eitaa logo
کانون اندیشه جوان
309 دنبال‌کننده
926 عکس
540 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
2077368064_-1801173534.mp3
47.36M
🎧صوت نشست معرکه با موضوع «جنبش اجتماعی زنان و اعتراضات» را بشنوید. 👤با حضور بهاره آروین و ابوالفضل اقبالی 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰جنبش اجتماعی زنان و اعتراضات 🎞فیلم کامل دومین نشست معرکه با موضوع «جنبش اجتماعی زنان و اعتراضات»
🔰 جنگ شناختی و مرزبندی ها 🔷 نشست دوم معرکه با موضوع «جنبش اجتماعی زنان و اعتراضات» با حضور بهاره آروین و ابوالفضل اقبالی، عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده، در صفحه آپارات کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐https://canoon.org/%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%B1%D8%B2%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7/ 📌@canoon_org
17.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰آنچه از کرسی آزاد اندیشی می خواهیم 🔶کرسی آزاد اندیشی چالش دارد اما تهدید نیست بلکه یک فرصت و تقویت کننده فضای فکری و اندیشه ای است که می تواند منشا خیر برای اصلاحات مورد نیاز و حل مسائل جامعه باشد. 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و نهم برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون https://canoon.org/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%82-%DA%A9%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%DB%8C-%D8%AF/ ببینید. 📽 در آپارات کانون https://www.aparat.com/v/BLKr2 ببینید. 📌@canoon_org
29.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰سلسله نشست های فمینیسم و مطالعات زنان 💢کانون اندیشه جوان دومین محصول از گنجینه آرشیو خود را منتشر کرد. 🔶در حوادث و اغتشاشات اخیر کشور، مطالبات و شعارهای فمینیستی به وضوح شنیده شد اما آیا واقعا اطلاعی از حقیقت و واقعیت های فمینیسم در میان مدعیان وجود دارد؟ و این گفتمان، امری مترقی برای قشر زن است؟ 🔷سلسله نشست های فمینیسم و مطالعات زنان با ارائه مجید دهقان و سید حسن حائری به ارائه و بررسی موضوعات چیستی فمینیسم، تاریخچه فمینیسم، گرایش های فمینیسم، جایگاه حقوقی زن در کشورهای اسلامی و شخصیت زن و نظام حقوقی اسلام می پردازد. 📌این سلسله نشست در 5 جلسه در پاییز ۱۳۸۷ برگزار شده و به صورت یک دوره آموزشی تصویری در بخش همدرس سایت کانون اندیشه جوان بارگذاری شده است. 💠 برای تهیه و خرید این دوره به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐https://canoon.org/courses/%D8%B3%D9%84%D8%B3%D9%84%D9%87-%D9%86%D8%B4%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C%D8%B3%D9%85-%D9%88-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86/ 📌@canoon_org
🔷اغلب اندیشمندان، پوپولیسم را بیشتر، تکنیک های یک رهبری سیاسی دانسته اند تا یک ایدئولوژی خاص. آنها واژه پوپولیسم را به محافظه کاران اقتصاد بازار آزاد از قبیل آلبرتو فوجیموری، رئیس جمهور سابق پرو و کارلوس منم از آرژانتین اطلاق می کنند که به طرق مختلف گروه های ذی نفع را نادیده گرفتند و به درخواست توده های مردم گوش فرا دادند. 🔶پوپولیسم، سرشار از تناقض هاست و مهمتر از همه اینکه نخبه ستیز است. پوپولیسم معتقد است که از عوام حمایت می کند و با اقلیت حاکم، سر نزاع دارد اما همچنان که دورنبوش و ادواردز در کتاب خود بیان کرده اند، در پایان هر تجربه یا آزمایش پوپولیستی، دستمزدهای واقعی از میزان اولیه آن به مراتب کمتر است. 💢عوام سالاری، سیاست های کلان را برای آمریکای لاتین فراهم آورد اما مراودات پوپولیسم با دموکراسی مانند سکه، دو رو دارد. پوپولیست ها مانند جنگجویان صلیبی بر ضد فساد، تاخت و تاز می کنند اما اغلب خود، سبب می شوند فساد بیشتر گسترش یابد. عمر نظام های پوپولیستی اغلب طولانی نیست و علت آن هم انباشت وعده های تحقق نیافته است. 📖ماهنامه زمانه، سال هفتم، شماره 71، ص 64 📌@canoon_org
45.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰هیک و نسبیت فهم و حقیقت 🔷جان هیک در نظریه اش براساس پلورالیسم معرفتی، به کثرت گرایی دینی و به دنبال آن تکثر در نجات و رستگاری در ادیان می رسد. اما معرفت شناسی هیک، چه نتایجی را با خود به همراه دارد و با چه ایراداتی روبروست؟ 📌@canoon_org
🔶اگر بگوییم هر اراده ای قبل از خودش اراده دیگری دارد، بر سلسله ای از اراده های نامتناهی معتقد شده ایم؛ در حالی که می دانیم تسلسل، محال است و شدنی نیست. اگر بگوییم قبل از اراده، اراده دیگری نیست، در این صورت نیز، بر اختیاری نبودن اراده اعتراف کرده ایم و پذیرفته ایم که اراده ما بر کارهایمان، اختیاری نیست. ملاصدرا گفتاری در بحث علم خداوند دارد که پاسخ مناسب پرسش ماست. خلاصه سخن ایشان این است که ملاک اختیاری بودن کارها، مسبوق به ارادی بودن نیست. 🔷انسان در کارهای اختیاری فیزیکی، قبل از فعل، بترتیب این مراحل را طی می کند: تصور، مصلحت سنجی، تصديق به مصلحت، شوق و اراده. اما کارهای درونی و باطنی انسان، بدون این مقدمات صورت می گیرد. مثلا ذهن انسان در آغاز آفرینش از هرگونه علم تصوری و تصدیقی خالی است و تنها بر ذات و حواس خویش علم حضوری دارد و با این علم می خواهد آن حواس را به کار گیرد. این بکارگیری حواس، فعل اختیاری اوست و از ذات او نشأت می گیرد، در حالی که برخی مقدمات فعل اختیاری (تصور، تصديق به فایده) در آنها نیست. 💢پس معلوم می شود که اختیاری بودن افعال درونی انسان، ملاکی دیگر دارد و آن سرچشمه گرفتن فعل از ذات و نهاد آدمی است. این جاست که صدرالمتالهین افعال و کارها را مسبوق به علم و اراده ای خاص می داند. علم حضوری بر نفس و قوای او، و اراده ای که همان شوق ذات است بر کمالات خود و قوای خود. و این گونه است که افعال، از ذات او بر می خیزند و فعل اختیاری او محسوب می شوند. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org
🔜 . 📚او فاطمه است،کتابی‌نو درباره شخصیت حضرت زهرا(س)📚 . 🔸...به عنوان برترین زنی که تاریخ به خود دیده‌است می‌تواند الهام‌بخش بسیاری از زنان و خانواده‌های مذهبی و مسلمان باشد. زنی که در ابعاد مختلف زندگی در عالی‌ترین درجه خود قرار داشته‌است. . 🆔 @poiictnews
22.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰ما و کرسی های آزاد اندیشی! 🔶چه کسی مقصر اجرا نشدن و به بیراهه رفتن کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها است و چه کسی گره این مسئله را در این فضا باز خواهد کرد؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت هشتاد و نهم برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶آزادی حقیقی محصول بسط آزادگی است. آزادگی، باطن آزادی حقیقی است. آزادگی و به تبع آن آزادی حقیقی بر دریادلی، بزرگی و احسان ابتناء دارد. از این رو باید گفت که آزادی خواهان راستین، مردمان اهل ایثار، قناعت و فارغ از طمع ورزی، سود انگاری و منفعت جویی نامحدود نامشروط نامشروع و فارغ از استثمارگری، بوالهوسی و عشرت طلبی هستند. 🔷آزادی خواهان حقیقی لیبرالها، سکولاریست ها، نئولیبرالیست ها و ایدئولوگ ها و سیاستمداران دول استکباری نیستند چرا که آراء، مواضع فکری، جهت گیری های سیاسی - اقتصادی و در بسیاری موارد وجه غالب شخصیتی آنها مشحون از خودبنیادی نفس انگارانه و طمع ورزی هاست. 💢برخی در آراء و آثارشان، از وضع کنونی عالم که عالم سیطره بی عدالتی، ظلم، استثمار سرمایه دارانه، حق گریزی، دین ستیزی و غلبه اباحه است، دفاع می کنند و مدافع امپریالیزم، خودبنیادی و خودمحوری نفسانیت مدارانه هستند. به هیچ وجه و با هیچ اساس و بنیانی نمی توان اینها را آزادی خواه نامید، مگر این که مقصودمان از آزادی، نه آزادی حقیقی و راستین که آزادی دروغین مخرب استکباری لیبرالی باشد. 📖کتاب نوشته ی 📌@canoon_org
🔶در قرآن کریم آمده است: ما امانت را بر آسمانها و زمین و کوه ها عرضه کردیم، همه از تحمل آن امتناع ورزیده و اندیشه کردند. اما انسان پذیرفت. از روایت ها چنین بر می آید که این امانت، تكلیف و وظيفه و قانون است. بی تردید این امانت از امور مادی نیست، بلکه امری معنوی است. 🔷معنای عرضه از سوی خداوند این است که هر کمالی از ناحیه او بر تمامی مخلوقات عرضه می شود و فقط آن کس که استعداد دارد، می پذیرد؛ مثلا موهبت رسالت بر تمام موجودات عرضه می شود، ولی فقط قشر خاصی طاقت آن را دارند و چنین نیست که بر بعضی عرضه شود و بر بعضی خیر. و اگر بر همه عرضه می شد، همه آن را می پذیرفتند. 💢پس استعدادی در انسان هست که در سایر موجودات نیست و به همين علت، امانت را به او دادند. معلوم می شود که صرف پذیرش مطرح نیست، بلکه مقصود اصلی، به دوش کشیدن و بار امانت را به منزل رساندن است. هرچند امکان سقوط و انحراف برای انسان از دو جهت وجود دارد: یکی ظلم و خارج شدن از عدالت، و دیگر جهالت و ندانسته راه خطا پیمودن. 📖کتاب ، دفتر سی و ششم از مجموعه کتاب‌های چلچراغ حکمت، به قلم 📌@canoon_org