📸 قیمت روز خودرو در بازار آزاد/ چهارشنبه ۲۲ آذرماه
🔻اخبار، قیمت و اطلاع رسانی خودرو
https://eitaa.com/joinchat/229376406Cf8f1b91ef8
هدایت شده از «اخبار خودرو»
🔴 احداث ۷۰۰۰ جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در تهران
شهردار تهران:
🔹قراردادها برای احداث جایگاههای شارژ منعقد شده است. در چند ماه گذشته بیش از ۱۷۰ جایگاه به بهرهبرداری رسید.
🔹افق پیشبینی شده در وزارت صمت و شهرداری تهران برای احداث جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی ۷ هزار مورد است که به تدریج تأمین میشود.
🔻اخبار، قیمت و اطلاع رسانی خودرو
https://eitaa.com/joinchat/229376406Cf8f1b91ef8
🔴 گرانی ۳۵ میلیونی پژو پارس و ۱۰۰ میلیونی هایما S۷
🔹امروز در بازار خودرو پژو پارس TU۵ با رشد ۳۵ میلیون تومانی و هایما S۷ با رشد ۱۰۰ میلیون تومانی رکوردار افزایش قیمت بودند.
🔹از میان محصولات سایپا امروز تغییرات قیمتی اتفاق نیفتاده، اما سه محصول ایران خودرو رکورد افزایش قیمت را ثبت کردهاند.
🔹فعالان بازار خودرو دلیل افزایش قیمت برخی محصولات طی امروز را فاکتور نکردن خودروساز اعلام کردند.
🔻اخبار، قیمت و اطلاع رسانی خودرو
https://eitaa.com/joinchat/229376406Cf8f1b91ef8
🔻مشخصات فنی سیلفی پارس خودرو
🔸نسخه فیس لیفت 2023 این خودرو در دو نسخه هیبرید و بنزینی به بازار چین عرضه شده و فقط هم مختص بازار این کشور طراحی و تولید شده است. با توجه به جلوپنجره خودرویی که در عکس دیده می شود می توان فهمید که نسخه وارداتی پارس خودرو تمام بنزینی است. برای نسخه تمام بنزینی از موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر استفاده شده که می تواند 137 اسب بخار توان و 159 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT نسل 3 (Xtronix)به چرخ های جلو تحویل دهد.
🔸قیمت این خودرو در چین از 16,600 دلار (نسخه پایه) آغاز می شود و نسخه فول بنزینی هم در حدود 18,600 دلار است. به این ترتیب پارس خودرو می تواند به راحتی فول ترین سیلفی بازار چین را وارد کشور کند زیرا محدودیت های ارزی واردات خودرو مشکلی برایش به وجود نمی آورد.
🔻اخبار، قیمت و اطلاع رسانی خودرو
https://eitaa.com/joinchat/229376406Cf8f1b91ef8
🔴 وعده دولت و مجلس در واردات خودرو شکست خورد؟
شجاعت، کارشناس خودرو:
🔹در دو سال اخیر حدود 10هزار دستگاه خودرو معادل 100میلیون دلار به کشور وارد و خودروهایی که به مردم تحویل شده هم حدود 800 دستگاه بوده که 80درصد آن خودروهای چینی است که مشابه آن در داخل کشور مونتاژ میشود.
🔹امروز نمایندگان مجلس با وعده واردات 80هزار دستگاهی در سال گذشته و 150هزار دستگاهی در سال جاری، هنوز در مجلس حضور دارند. وزیر جدید صمت نیز واردات را به کلی نفی نمیکند؛ اما سعی دارد جهت واردات را به سمت خودروهای برقی و هیبریدی که ارزبری بالایی دارند، تغییر دهد.
🔹رئیس سازمان برنامه و بودجه هم تخصیص ارز به واردات خودرو را به صلاح کشور ندانسته و به نظر نمیرسد واردات به ویژه در خودروهای احتراقی (معمولی) به زودی اجرایی شود و تا پایان سال هم بسیار بعید است تعداد خودروهای تحویلی به 10هزار دستگاه برسد.
🔹از خودروهای وارداتی دستکم 70درصد تعرفه ورودی به علاوه تعرفههای دیگر دریافت میشود؛ اما تعرفه دریافتی خودروهای مونتاژی حدود 30درصد برای قطعات است و وجود 40درصد مابهالتفاوت تعرفه در خودروهای چینی با همان امکانات و همان برند، موجب میشود پروژه واردات با شکست مواجه شود.
🔻اخبار، قیمت و اطلاع رسانی خودرو
https://eitaa.com/joinchat/229376406Cf8f1b91ef8
🔴 اعلام بخشنامه واریز وجه متقاضیان خودروی جیلی آزکارا سامانه جامع یکپارچه خودروهای وارداتی
#فرداموتور
🔻اخبار، قیمت و اطلاع رسانی خودرو
https://eitaa.com/joinchat/229376406Cf8f1b91ef8
5.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معرفی و توضیح تغییرات دنا جوانان
✅موتور EFP توربوشارژ می تواند حداکثر توان ۱۶۰ اسب بخاری و حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتن متری را به همان گیربکس ۶ سرعته ای که برای دنا پلاس اتوماتیک استفاده می شد، تحویل داده شود.
🔻اخبار، قیمت و اطلاع رسانی خودرو
https://eitaa.com/joinchat/229376406Cf8f1b91ef8
هدایت شده از «اخبار خودرو»
♦️شرط ضمن عقد واگذاری خودروسازان؟
🔹سیاستگذار خودرو آخرین مختصات خریداران ایرانخودرو و سایپا را اعلام کرد؛ مختصاتی که نشان میدهد ظاهرا برقیسازی، یکی از الزامات اصلی آن است.
🔹اخیرا معاون وزیر صمت ضمن اعلام برخی شروط و الزامات واگذاری سهام دولتی دو خودروساز بزرگ کشور، عنوان کرده که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) مشغول بررسی درخواستهای ارسالی برای خرید سهام ایرانخودرو و سایپاست.
🔹رئیس هیات عامل ایدرو بهصراحت نگفته که تولید خودروهای برقی جزو الزامات واگذاری سهام خودروسازان بزرگ کشور به بخش خصوصی است، اما به نظر میرسد برقیسازی شرط پنهان واگذاریها باشد.
🔹معاون وزارت صمت میگوید نقشه راه خودروسازی کشور بر پایه تولید محصولات برقی است. از آنجا که تصمیمگیرنده اصلی در واگذاری ایرانخودرو و سایپا، دولت است، به احتمال فراوان «برقیسازی» شرط ضمن عقد قرارداد با مشتریان نهایی ایرانخودرو و سایپا خواهد بود.
🔻اخبار، قیمت و اطلاع رسانی خودرو
https://eitaa.com/joinchat/229376406Cf8f1b91ef8