3- ایجاد شرایط برای آزادی و خلاقیت و مشارکت یادگیرنده؛
4- ایجاد بستر برای کار گروهی و روحیه همکاری؛
5- داشتن معلمان مهربان و متین، خوش برخورد و خوش بین.
از باب مثال،
👈مدارس ژاپن اغلب چنین پاسخی به پرسشگر یونسکو دادند که مدرسه شاد، محیطی است لبریز از لبخند و خوش و بش روزانه و احترام متقابل؛
👈مدارس چین پاسخ دادند که مدرسه شاد، جایی است که دانش آموزان آزادی کافی دارند و تحت فشار و استرس امتحانات نیستند؛
👈پاسخ مدارس کره جنوبی این بوده: مدرسه شاد مکانی است که به یادگیرندگان اجازه رؤیاپروری و خیال پردازی می دهد و عاری از رفتارهای پرخاشگرانه است؛
👈مدارس روسیه هم اینگونه جوابی دادند که در مدرسه شاد، نظم و انضباط و رفتارهای سنجیده حاکم است.
🌀 در این پژوهش، همچنین 5 عامل بازدارنده هم شناسایی شده که مدرسه را ناشاد می سازد:
1- وجود خشونت و ناامنی و اضطراب زیاد در محیط مدرسه؛
2- تحمیل ساعات بلند درسی و تکالیف زیاد بر دانش آموزان و استرس ناشی از امتحان و نمره؛
3- وجود جو یادگیری رقابتی و مسموم در مدرسه؛
4- وجود معلمان با ویژگی های منفی ازجمله بداخلاقی، بدبینی، سختگیری، نامهربانی، بی عدالتی و محافظه کاری؛
5- وجود روابط و رفتارهای نامثبت در مدرسه ازجمله خودخواهی و بی توجهی.
☝️وجود این عوامل در مدرسه موجب ایجاد حس ترس و تنهایی، بی اعتمادی، سلب اعتماد به نفس، تنش و استرس، و کاهش علاقه و میزان یادگیری در دانش آموزان می شود.
➕از مجموع صحبت ها، می توان چنین نتیجه گرفت که مدرسه شاد، مدرسه واقع نگری است که به جای آرزوهای بزرگسالانه و نگاه به آینده دور و نامحتمل، تأکیدش بر زمان حال و رویاهای کودکانه است؛ و مدرسه کل نگری است که به جای رشد تونلی و طولی کودک (آموزش کودک در یک مسیر باریک و با تأکید بر یک هدف ویژه و یک بعد خاص از رشد)، رشد عرضی و همه جانبه را رسالت خود قرار دهد و به قول اشتاینر (بنیانگذار مدارس والدورف): خاک مدرسه را برای همه جنبه های رشد از جمله روانی- عاطفی (قلب)؛ ذهنی-عقلانی (مغز)؛ و بدنی-حرکتی (تن) غنی می سازد.
✅ این رویای مدارس نوین جهان ؛ بدون کپی برداری ناشایسته و ظاهری در #مدارس_مجری_روش_میزان در کشور
و #مدرسه_پسرانه_هدهد و #مدرسه_دخترانه_کندو در اصفهان
به خوبی پیاده سازی شده است. با اتکاء به یک تئوری و مدل ایرانی-اسلامی. مدلی که بیست سال است در کشور در حال اجراست.
➕🍃و به دنبال شناخت و همراهی با خانواده هایی است که فکر صحیح تری در زمینه تزکیه و تعلیم فرزندشان دارند.
➕👌در عین حفظ همه دستاوردهای سایر مدل های متداول در داخل و یا خارج سعی می کنیم به بعضی چیزها #نه بگوییم:
#رقابت_ناسالم
#اضطراب_و_تهدید
#اجبار_و_فشار
#چالش_آزمونهای_ورودی
#جذب_صرف_دانش_آموز_باهوشبهر_بالا
#عدم_توجه_به_خانواده
#کنکورزدگی / #تیزهوشان_زدگی
و ...
در پایان بیایید این شعار را سر دهیم که: کودکان شاد، بهتر می آموزند.
💌 👈 جهت پیش ثبت نام فرزند دلبندمان در پایه:
➕ پیش دبستانی
➕ کلاس اول
🗓 می توانید از طریق سایت :
www.hodhod.school
www.candoo.school
📈 اطلاعات بیشتر را لطفا از طریق کانال ایتا و تلگرام دنبال بفرمایید:
@hodhod_school
@candoo_school
➕ صفحه آپارات و وب سایت "هدایت میزان"
#لذت_زندگی_یادگیرانه
#نوپاهای_آموزشی
و
#تربیت_محور
را بهتر بشناسیم ؟
‼️ محلی برای زندگی و یادگیری ...
1. مدرسه تحول خواه ماموریت های خود را باز می شناسد و از انتقال سواد (به جای انتقال داده های علمی صرف و سواد اندوزی) به عنوان دست مایه ای برای رسیدن به اهداف خود بهره می برد.
2. یادگیری مبتنی بر تلاش دانش آموز (نه معلم) است. دانش آموز به دنبال کشف پاسخ سوالات خویش است و می تواند در صورت لزوم بهترین راهنمایی را از معلم بگیرد. طبعا در این تلاش فردی توام با کشف و مباحثه، عمق یادگیری بیشتر است و یادداری مطالب هم بسیار بلندمدت است. در این روش، مهارت ها و روحیه پرسشگری، پژوهشگری و تفکر تحلیلی از کودکی تقویت می شود.
3. در این مدارس، تفاوت های فردی دانش آموزان بسیار جدی گرفته می شود. طرح درس ها، متنوع و مبتنی بر نحوه مشارکت هر دانش آموز در بحث است. و برای پیشرفت دانش آموز در امور درسی و غیردرسی محدودیتی وجود ندارد.
4. ارزشیابی در روش این مدارس ؛ تدریجی، توصیفی و معمولا مبتنی بر پرسش و پاسخ شفاهی یا پروژه عملی است. این ارزشیابی در مقایسه با خود اتفاق می افتد و نه دیگران.
5. فرآیندهای مدرسه گروهی و مشارکتی است و کمتر رنگ و بوی فردی دارد.
6. شادابی و نشاط دانش آموزان امری اصیل و بستر کار تربیتی و علمی تلقی می شود.
7. کلاس و مدرسه محل هماهنگی فعالیت ها است و زیر نظر معلم راهنما در هر فضا یا زمانی (واقعی یا مجازی) یادگیری می تواند صورت گیرد. چراکه یادگیری فرآیندی مستمر است که از طریق خانواده، رسانه، مسجد، مدرسه و ... اتفاق می افتد.
8. زمینه سازی برای استفاده صحیح از اختیار جهت رسیدن به بهترین انتخاب ها (به گزینی) وجود دارد. به همین منظور در انتخاب برنامه ها آزادی عمل حداکثری وجود دارد. این روش به تقویت مهارت برنامه ریزی، خودکنترلی و مدیریت زمان و منابع از سنین کودکی توجه دارد.
9. به متربی به عنوان موجودی سرشار از قابلیت ها نگریسته می شود که وظیفه مربی و مدرسه، ایجاد شرایط مساعد و کمک به اوست تا استعدادهای او به فعلیت برسد. سرزنش و شماتت وجود ندارد و تذکر به حداقل خود رسیده است. چرا که متربی در قانونگذاری دخیل است و عقوبت عمل خود که همان جبران خسارت و زیان است را می داند. در این مدارس به دانش آموز معمولا اعتماد می شود و او فردی وظیفه شناس و صادق شناخته می شود. لذا حرف او خوب شنیده می شود و گفتگو در مسائل مختلف موضوعیت دارد.
10. در این مدارس فعالیت ها با کشف نیاز، هدف گذاری مناسب و تلاش فرد آغاز می شود. کسب نتیجه کار، بهترین مشوق و انگیزه درونی برای ادامه مسیر متربیان است. نمره وجود ندارد. جایزه به ندرت و در موارد خاص داده می شود (دارویی برای بیماری است). فرد با استعداد و توان خود سنجیده می شود. عموم دانش آموزان از تلاش خود در کشف مطالب و نزدیک شدن به هدف لذت می برند.
11. در نوپاهای آموزشی تربیت محور ، نقش اصلی یاددهی – یادگیری را دانش آموز بازی می کند. از طرف دیگر معلم باید چندین طرح درس برای پوشش استعدادها و قابلیت های مختلف داشته باشد. و همواره نیز در حال رصد دانش آموزان، ثبت و کنترل مسیر پیشرفت آن ها باشد.
eitaa.com/sahab_link
#گزارش
با سلام و احترام
دبستان کندو در هفته گذشته توسط کارشناس اداره آموزش و پرورش مورد بازرسی قرار گرفت، که به لطف خدا نتیجه ی ارزیابی در حوزه های #علمی، #پژوهشی و #فرهنگی بسیار امیدبخش بود
و در مقایسه با سایر مدارس حائز رتبه "بسیار خوب" شد.✅
سرکار خانم علیزاده ضمن آرزوی توسعه هر چه بیشتر مدارس #تحول_خواه و حرکت کلیه مدارس به سمت #رویکردهای_نوین_آموزشی، عنوان کردند که "ای کاش بار دیگر به کلاس اول برمی گشتم و با آرامش در این مدرسه درس می خواندم."😊
این سربلندی و موفقیت پیشکش شما والدین عزیز و کادر پرتلاش کندو💐
هدایت شده از گندم
در آستانه نوروز ;
ما بچه های ایران زمین
#کودکان_نیازمند
را فراموش نمی کنیم.
#مهربانی_بکارید
#جنبش_همرسانی_مردمی
#زلزله_کرمانشاه
#عیدی_برای_همه
#بازارچه_خیریه
#کار_و_بار
🇮🇷 6037-9972-6433-6513
بانک ملی به نام حامدسعادت پور
@Gandom_Link
دختران عزیز کندو
سلام
فردا منتظر قلک های گندم
که با دست های کوچک و مهربونتون
پر شده اند
هستیم
#مهربانی_بکارید
#جنبش_همرسانی_مردمی
#زلزله_کرمانشاه
#عیدی_برای_همه
#بازارچه_خیریه
#کار_و_بار
🇮🇷 6037-9972-6433-6513
بانک ملی به نام حامدسعادت پور
@Gandom_Link