eitaa logo
کانون اندیشه جوان
303 دنبال‌کننده
882 عکس
497 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 به عنوان انقلابی در شیوه تاریخ نگاری با انتشار مجله «» در سال . ۱۹۲۹م به جامعه روشنفکری فرانسه معرفی شد و طی زمانی نه چندان طولانی با توجه به انتقادات بنیادینش به فضای رشته تاریخ در دپارتمان ها و دبیرستان های فرانسوی توانست به قول مؤسسانش تاریخ بی روح رایج در این کشور را به تاریخی «انی» و «جامع» تبدیل کند. ، را می باید پیشگام مکتب آنال در توجه به ضرورت نگاه ترکیبی به علوم گوناگون انسانی در تاریخ نگاری دانست. 🔷 اما مؤسسان آنال دو تن از صاحب نظران جوان علوم انسانی فرانسه به نام های و بودند که اولین شماره مجله آنال را در ژانویه ۱۹۲۹ منتشر کردند و نگاه جدید خود را با انتشار مقالات گوناگون برای قضاوت و داوری در معرض دید همگان قرار دادند یک روانشناس یک اقتصاددان یک جامعه شناس یک متخصص علوم سیاسی و چهار مورخ، بلوخ و فور را در این امر یاری می کردند. 📖مجله شماره ۱۲۰ و ۱۲۱ 📌@canoon_org
🔷 ، فرایند ی است که برای تعیین هدف ‌ها و مشخص کردن نحوه دستیابی به آن‌ها. برنامه‌ریزی، یک فرایند است؛ یعنی با استفاده از سازوکارهای کنترلی نظم و سامان می‌یابد. در صورت وجود ، اصلاح می‌شود یا دست‌کم، از اطلاعات آن برای برنامه‌ریزی بعدی استفاده می‌شود. 🔶 به‌عبارت‌دیگر، برنامه‌ریزی یعنی: «چه کسی چه کاری را کجا چه موقع و با چه روشی انجام دهد» و بنا بر قولی دیگر برنامه‌ریزی، متضمن تعیین هدف‌ها و مقاصد تشکیلات و تهیه نقشه و برنامه کار است. بنابراین برنامه‌ها نشان می‌دهند هدف‌ها چگونه تحقق یابند. 📖کتاب ! به کوشش 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نشست علمی نقد و بررسی کتاب «جامعه‌شناسی هنر اسلامی» 💢نشست علمی نقد و بررسی کتاب «جامعه‌شناسی هنر اسلامی» به همت کانون اندیشه جوان با همکاری انتشارات سروش و حوزه هنری استان تهران برگزار می‌شود. 🔻به گزارش کانون اندیشه جوان؛ این نشست به موضوع نقد و بررسی کتاب «جامعه‌شناسی هنر اسلامی» در محل حوزه هنری استان تهران اختصاص دارد. 📖کتاب «جامعه‌شناسی هنر اسلامی»، تألیف فردریک معتوق با ترجمۀ صدیقه نایفی است که نویسنده در این کتاب توانسته است با به‌کارگیری تمامی معلومات عربی و غربی خود، پیوندهای ظریف و پیچیدۀ آمیختگی هنری را با کارکردهای زیباشناختی، اجتماعی و اعمال مذهبی و معنوی تبیین کند. 🔶صاحبان صنایع، در پاسخ به آنچه در مبانی اسلام بر آن تصریح شده ‌است و در تلاش برای تطبیق آن [مبانی] با مسائل زیبایی‌شناختی، افزون بر قوانین صرفاً حرفه‌ای، قوانینی رفتاری را نیز پذیرفته‌اند؛ شاید برجسته‌ترین این قوانین درک عقلی و معنوی دربارۀ دین و گروه دینی باشد. نکته‌ای که [برخی] منتقدان آن را در اثر هنری مشاهده نمی‌کنند و موجب می‌شود دگرگونی معنایی و نیز وجود «دایرۀ بصری واحدی که اسلام، هنر و مردم در آن جاری هستند» از نظر ایشان پنهان بماند. 🔷نویسنده در مقدمۀ این کتاب، انگیزۀ خود را از نگارش آن در دو مسئله خلاصه می‌کند: اول، «الفت طولانی‌مدت با هنر اسلامی و زندگی در دنیایی که فرهنگ آن آکنده از این هنر است» و دوم «اوضاع بد سیاسی روزگار ما که پاک‌ترین و زیباترین جلوه‌های نهفته در میراث فرهنگی، هنری و اجتماعی مرتبط با اسلام را هدف گرفته و کمر به تخریب آن بسته ‌‌است»؛ مسائلی که باعث شده او بر خود لازم بداند به احقاق حق این هنر در حوزۀ تخصصی مطالعاتی خود بپردازد و سعی در زدودن غبار برآمده از پس‌زمینه‌های ایدئولوژیک و خصومت‌های سیاسی، دینی و تاریخی از چهرۀ آثار هنر اسلامی بنماید. همین موارد مهم‌ترین انگیزه‌های مترجم برای ترجمۀ این اثر نیز بوده‌‌اند. گذشته از موارد یادشده، با وجود روند روبه‌رشد مخاطبان حوزۀ مطالعات جامعه‌شناختی هنر و نیز اهمیت حوزۀ هنر اسلامی و نقش مهم ایرانیان در شکوفایی آن، در حال حاضر اثری اختصاصی و جامع در زمینۀ جامعه‌شناسی هنر اسلامی و بررسی روند ارتباط آن با جامعه در دسترس علاقه‌مندان فارسی زبان نیست و تنها مقالاتی پراکنده و معدود در این زمینه در اختیار خوانندگان قرار دارد. اثر پیش‌ رو می‌تواند ضمن همگامی با اقبال مخاطبان حوزۀ هنر به مفاهیم و مطالعات جامعه‌شناسانه به پر کردن بخشی از خلأ یاد شده نیز یاری رساند. 🔺نویسندۀ کتاب، «فردریک معتوق» جامعه‌شناس، محقق و استاد دانشگاه لبنانی است که تحصیلات خود را در فرانسه به انجام رسانده، اکنون دارای تألیفات متعدد، معتبر و مورد توجه به زبان‌های عربی و فرانسوی در حوزۀ جامعه‌شناسی، به‌ویژه جامعه‌شناسی فرهنگی جهان اسلام است. معتوق از سویی خود را شاگرد جامعه‌شناسانی چون پیر بوردیو، ژان دووینیو و تحصیل‌کردۀ فضای آکادمیک غربی می‌داند و از دیگر سو به جامعۀ اسلامی احساس تعلق دارد و در این کتاب آثار هنر اسلامی را از منظر هر دو دیدگاه (بیرونی و درونی) مورد خوانش جامعه‌شناختی قرار می‌دهد. این رویکرد که به کتاب امتیازی دیگر بخشیده، از صفحات آغازین (حتی آنجا که در اهدای کتاب از ابن خلدون، دووینیو و بوردیو به‌عنوان اساتیدش قدردانی می‌کند) تا پایان کتاب و برای مثال بررسی عدم امکان تعمیم نتایج تحقیق بوردیو در زمینۀ مخاطبان هنری و خاستگاه‌های اجتماعی آنان به آثار هنر اسلامی قابل مشاهده است. علاوه بر این نویسنده به مباحث جامعه‌شناسی هنر اسلامی نگاهی جامع دارد و آن‌ها را در تمامی جوامع اسلامی (شامل سرزمین‌های عربی و غیرعربی چون ایران، هند و…) و در سایر رشته‌ها و زمینه‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد؛ بنابراین کتاب به مخاطبان یک سرزمین، گروه یا رشتۀ خاص هنری محدود نمی‌شود. 🗓در همین راستا کانون اندیشه جوان با همکاری انتشارات سروش و حوزۀ هنری استان تهران قصد دارد امروز ۲۰ آبان ماه از ساعت ۱۴ الی ۱۵ با حضور مترجم کتاب، صدیقه نایفی و منتقدین محترم دکتر محمدرضا مریدی و دکتر علیرضا بلیغ نشستی حضوری تحت عنوان، نشست علمی نقد و بررسی کتاب «جامعه‌شناسی هنر اسلامی» در محل حوزۀ هنری استان تهران به نشانی: تهران، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، خیابان دوازدهم، پلاک ۳، سالن قیصر امین‌پور، برگزار نماید. 🌐 همچنین این گفتگو به صورت برخط در اِسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b2n.ir/d05397 برقرار است. 📌@canoon_org
هدایت شده از کانون اندیشه جوان
🔰ثبت نام درسگفتار فلسفه های مضاف 🔶مسئله فلسفه‌ های مضاف بیش از بیست سال است که مسئله محافل علمیِ دانشگاهی و حوزوی جامعه ما در توجه به علم و جهان جدید می‌باشد. تاثیر و حضور نگرش اسلامی و ارزش‌ های دینی و بومی در علم و جهان جدید و نسبت این امور با انسان مسلمان ایرانی دغدغه فلسفه‌ های مضاف را در متن تتبعات اهالی علم در این سرزمین قرار داده است. 🔷اینکه فلسفه و حکمت مطلق به عنوان میراث کلان معرفتی انسان مسلمان ایرانی در مواجهه با جهان و زندگی، بر علوم و امور جهان جدید همچون علم حقوق، علم جامعه‌شناسی، علم روان‌شناسی، علم فیزیک، علم پزشکی، تکنولوژی و… تاثیر اساسی گذاشته و معنا و جهت آن‌ها را مطابق با فضای خویش هدایت نماید امری است که از رهگذر حوزه‌ای به نام فلسفه‌ های مضاف رقم می‌خورد. 🔸فلسفه‌های مضاف توسط اساتید و پژوهشگران مختلف دانشگاهی و حوزوی و براساس مشرب‌های مختلف فکری مورد بحث و بررسی و تبیین قرار گرفته است اما هیچگاه تاملی جامع به اقسام رویکردهای موجود و موثر به فلسفه‌ های مضاف و کارکردها و ثمراتی که این حوزه مطالعاتی تا کنون بر عرصه علمی جامعه ایرانی داشته است از جمله امور انجام ناشده‌ ای است که ضرورت معین شدن وضعیت این حوزه مطالعاتی و تحقیقی و ادامه حیات موثر آن در عرصه علمی را ایجاب می‌نماید. 🔹بدین منظور، یکی از آثار جامع که براساس نگاهی غنی به حکمت اسلامی در حوزه فلسفه‌ های مضاف در دوره اخیر نگاشته شده کتاب فلسفه‌ های مضاف اثر آیت الله علی اکبر رشاد می‌باشد. 💢از همین روی کانون اندیشه جوان درنظر دارد به منظور آشنایی مخاطبان با تاثیرات عینی و مشخصِ نگاه به فلسفه‌ های مضاف در عرصه‌های مختلف علمی؛ دوره «فلسفه های مضاف» را با حضور رمضان علی‌تبار فیروزجائی طی ۸ جلسه برگزار نماید. این جلسات به صورت مجازی در اسکای روم کانون اندیشه جوان برگزار خواهد شد. 👤درباره استاد: رمضان علی‌ تبار فیروزجائی، عضو هیئت علمی و دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 💠رمضان علی‌تبار فیروزجائی دانش آموخته حوزه علمیه قم و فارغ التحصیل سطح ۴ کلام اسلامی از موسسه آموزش عالی امام صادق (ع) و کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه قم است. حوزه تخصص و تمحّض اصلی ایشان فلسفه و کلام اسلامی، معرفت‌ شناسی دینی، فلسفه دین، منطق فهم دین و منطق علوم انسانی اسلامی است. علاوه بر تدریس در دانشگاه و حوزه، ایشان آثار علمی متعدد از جمله کتاب و مقالات نگاشته اند که از مهمترین آن، کتاب «مبانی کلامی فهم دین» برگزیده کتاب سال حوزه است. 📌محورهای دوره: ۱-پیشینه فلسفه مضاف ۲-تعریف‌ها و تلقی‌ها از فلسفه مضاف ۳-نقش فلسفه مضاف در تولید علم ۴-انواع فلسفه‌ های مضاف و تفاوت‌ های آن‌ها ۵-نسبت و مناسبات فلسفه‌ های مضاف با فلسفه مطلق ۶-معیار دینی و الهی‌ بودن فلسفه مطلق و فلسفه‌ های مضاف ♨️هزینه شرکت در دوره: ۲۰۰ هزارتومان. 💯تخفیفات: 🔻برای اعضای تشکل های دانشجویی و طلاب: ۱۰۰ هزار تومان 🔻شرکت در یکی از دوره‌ های جاری کانون: ۱۰۰ هزار تومان 🔻ثبت نام به صورت گروهی(۳نفر یا بیشتر): ۱۰۰ هزار تومان 🗓شروع جلسات از ۲۱ آبان ۱۴۰۲ یکشنبه هر هفته ساعت ۱۳ الی ۱۵ 📞 پشتیبانی: ۰۹۱۲۰۶۵۶۴۴۷ 📜علاقه‌مندانی که قصد شرکت در این دوره را دارند؛ می توانند از طریق سایت کانون اندیشه جوان اقدام به ثبت نام نمایند. 🌐 https://canoon.org/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%af%d8%b1%d8%b3%da%af%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d9%84%d8%b3%d9%81%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b6%d8%a7%d9%81/ 📌@canoon_org
🔷 از جمله واژه هایی است که به تازگی وارد اجتماعی و حقوقی ایران شده و در طول چند سال اخیر گامهای مهمی برای نهادینه کردن آن در جامعه برداشته شده است. به طور کلی مصادیق حقوق شهروندی بسیار زیاد است از حق برخورداری از مناسب و امور رفاهی گرفته تا از قبیل حق دادرسی عادلانه از جمله مصادیق حقوق شهروندی محسوب میشود که دولت ها و مسئولان موظف هستند مردم جامعه را از این حقوق بهره مند کنند. 🔶در توجه خاصی به حقوق شهروندی صورت گرفته است؛ به طوری که بر اساس قانون، رنگ و نژاد و زبان انسانها موجب تفاوت و برتری افراد از یکدیگر نمی شود و دولت موظف به رعایت حقوق شهروندی برای همه انسان هاست. 📖کتاب به قلم از در هفت گفتار به این مسئله پرداخته است : 🔻گفتار‌ اول: مفاهیم و کلیات، گفتار دوم: سیر تاریخی حقوق شهروندی، گفتار سوم: انواع حقوق شهروندی، گفتار چهارم: حقوق شهروندی و حقوق بشر، گفتار پنجم:. مسئولیت های متقابل مدیریت شهری و شهروندان، گفتار ششم: آرمان های عدالت و امنیت، گفتار هفتم: حقوق شهروندی در متون حقوقی. 📌@canoon_org
هدایت شده از کانون اندیشه جوان
🔰ثبت نام متن‌ خوانی کتاب نزاع دانشکده ها 🔶نزاع دانشکده‌ها که در واپسین سال های عمر کانت، فیلسوف آلمانی قرن هجدهم نگارش شده است، اثری است شناخته شده و بسیار جدی و اثرگذار. این اثر بیشتر رساله‌ای سیاسی است و نه دینی و یکی از جدی‌ترین متون فلسفی درباره دانشگاه و کارکرد دانشکده‌های آن در مواجهه با جامعه از یکسو و تعهد و مسئولیت آنها در قبال حقیقت و روشنگری از سوی دیگر است. 🔷کانت در این اثر می‌نویسد: جایگاه و رتبه دانشکده‌های برتر (به عنوان جناح راست پارلمان دانش) حمایت از احکام قانونی حکومت است؛ اما وقتی پای حقیقت در میان باشد، باید در نظام حکومت آزاد، یک حزب مخالف (جناح چپ) هم باشد که ویژه دانشکده فلسفه است، زیرا بدون ارزیابی و انتقادات شدید این دانشکده بنا به میل و استعدادشان (مثلاً از طریق تریبون‌های عمومی) حکومت نمی‌تواند به نحو کامل درباره نفع و یا ضرر خود مطلع گردد. بدین شیوه می‌توان امید داشت که آرزوی دیرین، روزی تحقق یابد (و دانشکده فروتر، برتر گردد)، اما در حقیقت نه در قدرت، بلکه در مشاوره دادن به قدرت (حکومت)، زیرا اگر حکومت آزادی دانشکده فلسفه را تضمین کند و بصیرت خود را از قبل این آزادی افزایش دهد، به شیوه بهتری برای به دست آوردن غایات خود روی آورده است تا اینکه به اقتدار مطلق روی آورد. 💠هویت و ماهیت نهاد دانشگاه با توجه به تطورات و تاریخ تکوینی که داشته همواره مورد ابهام و پرسش بوده، اینکه در عمل کارکرد چنین نهادی چیست، نسبت آن با جامعه و دولت چیست و اساسا نوع مطلوب و ایده آل دانشگاه چیست. چنین پرسش هایی، نظرگاه ما را معطوف به موطن و بنیان های ظهور این پدیده یعنی غرب میکند. از جمله آثار جدی و اصیل درباب ماهیت دانشگاه و هویت آن در جامعه، کتاب نزاع دانشکده های کانت است. 💢از همین روی کانون اندیشة جوان درنظر دارد به منظور آشنایی مخاطبان درباب ماهیت دانشگاه و هویت آن در جامعه، دوره «متن‌خوانی کتاب نزاع دانشکده ها» را با حضور رضا ماحوزی طی ۱۰ جلسه برگزار نماید. این جلسات به صورت حضوری در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و نیز مجازی در اسکای روم کانون اندیشه جوان برگزار خواهد شد. ♨️محورهای دوره: ۱-جایگاه آموزش و نزاع دانشکده‌ها در نظام فکری کانت ۲-نزاع دانشکده فلسفه با دانشکده الهیات ۳-نزاع دانشکده فلسفه با دانشکده حقوق ۴-نزاع دانشکده فلسفه با دانشکده پزشکی 👤درباره استاد: رضا ماحوزی، عضو هیئت علمی گروه فلسفه پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی 🔸رضا ماحوزی دانش آموخته دکتری فلسفه است. حوزه پژوهش ایشان فلسفه غرب، ایده و ماهیت نهاد دانشگاه است و آثاری در زمینه فلسفه دانشگاه، فلسفه علم کانت و کتاب جایگاه زیبایی شناسی و نقد قوه حکم در فلسفه نقادی کانت به رشته تالیف درآورده اند. 📌هزینه شرکت در دوره: ۲۰۰ هزارتومان. 💯تخفیفات: 🔹برای اعضای تشکل های دانشجویی و طلاب: ۱۰۰ هزار تومان 🔹شرکت در یکی از دوره‌های جاری کانون: ۱۰۰ هزار تومان 🔹ثبت نام به صورت گروهی(۳نفر یا بیشتر): ۱۰۰ هزار تومان 🗓شروع جلسات از ۲۲ آبان ۱۴۰۲ دو‌شنبه هر هفته ساعت ۱۵ الی ۱۷ 📞 پشتیبانی: ۰۹۱۲۰۶۵۶۴۴۷ 📋 علاقه‌مندانی که قصد شرکت در این دوره را دارند؛ می توانند از طریق سایت کانون اندیشه جوان اقدام به ثبت نام نمایند. 🌐 https://canoon.org/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d9%85%d8%aa%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d9%86%d8%b2%d8%a7%d8%b9-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%a9%d8%af%d9%87-%d9%87/ 📌@canoon_org
🔰عصر دیجیتال و الگوی زیست عفیفانه 🎞فیلم کامل نشست معرکه با موضوع «عصر دیجیتال و الگوی زیست عفیفانه» 🔷این نشست با حضور عطیه همتی «خبرنگار حوزه زنان» و سوده مهتاب پور «مدیر عامل بنیاد بصیر» برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔰پوپولیسم و دموکراسی 🎞فیلم کامل نشست «پوپولیسم و دموکراسی» 🔷این نشست با حضور محسن ردادی «هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶 در کتاب های لغت، ضمن بیان معنای ریشه ای بازداشتن و امساک برای معانی دیگری نیز بیان شده است: 🔹قوه و فهم سخنان دیگران؛ 🔸قوه ای که آمادگی پذیرش علم را دارد؛ 🔹بازدارنده انسان از سقوط در مهلکه ها 🔸حالتی مقدماتی برای انجام و اجتناب از ؛ 🔹قوه شناسایی مجهولات و مانع از اقوال و افعال مذموم 🔷 چنانچه طبق معمول در کتب لغت که به معنای اولیه اکتفا نمی کنند و کاربردهای مختلف واژه را در عرف عام و حتی متون دینی می آورند؛ در هر یک از معانی بالا، به تبیین یکی از اصطلاحات عقل و توصیف یکی از مصادیق عینی و خارجی آن پرداخته شده و معنای لغوی عقل که همان بازداشتن و امساک باشد در آنها به نحوی کاربردی و مصداقی شده است. اما در اصطلاح، عقل به معانی متعددی به کار رفته : اصطلاح اوّل، عقل را موجودی می داند که در ذات خود بوده، به طور مستقل، یعنی بدون تعلّق به نفس و بدن موجود است. 🔻روایاتی که به ماهیت کلی عقل و گفتگوی خداوند با عقل قبل از تعلق آن به نفوس انسانی اشاره کرده است، ناظر به همین معنا از عقل است که اصطلاحاً در فلسفه از آن به عنوان عقل منفصل یاد می شود. در اصطلاح دوم، عقل یکی از قوا و مراتب نفس انسانی است. 🔺عقل به معنای دوم میتواند در حوزه نظری، هست ها و نیست ها و در استنباط مسائل نظری از مقدمات بدیهی ادراکاتی کلی داشته باشد و در حوزه حکمت عملی بایدها و نبایدها نیز اموری را درک کند. 💢همچنان ماده عقل، در معنای اصطلاحی دوم خود در سه معنا به کار می رود: 🔸معنای اول خود قوه که کار و شناخت را انجام میدهد. 🔸معنای دوم معقولات یعنی آنچه توسط عقل ادراک می شود. 🔸معنای سوم تعقل یا عقل ورزی یعنی فرآیند . 📖کتاب به کوشش جعفری 📌@canoon_org
🔰شعر انقلاب اسلامی 🎞فیلم کامل نشست علمی با موضوع «شعر انقلاب اسلامی» 🔷این نشست با حضور محمدرضا سنگری « عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🎧صوت نشست علمی با موضوع «شعر انقلاب اسلامی» را بشنوید. 👤با حضور محمدرضا سنگری 📌@canoon_org
🔰 مهم‌ترین مقاطع و ویژگی‌های شعر انقلاب چیست؟ 🔷 نشست علمی با موضوع «شعر انقلاب اسلامی» با حضور محمدرضا سنگری «عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://www.canoon.org 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰تمدن سازی نوین اسلامی 🔷 با پیروزی انقلاب اسلامی، نقطه عطفی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی به وجود آمد و با دگرگون شدن معادلات حاکم بر زندگی جمعی، فضای مناسبی برای تمدن‌سازی اسلامی فراهم شد. 🔶تمدن سازی مسئله نوظهور است که توسط رهبر انقلاب مطرح شده است و بر دو عنصر اساسی تولید فکر و پرورش انسان استوار است. 💢با توجه به ظرفیت ها و موانعی که برای نیل به این هدف بر سر راه آن قرار دارد، تشکل ها مهم ترین وظیفه را در رشد و کادر سازی و تربیت نیروی انسانی را دارند ... 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به سی و نهمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔷 از واژه grottesco ایتالیایی و gtottesca لاتین به معنای گودال و مغاک است. گروتسک نوعی از تزئینات داخل دخمه هایی بوده است که قیصرهای روم می ساختند. این تزئینات نقاشی های دیواری و آمیزه ای از انسان، حیوان، گیاهان و موجودات افسانه ای دوجنسه بوده است. در اواخر قرن پانزدهم، واژه گروتسک نامی برای این نقاشی ها بود و بعد ها به دیگر هنر ها راه یافت و در دیگر زبانهـا هـم استفاده شد. گروتسک در ادبیات، جهانی را به نمایش میگذارد که در حال از هم پاشیدن است. در فرهنگ ، ویژگی اصلی گروتسک اشکال عجیب و غریب و شده دانسته شده است. 🔶در واقع ناهماهنگی مضحکه و ترس سبب میشود که مخاطب دچار سرگردانی شود که اثری که با آن موجه است ترسناک است با خنده آور همین مسئله مهم ترین ویژگی گروتسک دانسته شده است علاوه بر این گروتسک با بیهودگی، عدم اطمینان، قرار گرفتن. در کانون تناقضات و ناامیدی از انتظارات همراه است. مکتب و از گروتسک استفاده کردند تا چیز های بدون ربط را کنار هم بگذارند. 📖کتاب ؟ به قلم 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نشست بی اعتمادی ایرانیان به آمریکا 🔶تقریباً همه‌ی تحلیل‌گران و کارشناسان رابطه ایران و آمریکا در این موضوع اشتراک نظر دارند که ایرانی‌ها به آمریکایی‌ها اعتماد ندارند. مثلاً گری سیک، استاد دانشگاه کلمبیا، کارشناس مسائل خاورمیانه و نویسنده چندین کتاب درباره‌ی روابط ایران و آمریکا معتقد است: «آنها (ایرانی‌ها) دلیل محکمی در دست دارند که نمی‌توانند به ما اعتماد کنند.» جک استراو، وزیر پیشین امور خارجه‌ انگلیس، نیز چندی پیش در مصاحبه‌ای به همین موضوع اشاره کرد و گفت: «بسیاری از ایرانی‌ها با گرایش‌های مختلف سیاسی، به دلایل متعددی به آمریکا اعتماد ندارند.» 🔷سابقه و شیوه کنش‌گری آمریکا در عرصه بین‌المللی، سطح منطقه و خصوصاً کارنامه این کشور در تعامل با ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی به عنوان کشوری که می‌خواهد مورد اعتماد ایرانیان قرار بگیرد، ضریب ریسک را در فرایندهای تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری مسئولان ایرانی بسیار بالا برده است. به‌طور کلی می‌توان عوامل اساسی این بی‌اعتمادی را در میراث تاریخی روابط دو کشور در دهه‌های گذشته دانست. 💢کودتای سال ۱۳۳۲ علیه دولت مصدق، حمایت از رژیم وابسته پهلوی، کودتای نوژه، حمایت‌های‌ مستقیم و غیرمستقیم از عراق در تجاوز به ایران، تسلیح شیمیایی صدام، ورود عملی به جنگ علیه جمهوری اسلامی در اواخر جنگ تحمیلی و هدف قراردادن سکوهای نفتی ایران و هواپیمای ‌مسافربری، اعمال سیاست تحریم اقتصادی علیه ایران، راه‌اندازی جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی، برشمردن ایران در محور شرارت و تهدید به جنگ، اقدامات خصمانه علیه برنامه هسته‌ای ایران از جمله تحریم‌های یک‌جانبه، تنها بخشی از کارنامه ایالات متحده در قبال ایران بوده است. 🗓در همین راستا قصد داریم تا در چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ساعت۱۳ با حضور دکتر غلامعلی سلیمانی نشستی در اسکای روم کانون اندیشه جوان تحت عنوان « بی اعتمادی ایرانیان به آمریکا» برگزار نماییم. 🌐 این گفتگو به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b2n.ir/d05397 برقرار است. 📌@canoon_org
🔰کتاب «رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی» نقد و بررسی شد 🔷 نشست علمی با موضوع «نقد کتاب رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی» با حضور نجمه کیخا، شریف لکزایی، حجت الاسلام محسن مهاجرنیا و حجت الاسلام مهدی امیدی برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://www.canoon.org 📌@canoon_org
37.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 شهروند مثالی! 🔶 حکمت عملی که نخستین بار در یونان باستان و توسط ارسطو مطرح شد، طی مسیر تاریخی خود دو مسیر متفاوت را پیش گرفت. مسیری سر از غرب بر آورد و در جامعه مسیحیت و پس از آن در دوران رنسانس پیگیری شد و مسیری نیز در جامعه تمدن یافته اسلامی و توسط فارابی ادامه یافت. 🔷 در هر دوی این مسیر به مقوله شهر و شهروند نگاه ویژه ای شده است و برای آنکه شهری آرمانی ساخته شود به باید ها و نباید ها و الزاماتی توجه شده است که دو مسیر کاملا متفاوت و دو نتیجه مختلف را در پی داشته است. جایی که با مطالعه ریشه های سیاست و نسبت آن با اخلاق متافیزیکی به خوبی در دو شهروند غرب و اسلامی به خوبی نمایان گشته است ... . 📌@canoon_org