#اطلاعیه
✨فعالیت شیفت عصر مراکز پیش دبستانی، مدارس دوره ابتدایی و مراکز استثنایی استان قزوین، در نوبت بعدازظهر امروز مجازی شد
🔸 به اطلاع میرسد که مراکز پیش دبستانی، مدارس دوره ابتدایی و مراکز استثنایی در استان قزوین، در نوبت بعداز ظهر امروز دوشنبه بیست و نهم بهمن ماه، تعطیل و آموزش ها مجازی در بستر شاد می باشد.
➖➖➖➖➖➖➖
🌐⃟🇮🇷›اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین
🆔 https://shad.ir/qazvinAP
🆔 https://eitaa.ir/caspianmedu
آموزش و پرورش قزوین(الفبای مینودری )
🔹مدیرکل آموزش و پرورش در نشست هماندیشی تشکلهای فرهنگيان:
تغییرات مدیریتی در تعلیم و تربیت استان قطعی است و به زودی آغاز خواهد شد/انتصابات به دور از سیاست زدگی و بر اساس شایسته سالاری خواهد بود/اخلاق حکم میکند کسی که با ما کار می کند سیاستهای دولت وفاق ملی را قبول داشته باشد
💢به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی؛ صبح روز دوشنبه بیست و نهم بهمنماه نشست هماندیشی تشکلهای فرهنگیان شامل شورای هماهنگی انجمن اسلامی معلمان استان، شورای هماهنگی سازمان معلمان شعبه قزوین و مجمع فرهنگیان ایران اسلامی شعبه قزوین با مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در محل سالن جلسات شهید چگینی برگزار شد.
🔹 در ابتدای این نشست نمایندگان تشکلها به ارائه دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.
🔹در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به لزوم تغییر و جابجایی مدیران با توجه حاکمیت تفکر جدید در کشور گفت: تغییرات مدیریتی در تعلیم و تربیت استان قطعی است و به زودی آغاز خواهد شد.
🔹وی افزود: انتصابات به دور از سیاست زدگی و بر اساس شایسته سالاری خواهد بود؛ در این مسیر از شتابزدگی پرهیز خواهیم کرد و جایی که به این تشخیص برسیم که فرد بهتری میتواند جایگزین مدیر فعلی شود با قاطعیت عمل خواهیم کرد.
🔹این مقام مسئول تصریح کرد: بر عهد خود در اخلاقمداری، تحول گرایی، رویکرد علمی و برنامهمحوری استوار هستم؛ در تفکرات دیگران کنکاش نخواهیم کرد، ولی اخلاق حکم میکند کسی که با ما کار می کند سیاستهای دولت وفاق ملی و گفتمان رئیس جمهور و وزیر آموزشوپرورش را قبول داشته باشد.
🔹اصغری تاکید کرد: به همه احترام میگذارم و از ظرفیتهای آنان استفاده خواهم کرد؛ در راستای تصمیمسازی از مشورت همه بهره خواهم برد، ولی در تصمیمگیری نهایی مستقل عمل خواهم کرد.
🔹سکاندار تعلیم و تربیت استان با اشاره به لزوم انجام کارهای بزرگ و ماندگار به ویژه در مدیریت فضاهای آموزشی گفت: یکی از اولویتهای کاری بنده ساخت دو شهرک آموزشی بزرگ با تمام مختصات و ویژگیهاست.
🔹اصغری با اشاره به رسالت مدیران مدارس خاطرنشان کرد: مدیران مدارس مسئول حل مسائل حوزه مدیریتی خود هستند، نه مسئول انتقال مشکلات؛ کسانی که فقط مشکلات و مسائل را منتقل میکنند مدیران شایستهای نیستند.
🔹مسئول آموزش و پرورش استان در پایان ضمن ضروری خواندن داشتن چشم انداز برای هر سازمان تصریح کرد: دنبال این هستیم که در چشمانداز ۵ ساله جزء سه استان برتر کشور باشیم؛ در راه رسیدن به این چشمانداز از همه درخواست میکنیم از مشورت خود ما را بینصیب نگذارند.
➖➖➖➖➖➖➖
‹🌐⃟🇮🇷›اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین
🆔 https://shad.ir/qazvinAP
🆔https://eitaa.ir/caspianmedu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥|یک روز شاد برفی در دبستان دخترانه شهید آباد شهرستان آوج
➖➖➖➖➖➖
🌐⃟🇮🇷›اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین
🆔 https://shad.ir/qazvinAP
🆔 https://eitaa.ir/caspianmedu
آموزش و پرورش قزوین(الفبای مینودری )
▫️▫️مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست هم اندیشی گفتگوی موثر بر مدار تحول و بهسازی منابع انسانی:
✨ترسیم چشم انداز، عنصر کلیدی در تحول است / چشم انداز برنامه پنج ساله مبتنی بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استان قزوین، تدوین شد
💢به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی؛ حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان، در نشست هم اندیشی گفتگوی موثر بر مدار تحول و بهسازی منابع انسانی"، با مدیران مدارس، ویژگی های سازمان را تشریح کرد و از مدرسه به عنوان یک سازمان یادگیرنده یادکرد و در رابطه با خطاهای رایج در مدیریت مدارس صحبت نمود و مهم ترین خطای رایج در مدیریت مدارس را نداشتن هدف دانست.
🔸اصغری به بیان ویژگی های سازمان یادگیرنده پرداخت و گفت: سازمانی در مقوله تربیت انسان موفق خواهد بود که قائل به ویژگی های سازمان یادگیرنده و اجتماعی باشد.
🔸ایشان با تاکید برآماده سازی برنامه وچشم انداز گفت: ترسیم چشم انداز عنصر کلیدی در تحول است، چشم انداز ۵ ساله آموزش و پرورش استان، تدوین شده و طی روزهای آینده ابلاغ می شود.
🔸 وی داشتن چشم انداز برای مدیران مدارس را ضروری دانست و بیان کرد: برای عملکرد موفق در یک سازمان اجتماعی مدیران باید نقش خود را به معنای واقعی ایفا کرده و چشم انداز و آینده برنامه کاری خود را ترسیم کنند.
🔸مدیرکل آموزشوپرورش قزوین بیان کرد: مدیران مدارس باید تلاش کنند تا افزایش زمینه مشارکت و همکاری در مدارس برای ایجاد شرایط مناسب در تقویت فرهنگ مشارکت جویی در جهت بهبود کیفیت آموزش صورت گیرد.
🔸حسنعلی اصغری مدرسه را رکن اصلی تعلیم و تربیت و مدیر را مهمترین رکن مدرسه دانست و گفت: اساس برنامه ها مدرسه محوری، تفویض اختیار و ارتقای شایستگیهای مدیران مدارس خواهد بود. از ظرفیت شورای معلمان در این خصوص استفاده گردد.
🔸وی مدرسه ای را موفق عنوان کرد که هماهنگی و همکاری لازم بین ارکان آن از جمله معلمان، معاونین تا خدمتگزار مدرسه وجود داشته باشد و تصریح کرد: مدیر مدرسه که اصلی ترین رکن می باشد باید با رهبری و هدایت ارکان مدرسه، آنان را در جهت رشد همه جانبه دانش آموزان هدایت نماید.
🔸 اصغری مقاومت در برابر تغییر و پذیرش شرایط جدید را، بزرگترین مانع بر سر راه پیشرفت دانست و بر افزایش ظرفیت های علمی برای مواجهه منطقی با بحران ها تاکید کرد.
🔸وی خاطر نشان کرد: در مسیر اجرایی شدن مدرسه محوری باید آزادی عمل و فرصت برنامه ریزی برای مدیر اختصاص دهیم.
🔸اصغری تاکید کرد: برنامه ریزی و نظارت مستمر دو عامل موثر در مدیریت موفق است. تحول خواهی مقوله ای مهم و حائز اهمیت است که باید همراه با آسیب شناسی گذشته و برنامه ریزی دقیق برای آینده همراه باشد.
🔸وی ادامه داد: بالا بردن دانش و تخصص نسبت به مسئولیت خود باید به صورت مستمر پیگیری شود.قرار دادن فرصتی برای یادگیری و مستند کردن تجربیات، می تواند در بهبود عملکرد موثر باشد.
🔸مدیرکل آموزش و پرورش لازمه یک مدیر موفق را تعهد و دانش لازم برای انجام وظایف محوله عنوان داشت و افزود: باید تلاش کنیم به سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش اضافه نماییم. مهارت های ارتباطی، ادراکی، انتزاعی و فنی را ارتقاء دهید و هوشمندانه عمل نمایید. گفتمان مؤثرتری در مدارس شکل دهید تا بتوانید اثرگذاری بیشتری داشته باشید.
🔸این مقام مسئول خاطر نشان کرد: خود را مسئول آموزش وپرورش، معلمان، دانش آموزان و اولیا بدانید، فقط به دنبال انتقال مسائل نباشید. از تمام ظرفیت ها برای حل مسائل و مشكلات موجود استفاده نمایید.
➖➖➖➖➖➖
🌐⃟🇮🇷›اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین
🆔 https://shad.ir/qazvinAP
🆔 https://eitaa.ir/caspianmedu