eitaa logo
کانون اندیشه جوان
311 دنبال‌کننده
925 عکس
540 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶گروهی دنیا را منزلگاه انسان تلقی می کنند و خوشبختی و سعادت خود را محدود در همین دنیا می دانند و گروهی دیگر نه تنها زندگی بعد از مرگ انسان را قبول دارند، بلکه آن را حیات اصلی انسان دانسته و رخت بربستن از این دنیا را تولدی دیگر می انگارند. 🔷صدرالمتألهین رویکرد دوم را دارا است. وی در کتاب مبدأ و معاد هدف نهایی بعثت انبیاء را معرفت و رسیدن به خدا میداند و سپس بیان می کند که این مقصد نهایی در زندگی دنیا قابل دسترسی است. صدرا با استفاده از حدیث نبوی (ص) الدنيا مزرعه الاخره بیان میکند که لازم است درباره نفوس و اموال انسانها به گونه ای تدبیر شود که منجر به معرفت و تقرب به خداوند گردد. 💢به نظر صدرا هدف نهایی بعثت انبیاء معرفت الاهی است پس هر آنچه که مانع از آن شود گناه کبیره است. او مرتبه گناهان را با توجه به مقدار مانعیت آنها از هدف نهایی تعیین می کند. 📖کتاب مروری بر زندگی و اندیشه ملاصدرای شیرازی به قلم محمد تقی سهرابی فر 📌@canoon_org
40.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰موانع و‌ راهکار‌های مسیر تشکلات 💢مهم ترین نقد هایی که به نیروی جوان تشکلی می توان داشت چیست؟ تشکلات با چه خطرات و تهدید هایی مواجه ست و‌ راه های مقابله با آن چیست؟ مطالعه و‌ کتاب خوانی تا چه اندازه می تواند در جهت رفع موانع رشد تشکلات گام بر بردارد؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و هشت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔰کارآمدی؛ مسئله جمهوری اسلامی؟ 🎞 ویدئو نشست «کارآمدی؛ مسئله جمهوری اسلامی؟» 👤با حضور محمد صادق کوشکی 🔶ویدئو این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون بخش اول - بخش دوم ببینید. 📌@canoon_org
🔷فلسفه تاریخ عصر روشنگری یک وجه جبرگرایانه دارد؛ از این وجه قوانین اجتماعی و تاریخی مانند قوانین طبیعی و فیزیکی ضروری و جبری اند جبرگرایی یا دترمینیسم باور دارد رویدادها توسط سلسله پیوسته ای از رخدادهای پیشین تعیین شده است؛ یعنی مسیر تاریخ جدا از اقدامات و تلاشهای انسانها مسیر خود را طی می کند. 💢جبرگرایی را میتوان در دو حوزه سراغ گرفت: ۱- حتمی و اجتناب ناپذیر بودن ایده ترقی بدون توجه به اختیار انسانی و خوش بینی بیش از حد به مفهوم ترقی ۲- ترسیم یک مسیر مشخص برای همه جوامع یعنی قائلان به ترقی مسیر معین و حتمی را برای جوامع ترسیم و تاریخ آنها را بر این مبنا تحلیل میکردند پولارد میگوید این مسیر درست است و تاریخ بشر همواره از پستتر و بدتر به وضعیت بهتر و برتر در حرکت است. این مسئله نوعی قضاوت ارزشی را میان ما و دیگران و جایگاه هر یک در کرانه تاریخ نشان می دهد. 📖کتاب به قلم غلامعلی سلیمانی 📌@canoon_org
🔷بر اساس نگاهی کلان مستند انقلاب ۵۷ رویکرد گفتمانی خاصی را در موضوع توسعه پیگیری میکند طبق این نگاه توسعه مترادف نوسازی و نوسازی نیز مترادف غربی شدن تلقی میشود غربی شدن هم به معنای اقتباس کامل یا جزئی از مدل توسعه کشورهای غربی است. گذشته از بهبود سطح مادی زندگی، عدالت اجتماعی آزادی های سیاسی و حفظ و احترام ارزشها و سنتهای بومی را هم در بر می گیرد. 🔶مهمترین مشخصه این گفتمان در توسعه پیشرفت اقتصادی و رفاه مادی است و در قالب آن هر چیزی که به دوران پیشامدرن و سنتی مربوط باشد (حتی دین و مذهب) باید کنار برود از همین رو مستندساز وقتی قصد دفاع از دستاوردهای رژیم پهلوی را دارد از غربی شدن همه چیز حتی نوع خانه ها، پوشش، نحوه توزیع کالا و به صورت کلی سبک زندگی شهروندان ایرانی مثال می آورد و آن را نشانه پیشرفت و توسعه کشور میداند. 💢در چارچوب همین نگاه موضوع وابستگی صنعت کشور به کشورهای غربی موضوع با اهمیتی نیست و وابستگی سیاسی نیز توجیه می شود. 📖کتاب به کوشش حسین بشیر و کاظم‌ موذن 📌@canoon_org
💢کانون اندیشه جوان با همکاری قطب علمی فلسفه دین اسلامی پژوهشگاه و موسسه حکمت بالغه برگزار می کند: 🔸نشست تخصصی هوش مصنوعی و علوم انسانی 🎙 با حضور: ✍️ دبیر علمی: ⏰ یکشنبه ۱۸ تیرماه۱۴۰۲، ساعت۱۳ 📡 حضور مجازی از طریق: در بستر ادوبی کانکت 🌐 meeting.iict.ir/qotb 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نشست حضوری_مجازی نقد کتاب رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی 📖کتاب «رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی»، هفت گ
نقد کتاب رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی.mp3
48.47M
🎧صوت نشست «نقد کتاب رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی» را بشنوید. 👤با حضور شریف لک زایی،نجمه کیخا،محسن مهاجرنیا و مهدی امیدی 📌@canoon_org
🔶اهمیت مصلحت در نظام ولایی و حکومت دینی مضاعف است؛ زیرا حکومت اسلامی متضمن احکام ثابت و متغیر و مسؤول حل بحران ثابتات دین و متغیرات زمان و مقتضیات متحول است. پرسش دیگری که بر اهمیت بحث مصلحت در دولت فقهی می افزاید مسأله مطلقه بودن ولایت فقیه و حفظ مصالح عمومی است. 🔷به عبارت دیگر آنگاه که ولایت مطلقه فقیه پذیرفته شود و ولی فقیه از ناحیه معصوم منصوب گردد و دارای کلیه شؤون پیامبر (ص) و ائمه معصومین(ع) در امور عمومی باشد و از طرف دیگر سمبل حاکمیت ملی و حافظ مصالح عامه و منافع جامعه قرار گیرد در این صورت چگونه می توان بر کرسی داوری نشست؟ آیا باید همانند گروهی به طرد مصلحت اندیش فتوا داد؟ یا باید حفظ مصالح عامه را پذیرفت ؟ 📖کتاب در چهار فصل با عناوین: فصل اول: گستره اختیارات ولی فقیه و عالی ترین مقام کشور های دنیا و جایگاه مصلحت در نظام های حقوقی جهان فصل دوم: احکام اولیه،ثانویه و حکومتی فصل سوم: جایگاه مصلحت در فقه شیعه و سنی و تاریخچه آن در حکومت اسلامی ایران فصل چهارم: چالش های فقه المصلحه 💢به کوشش عبدالحسین خسروپناه انتشارات کانون اندیشه جوان به رشته تحریر درآمده است. 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰امام موسی کاظم (علیه السلام) : 🔶هر كه می خواهد كه قویترین مردم باشد بر خدا توكل نماید. 📜 بحار الانوار،7 ، ص143 🌺ولادت موسی کاظم (علیه السلام) مبارک باد🌺 📌@canoon_org
🔰ثبت نام درس‌گفتار «درآمدی بر فلسفه و حکمت هنر» 💠پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با همکاری کانون اندیشه جوان برگزار می‌کند: ❇️ درس‌گفتار "درآمدی بر فلسفه و حکمت هنر" خوانش متن کتاب «حکمت معنوی و ساحت هنر»، نوشته محمد مددپور 🎙مدرس:دکتر علی‌رضا بلیغ 🗓شروع دوره: ۲۷ تیرماه| سه‌شنبه‌ها| ۱۲ جلسه| ⏰ساعت ۱۶ الی ۱۸ 🔶برگزاری دوره: حضوری و مجازی (اسکای‌روم) 💲شهریه دوره: ۲۰۰ هزار تومان ۲۰درصد تخفیف برای شرکت‌کنندگان در دوره‌های قبلی ●اعطای گواهی معتبر آموزشی 📲 برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات از طریق پیام‌رسان‌های: بله، ایتا، تلگرام و واتساپ به شمارۀ زیر پیام بدهید. ۰۹۹۱۴۵۴۰۲۴۲ rcica.ir @rcica @bashgah_rcica 📌@canoon_org
🔶در فلسفه ابن سینا اگر شخص مدرک، بعد از شکل گیری علم حسی در مرحله سابق، از نزد آن شی رفته و ارتباط حسی خود را با آن شی قطع کند، هنوز در درون خودش، تصوری از شی ادراک شده، باقی می ماند. به آن تصور باقی مانده در ذهن- که حتی بعد از غیبت مدرک، هنوز هم در ذهن، باقی می ماند- علم خیالی گفته می شود. 🔷در نگاهی دقیق تر می گوییم در ادراک خیالی، قوه خیال مانند قوه حس، محسوسات را درک می کند، ولی ادراک خیالی با ادراک حسی متفاوت است. تفاوت این دو در این است که در ادراک حسی، شی مادی نزد مدرک حضور دارد، ولی در ادراک خیالی، هر چند این ادراک نیز ادراک محسوسات است، اما نیازی به حضور شی مادی نیست. 📌@canoon_org