eitaa logo
چادرانه🖤🇵🇸
2هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
177 ویدیو
20 فایل
💞 اشتباه نکنید! این یک کانال حجاب نیست! 🔸فروشگاه چادرانه: @Chadorane_ir 🔸خاکریز: @khakriz_chadorane 🔸تبلیغات: @tab_alzahra 🔸نظرات شما: @chadorane_135 کاری از: @zovvaralzahra استفاده تجاری از پوسترها بدون هماهنگی شرعا و قانونا جایز نیست!
مشاهده در ایتا
دانلود
اپیزود+دوم_out.mp3
41.41M
📻قسمت دوّم: |مهمان‌های ناخوانده‌ی اتاق‌پشتی| نگاهی بر مشکلات و درگیری‌های زنان در هیئات •مهمان‌های ناخوانده توصیفی از معضلات حضور زنان در هیئت‌ها و عزاداری‌های مردانه است که غالباً در اتاق‌های کوچک پشت مجالس اصلی شکل میگیره... @radio_eqlima 🎧
🌟 شماره صفر فصلنامه اقلیما آغاز شد❕ 🔻 شما نخبگان و فرهیختگان عزیز و علاقه‌مندان بحث‌های جنسیت و جامعه می‌توانید در طرح پیش‌فروش مجله، از پنجشنبه 2شهریورماه به مدت 5 روز این شماره را با 15% تخفیف و با امکان ارسال رایگان تهیه فرمائید. 🔸 شماره صفر فصلنامه اقلیما، مجله‌ی زن، جنسیت و جامعه، 160 صفحه 🔸 «زن مسلمان ایرانی و مقوله‌ی الگو» 🔻 ارسال رایگان + 15درصد تخفیف 🛍 لینک سفارش (کلیک کنید) 💬 کاری از «دفتر مطالعات جنسیت و جامعه» Gesostu.ir 📝 فصلنامه اقلیما مجله تخصصی زن،‌ جنسیت و جامعه 📗@Eqlima_Mag
اولین زن آزادۀ جنگ: اینقدر بعثی‌ها را کتک زدیم تا دلشان برای مردهای ایرانی سوخت 🔹فاطمه ناهیدی اولین زنی که در دفاع مقدس به اسارت نیروهای بعث درآمد می‌گوید: وقتی ‌خواستیم اعتصاب غذا را در اسارت شروع کنیم، عراقی‌ها ‌ریختند داخل سلول و شروع ‌کردند به زدن. ما همیشه دفاع را با هم هماهنگ می‌کردیم. این بار مثلاً یکی گفت: «من ناخن بلند می‌کنم که اگر عراقی‌ها آمدند چنگشان بزنم!» 🔹هرکس کاری گردن ‌گرفت و هم‌زمان حمله ‌کردیم به عراقی‌ها. یکی از بچه‌ها کابل برق را از دست سرباز عراقی کشید و شروع کرد به زدن عراقی‌هایی که درجه‌دار بودند. 🔹بعداً یکی از افسران خودی برایمان تعریف کرد یکی از همین‌هایی که کتک خورده، جلوی سلول یکی از افسرها رفته و گفته بود: «اگر همه زن‌های ایرانی این طوری هستند، دلم به حال مردهای ایرانی می‌سوزد!» خاطرات زنی را که با اسیرکردنش بعثی‌ها شروع به هلهله و تیرهوایی‌زدن کردند را اینجا بخوانید @Farsna
هدایت شده از بر پا
47.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بچه ها که خوابیدند، نگاهشان کنید، شب آرام و راحت ، بی دلهره، بدون ترس چقدر زیبا میخوابند. نه؟ قبل از اینکه بخوابید تصور کنید چهار روز است هر یک ربع یک کودک را دارند میکشند. میفهمید برای یک شهر کوچک این یعنی چی؟ دختر کوچک دارید در خانه؟ عروسک دارد نه؟ تصور کنید تصویر مردی که روی ویرانه های خانه اش نشسته کنار عروسکهای دختری که ... کودکتان را بغل گرفته اید؟ با دست به پشتش آرام آرام بزنید و لالایی بخوانید مثل آن مرد که برای کودکی لالایی میخواند که دیگر زنده نبود.... رویم نمیشود بچه هایم را با لذت نگاه کنم با آنها بازی کنم و بخندم. خجالت میکشم. مثل پدری که جلوی پدر داغدیده، خجالت میکشد کودکش را ببوسد. چه میگویم... رفقا ! ما چرا زنده ایم؟ چرا نمیمیریم؟ @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌صبر و حوصلۀ فرزندآوری ندارم؛ چه کنم؟ 🔻اگر فاصله بین بچه‌ها کم بشه، به بچۀ قبلی ظلم نمیشه؟! 🔻ثواب فرزندآوری در طول تاریخ به این اندازه نبوده! استاد پناهیان 🇮🇷👇✅ @motaharevafi77
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پابرهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم. و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم، دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم. ، ۲۹ تیر ۱۳۶۷ 🖤@chadorane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🩸ما را بکشید تا زنده‌تر شویم؛ ❗️سال‌هاست که گهواره‌های‌مان با صدای گلوله‌ها و بمبارانتان تکان خورده است، و ما در زیر آوار خانه‌ها قد کشیده‌ایم. مادرانمان با سنگ و چوب شما را رانده‌اند، و ما کنارشان مشت‌هایمان را گره کرده‌ایم. سال‌هاست که سینه پدران و برادرانمان را دریده‌اید و به ما خندیده‌اید؛ 🔆اما ما کودکان سرزمین زیتون، ایستاده‌ایم و به زودی با دست‌های کوچکمان، خانه عنکوبت را روی سرتان خراب می‌کنیم. ☘@revayate_zan
هدایت شده از رادیو رَزان
. سالهاست که در فلسطین، هر نفر یک ارتش است. یکی از این ارتش‌های تک نفره، «رَزان نجار» بود. @razan_radio 🎧
هدایت شده از رادیو رَزان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔹 اگر شخصی شهید شود به ازای آن هزار شهید متولد می‌شود و اگر زنی شهید شود یک میلیون زن دیگر فرزندآوری خواهند کرد تا زمانی‌که زن فلسطین زاینده است. او (زن‌فلسطینی) مادر استقامت است، او یک مبارز است. 🔹 و اما دربارهٔ «رَزان». او حاضرِ غایب است. او فرشتهٔ مهربانی است. رَزان در کنار هر شهیدی است، در کنار هر مجروحی است و مطمئنم روح او هم اکنون حضور دارد. 🔹 صابرین، مادر شهیده «رَزان نجار»، چندشب پیش، در گفتگو با رادیو رَزان از شرایط فعلی فلسطین صحبت کرد. او از پیکرهای تکه‌تکهٔ شهدا و ایمان و قلب مطمئن مردم مظلوم سخن گفت. از اینکه تا زنده‌اند و نفس می‌کشند برای نجات فلسطین مبارزه خواهند کرد. لطفا همان‌طور که خودشان درخواست کردند صدای او را به‌حق‌خواهان برسانید. ✍🏻 مترجم: زهرا پاکزاد 📝 ویراستار: نعیمه موحدی 💻 گرافیست: زهرا پناهی 🎞 ساخت کلیپ: اعظم مؤمنیان @razan_radio 🎧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 درس های مقاومت «کلمات» اگر درست استفاده نشوند یا اگر زیاد در معانی رقیق شده به کار بروند، تبدیل به «کلیشه» می‌شوند و روح اصلی خودشان را از دست می‌دهند. 🔺به نظرم یکی از این کلمات، کلمه است. ⚠️ ملتی که بیش از دومیلیون جمعیت فقط در غزه دارد و روزانه زیر بمباران است، اما حتی یک کلمه در نقد یا شکایت از مقاومت یا حماس و جهاد اسلامی به زبان نمی آورد؛👇 مطمئن باشید اگر بود تا الان رسانه های غربی آن را عَلم یزید کرده بودند‼️ 🧕🏻دختر نوجوانی که عادتا باید کم بیاورد و گریه کند و 😖 نفرین کند آنهایی را که باعث و بانی این بمباران ها شده اند، تنها یک جمله میگوید: فدای مسجدالاقصی، فدای فلسطین‼️ 🤔 واقعا چه کار تربیتی و فرهنگی در پشت صحنه بوده که این نسل اینطور تربیت شده اند؟! 👆این نقطه ای است که باید از آن الگو گرفت. https://eitaa.com/joinchat/995557609Cbefd88e171
زن فلسطینی، با چفیه‌ی عربی و تسبیح صدتایی دانه‌سفید نمی‌دانم این روزهای پرتلاطم زمان نوشتن این حرفهاست یا این که دلمشغولی‌ها و دغدغه‌ها خیلی با این کنار نشستن‌های کوتاه و درنگ کردن‌های اورژانسی سازگار نیست. بیست روزی که گذشت غالباً در همین فکر بودم و دست‌دست کردم. به خودم که نگاه می‌کنم یقین دارم این‌روزها زمان گفتن از «زنان فلسطینی» است، بیرون از خودم که سر می‌چرخانم نمی‌دانم خلق‌الله چقدر حوصله‌ی این حرف‌ها دارند. می‌دانم سالها کار لازم دارد که هم جنسیت به عنوان یک منظر واقعی در تحلیل‌ها و راهبردها به کار بیاید و هم گفتن از زنان رنگ‌وبویی اقلیت‌پندارانه نداشته باشد. اگر اینها نبود شاید در این سه هفته چندین سیاهه‌ی مفصل می‌نوشتم اما امان از انسداد. به‌هرحال فکر می‌کنم باید به این بحث پرداخت و مهم‌ترین ضرورتی که برای این کار می‌شناسم و مرا قانع می‌کند، انتخاب بهترین و کارآمدترین رویکرد در مواجهه با «مسئله‌ی فلسطین» به‌طور کلی و مناسب‌ترین خط راهبردی برای مشارکت در غوغای کنونی غزه است. این ضرورت که بهترین مواجهه‌ی اثرگذار را با قضیه‌ی فلسطین داشته باشیم مرا مجاب می‌کند با همه‌ی این احوالات از زنان فلسطینی بگویم. ما علی‌القاعده نباید با کاراکتر زن فلسطینی چندان غریبه باشیم؛ کاری که زنان فلسطینی این روزها و سالها رقم می‌زنند، به‌خاطر تجارب نسبتاً مشابه به چشم دقت‌بین ما ایرانی‌ها بسیار آشناست (باید باشد!). پس این جسارت را به خرج می‌دهم که دورادور از این واقعیت انسانی بنویسم و گمانه‌های نزدیک به واقع خودم را به اشتراک بگذارم. ما امروز در فلسطین شاهد «متعالی‌ترین مراحل ایده‌ی مقاومت» هستیم و فلسطین امروز هرگز با دهه‌های گذشته یک‌اندازه نیست. پروژه‌ی مقاومت در فلسطین به‌طور خاص بسیار رشد کرده اما بدانیم که قلب تپنده‌ی این پروژه که چنین جوشندگی و فورانی را به «طوفان» تبدیل می‌کند ایدئولوژی مقاومت نیست. ایدئولوژی مختصات حرکت را مشخص می‌کند اما «حرکت» نمی‌آفریند و موجب دوام حرکت و ارتقا‌ی آن نمی‌شود. تعالی مقاومت ریشه در قدرت‌های روحی و قلبی و در یک کلمه ایمان دارد. تنها این ایمان راسخ و شوق ساکت‌نشدنی است که می‌تواند به عزم و اراده‌ی پولادین تبدیل شده و این حرکت پیچیده و سخت را راهبری کند. اگر برای ما این سوال شکل گرفته چرا و چطور نسل کنونی فلسطین به‌خصوص زندانیان نوار غزه این‌قدر محکم و صبور هستند پاسخ را باید در «انگیزه‌ها و اراده‌ها»ی ناشی از ایمان قلبی دنبال کنیم. موشک،‌ راکت، گرفتن اسیر، انهدام مرکاوا، شکستن دیوار، حک امنیتی، نجات از زیر‌ آوار و... همگی فیزیک مقاومت هستند اما این متافیزیک عاطفی مقاومت است که عنصر اصلی تداوم این حرکت است و به آن لطافت می‌بخشد! این سرچشمه در کجاست؟ این خون جوشان که استحکام، صبوری، شجاعت، دل‌رحمی و ایمان می‌آورد برآمده از قدرت روحی، لطافت معنوی و استعداد ایمانی زنان است. زن‌های فلسطینی - در تصور عرفی - به‌خاطر ادراک عاطفی بیشتر باید در برابر این حجم از خشونت و جنایت بسیار خموده و زمین‌گیر می‌بودند اما در تقاطع «زنانگی و مقاومت» این نقطه تبدیل به نوعی قدرت فعال و نافذ معنوی می‌شود که محیط پیرامون خود را هم گرم می‌کند! لطف زنان فلسطینی به جریان مقاومت صرفاً «همراهی کردن، صبوری کردن، دلگرمی دادن» به مردان مقاومت نیست! بلکه اساساً این زنان هستند که حال‌وهوای مقاومت را در بافت یک زندگی جمعی شبکه‌ای جاری می‌کنند. این خیلی فراتر از این است که بگوئیم زنان همین که جزع‌ و فزع نمی‌کنند و دست‌وپای مردان را نمی‌گیرند، دارند به پروژه‌ی آزادی یاری می‌رسانند! خیر! زنان اگر بنا بود صبوری کنند کافی بود تا زبان در کام بگیرند و گلایه نکنند! درحالیکه زنان به هر طریقی و با هر ابزار و استعداد فردی‌ای که دارند، مولد ادبیات ایمان و شجاعت هستند. اتفاقاً آن‌ها تا مصیبت می‌بینند «زینب‌گونه» نطق حماسه و ایمان‌شان بازتر می‌شود. زن‌ها اولاً خودشان در بطن حوادث هستند و ثانیاً میخ وجود مردان را بر زمین‌های مقاومت محکم می‌کنند. نسل جدید فلسطین اگر مقاوم‌تر و شجاع‌تر است مدیون زنان نسل حاضر و گذشته‌ی خود است. روح مقاومت و خون رنگ‌های مقاومت، زنان هستند و یقیناً اگر زنان ذره‌ای از این «رهبری عاطفی و ایمانی» فاصله بگیرند درهم‌شکستن بازوان مردانه زحمتی برای تسلیحات آمریکایی اسرائیل ندارد! این هندسه‌ را ما بسیار در انقلاب و دفاع مقدس تجربه کردیم و یقیناً ابعاد بسیاری از کنش‌های زنان فلسطینی مغفول مانده و در لنز روایت ما جا نشده است. @Mahdi_Takallou
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ چقدر خوبه که از کودکی این روحیه قرآنی و حق طلبی و ازادی خواهی در بچه هامون شکل بگیره 🌷@IslamlifeStyles