48.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰جوان گرایی نامتعادل!
💢جوان گرایی امری مترقی و مورد نیاز جامعه به ویژه در رویکردهای تحولی حکمرانی است اما به نظر می رسد اشخاص و نهادها در این امر دچار تعادل نبوده اند، چرا که حرکت جوانگرایی از جهاتی حرکتی مستمر و هم افزا نبوده است و گاها جنبه شعاری گرفته است تا کیفی؛ آسیب شناسی این مسئله را به بیان دانشجویی ببینید.
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و یک برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#کرونا
#دانشجو
#دانشگاه
#رضا_باقری
#سعید_ابوالحسنی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️امام حسن علیه السلام فرمودند:
◾️بر شما باد به تفکّر، که تفکّر مایه حیات قلب شخص بصیر و کلید درِ حکمت است.
📖 إعلام الدین، ص ۲۹۷
🏴 شهادت جانسوز امام حسن (ع) تسلیت باد.
📌@canoon_org
🔶یکی از ویژگی های فتنه این است که حق و باطل را با هم مشتبه می سازد. سران فتنه با ترفندهای مختلف و با استفاده از ابزارهای تبلیغی و رسانه ای و با بهره برداری از نفوذی که در افکار عمومی دارند و بعضاً با استخدام چهره های موجه و مقبول ،اجتماعی سیاسی و دینی تلاش می کنند امور باطل را حق جلوه دهند.
🔷به همین دلیل امام علی علیهالسلام یکی از ویژگی های فتنه را چنین معرفی می کند که با شبهه وارد می شود. فتنه بر بستر شبهه و ابهام می روید. فتنه انگیزان از فضاهای شبهه آلود و مبهم بیشترین بهره را می برند آن حضرت در جاهای دیگر نیز همگان را توصیه می کند که از شبهه ها دوری کنند؛ زیرا شبهات زمینه ساز فتنه و وسیله ای برای گمراهی مردم اند.
💢آن حضرت ضمن نامه ای خطاب به معاویه می نویسد:
«از شبهه و آمیختگی آن به حق و باطل بپرهیز؛ زیرا دیر زمانی است که فتنه پرده بر خود افکنده و تیرگی های آن دیده ها را پوشانده است»
📖کتاب #موج_فتنه_از_جمل_تا_جنگ_نرم به کوشش #احمد_حسین_شریفی
#فتنه
#نفاق
#جنگ_جمل
#معرفی_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
🔶طرفداران رابطه با آمریکا می گویند مبارزه با آمریکا با شعار میسر نیست و این گونه حرکات احساسی و نمایشهای عاطفی در مبارزه با این غول عظمت پرست و مستکبر، بی اثر ترین سلاح است و تنها بر دشمنی و عظمت حساسیت آمریکا نسبت به ایران می افزاید.
🔷در جواب باید گفت که شعار دادن تنها شکلی از مبارزه است و بسنده کردن به شعار، از عاقبت اندیشی به دور است در مبارزه با قدرت مسلطی چون آمریکا، پس از طرح شعار و مشخص کردن هدف، باید برنامه ریزی کرد و واکنش هایی سنجیده در همه زمینه ها داشت. شعار، بیان صریح تهیج خواست و آرمانی است که چون فریادگونه مطرح می شود.
💢شعار، به رغم کوتاهی اش کوبنده است ست و سمت و سوی مبارزه یک ملت را مشخص میکند. اگر شعار به صورت صحیح انتخاب و طرح شود، باعث آگاهی توده ها میگردد. در جریان انقلاب اسلامی هر شعار درست و اصولی، بـه صورت فلشی بزرگ، مسیر حرکت و جهت گیری مردم را در مقاطع مختلف نشان میداد این شعارها اصلی ترین ابزار برای انتقال ارزش های اسلامی و انقلابی به مسلمین دیگر کشورها بودند.
📖کتاب #ارتباط_ایران_و_آمریکا به قلم #علی_اخترشهر
#ایران
#آمریکا
#غرب_شناسی
#میدان_مبارزه
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نشست انقلاب اسلامی و نظام حقوقی
🔶با پیروزی انقلاب اسلامی در دو حوزه شکلی و ماهوی شاهد تحول و پیشرفتهای عظیمی در نظام حقوقی کشور بودهایم. در بعد ماهوی شاهد سیطره نگاه فقهی بر قوانین کشور بودیم. آموزههای فقهی که سالها در حوزههای علمیه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، مجال یافتند تا در قانون تدوین شوند. البته اینگونه هم نبود که انقلابیون تجارب ارزشمند حقوقی گذشته را به صورت کلی کنار نهند، بلکه با اقتباس علمی و منطقی از هنجارهای حقوقی مدرن، آن را به آموزههای فقهی آزمودند و منطبق بر ساختار مذهبی و اجتماعی جامعه به قوانین مختلف تبدیل کردند.
🔷از سویی با پیروزی انقلاب مبحثی تحت عنوان حقوق ملت و اصول مربوط به آزادیهای فردی و اجتماعی در قانون اساسی جدی گرفته شد و برای اولین بار در قانون اساسی، حقوق اجتماعی در متن قانون پیشبینی شد. همچنین نحوه تعامل میان نظام فقهی و نظم حقوقی نیز به سمت اسلامیشدن سوق داده شد و قوانین خانواده، قصاص، دیات و … کاملا بر اساس قواعد فقهی پایهگذاری شد.
💢در بعد شکلی نیز مهمترین تغییر در ساختار قوه قضاییه و تفکیک آن از سایر قوا اتفاق افتاد و قوه قضاییه از سیطره مجریه و مقننه خارج شد. همچنین شورای نگهبان قانون اساسی به منظور صیانت و پاسداری از قانون اساسی و به منظور تطابق و عدم مغایرت قوانین با اسلام تحولی بزرگ بود. با پیروزی انقلاب اسلامی نهادهای حقوقی برای نظارت و تقنینی به صورت نظاممندتری طراحی شدند، دیوان عدالت اداری از یک قانون متروکه به یک قانون مهم و اجرایی در کشور تبدیل شد. در سطح کلان نیز مجمع تشخیص مصلحت نظام با منظور حل اختلافات قوای سه گانه در نظام حقوقی کشور تعریف شد . یکی دیگر از تحولات حقوقی پیروزی انقلاب، رونق گرفتن قانون شوراها در اداره امور شهرها و روستاها بود؛ قوانینی که شاید کم و بیش، در رژیم گذشته حضور داشتند ولی به قدری در نهادسازی ضعیف عمل شده بود که آثار آن در کشور مشهود نبود ولی با پیروزی انقلاب به عنوان نهادی قانونی و مسلم کارکرد خود را ایفا میکنند.
🗓در همین راستا قصد داریم تا در روز یکشنبه ۵ شهریور ماه ساعت ۱۳ با حضور دکتر حامد نیکو نهاد نشستی تحت عنوان «انقلاب اسلامی و نظام حقوقی» برگزار نماییم.
🌐همچنین این گفتگو به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b2n.ir/d05397 برقرار است.
#گفتگوی_زنده
#نشست_علمی
#نظام_حقوقی
#انقلام_اسلامی
#فقه_و_حقوق
#نشست_حضوری
#نشست_مجازی
#خبر_نشست_علمی
📌@canoon_org
🔶اسلام آحاد مردم را در برابر حکومت دارای حقوقی متقابل می داند، یعنی هم چنان که افراد را موظف به رعایت وظایفی در برابر حکومت می داند حکومت را نیز ملزم به مراعات حقوق آنان دانسته است.
🔷شیوه اسلام در برخورد با اقلیت های دینی بر اساس سیاست همزیستی متقابل شکل گرفته است. بی تردید پیمان همزیستی با پیروان دیگر ادیان، همان گونه که منافعی به همراه دارد، ضررهایی را نیز به لحاظ اختلاف اصول و ارزشهای فرهنگی و اعتقادی بـــــه دنبال خواهد داشت. با این وجود، اقلیت ها و رعایت این حقوق بر جامعه اسلامی لازم است. متقابلاً برای پیشگیری از چالشهای احتمالی، وظایفی بر دوش اقلیت ها نهاده شده است.
📖کتاب #اقلیت_های_دینی به کوشش #روح_الله_شریعتی در سه بخش با عناوین: بخش اول: کلیات، بخش دوم #حقوق_اقلیت_ها و بخش سوم وظایف_اقلیت ها با نگاهی همدلانه و همراهانه در باب اقلیت های مذهبی و حقوق آنان در اسلام تنظیم و تدوین شده است.
#دین
#معرفی_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
#اقلیت_های_دینی_و_مذهبی
📌@canoon_org
🔶در عصر حاضر اندیشه پوچی حیات را در آراء برخی از نویسندگان غرب میبینیم اشخاصی چون فرانتس کافکا، آلبر کامو، ساموئل بکت آرتور آداموف، ژان پل سارتر و اوژن یونسکو دیدگاه پوچ گرایانه نسبت به آفرینش دارند.
🔷این نویسندگان در لابلای آثار خود پوچی و بی معنایی زندگی را به صورت داستان و نمایشنامه و مقاله مطرح کرده اند. دسته ای از این نویسندگان کوشیده اند تا در لابلای آثار خود دلایلی عقلی بر پوچی زندگی بشر و سرنوشت انسان نشان دهند و دسته ای دیگر کوشیده اند تا به کمک هنر خود بی معنایی حیات بشر و بدبختی های انسان را عاری از هرگونه روش منطقی و استدلالی ارایه کنند.
💢این نویسندگان خلقت را پوچ و بی معنا می دانند. قهرمانان آثار آنها افرادی هستند خونسرد و بی تفاوت نسبت به زندگی و ارزشهای آن بی احساس در رابطه با دیگران، لاقید نسبت به آداب و رسوم اجتماعی، احساس بیگانگی با مردم و از خود بیگانگی از دیگر ویژگی های قهرمانان پوچ گرا است.
📖کتاب #فلسفه_خلقت_انسان به قلم دکتر عبدالله نصری
#نهیلیسم
#پوچ_انگاری
#آموزش_مفاهیم
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نشست الگوی اندیشکده ای در راهبری سیاست
🔶شروع کار اندیشکدهها را میتوان برای پاسخ به نیاز حکومتها و ارکان اجرایی دولت برای استفاده از نظرات کارشناسی خارج از دولت برای بهبود روند تصمیمگیریها و اقدامات اجرایی در نظر گرفت. شاید اولین اندیشکدهها را بتوان مشاوران مستقل حاکمان در اروپای دوره رنسانس تلقی کرد که به حاکمان درخصوص نحوه تعامل با کلیسای کاتولیک در آن دوره مشاوره میدادند. به مرور و در طی سالها این شیوه دریافت مشاوره تکمیل شد و نهادهای مستقل مشاوره به حکومتها شکل گرفت.
🔷در صد سال اخیر با توجه به چالشهای بزرگی که در سطح حکمرانی کشورها از جمله جنگهای جهانی، جنگ سرد بین بلوک غرب و شرق، چالشهای انرژی و اخیراً نیز در هم تنیدگی اقتصاد، سیاست و فرهنگ در بین کشورهای مختلف جهان شکل گرفته، نیاز به نهادهای مستقل برای ارائه مشاورههای راهبردی خارج از حکومت ها دو چندان شده است. برای دقیقتر شدن بحث می توان از زاویه نگاه دیگری به رشد اندیشکدهها پرداخت و این پرسش را مطرح کرد که با توجه به قدمت و سابقه تأسیس نهادهای علمی و دانشگاهی در دنیا چه نیازی به وجود اندیشکدهها احساس شده است؟
💢همواره در ایران این پرسش مطرح بوده که با وجود نهادهای پژوهشی و آموزشی مانند دانشگاه، چه نیازی به تاسیس اندیشکدهها وجود دارد. این پرسش ما را واداشت تا با نگاهی به تفاوت این دو نهاد و خاستگاه تاسیس هر یک از آنها در غرب مدرن، دو راه جداگانه اندیشکده و دانشگاه را ترسیم کرده و اندیشکدهها را پل ارتباطی مستحکم میان حوزه نظر و عمل بدانیم.
🗓در همین راستا قصد داریم تا در روز سه شنبه 7 شهریور ماه ساعت 10 صبح با حضور دکتر مهدی رحیمی نشستی حضوری در محل کانون اندیشه جوان تحت عنوان « الگوی اندیشکده ای در راهبری سیاست » برگزار نماییم.
💢همچنین این گفتگو به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b2n.ir/d05397 برقرار است.
#سیاست
#اندیشکده
#گفتگوی_زنده
#نشست_علمی
#نشست_مجازی
#نشست_حضوری
#خبر_نشست_علمی
#الگوی_اندیشکده_ای
📌@canoon_org
44.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰جریان اصیل دانشجویی
🔶در فضایی که نگاه سیاست زده ای در دانشگاه ها حاکم شده و جریان های دانشجویی که به دنبال کارهای تزئینی و تشریفاتی چون جشن گرفتن هستند ضریب پیدا کرده اند، نقش تشکل ها و جریان های دانشجویی سیاسی اصیل چیست؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#دانشگاه
#دانشجو
#جریان_سیاسی
#امیر_حسین_فیضی
#محمد_علی_شکرچی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگوی_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔷درباره علت یا علل قبول نسبیت،اخلاق دیدگاه های متفاوتی وجود دارد.به طور مثال،لوئیس پویمن استاد فلسفه دانشگاه می سی سی پی سه دلیل را ذکر می کند:
۱-راه حل های ارائه شده درباره این موضوع به گونه ای است که گویی مطلق گرایی و نسبیت گرایی یگانه شق های موجود هستند و امکان طرح شق سومی نیست؛
۲-مغالطه و خلط نسبیت گرایی فرهنگی با نسبیت اخلاقی و به عبارت دیگر،خلط امور واقعی یا گزاره های وصفی با امور یا گزاره های هنجاری در حالی که نسبیت گرایی و تنوع فرهنگ ها مستلزم نسبیت اخلاقی نیست؛
۳-افول دین در جوامع غربی: کسی که ایمان دینی خویش را از دست داده است احساس خلا عمیقی می کند و قابل درک است که این خلأ را با زندگی در خلا اخلاقی اشتباه کند. چنین کسی این گونه استدلال می کند که اگر خدایی وجود نداشته باشد که اعتبار نظام اخلاقی را ضمانت کند،نباید نظام اخلاقی کلی وجود داشته باشد.
💢استاد مطهری پذیرش نسبیت اخلاق را بیشتر ناشی از عدم درک صحیح اخلاق دانسته است.او اعتقاد دارد که قائلان به نسبیت اخلاقی،در واقع بین مفهوم و مصداق خلط کرده اند.
📖کتاب #طهور_در_ساغر جلد دوم به کوشش حسینعلی رحمتی
#اخلاق
#دین_باوری
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نشست الگوی اندیشکده ای در راهبری سیاست 🔶شروع کار اندیشکدهها را میتوان برای پاسخ به نیاز حکومتها
💢مخاطبان و همراهان گرامی
🙏با عرض پوزش؛
🔶نشست «الگوی اندیشکده ای در راهبری سیاست» که قرار بود امروز با حضور جناب آقای مهدی رحیمی برگزار شود ، به دلیل مشکلی که برای ایشان پیش آمده برگزار نمی گردد. لازم به ذکر است اطلاعات تکمیلی درباره برگزاری دوباره این نشست متعاقبا از طریق رسانه های کانون اندیشه جوان به اطلاع شما همراهان گرامی خواهد رسید.
📌 @canoon_org
32.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مشقی برای ظهور
اربعین، تنها، یادگاری از گذشته و محملی برای عزاداری سید و سالار شهیدان نیست بلکه محلی برای تلاقی با آینده تاریخ است؛ بستری برای ظهور و لبیک به امام حاضر اما چگونه این شعار با شعور آمیخته شده و چه نسبتی میان اربعین و مهدویت نهفته است؟
#کربلا
#شابک
#انتظار
#اربعین
#عاشورا
#مهدویت
#پیاده_روی
#راهپیمایی
#امام_زمان
#امام_حسین
#قدم_عاشقی
#عدالت_جهانی
#حسین_قاسمی
#مقاله_تصویری
#محمدرضا_عابدینی
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰مشقی برای ظهور اربعین، تنها، یادگاری از گذشته و محملی برای عزاداری سید و سالار شهیدان نیست بلکه مح
مشقی برای ظهور.mp3
4.69M
🎧 صوت کلیپ «مشقی برای ظهور» را بشنوید.
📌@canoon_org
🔶از نظر علمای شیعه اصل ایمان معرفت است. بنابراین یا معرفت حاصل است که ایمان وجود دارد و یا نیست که از ایمان هم خبری نخواهد بود. پس ایمان بدین معنا قابل زیادی و نقصان نمی تواند باشد، ولی از طرفی آیات قرآن در پیش رو است که به صراحت از زیادتی و نقص در ایمان و کفر سخن میگوید. این است که متفکران شیعه ادعا کردند، مراد از ازدیاد ایمان افزودن بر اصل ایمان نیست بلکه ازدیاد کمال اضافی بر ایمان است.
🔷حقیقت ایمان تغییر نمی کند بلکه اضافات خارج از ایمان یعنی اعمال است که کمی و زیادی دارد. پس زیادی و نقصان از اصل ایمان به خارج آن منتقل شد. آنها همچنین احتمال دیگری را مطرح میکنند و آن این که چون ایمان یک اعتبار شرعی است و اساسش اذعان و علم است تحقق این امر در افراد متفاوت خواهد بود پس اختلاف ایمان به حسب اختلاف خصوصیات و ویژگیهای مؤمنان است؛ یکی یقین دارد و دیگری اطمینان.
💢این دو راه حل در این جهت مشترکند که هر دو پذیرفته اند اگر ایمان به معنای پذیرفتن باشد - از آنجا که مراتب در اصل معرفت راه ندارد - زیادی و نقص در اصل ایمان قابل طرح نیست؛ بلکه به خارج مربوط است، که یا به عمل و یا به خصوصیات افراد ارجاع داده میشود. البته لازم به ذکر است که علمای شیعه هر چند عمل را در متن ایمان داخل نکرده اند، ولی بر نقش آن در سعادت و رستگاری بشر تأکید بسیار دارند.
📖کتاب #ایمان_دینی_در_اسلام_و_مسیحیت به کوشش محمد تقی فعالی
#ایمان
#فطرت
#عمل_صالح
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰اندیشه وابسته
🔶برای جلوگیری از، از بین رفتن حریت اندیشه تشکل های دانشجوی و ایجاد فضای دیالکتیکی چه باید کرد؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#دانشگاه
#دانشجو
#جریان_سیاسی
#امیر_حسین_فیضی
#محمد_علی_شکرچی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگوی_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔶اسلام نه همچون یهودیت،بالمره دین قهر و خشونت است و نه چونان مسيحيت یکسره دین مهر و مودت!نه این است و نه،آن بلکه هم این است و هم آن.
🔷اسلام مکتب اعتدال است دین چند ساحتی است، هم مکتب عشق است هم مذهب خشم.از کمالات دین اسلام این است که عشق و عرفان را با حماسه و جهاد به هم پیوند زده است؛چرا هر بار بر یکی از ابعاد و ساحات آن مفرطانه اصرار می ورزیم و در خصوص یک بُعد آن،بزرگ نمایی می کنیم و بدین شیوه کلیت و اعتدال این دین را مخدوش کرده،اسلام را تک ساحتی و یک بعدی معرفی می کنیم تا بار دیگر ناگزیر به افراط ورزی نسبت به بعد دیگر آن شده به تکذیب و تخطئه نمای دیگرش بپردازیم؟
💢اسلام تواماً دین خشونت و مدار است اما بر اساس بلاغت و حکمت و به اقتضای منطق و با لحاظ متغیرهایی از قبیل عامل های هشتگانه ای که در آغاز بحث بدان ها اشاره شد یکی از دو نما و نمادش جلوه می کند.اگر رسم صفا و صمیمیت و مدارا برافتد،جامعه جنگل و جهنم خواهد شد و اگر روح حماسه و مقاومت،قاطعیت و صلابت در مردم،بیفسرد امنیت و استقلال نظم و قانون نیز خواهد پژمرد.
📖کتاب #خشنوت_و_مدارا به قلم علی اکبر رشاد
#اعتدال
#اسلام
#تسامح_و_تساهل
📌@canoon_org
🔶به روایت تاریخ، دوران جدید در غرب با جنگهای مذهبی بزرگ و خونریزی های کم سابقه ای شروع می شود که میان جریان مذهبی نوظهور پروتستان با مسیحیت کاتولیک رخ میدهد. این جنگها از جمله بزرگترین مصادیق افراط گرایی و تعصب مذهبی در تاریخ بودند که نمونه مشابه آن با این مقیاس در جهان اسلام سابقه ندارد. بر اثر این جنگهای سی ساله میلیونها نفر عمدتاً از فرط گرسنگی و بیماری جان سپردند.
🔷دستیابی به جزئیات تلفات دشوار است اما تخمین زده میشود در نتیجه این جنگ ها جمعیت منطقه ای که امروزه آن را آلمان می نامیم، از ۲۱ میلیون نفر در سال ۱۶۱۸ به ۱۳ میلیون نفر در سال ۱۶۴۸ تقلیل یافت.
💢البته اگر کمی عقب تر برویم، رویداد سرنوشت سازی چون جنگ های صلیبی نمونۀ دیگری از جنایتهای حکمرانان غربی به نام دین و تعصب دینی است. اروپای مسیحی همچنین در طول قرون وسطی و گذشته از این دو کشتار بزرگ تصویری غیر انسانی، غیر عقلانی و بی رحم از دین پاک مسیحیت ارائه کرد. مسیحیتی که پیامبر بزرگوار آن عیسی مسیح اسوة، اخلاق نوع دوستی، مهربانی و مدارا بود.
📖کتاب #نامه_ای_برای_درنگ، به کوشش روح الامین سعیدی
#جنگ
#جنگ_مذهبی
#جنگ_های_صلیبی
📌@canoon_org
🔰ویژه برنامه اربعین کانون اندیشه جوان به صورت زنده از کربلا
💢برنامه همقدم کاری مشترک از کانون اندیشه جوان و گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار به بررسی ظرفیت های اربعین در ارتباط با موضوعات معنویت، تمدن، علوم اجتماعی، مکاتب فکری و… می پردازد.
🔶این برنامه با میزبانی عطاءاالله بیگدلی و با حضور اساتید مطرح دانشگاه و حوزه از تاریخ ۶/۱۱ لغایت ۶/۱۵ از ساعت ۲۱:۳۰ به به صورت زنده از کربلای معلی به روی آنتن می رود.
🗓برنامه همقدم در این پنج شب بدین شرح است:
🔹شنبه، یازدهم شهریور موضوع: معنویت اربعین و آینده تمدنی بشر با حضور علیاکبر رشاد
🔸یکشنبه، دوازدهم شهریور موضوع : ظرفیت های فرهنگی اربعین برای تشکیل امت واحده اسلام با حضور یعقوب توکلی
🔹دوشنبه، سیزدهم شهریور موضوع: غرب و اربعین،مسلمان ها و دولت ها با حضور سیدسعیدرضا عاملی
🔸سه شنبه، چهاردهم شهریور موضوع: اربعین و علوم اجتماعی با حضور حمید پارسانیا
🔹چهارشنبه، پانزدهم شهریور موضوع: اربعین و هم گرایی مکاتب فکری با حضور حسین سوزنچی
#کربلا
#اربعین
#همقدم
#علیاکبر_رشاد
#حمید_پارسانیا
#یعقوب_توکلی
#حسین_سوزنچی
#عطاءاالله_بیگدلی
#کانون_اندیشه_جوان
#سید_سعیدرضا_عاملی
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰ویژه برنامه اربعین کانون اندیشه جوان به صورت زنده از کربلا 💢برنامه همقدم کاری مشترک از کانون اندیش
🔰گفتگوی اول برنامه همقدم
🔶موضوع: معنویت اربعین و آینده تمدنی بشر
👤با حضور آیت الله علی اکبر رشاد
🗓شنبه، یازدهم شهریور ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه چهار سیما به صورت زنده از کربلای معلی
#کربلا
#اربعین
#همقدم
#عطاءاالله_بیگدلی
#کانون_اندیشه_جوان
#آیت_الله_علیاکبر_رشاد
📌@canoon_org
🔶فقر را می توان به عده یی سرطانی تشبیه کرد که اگر به موقع درمان نشود تمام پیکره ی جامعه را دربر می گیرد و از پای در می آورد به رغم دیدگاه های مختلفی که در طول تاریخ درباره ی علت پیدایش فقر و شیوه ی رویارویی با آن وجود داشته است امروزه محرومیت زدایی یکی از اهداف همه ی نظام ها و مكتب ها شمرده میشود؛ هر چند درباره ی راه رسیدن به آن اختلاف وجود دارد.
🔷اسلام چون دیگر ادیان الهی به این مسئله اهمیت بسیار داده و بر ریشه کن کردن فقر و تأمین رفاه عمومی به عنوان یک هدف اقتصادی، تأکید کرده است. در این تفکر خداوند آسمان و زمین و هر چه در آنهاست برای انان آفرید؛ همه بندگان می توانند از این نعمت ها بهره گیرند و هیچ فرد یا گروهی نمی تواند کسی را از حق مسلم خود محروم کند.
📖کتاب #نگاهی_به_فقر_و_فقر_زدایی_از_دیدگاه_اسلام در پنج فصل با عناوین:
فصل اول: کلیات
فصل دوم: #عوامل_فقر
فصل سوم: #درمان_فقر_و_پیشگیری_از_آن
فصل چهارم: #فقر_زدایی_در_بستر_رشد_و_توسعه_اقتصادی
فصل پنجم: #بررسی_علل_عقب_ماندگی_و_فقر_مسلمانان
به کوشش جناب آقای سعید فراهانی فرد نوشته شده است.
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org
🔰گفتگوی دوم برنامه همقدم
🔶موضوع: ظرفیت های فرهنگی اربعین برای تشکیل امت واحده اسلام
👤با حضور یعقوب توکلی
🗓یکشنبه، دوازدهم شهریور ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه چهار سیما به صورت زنده از کربلای معلی
#کربلا
#اربعین
#همقدم
#یعقوب_توکلی
#عطاءاالله_بیگدلی
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
🔶تحریف معنوی از تحریف لفظی بسیار خطرناکتر و اثر سوء آن از تحریفهای لفظی بیشتر است. در یک جمله ممکن است ما از لفظ،نه کم کنیم و نه زیاد،ولی وقتی که میخواهیم آن را توجیه و تفسیر کنیم طوری توجیه و تفسیر کنیم که درست برخلاف و ضد معنای واقعی آن جمله باشد.
🔷حسین در نهضت خود انگیزهای داشت،اما چیز دیگری برای آن تراشیدند.حسین من یک هدف داشت، اما یک هدف و منظور دیگری برای او تراشیدند. یک جا گفتند حسین بن علی قیام کرد تا کشته شود، برای اینکه کفاره گناهان امت باشد! کشته شد برای اینکه گناهان بخشیده شود!
💢ملت مسلمان دانسته خیلی چیزها را از دنیای مسیحیت بر ضد اسلام گرفته است.یکی از اصول معتقدات مسیحیت مسئله به صلیب کشیدن مسیح است.از نظر مسیحیت این جزء متن مسیحیت است که عیسی به دار رفت تا کفاره گناهان امت باشد. یعنی گناهان خودشان را به حساب عیسی میگذارند.گفتند حسین یک شرکت بیمه تأسیس کرد، بیمه گناه! گفت شما را از نظر گناه بیمه کردم تا در عوض اشک بگیرم!شما برای من اشک بریزید، من در عوض،گناهان شما را جبران میکنم.
📖 کتاب #حماسه_عاشورا به کوشش #محمد_باقر_پورامینی
#کربلا
#اربعین
#تحریف_عاشورا
📌@canoon_org
🔰گفتگوی سوم برنامه همقدم
🔶موضوع: غرب و اربعین،مسلمان ها و دولت ها
👤با حضور سید سعیدرضا عاملی
🗓دوشنبه، سیزدهم شهریور ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه چهار سیما به صورت زنده از کربلای معلی
#کربلا
#اربعین
#همقدم
#عطاءاالله_بیگدلی
#کانون_اندیشه_جوان
#سید_سعیدرضا_عاملی
📌@canoon_org