هدایت شده از هیئت رزمندگان اسلام کاکی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت سالروزشهادت سرداردلها برگزارمی شود:
برنامه محوری ستاددهه بصیرت بخش کاکی
«به یاد سردار بصیر»
میعادگاه عاشقان شهدا:
مسجد حضرت مهدی(عج)شهرکاکی
ساعت ۱۸/۳۰ دوشنبه ۱۲دی۱۴۰۱
ان شاالله حضوری پرشور و شعور داشته باشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مرحوم مصباح یزدی سردار مدافعان عقیده بود
حجتالاسلام حمید رسایی:
🔹مدافعان عقیده کار مدافعان امنیت و سلامت را میکنند، منتهی در حوزه اندیشه و عقیده
🔹مرحوم آیتالله مصباح از این دست افراد بود که حتی در آخرین روزها زندگی دوست داشتند شبهات دینی و فکری مردم را جمعآوری کرده و پاسخ بدهند.
#عمار_انقلاب
#دهه_بصیرت
#سردار_دلها
☫ @ccoipkaki
عملیات سالگرد شهادت حاج قاسم.pdf
10.54M
💢 بسته عملیاتی ویژه سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی
🔹 راهبردها و ایدههای عملیاتی جهت اقدام مناسب در بستر دانشگاهها
#عمار_انقلاب
#دهه_بصیرت
#سردار_دلها
☫ @ccoipkaki
✅#نرم_افزار| نسخه دوم نرمافزار «مشكات»
📚متن ۱۰۰ جلد از آثار آیت الله مصباح یزدی (قدسسره) در موضوعات تفسیر و علوم قرآن، شرح روایات و سیره معصومان، فلسفه و منطق، كلام و فلسفه دین، اخلاق و عرفان، مدیریت، علوم سیاسی، حقوق و مسایل اجتماعی و فرهنگی همراه با امكانات پژوهشی.
⬇️دانلود نرم افزار (144MB) به صورت #رایگان👇
mesbahyazdi.ir/meshkat.zip
◀️جهت کسب اطلاعات بیشتر:
https://mesbahyazdi.ir/node/8083
#عمار_انقلاب
#دهه_بصیرت
#سردار_دلها
☫ @ccoipkaki
5.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸شور و حال اربعینی در خیابان منتهی به گلزار شهدای کرمان
🔸موکب و چای عراقی و سیل جمعیت
🔸عهد میبندم روزی لازمت بشم
🔸عهد میبندم حاج قاسمت بشم
#جان_فدا
#حاج_قاسم
#عمار_انقلاب
#دهه_بصیرت
☫ @ccoipkaki
🔻استادِ فکر؛ بازخوانیِ نخستین مواجهۀ مصباح -۱ 🖊 مهدی جمشیدی
خیزش در برابر موجِ رسمیِ تفکّرِ لیبرالیستی
۱🔸. قدرت گیریِ جریانِ روشنفکریِ سکولار در نیمۀ دهۀ هفتاد شمسی و جایابی آنها در درونِ «ساختار رسمی دولت»، حادثۀ بسیار مهمی بود. در این نقطه از تاریخ بود که تمام «امکانها» و «فرصتها» در کنار یکدیگر قرار گرفتند و نیروهای تجدّدی، یکپارچه و آشکار، «ایدئولوژی انقلابی» را به چالش کشیدند. این موج، بسیار شبیه موجی بود که در ماجرای مشروطیّت و از سوی روشنفکران آن دورۀ تاریخی شکل گرفت. اینجا بود که مصباح، «تصمیم قاطع» خویش را گرفت و «صریح» و «بیپروا»، به صحنۀ نزاع و ستیز وارد شد؛ همانگونه که مطهری در دهۀ پنجاه شمسی، از چیزی نهراسید و خطر اصلی و عمده را تشخیص داده بود. با استقرار «دولت اصلاحات» در سال هفتادوشش و منتقل شدن جریان «روشنفکریِ سکولار» از عرصۀ غیررسمی به درون ساخت جمهوری اسلامی، مصباح احساس کرد که «موج سکولاریسم دولتی» شکل گرفته و نیروهای دگراندیش، تلاش میکنند جمهوری اسلامی را از درون، «استحاله» کنند. ازاینرو، سلسلهای از سخنرانی های روشنگرانه را دربارۀ «بنیان های فکریِ اصلاح طلبان» آغاز کرد. این «مواجهۀ انتقادی و شفاف»، جریان رسمی و غیررسمیِ ایدئولوژی لیبرالیستی را بهشدّت ناخشنود کرد؛ چنانکه هرچه زمان میگذشت، بیشتر احساس میشد که مصباح، در حال بر باد دادن فتوحاتِ آنهاست و بدنۀ اجتماعیشان را دچار واگرایی میکند. «قاطعیّت» و «جدّیّت» مصباح دراینباره، جریان لیبرالیسم ایرانی را نیز در مبارزۀ با وی، مصمّم کرد و ازاینپس، مصباح به «کلیدیترین شخصیّتِ معرفتی» تبدیل شد که روزانه و هفتگی، آماج «حملههای رسانهای و تبلیغی» این جریان واقع میشد. در آن مقطع، هیچ شخصیّتی همچون او، مورد «هجوم» و «تخریب» قرار نگرفت. بااینحال، او از راهرفته، بازنگشت و به روشنگری و نقادی خویش ادامه داد. بهاینترتیب، انبوهی از شبههها و اشکالها و ابهامها و ایرادهای رسانهای دربارۀ مصباح شکل گرفتند و او که تا آن زمان، چندان شناخته شده نبود، ناگهان صدرنشین خبرها و تحلیلها گردید. تقابلِ «جریانِ لیبرالیسمِ دولتی و روشنفکری» با مصباح، از جنس «دلیل» نبود و بلکه «غرض ها» و «سیاسی کاریها» و «قدرت مداری»، بحث و گفتگو را از عرصۀ «دلیل» به عرصۀ «علّت» سوق داد و تفکّر مصباح، به دست مایۀ «تقطیع» و «تحریف» و «بازی سازیهای تبلیغی» و «جوسازی های سیاسی کارانه» تبدیل گشت.
۲🔹. حجم «حملههای تخریبی» بر ضدّ مصباح، آنچنان زیاد بود و آن قدر دروغ های کوچک و بزرگ دربارۀ او «تکرار» و «تکرار» شدند که به تدریج، حقایق به حاشیه رفتند و «چهرهای دیگر» از مصباح، ساخته و پرداخته شد که نسبتی با وی نداشت. ما به تجربه دیدیم که چگونه «تکرار دروغ»، موجب میشود که «دروغ»، بر جای «حقیقت» تکیه بزند و امکان هر گونه چون و چرا و تأمّلی را بستاند. چند دهه گذشت امّا نه فقط بسیاری از نگرشها نسبت به مصباح تغییر نکردند، بلکه دیگرانی نیز به جرگۀ منتقدان وی پیوستند و آنها نیز، همان گفته های میانتهی و مغالطه آمیزِ جریان لیبرالیسم دولتی و روشنفکری را تکرار کردند. برای مطهری نیز چنین اتّفاقی رخ داد؛ مطهری نیز از سوی جریانی که او آنها را «ماتریالیسم منافق» خوانده بود، ترور شخصیّت شد و جز به بهای شهادتش، احیاء نشد. مصباح نیز با «لیبرالیسم منافق»، دست به گریبان شد و تا آن هنگام که زنده بود، تاوان این مواجههاش را پرداخت و زخم خورد و طعنه شنید. وقتی «عملیّات روانی»، جایگزین «مباحثۀ فکری» میشود؛ وقتی «جهان غیر معرفت» بر «جهان معرفت»، سایه میفکند؛ وقتی بهجای «صد جلد کتابِ مصباح»، به «مشهورات رسانهای»، ارجاع داده میشود؛ وقتی «قدرت»، حقّ «معرفت» را تضییع میکند؛ وقتی «غرض ورزی»، «حقیقت طلبی» را میبلعد؛ و ... روشن است که چنین وضعی پدید میآید. امروز نیز «به مصباح ارجاع دادن»، فضیلت نیست و «در کنار مصباح بودن»، هزینه دارد.
۳🔸. سخنرانی های مصباح، چند خصوصیّت تمایزبخش داشت: اوّل اینکه مصباح بهطور «خاص» و «متمرکز»، ایدئولوژیِ غیرانقلابیِ جریانِ اصلاحات را نشانه گرفته بود و آن را «مهمّترین خطر» میانگاشت؛ چنانکه هیچ کسی همچون او در برابر این موج رسمی و حاکمیّتی، ایستادگی و افشاگری نکرد. دوّم اینکه زبان انتقادیِ مصباح، «صریح» و «شفاف» بود و او «آشکارا» و «بیپروا»، به اصلاحات میتاخت. سوّم این که استدلال های او که از «تفکّر فلسفی»اش برمیخاستند، «عمیق» و «متقن» بودند. در مقابل، نیرو های اصلاحطلب نیز در تمام مدّت هشتسال حاکمیّت خویش، به شخص «مصباح» تهاجم کردند و به هیچکس به اندازۀ او نتاختند. توانمندی اصلاح طلبان در «عملیّات روانی» موجب شد که آنها به جای مواجهۀ نظری و معرفتی، «ترور شخصیّت مصباح» را در دستور کار خویش قرار دهند.
@ccoipkaki
🔻استادِ فکر؛ بازخوانیِ نخستین مواجهۀ مصباح -۲ 🖊 مهدی جمشیدی
برنامۀ فرهنگى برای بیثباتسازیِ فکری
۱🔸. علامه مصباح در جلسۀ دوّم از سلسله سخنرانی های «نظریۀ سیاسیِ اسلام» در پیش از خطبههای نماز جمعۀ تهران در تاریخ ۱ اسفند ۱۳۷۶ گفت با توجّه به این كه جبهۀ دشمن در هیچ صحنهاى موفّق نشده است، تنها به یك چیز امید بسته و آن یك اجرای یک «برنامۀ درازمدّت فرهنگى» است. در این راستا، جبهۀ دشمن سعى مىكند كه بهتدریج و از راههاى گوناگون، در داخل كشور «نفوذ» كند(محمّدتقی مصباحیزدی، نظریۀ سیاسیِ اسلام، ج۱، ص۳۳-۳۲). در اینجا، سخن از یک «چرخشِ راهبردی» به میان آمده و آن، عبارت از این است که جبهۀ دشمن، از «غیر فرهنگ» به سوی «فرهنگ»، چرخش کرده است و این بار در پی آن است که از طریق «ساز و کارهای فرهنگی»، انقلاب را ساقط کند. پس جبهۀ دشمن، از تقابل و معارضه، منصرف نشده است، بلکه به دلیل ناکامی در طرحهای براندازانۀ قبلیِ خویش، به «منطق دیگر»ی رو آورده است. در این طرح جدید، اتّفاق اصلی در «درون جامعۀ ایران» روی میدهد و عوامل بیرونی، در حدّ «محرّک» و «مولّد» هستند. ازاینجهت است که به «نفوذ»، اشاره شده است؛ این یعنی مواجهۀ مستقیم، جای خود را به مواجهۀ غیرمستقیم داده است.
۲🔹. ایشان بر این باور بود که جبهۀ دشمن، چون دید که نسل انقلاب، رو به میانسالى و پیرى نهاده است و آینده از آنِ «جوانان» است كه از فداكارىهاى مردمِ مبارز در دورۀ پیش از انقلاب و بعد از انقلاب، اطلاع درستى ندارند، تصوّر میکند كه مىشود در این قشر كه «اكثریّت جامعه» را تشكیل مىدهد و «آینده» نیز از آنِ این قشر خواهد بود، «نفوذ» كند و در طى چند دهه، زمینه را براى حكومتى كه دستنشانده و حافظ منافع خودش باشد، فراهم كند(همان، ص۳۳). پس «نقطۀ تمرکزِ» دشمن، نسل جوان است و جبهۀ دشمن میخواهد برنامۀ نفوذ را بر روی این طبقه از جامعه، به اجرا بگذارد. اگر برنامۀ نفوذ دربارۀ این طبقۀ اجتماعی، کامیاب شود، براندازیِ انقلاب نیز تحقّق خواهد یافت؛ چراکه این طبقه، هم «بخش عمدۀ جامعه» را تشکیل میدهند و هم با از میان رفتن نسلهای گذشته، «آینده» نیز در اختیار هم اینان خواهد بود. دراینصورت، میتوان با یک طرح بلند مدّت که معطوف به نفوذ در این طبقه باشد، انقلاب را دچار «فروپاشی از درون» کرد.
۳🔸. علامه مصباح تأکید داشت که جبهۀ دشمن، مطالعاتى را دربارۀ شناسایى «عامل اصلىِ حمایت مردم از حكومت اسلامى» و اینكه حاضر شدند همۀ سختىها و گرفتارىها را تحمّل كنند و دست از حمایت این حكومت بر ندارند، صورت داد و به این نتیجه رسید كه حمایت مردم، ریشه در «اعتقادِ اسلامیِ» آنها دارد. با توجّه به اینكه مردم ایران، تابع مكتب اهل بیت -علیهمالسلام- هستند و معتقدند كه باید براى تحقّق آرمان هاى اسلامى از جان و مالشان بگذرند، دشمن مىكوشد كه این اعتقاد را «سست» كند. مردم و جوانان معتقدند كه باید «دین» در جامعه، حاكم باشد و سررشتۀ حكومت هم در دست دین شناسان و دین مداران باشد كه در رأس آنان، «ولى ّفقیه» قرار دارد. روشن است تا وقتیکه این اعتقاد در عمق دلِ جوان ها حضور دارد، امكانى براى «براندازیِ حكومت اسلامى» وجود نخواهد داشت(همان، ص۳۳). ازاینرو، طرحِ فرهنگیِ بلند مدّت، باید معطوف به ایجاد «تزلزلِ فکری» و «سستیِ اعتقادی» در نسل جوان باشد تا «پشتوانۀ فکری و هویّتیِ انقلاب» از دست برود. دراینصورت، «دفاع مؤمنانۀ» نسل جوان از انقلاب، بیمعنا خواهد شد. چسبندگیِ مردم به انقلاب، برآمده از تعلّقاتِ دینیِ آنهاست و چنانچه این تعلّقات، بیثبات شوند، «بدنۀ اجتماعیِ انقلاب» نیز فرو خواهد پاشید.
۴🔹. ایشان گفته بود که جبهۀ دشمن مىكوشد «یک مركز»، برای نشر افكار خود فراهم كند و از آنجا، امواج تبلیغاتى را به «همۀ قشرهاى جامعه» برساند و به تدریج، «زمینه» را براى خواسته هاى خودش فراهم كند(همان، ص۳۳). دشمن دریافت که نشر افكاری که بنیانهای اعتقاداتِ دینی را سست میکند، به وسیلۀ «روشنفكران» ممكن است. ازاینرو، سعى كرد كه مركزیّتى در مراكز فرهنگى و دانشگاهى به وجود آورد و كسانى را عَلَم كند و بفریبد كه چنین افكارى را در جامعه پخش كنند(همان، ص۳۴). برنامۀ نفوذ در صورتی تحقّق مییابد که دشمن، یک «حلقۀ درونی» و «جریان بومی» داشته باشد که این حلقه، خواسته های او را عملیاتی کند؛ بیآنکه ردپایی از او بر جا بماند. از آنجا که برنامۀ فرهنگیِ یادشده، ناظر بر ساخت شکنیِ فکری و بیثبات سازیِ معرفتی بود، «جریان روشنفکریِ سکولار»، بهترین گزینه برای ایفای نقش بود.
@ccoipkaki
🔴 از گندم ری تا رأی ری
♦️اگر به خیال بدست آوردن رای ری و تهران و شمیرانات و یا هر شهر دیگری، با ولنگاران و فاسدان مدارا کنیم و سیاست یزیدی تسامح و تساهل در امور شرع را سر لوحه کارمان قرار دهیم، پس باعمرسعدچه فرقی داریم⁉️
#پای_امر_ولی
#امام_زمان
#دهه_بصیرت
#عمار_انقلاب
#حاج_قاسم
@ccoipkaki
📜به مناسبت دهه بصیرت📜
🍃بصیرت چیست؟
وقتی گرگ حمله می کند،با صدای بلند حمله میکند؛و فرصتی برای واکنش دارید.
اما وقتی موریانه هجوم می آورد،
از همان ابتدا بی سر وصدا و تنها به جان دارایی تان می افتد. زمان می برد تا به هدف برسد.
ایستادن در برابر گرگ، شجاعت میخواهد!! دفع خطر موریانه بصیرت!!
🏵 بصیرت، سواد نیست ، "بینش " است.
🏵 بصیرت; یعنی اینکه نگاهت به "شخصیت" ها نباشد ;بلکه همواره به "شاخص"ها چشم بدوزی!
🏵 بصیرت; یعنی اینکه بدانی حتی مسجد ,می تواند "مسجد ضِرار"باشد و پیامبر صلی الله علیه و آله آن را خراب کند و به زباله دانیِ شهر تبدیل نماید!
🏵 بصیرت ، یعنی اینکه قرآنِ روی نیزه تو را از قرآنِ ناطق منحرف نکند!
🏵 بصیرت ، یعنی اینکه بدانی جانباز صفین(شمر) می تواند قاتل حسین علیه السلام در کربلا باشد!
🏵 بصیرت، یعنی اینکه بدانی در جنگ با فتنه نمی توانی آغازگر باشی اما تا ضربه نهایی , نباید از پا بنشینی!
🏵 بصیرت، یعنی اینکه نگذاری فتنه گران، شیرت را بدوشند یا بر پشتت سوار شوند!
🏵 بصیرت ، یعنی اینکه" مالک اشتر"ها را به تندروی و "ابوموسی اشعری" ها را به اعتدال, نشناسی!
🏵 بصیرت، یعنی اینکه بدانی معاویه ها ، به سست عنصرهای سپاهِ علی علیه السلام دل بسته اند!
🏵 بصیرت یعنی اینکه بدانی تاریخ, تکرار می شود، نه با جزئیاتش، بلکه با خطوط کلی اش...
🏵 بصيرت در خشت خام ديدن است ، نه در آينه ديدن!.
💥بصیرت یعنی اینکه ولی زمانه را بشناسی و جهتها را ببینی ودر غبار فتنه ها گوش،بفرمان ولایت باشی..
#پای_امر_ولی
#امام_زمان
#دهه_بصیرت
#عمار_انقلاب
#حاج_قاسم
@ccoipkaki
1_2565238720.mp3
16.74M
🔴 سخنان تکان دهنده حاج حسین یکتا در قم .
🔹️ تحلیلی بسیار متفاوت از مسائل اخیر از نگاه مکتبی .
✍پ ن: تمامی اساتید، دانشجویان، طلاب، دست اندرکاران، مسئولین مدعی کار فرهنگی و تربیتی، تمامی جوانان و نوجوانان، دانشجویان و رزمندگان و ... گوش کنند.
کدهای بسیار دقیقی را اشاره میکند که توجه به این کدها و تکرار و تذکر آنها بسیار ضروری است .
برای یکبار هم که شده درست گوش کنیم تا ببینیم کجای کاریم ..
✍ دقیق گوش کنید .
#جهاد_تبیین
#جلسه_صوتی
@ccoipkaki
10.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ را حتما ببینید👆👆👆
🚨راهکار حاج قاسم برای مقابله با دشمن و حفظ جامعه ...
✍ اگر قصد ما حفظ جامعه است باید مسجد محله را به چشم یک قرارگاه ببینیم.
📐با این نگاه، محدوده آن مسجد دیگر ۲۰۰ متر مربع نمی شود، بلکه ۱۰ کیلومتر و چه بسا بیشتر می شود.
🕛امام جماعت باید مسئولیت خود را یک کار تمام وقت ببیند ...
⚠️ الان ضرورت حرکت به سوی مسجد تراز انقلاب اسلامی بیش از هر وقت دیگر احساس می شود ...
🔴آقایانِ مسئول امور مساجد نگذارید حرف فرمانده زمین بماند ...
#غیرت_دینی
#پای_امر_ولی
#امام_زمان
#دهه_بصیرت
#عمار_انقلاب
#حاج_قاسم
@ccoipkaki