#تشویق_تعدد_زوجات_اهلسنت
#تقبیح_تعدد_زوجات_شیعه
سال هایی نه چندان دور سیاست کلی نظام اسلامی بر کنترل جمعیت بود و شعار (فرزند کمتر زندگی بهتر) به صورتی عجیب تبلیغ میشد... اگر بخواهم به صورت دقیق بیان کنم باید چنین بگویم: در سال ۱۳۶۷ سیاستهای جلوگیری از موالید در دستورکار دولت قرار گرفت که شامل ارائه خدمات پیشگیری از بارداری رایگان (ارائه کاندوم رایگان در مراکز بهداشت شهری و روستایی، و نیز انجام رایگان عمل وازکتومی) و حذف کلیه سیاستهای تشویقی ۳ اولاد به بالا بود. (قانون حذف سیاستهای تشویقی فرزند سوم به بعد، در سال ۱۳۷۲ رسماً به تایید شورای نگهبان رسید) این اقدامات منجر به سریعترین کاهش ثبت شده در نرخ رشد جمعیت یک کشور شد و نرخ رشد جمعیت ایران را در مدت کوتاهی از ۳٫۲٪ به ۱٫۲٪ در سال رساند. این سیاست حدود بیست و پنج سال به طول انجامید تا اینکه رهبری معظم انقلاب به عنوان سکاندار کشتی انقلاب این کلام را در بیانات خود بارها تکرار فرمودند که سیاست کنترل جمعیت اشتباه بوده و باید متوقف شود. نمونهای از این بیانات را ملاحظه کنید: من معتقدم که کشور ما با امکاناتی که داریم میتواند صد و پنجاه میلیون نفر جمعیت داشته باشد. من معتقد به کثرت جمعیتم. هر اقدام و تدبیری که میخواهد برای متوقف کردن رشد جمعیت انجام بگیرد، بعد از صد و پنجاه میلیون انجام بگیرد...
در طرف مقابل هم حتما شنیده اید که حدود بیست سالی میشود مولوی ها و ماموستاهای اهلسنت با شعار #اربع_نساء_عشرین_اولاد در جای جای وطن عزیزمان ایران به ترویج #تعدد_زوجات و #تکثیر_نسل همت گمارده اند... مولوی.... که امام جماعت مسجد.... اهلسنت زاهدان است، ۴ همسر و بیش از بیست فرزند دارد... البته رکورددار این قضیه یک مولوی دیگر است که مجموعا تا کنون بیش از شصت فرزند از خدا گرفته... بد است؟ نه... خیلی هم خوب است که دارند چنین خستگی ناپذیر برای آینده ایران نسل جوان تولید میکنند... این رشد جمعیت چنان اعجاب برانگیز بوده که در سال ۹۱ رشد جمعیت در استان سیستان و بلوچستان (6/3 درصد) بوده و این رشد جمعیت در مقایسه با دیگر مناطق کشور چیزی در حدود چهار برابر است. اتفاقا از نزدیک که برخورد داشته ام دیده ام که وضعیت تربیتی و حتی جسمی بسیاری از فرزندان آنها بسیار بهتر از فرزندان خانواده های تک فرزند شیعه است. اما یک سوال ذهنم را مشغول کرده... اگر همین تعدد زوجات و تکثیر نسل فزاینده در بین شیعیان، توسط یک روحانی، بلکه یک شخص عادی صورت بگیرد چه اتفاقی میافتد؟بله، وضعیت قرمز میشود... از #BBC_فارسی تا سلبریتی های وطنی تا فامیل و هم محله ای هایش، همه تقبیح میکردند. چرا؟؟؟ چرا #تعدد_زوجات_اهلسنت دائما تشویق شده و حتی در برخی مناطق از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس به آن ها یارانه داده شده، ولی
#تعدد_زوجات_شیعه چنان تقبیح شده که همه به چشم حرام به آن می نگرند؟ جواب روشن است... چون آنچه مورد نظر نظام سلطه و صهیونیزم و وهابیت و داعش وطنی است به زیر کشیدن تنها پرچم برافراشته علی و اولاد علی است... در همین بیست سال اخیر به واسطه افزایش جمعیت تند و تیز اهلسنت، بسیاری از شهرهای شیعی ما توازن جمعیتی قبل از انقلاب خود را از دست داده و به شهرهایی با جمعیت قابل توجه اهلسنت (از سی تا پنجاه درصد) تبدیل شده اند. البته همانطور که گفتم من #تعددزوجات و #تکثیر_نسل توسط اهلسنت را بد نمی دانم و در راستای پیشبرد عملی فرمایشات رهبری عزیز به آن نظاره میکنم...
🌺 مبلغ فرهنگ ناب #تعدد_زوجات باشید🌺
👇👇👇👇
آی دی کانال در تلگرام و #گپ و #سروش و #ایتا:
@Chandhamsari_Ormavi
لینک کانال در پیام رسان ایرانی #سروش:
http://sapp.ir/Chandhamsari_Ormavi
برای دیدن مطالب بیشتر به کانال ما در سروش و ایتا و گپ بپیوندید
#ضرورت_تعدد_زوجات
#میر_و_علمدار_نیامد
عصر عاشورا فرا میرسد و با شهادت یاران امام حسین علیه السلام، کم کم جبهه حزب الله دارد از مردان با غیرت خالی میشود... و چون اینگونه میشود، یزیدیان خبیث دارند خودشان را برای غارت خیام و اسارت خوبان آماده میکنند... زنان و دخترکان چه کنند؟ چه میتوانند بکنند؟ درد من این است که #میر_و_علمدار_نیامد تا حامی ناموس باشد...
و امروزِ من و تو، چقدر شبیه این لحظات است... بسیاری از زنان و دختران شیعه به در خانه چشم دوخته اند تا مردی از راه برسد تا به او دل بسپارند... تا با او، دینشان کامل شود... تا با او، لذت همسر شدن و مادر شدن را بچشند، تا با او، نسل محبین اهل بیت علیهم السلام را تربیت کنند، تا در این آخرالزمان فقط باشند... همین بودن این نسل، خودش جهاد است، چراکه در #جنگ_جمعیت آنچه تعیین کننده است #کمیت است... ولی افسوس که مردان ما، در فکری دیگرند... و درد من این است که #میر_و_علمدار_نیامد تا حامی ناموس باشد...
و چه می دانیم اگر امروز به فکر #کمیت نسل شیعه نباشیم، فردا چه خواهد شد... مگر در موصل یا رِقه، کسی فکرش را میکرد که روزی بازار کنیز فروشی راه بیاندازند؟ و ما چه میدانیم که کنیز شدن یک دختر و زن آزاد یعنی چه؟ اگر امروز هشیار نشویم، بدون هیچ درگیری و خونریزی، #کمیت تعیین کننده را باخته ایم... وقتی مولوی های وهابی چنین تبلیغ میکنند که اگر شده با نان خشک شکم های خود را سیر کنید، زاد و ولد کنید که آینده ایران برای ماست، دیگر چه بهانه ای باقی می ماند؟ آن ها در عمل همینگونه رفتار کرده اند و ما فقط شعار داده ایم...
درد من همین است که #میر_و_علمدار_نیامد تا حامی ناموس باشد...
مگر ما پیرو آن میر و آن علمدار نیستیم؟ ما را چه شده؟ مگر میر ما، حسین بن علی نیست که فقط در کربلا ۳ همسرش یعنی رباب و ام لیلا و ام اسحاق حضور داشته اند؟؟؟ مگر همین ام اسحاق روز عاشورا از امام حسین علیه السلام باردار نبود؟؟؟ مگر...
یائسه شدن و از پنجاه سال گذشتن بیش از سیصد هزار دختر ایرانی بس نیست؟؟؟
میگویند پسران مجرد ازدواج کنند... بارها گفته ام که حتی اگر مجردهای معتاد و زندانی و مهاجر به دیگر کشورها هم با دختران مجرد ایرانی ازدواج کنند باز هم جمعیتی حداقل بالغ بر بیش از یک میلیون دختر و زن ایرانی مازاد خواهیم داشت...
آیا وقت آن نرسیده که دل مومنین خاشع شود و نسل شیعه را دریابند؟؟؟
⭕ با انتشار مطالب، ما را در ترویج حلال های الهی یاری کنید.
⭕ انتشار مطلب بدون درج آدرس کانال ها شرعا حرام است
👇👇👇👇
✅آی دی کانال در پیام رسان های #سروش #ایتا #گپ #تلگرام :
@Chandhamsari_Ormavi
✅ لینک کانال در پیام رسان ایرانی #سروش:
http://sapp.ir/Chandhamsari_Ormavi
#راهبرد_جمعیتی_اهلبیت
#تعددزوجات_راهبرد_اصلی
#اُرمَوی :
اینکه همه امامان شیعه به #تعددزوجات نگاه ویژه داشتهاند بر کسی پوشیده نیست. قطعا یکی از علل چنین نگاه ویژهای، بحث جمعیت بوده، چراکه اگر #تعددزوجات به درستی اجراء شود، به جهات متعدد، ظرفیت تکثیر نسل با سلامت بیشتر و تربیت بهتر را 'به همراه خواهد داشت. با بررسی گفتار و رفتار اهلبیت علیهم السلام درمییابیم #تعددزوجات راهبرد اصلی شیعه در بحث جمعیت است و به هیچوجه هم قابل چشمپوشی نیست. به گونه ای که مُنکر یا مانع اجراء آن، به مثابه کسی است که کُفر عملی یا در مواردی، در درجهای بالاتر کُفر اعتقادی پیدا کرده است
@Chandhamsari_Ormavi
#تعددزوجات_افتخار_اهلبیت
#خواهشا_دفاع_نکنید
#اُرمَوی :
نمیدانم دیده اید یا نه؟ برخی افراد در مواجهه با #تعددزوجات_اهلبیت حالتی لاکپشتی به خود میگیرند و برای توجیه این رفتار معصومین علیهم السلام از هرگونه دفاع منطقی و غیر منطقی استفاده میکنند... مثلا میگویند این رفتار اهلبیت علیهم السلام خیلی اوقات به خاطر سیاسی کاری بوده است. آدم خنده اش میگیرد. پیامبر یا امام معصوم صرفا به خاطر ارتباط سیاسی با یک قبیله، خودش را مجبور به تشکیل خانواده کرده است. این چه حرف مزخرفی است؟ اصلا یک سوال. بر فرض که چنین چیزی را قبول کنیم، کنیزان اُمّ وَلَد معصومین که گاهی بیش از ده زن بوده اند را چطور توجیه میکنید؟ اشتباه این افراد آن است که مطلب را برعکس میبینند... مثل کسی که لیوان را برعکس گرفته و در نتیجه اشکال میکند که چرا سَرَش بسته است و تَهَش باز؟ این افراد باید نگاه خودشان به مقوله ازدواج را تغییر دهند. ازدواج یعنی تکثیر همه خوبی ها. یعنی انسان بدون در نظر گرفتن سود و ضرر مادی، قلبش برای کسی بتپد. اصلا به همین یک نکته توجه کنید که چنین چیزی معمولا اتفاق نمی افتد که انسان هر آنچه دارد را بدون هیچ چشمداشتی و فقط به خاطر عشق یا محبت در اختیار دیگران بگذارد، ولی در همه جای دنیا، با ازدواج است که چنین چیزی معمولا رخ میدهد. لابد به همین دلیل است که میگویند ازدواج بهترین نهادی است که عقلاء با ارشاد خالق متعال پایه گذاری کرده اند. با این توضیح، دیگر ازدواج وسیله ای صرفا برای دفع شهوت و دیگر امور زمینی نیست. بلکه یک امر الهی و ملکوتی است که انسان را در شلوغترین وضعیت مادی و حیوانی، به سمت محبت که امری ملکوتی است و دیگر خوبی های جانبی محبت سوق میدهد... با این حساب، ازدواج یک افتخار است و منِ شیعه باید افتخار کنم که امامان معصومم آن قدر مرد بوده اند و به چنان تعالی و کمالی دست یافته بودند که قلب دو یا سه یا چند زن، عاشق و دلباخته آنان گشته بود. مگر شوخی است؟؟؟ چندین زن عاشق و دلباخته یک مرد شده اند. این در حالی است که بسیار دیده ایم و دیده اید که زن و مردی به اجبار دارند زیر یک سقف روزگار می گذرانند و اسم خودشان را هم گذاشته اند زن و شوهر... پس در زمینه #تعددزوجات_اهلبیت نباید دفاع کنیم، باید #افتخار کنیم. اگر مردی هم در این زمانه ما توانسته #تعددزوجات داشته باشد و مدیریتش چنان بوده که خودش و همسرانش با هم و برای هم خوش و خرم باشند، باید به او مدال افتخار داد... چرا که صفتی از صفات کمالی اهلبیت علیهم السلام نصیبش شده که نصیب هر کسی نمیشود...
کانال شخصی #نوید_ابراهیمیاُرمَوی :
https://sapp.ir/navid.ebrahimiormavi
#اهمیت_تعددزوجات
#تعددزوجات_هوسرانی_نیست
کسانی که #تعدد_زوجات رو راهی برای هرزگی و شهوترانی میدانند بهتره یه مقدار مغزشون رو به کار بیندازند و بفهمند که #مرد_متعددالزوجات اگه دنبال خوشگذرانی بود مثل بقیه میرفت دنبال صیغه که هم تنوعش بیشتره٬ هم کم خرج تره و هم مسئولیت پذیری کمتری داره!
پس هدف دیگری داره...عوض اینکه قائمکی با هزار تا زن باشه یا اصلا مُتعه(صیغه) باشه... رفته دنبال ازدواج رسمی تعدد زوجات...
اتفاقا ما هدفمون از ترویج این سبک زندگی جلوگیری از هرزگیه...اتفاقا اگر تعدد زوجات راه بیفته مردان جامعه بهانه ای برای هرزگی ندارند و هرکی بخواد بره سمت خانم دیگری باید مسئولیت زندگیش رو قبول کنه
و اگر جا بیفته دیگه نگران نیستی که نکنه شوهرتو مطلقه ها و بیوه ها و... از دستت قاپ بزنن
مهم تر اینکه به نظر ما هم ازدواج موقت و هم تعدد زوجات باید با شرایطش علنی باشه تا فرقش با زنا و دیگر روابط نامشروع مشخص باشه...
اون موقع است که میشه با فساد مبارزه کرد و روابط غیر علنی رو مجازات کرد...
🌺 مبلغ فرهنگ ناب #تعدد_زوجات باشید🌺
👇👇👇👇
آی دی کانال در تلگرام و #گپ و #سروش:
@Chandhamsari_Ormavi
لینک کانال در پیام رسان ایرانی #سروش:
http://sapp.ir/Chandhamsari_Ormavi
#زنان_آگاه
#ادمین۲ :
جالبترین مطلب در حرکت ترویجی تعدد زوجات آن است که بسیاری از زنان تعددزوجاتی در زمانه ما، تحصیلکرده و فرهیختهاند. در این مدت که با جریان حاج آقای #اُرمَوی همراه بودهام از خانم دندانپزشک تا پرستار تا ارشد الهیات تا کارشناس آزمایشگاه سراغ دارم که به عنوان زن دوم تا چهارم روزگار میگذرانند. همسران خود حاج آقای #اُرمَوی مثال خوبی هستند: سه همسر از چهار همسر، دانشآموخته کارشناسی یا کارشناسی ارشد دانشگاه هستند... این یعنی هر چه فمنیسم در ایران بافته، دارد پنبه میشود...
@Chandhamsari_Ormavi
#چندهمسری_مشاهیر
#چندهمسری_عرفانی
#کلام_مخاطب
💥 سلام علیکم از دیگر بزرگان اهل علم و عمل که دارای چهار همسر بودند مرحوم آیت الله سیدعلی قاضی طباطبائی استاد بزرگ عرفان معاصر هستند. استادی که شاگردان بسیاری همچون آیت الله العظمی بهجت و آیت الله علامه طباطبائی و... را تربیت نموده و خودش در عرفان عملی، یکی از بزرگان عرفان اسلامی به شمار میرود... این متن را از کتاب مطلع انوار ج2، ص52 نقل میکنم:
آقای حاج شیخ عباس قوچانی (وصی مرحوم قاضی که سیزده سال در محضر ایشان بودند) میفرمودند: مرحوم قاضی یک حجره در مسجد کوفه داشت و یک حجره در مسجد سهله و با آنکه چهار عیال داشت غالبا در مسجد کوفه و یا مسجد سهله بود و بسیاری از شبها را در آنجا بیتوته میکرد و به تهجد و تلاوت قرآن و شب زندهداری می پرداخت. غالبا هم مسافت میان نجف و کوفه و یا سهله را پیاده میپیمود و بین راه غرق ذکر خدا بود...
این نشان میدهد انسان میتواند به اوج قلۀ عرفان برسد؛ اما چهار همسر نیز داشته باشد. ایشان با وجود اینکه در اداء حقوق واجب عیال خود در حد توان کوشا بود اما بازهم ذرهای از معنویت، کلاس های اخلاق و عرفان نکاست. درود و سلام خدا بر روح بلندش...
🌺 سلام علیکم... برخلاف تصورات غلط جامعه ما، #چندهمسری میتواند بهترین عامل برای ارتقاء معنویت و اخلاق در شوهر و همسرانش گردد. همین مطلب را خودم در زندگی شخصی ام، تجربه نموده ام و بعد ازدواج با همسر دوم، به شدت روحیه معنوی و اخلاقی من و همسرم پیشرفت نموده است...
⭕ با انتشار مطالب، ما را در ترویج حلال های الهی یاری کنید.
⭕ انتشار مطلب بدون درج آدرس کانال ها شرعا حرام است
👇👇👇👇
✅آی دی کانال در پیام رسان های #سروش #ایتا #گپ #تلگرام :
@Chandhamsari_Ormavi
✅ لینک کانال در پیام رسان ایرانی #سروش:
http://sapp.ir/Chandhamsari_Ormavi
#ازدواج_زوری_نمیشه
#ادمین۲ :
برخی فکر میکنند که وقتی میگوئیم ازدواج با بیوه زنان و پیردختران اولویت دارد، یعنی حتی اگر دوست نداشتید بروید سراغ این افراد. نه، منظور ما این نیست. بلکه منظور این است که از بین این افراد آن کسی که به دلتان می نشیند را پیدا کنید.
@Chandhamsari_Ormavi
#راهحل_شما_چیه؟
#ادمین۲ :
آمار چهار میلیونی پیردختران و زنان مطلقه و بیوه به همسر نیاز دارند. مثل هر مرد و زن دیگری این ها هم همدم و همسر نیاز دارند. چون در ایران از طرفی مردان مجرد با ویژگی های همسان این زنان به مراتب کمتر است و از طرف دیگر همان تعداد کم مردان مجرد، برای ازدواج، کمتر به این قشر از جامعه زنان مراجعه میکنند، راهحل ما ازدواج این افراد با مردان متاهل است. مخالفین تعدد زوجات یکبار شفاف و صریح بگویند راهحل آنها برای ازدواج و به دست آوردن همسر و فرزند این قشر از جامعه زنان چیست؟؟؟
@Chandhamsari_Ormavi
#تذکراتی_چند
در مورد مطالب کانال ذکر نکاتی لازم و ضروری می باشد:
۱- پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی به مدیریت حجت الاسلام نوید ابراهیمی اُرمَوی سعی دارد به تبیین حکم الهی تعدد زوجات بپردازد و به هیچ وجه در مقام اجراء آن برنامه ای نداشته و ندارد.
۲- نشر این مطالب به هیچ وجه به معنای ترغیب نااهلان به اجرای این حکم نیست، بلکه هدف ریختن قبح حلال الهی و تشویق افراد توانا به انجام این حکم است؛ زیرا در جامعه ای که حلال الهی و سنتهای خدا به فراموشی سپرده شود٬ یا به عمل ناهنجار و ضد ارزش و گاها خیانت و گناه تبدیل شده و تقبیح شود٬ قطعا حرام الهی تبدیل به ارزش شده و در جامعه ممدوح شمرده خواهد شد.
۳- تعدد زوجات فی نفسه از نظر برخی مراجع مستحب و از نظر برخی مباح است؛ لکن همین عمل مستحب در شرایطی یا برای افرادی می تواند واجب و برای افرادی حرام و برای افرادی مستحب یا مکروه یا مباح باشد.
۴- اگر به محتوای کانال دقت کرده باشید و مطالب ارسال شده را مطالعه فرموده باشید متوجه می شویم که نظام علوی و اسلامی به دلیل جمعیت رو به رشد اهل سنت و اتفاقا به علت اجرای همین حکم تعدد زوجات توسط اهل سنت، آن هم توسط مولویهای آنها و با شعار اربع نساء ٬ عشرین اولاد ان هم با گرفتن دختران شیعه و گاهی طلبه!!! در خطر است و ما اینک در یک جنگ جمعیتی خطرناک قرار داریم و حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است. پس قطعا این هیچگاه به معنای فدا کردن واجبات به خاطر مستحبات نیست.
۵- می گویند سخن گفتن از این مباحث موجب می شود افرادی که صلاحیت ندارند وارد این عرصه شوند٬ که در پاسخ باید گفت اگر اینگونه نگاه کنیم حتی بحث از اصل ازدواج هم نباید کرد٬ زیرا افرادی که همسران خوبی نمی توانند باشند و کارشان به طلاق و قتل و ... می کشد برای ازدواج اقدام می کنند و دختران را بدبخت می کنند؛ و اگر اینگونه باشد ائمه و بزرگان دین هم نباید سنت تعدد زوجات را اجرایی می کردند٬ یا در قران هم نباید از ان یاد می شد چون بالاخره افرادی از این چیزها سوء استفاده می کنند.
۶- موارد زیادی از بانوان اعم از همسر اول یا غیر ان سراغ داریم که به دلایل مختلف متمایل به اجرای این سنت هستند اما به دلیل قبح بیش از اندازه این سنت در جامعه یا تحلیلهای نادرست که مثلا همسر اول به این خوبی مگر چه ایرادی داشت که همسرش زن دیگری را هم اختیار کرده و یا نسبت های زشت به همسر دوم و ...... می دهند جرات اجرای ان را ندارند. در حالی که دلایل بسیار زیاد٬ منطقی و خداپسندانه ای می تواند باشد برای اینکه خانواده ای چنین تصمیمی بگیرند.
۷- سخن اخر اینکه جامعه باید به نحوی تربیت شود که هر کس خود جربزه احیاء سنتهای الهی و فراموش شده را ندارد لا اقل به افرادی که این توانایی را در خود می بینند کاری نگیرند و چوب لای چرخشان نگذاشته سنگ اندازی نکنند....
⭕ با انتشار مطالب، ما را در ترویج حلال های الهی یاری کنید.
⭕ انتشار مطلب بدون درج آدرس کانال ها شرعا حرام است
👇👇👇👇
✅آی دی کانال در پیام رسان های #سروش #ایتا #گپ #تلگرام :
@Chandhamsari_Ormavi
✅ لینک کانال در پیام رسان ایرانی #سروش:
http://sapp.ir/Chandhamsari_Ormavi
#مکاتبه_با_رهبری
اخیرا پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی طی یک مکاتبه با دفتر رهبر معظم انقلاب، گزارش مفصلی به منظور اثبات ضرورت ترویج تعدد زوجات ارائه داده است...
امیدواریم مثمر ثمر واقع شود
پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی:
#کلام_شهید_مطهری
#فلسفه_تعددزوجات
#عادت_ماهیانه_زنان
🌺 یکی از علل و عواملی که موجب پیدایش #فرهنگ_ناب_تعددزوجات شده تفاوت وضع فیزیولوژیک و جسمی زنان و مردان است.
شهید آیت الله مطهری در کتاب #نظام_حقوق_زن_در_اسلام ص۳۰۸ میفرماید:
بعضي ديگر (از پژوهشگران) بيماري ماهانه زن و عدم آمادگي او را براي تمتع مرد در مدت بيماري، همچنين خستگي زن از فرزند زائيدن و ميل او به كناره گيري از زندگي زناشوئي و رسيدگي
به غذا و پرورش فرزندان را منشاء تعدد زوجات دانسته اند.
ويل دورانت ميگويد :
در اجتماعات ابتدائي زنان به سرعت پير ميشوند و به مين جهت خود غالبا مردان را به زناشوئي جديد تشويق ميكردند تا بتوانند مدت درازتري غذاي كودكان خود را تأمين كنند و در عين حال فاصله ميان دوره هاي حمل خود را طولاني تر سازند بي آنكه از ميل مردان در توليد نسل و دفع شهوت خود چيزي بكاهند، غالبا ديده شده كه زن اول، شوهر
خود را ترغيب ميكرده است تا زن تازه بگيرد كه كار او سبكتر شود، و زن تازه براي خانواده اطفال ديگري بياورد و بهرهبرداري و ثروت زيادتر شود ".
شهید مطهری در ادامه می فرمایند: بدون شك بيماري ماهانه زن، و همچنين خستگي او از فرزند زادن، زن و مرد را از لحاظ امر جنسي در وضع نامشابهي قرار ميدهد و سبب ميگردد كه مرد كم و بيش رو بسوي زن ديگر بياورد. اما هيچيك از دو علت بالا به تنهائي موجب رسم تعدد زوجات نميشود، مگر آنكه يك مانع اخلاقي يا اجتماعي براي مرد وجود داشته باشد كه نتواند هوس خود را با
معشوقه گيري، و زن بازي آزاد تسكين دهد. پس هر يك از دو عامل فوق هر زمان دخالت داشته اند در زمينه اي بوده كه مرد آزادي كامل در هوسبازي نداشته است.
⭕ با انتشار مطالب، ما را در ترویج حلال های الهی یاری کنید.
⭕ انتشار مطلب بدون درج آدرس کانال ها شرعا حرام است
👇👇👇👇
✅آی دی کانال در پیام رسان های #سروش #ایتا #گپ #تلگرام :
@Chandhamsari_Ormavi
✅ لینک کانال در پیام رسان ایرانی #سروش:
http://sapp.ir/Chandhamsari_Ormavi
پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی:
#کلام_شهید_مطهری
#چندهمسری_منجی_تکهمسری
🌺 شهید آیت الله مطهری در کتاب #نظام_حقوق_زن_در_اسلام ص۳۳۰ میفرماید: تعجب ميكنيد اگر بگويم تعدد زوجات در مشرق اسلامي مهمترين عامل نجات تك همسري بود. بله. مجاز بودن تعدد زوجات بزرگترين عامل نجات تك همسري است. به اين معني كه در شرايطي كه موجبات تعدد زوجات پيدا ميشود و عدد زنان نيازمند به ازدواج از
مردان نيازمند به ازدواج فزوني ميگيرد، اگر حق تأهل اين عده زنان به رسميت شناخته نشود و به مرداني كه واجد شرايط اخلاقي و مالي و جسمي هستند اجازه چند همسري داده نشود،
رفيقه بازي و معشوقه گيري ريشه تك همسري واقعي را مي خشكاند.
در مشرق اسلامي از طرفي تعدد زوجات مجاز بود، و از طرف ديگر اين همه مُهيِّجات و مُحرِّكات اغواء كننده نبود، لهذا تك همسري واقعي بر اكثريت خانواده ها حكمفرما بود و كار معشوقه بازي مردان به آنجا نكشيد كه كم كم برايش فلسفه بسازند و بگويند آفرينش مرد چند همسري است و تك همسري براي مرد جزو ممتنعات و محالات جهان است.
ممكن است بپرسيد: بنا به عقيده اين دانشمندان كه از نظر قانون طبيعت، مرد را چند همسري ميدانند و از نظر قانون اجتماع، تعدد زوجات را محكوم ميكنند، تكليف مرد در ميان اين دو قانون چه ميشود؟
تكليف مرد در مكتب اين آقايان واضح است. مرد بايد قانونا تك همسر باشد و عملا چند همسر، يك زن شرعي و قانوني بيشتر نداشته باشد، اما معشوقه و رفيقه هر چه دلش ميخواهد مانعي ندارد. به عقيده اين آقايان رفيقه گيري و معشوقه بازي حق طبيعي و مسلم و مشروع مرد است! و بسنده كردن مرد در همه عمر به يك زن نوعي نامردی است.
⭕ با انتشار مطالب، ما را در ترویج حلال های الهی یاری کنید.
⭕ انتشار مطلب بدون درج آدرس کانال ها شرعا حرام است
👇👇👇👇
✅آی دی کانال در پیام رسان های #سروش #ایتا #گپ #تلگرام :
@Chandhamsari_Ormavi
✅ لینک کانال در پیام رسان ایرانی #سروش:
http://sapp.ir/Chandhamsari_Ormavi
#راهبرد_جمعیتی_شیعه
پیامبر (ص) می فرمایند :
تناكحوا تناسلوا تكثروا، فإنی اباهی بكم الامم یوم القیامة و لو بالسقط
مردان و زنان با همدیگر ازدواج كنید و دارای نسل گردید و زیاد شوید،
به راستی كه من مباهات میكنم به واسطة شما در مقابل امتهای دیگر
در روز قیامت، ولو با بچه سقط شده
@Chandhamsari_Ormavi
#هستیم
ان شاءالله بعد از ایام عزای آخر ماه صفر، فعالیت ها از سر گرفته خواهد شد...
@Chandhamsari_Ormavi
بسم الله
#سیره_علما در #تعددزوجات
#علامه_مجلسی
(ادبیات کهن مطلب، بجهت نقل مستقیم از کتب تاریخ علماست)
🔸آیت الله محمدباقر بن محمدتقی مجلسی (۱۰۳۷ - ۱۱۱۰ق) معروف به #علامه_مجلسی یا مجلسی دوم، او دارای ۳ همسر بود که از آنها صاحب ۹ فرزند (۴ پسر و ۵ دختر) گردید.
🔻اولاد آن مرحوم كه به درجۀ كمال رسيدهاند چهار پسر و پنج دختر است، كه از بطن دو حليله (زن آزاد) ، و يک کنیز امّ ولد (1) به وجود آمدهاند.
🔻حليلهها، يكى همشيرۀ فاضل عالىشأن و عالم با نام و نشان، سيد رفيع مكان، ميرزا علاء الدّين محمّد گلستانه شارح كتاب «نهج البلاغه»است، که از این بانوی سیده یک پسر (ميرزا محمّد صادق) و دو دختر بدنیا آمدند.
و دو دختر علامه مجلسی از حليلۀ سیده مذكوره، يكى در حبالۀ سيد علاّم امیر محمّد صالح حسینی خاتون آبادی بوده، و ديگرى حليلۀ مرحوم ميرزا محمّد كاظم بن ملا عزيز اللّه بوده است.
🔻و حلیله ديگر آخوند (زوجه دوم علامه مجلسی)، همشيرۀ خان جليل الشأن، ابو طالب خان نهاوندى است، که از این بانوی جلیله هم یک پسر (ميرزا محمّدرضا مشهور به آقاسى) و یک دختر به دنیا آمد، که این دختر علامه هم حليلۀ فاضل علاّمه ملاّ حيدر على بن الفاضل شيروانى مشهور بوده است.
🔻از امّ ولد، زوجه سوم علامه مجلسی نیز، دو پسر و دو دختر به هم رسيد، که پسرها يكى عاليجناب ميرزا محمّد جعفر است، و ديگرى ميرزا عبد اللّه.
و اما دو دختر آخوند از این بانو، يكىشان زوجۀ مرحوم مير زين العابدين بن مير محمّد صالح بوده، و دیگری هم زوجه شاگرد دیگرش.
🔸
پ.ن:
(1)- أمّ ولد: كنيزى كه از مولاى خود آبستن شود، در اصطلاح فقهى كنيزى را گويند كه از مالك خود اولاددار شده باشد،و جايز نيست كه مالك در حيات خود آن كنيز را بفروشد؛ و بعد از مرگ مالك كنيز آزاد مىشود،و به كسى به ارث نمىرسد.
🔸
🔻منبع:
[ آقا احمد کرمانشاهی، کتاب «مرآت الاحوال جهان نما»، ج ۱ ، بخش احوال ملا محمدباقر مجلسی، فصل ۴، ص ۹۴ الی ۱۰۰ ]
[ مجلسی، بحارالانوار، ج۱۰۲، ص۱۰۵- ۱۴۳ ]
🔸
#تذکر
🔻البته علمای بالله همانند مجلسی، تعدد زوجات و کثرت فرزندانشان هم برای رضای خداوند متعال و عمل به رخصت او برای جلب محبت اوست، نه بخاطر تفاخر دنیوی و امیال شهوانی و احساس قدرت با تکاثر نسل.
🔻خداوند همانطور که دوست دارد نسبت به اوامر واجب و دستوراتش عمل شود و مردم اوامر خدواند را انجام دهند؛ دوست دارد از مسائلی که به امت رخصت داده و اجازه داده (مانند تعددزوجات)، بندگان از این اجازه و رخصت هم استفاده کنند برای جلب رضایت او.
🔻همانطور که علامه مجلسی (رحمةالله علیه) از رسول الله (صلی الله علیه و آله) نقل میفرمایند که:
✨ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ أَنْ یُؤْخَذَ بِرُخَصِهِ کَمَا یُحِبُّ أَنْ یُؤْخَذَ بِعَزَائِمِه
(مجلسی، بحارالانوار، ج۹۰، ص۳۰ /شیخ حر عاملی، وسائل الشیعة ج۱ ص۱۰۸)
🔶
✅ کانال توحید در #وحدت_زوجات، و #وحدت_زناشویی در ازدواج
💖 #وحدت_زوجات درخانواده های مستحکم به حُکم #تعددزوجات💖
بسم الله
#تعددزوجات در سیره #امام_حسن_مجتبی
(مطالب نقل از سایتهای تخصصی حوزوی)
🔸اصل «مِطْلاق» (زیاد طلاق دهنده) بودن امام حسن مجتبی (صلوات الله علیه) در دو روایت که یکی صحیح و دیگری موثق است بالااجماع ثابت شده است اما در مورد عدد 50 زن مطلقه (نقل کلینی در کافی) بنابر نظر مرحوم آیت الله خوئی روایت ضعیف است و بنابر نظر مختار روایت موثق و معتبر است. اما افسانه هایی که از این واقعیت در «مطلاق» بودن حضرت علیه السلام تراشیده شده وعدد 400 زن یا 300 زن را ذکر کرده اند هیچ سند قابل توجهی وجود ندارد و معتبر نمی باشد.
🔻سه غرض برای خطبۀ امیر المؤمنین (علیه السلام) قابل تصویر است ( که بر فراز منبر، مردم کوفه را مخاطب قرار داده، فرمودند: به فرزندم حسن زن ندهید که او مردی مِطلاق - طلاق دهنده- است ) :
1- نهی از اصرار مردم و پیشگامی در تزویج دخترانشان به امام حسن (ع) و اتمام حجت در صورت طلاق دختران نالایق
2- قطع طمع منافقان کوفه از نفوذ در خانه امام مجتبی (ع) توسط دخترانشان
3- امتحان ایمان و وفاداری مردم (در تحمیل نکردن دخترانشان به سبط اکبر پیامبر)
و هر سه این اغراض حکیمانه با یک سخنرانی کوتاه امیرالمؤمنین علیه السلام حاصل شد و این اهداف بدون سخنرانی عمومی خطاب به مردم کوفه حاصل نمی شد. از این رو امیرالمؤمنین علیه السلام باید با مردم کوفه سخن می گفت نه با فرزند معصوم و بزرگوارش چرا که خطایی از جانب امام حسن علیه السلام که مورد رضای امیرالمؤمنین (ع) نباشد صادر نشده تا امیر المؤمنین (ع) ایشان را مورد نهی قرارد هد، بلکه خطا اصرار بی جای مردم و طمع منافقان بوده است که امیر المؤمنین (ع) باید ایشان را مورد نهی و خطاب قرار می داد.
زیرا که اولاً ازدواج امری است که به خودی خود نزد خداوند محبوب و مستحب است و حتی گاهی واجب می شود و متعدد بودن آن گناهی نیست که با عصمت ناسازگار باشد بلکه گاهی محبوب پروردگار هم می باشد مانند جائیکه انسان برای درپناه گرفتن و خدمت کردن به زنان بی سرپرست با ایشان ازدواج کند یا برای ترویج دین خدا و هدایت یک طایفه با ایشان پیوند مقدس ازدواج را منعقد کند.
...
https://www.adyannet.com/fa/news/24413
🔸
🔻در منابع تاریخی، حداکثر ۱۸ همسر برای امام حسن(ع) نام برده شده که عبارتند از:
1. حَفصه دختر عبدالرحمان بن ابی بکر
2. زنی از خاندان بنی ثقیف
3. هند دختر سهیل بن عمرو
4. زنی از خاندان علقمة بن زراره
5. زنی از قبیله عمرو بن ابراهیم منقری
6. زنی از قبیله بنی کلاب
7. زنی از قبیله بنی شیبان از خاندان همام بن مره : امام پس از ازدواج با او خبر یافت که وی همعقیده با خوارج است و از این رو او را طلاق داد.
8. خوله دختر منظور فزاری (مادر حسن مثنّی)
9. ام اسحق دختر طلحه بن عبیدالله تیمی
10. ام بشیر دختر عقبه بن عمرو
11. جعده دختر اشعث بن قیس کندی: او بود که امام را مسموم کرد.
12. ام کلثوم دختر فضل بن عباس بن عبدالمطلب : امام او را طلاق داد و او با ابوموسی اشعری ازدواج کرد.
13. نَفیله (ام ولد) یا رَمله: او مادر قاسم بن حسن و عبدالله بن حسن (دو شهید کربلا) و عَمر بن حسن (اسیرشده در کربلا) است.
14. زینب دختر سُبَیع بن عبدالله (برادر جریر بن عبدالله بجلی)
15. عایشه خثعمیه: امام حسن در زمان حیات امام علی (ع) با او ازدواج کرد. وقتی امام علی به شهادت رسید، او به زخمزبان به امام حسن گفت: خلافت بر تو گوارا باد. امام حسن به او فرمود: به خاطر شهادت پدرم شماتت میکنی؟ سپس او را طلاق داد و باقیمانده مهریه او را به همراه ۱۰ هزار درهم دیگر برای مخارج زندگیاش برای او فرستاد.
16. أم رباب دختر امرء القیس بن عدی
17. صافیه (ام ولد)
18. شهربانو
🔻مورّخین برای امام حسن (ع)، از ۷ فرزند تا ۳۱ فرزند نقل کردهاند.
شیخ طبرسى ۱۷ فرزند (۱۶ پسر و ۱ دختر) نقل کرده;و مرحوم شیخ مفیدکه در این گونه مباحث بیش از دیگران دقّت و تحقیق داشته، تعداد فرزندان آن حضرت را جمعاً ۱۵ نفر (اعم از دختر و پسر) مى داند.
صاحب کتاب «العدد» که بنا به نقل مرحوم علاّمه مجلسى همسران زیادى براى آن حضرت نوشته است، در عین حال فرزندان حضرت مجتبى(علیه السلام) را بیش از ۱۵ نفر ننوشته است.
🌐 ادامه👇👇👇
🔸گزارشها و روایات پیرامون ازدواجهای امام حسن مجتبی(ع) سه دسته است:
🔻دسته اوّل
در این دسته از روایات فقط به نهی از ازدواج و علت آن اشاره شده است:
برقی در کتاب المحاسن از امام صادق (ع) روایت کرده که مردی نزد امیرمؤمنان (ع) آمد و گفت: آمدهام با تو درباره دخترم مشورت کنم؛ چرا که فرزندانت: حسن وحسین و عبدالله بن جعفر به خواستگاری او آمدهاند. امام فرمود: «بدان که حسن، همسران خویش را طلاق میدهد. دخترت را به ازدواج حسین درآور که برای دخترت بهتر است.»
کلینی به سند خود از عبدالله بن سنان نقل کرده: امام صادق (ع) فرمود: روزی امیرمؤمنان (ع) بر فراز منبر، مردم کوفه را مخاطب قرار داده، فرمود: به فرزندم حسن زن ندهید که او مردی است طلاق دهنده. پس مردی از طایفه هَمْدان گفت: آری! به خدا سوگند، دخترانمان را به ازدواج او درمیآوریم؛ چرا که او فرزند رسول خدا و امیرمؤمنان است؛ پس اگر خواست، نگه دارد و اگر مایل نبود، آنان را طلاق دهد.
🔻دسته دوم
در این دسته از روایتها امام علی (ع) از ازدواجها و طلاقهای مکرّر امام حسن، اظهار نگرانی کرده است:
بلاذری از ابی صالح نقل کرده که امیرمؤمنان فرمود: آن قدر حسن زن گرفت و طلاق داد که ترسیدم دشمنیِ دیگران را در پی داشته باشد.
ابوطالب مکی مینویسد امام علی از ازدواجهای امام حسن دلتنگ شد و در سخنرانی خود فرمود: فرزندم حسن، زنان خویش را طلاق میدهد؛ به او زن ندهید.
🔻دسته سوم
در این دسته، به تعداد همسران اشاره شده است. رقمهایی که نقل شده عبارتند از:
کلینی: ۵۰
ابوالحسن مدائنی: ۷۰
بلاذری: ۹۰
بلخی: ۲۰۰
ابوطالب مکی: ۲۵۰ یا ۳۰۰
ابن کثیر: ۷۰۰ یا ۱۰۰۰
🔻از نظر محتوایی اشکالاتی بر این گونه گزارشهای مورخان بر تعداد بالای همسران ذکر شده است از جمله:
1. عدم تناسب میان اقوال مربوط به تعداد همسران (از ۸ تا ۱۰۰۰)
2. مورخان تنها نام یا نشان ۱۸ همسر را برای امام حسن ذکر کردهاند که نام ۵ نفرشان معلوم نیست و فقط نام قبیله آنان ذکر شده و چند نفر از آنان نیز کنیز بودهاند.
3. عدم تناسب میان تعداد همسران و تعداد فرزندان: مورّخین برای امام حسن (ع)، از هفت فرزند تا سی و یک فرزند نقل کردهاند که این تعداد با داشتن صدها همسر تناسبی ندارد.
4. امام حسن چه در زمان خلافت امام علی (ع) و چه پس از شهادت ایشان مشاغل مذهبی و اجتماعی فراوانی داشت و حتی پس از صلح با معاویه و بازگشت به مدینه، فعالیتهای اجتماعی، عمرانی و کشاورزی داشت و افزون بر آن، زمان زیادی را برای عبادت و امور دینی اختصاص میداد به گونهای که بیست بار برای زیارت خانه خدا پیاده از مدینه به مکه رفت و چنین فردی نمیتواند سرگرم این گونه مسائل باشد.
http://fa.mobile.wikishia.net/index.php/همسران_امام_حسن_(ع)
🔸حل مساله بر فرض صحت نقل اعداد بالا (۵۰، ۷۰ و...)
🔻اصل تعددزوجات حضرت امری مسلم است که در سیره معصومین (علیهم السلام) هم مرسوم بوده است، و در مورد نقلهای تعداد بالای زنان حضرت، آنچه در این زمینه به نظر مى رسد این است که اگر فرض کنیم این عددهاى بزرگ حقیقت داشته است، باید بگوییم مسلمانان آن عصر به واسطه علاقه خاصّى که به پیامبر(صلى الله علیه وآله) داشتند، مى خواستند به افتخار خویشاوندى و قرابت با پیامبر نایل گردند و چون پیشواى دوّم، نوه بزرگ آن حضرت و فرزند ارشد امیرمومنان بود، گاهى دختران خود را داوطلبانه به حضرت مجتبى(علیه السلام) تزویج مى کردند و تنها به تشریفات عقد شرعى اکتفا مى نمودند. بنابر این آنها زنان افتخارى پیشواى دوّم محسوب مى شدند که صرفاً روى جهت فوق با حضرت وصلت مى کردند.
و نیز به احتمال قوى، عدّه اى از زنانى که به نام همسران آن حضرت در تاریخ ثبت شده است، زنان بى پناهى بودند که امام مجتبى(علیه السلام) تکفّل آنها را به عهده گرفته بود و براى آن که تحقیر نشوند، برحسب ظاهر آنها را تزویج مى نمود.
(صلح الحسن، ص 26)
https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=25&lid=0&catid=22946&mid=243029
🔶
✅ کانال توحید در #وحدت_زوجات، و #وحدت_زناشویی در ازدواج
💖 #وحدت_زوجات درخانواده های مستحکم به حُکم #تعددزوجات💖
💞 Telegram.me/WahdatZojat 💞
✨﷽✨
🔰قَالَ عَلِيُّ بْنُ مَهْزِيَارَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ عليه السلام:
جُعِلْتُ فِدَاكَ زِيَارَةُ الرِّضَا عليه السلام أَفْضَلُ أَمْ زِيَارَةُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَيْنِ عليه السلام فَقَالَ زِيَارَةُ أَبِي عليه السلام أَفْضَلُ وَ ذَلِكَ أَنَّ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام يَزُورُهُ كُلُّ النَّاسِ وَ أَبِي عليه السلام لَا يَزُورُهُ إِلَّا الْخَوَاصُّ مِنَ الشِّيعَة. »
💬علي بن مهزيار گويد: به امام جواد عليه السلام عرض كردم: فدايت شوم، زيارت حضرت رضا عليه السلام فضيلت بيشتري دارد يا زيارت ابا عبد الله الحسين عليه السلام؟ فرمود:
«زيارت پدرم فضيلت بيشتري دارد، زيرا ابا عبد الله عليه السلام را همه ي مردم زيارت ميكنند، ولي پدرم را جز شيعيان برگزيده زيارت نمي كنند. »
📗الكافي، ۵۸۴/۴.
☑ @ostadrafiei
#کلام_بزرگان
سوال و جوابی با استاد طاهر زاده
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت استاد عزیز و فرزانه تا پرسش از ازدواج موقت می آید در جواب مسئله، موضوع ایجاد مشکل در خانواده مطرح می شود و صورت مسئله پاک می شود و گفته می شود صیغه برای ضرورت آن هم در موارد نادر آن هم برای مجردها یا متاهلینی که دسترسی به همسر ندارند است ولی آیا نمی شود از منظر دیگری نیز به مسئله نگاه کرد؟ آمار بسیار بالایی از زنان مطلقه و حدود یک ملیون پیر دختر بالای 35 سال در جامعه وجود دارد سالانه 155 هزار طلاق که 60 در صد آن مال زنان کمتر از 30 سال است رخ می دهد. تعداد زنان بدون همسر بر اثر فوت شوهر 6 برابر تعداد مردان بدون همسر بر اثر فوت همسرشان می باشد. حجم بسیاری از آنها به دلایل مختلف امکان ازدواج دایم مجدد یا برای همیشه یا تا سالیانی برایشان وجود ندارد. آیا براحتی می توان نیاز غریزی و طبیعی و بسیار قوی این تعداد زیاد زنان را نادیده گرفت و آیا نادیده گرفتن این قضیه زمینه ارضاء نامشروع را در جامعه فراهم نمی کند و فشارها و بیماریهای روانی و بعضا جسمانی که از این رهگذر نصیب خویشتن داران آنها می شود را می توان نادیده گرفت؟ از طرفی مردان بسیاری در جامعه هستند که هم تمکن مالی دارند و میل به متعه و باید بپذیریم طبیعت مرد چنین است. این مسئله حتی در بین مردهای مذهبی هم ملاحظه می شود... یکی از اساتید در چند سال پیش می گفت در تحقیقی نشان داده شد اکثر زناها در شهر اصفهان توسط متاهلین انجام گرفته است. ما چه بخواهیم چه نخواهیم بسیاری از متاهلین طبیعتا به این مسئله گرایش شدیدی دارند و منطقی آن است اگر می شود شرایط اسلامی بدون گناه فراهم شود زمینه سازی شود، چرا ورود در این گناه زمینه ورود در بسیاری گناهان دیگر و تا حد بی ایمانی پیش رفتن را فراهم می کند، آن هم با این شرایط بسیار مهیج و تحریک کننده وحشتناک حتی برای کسانی که سعی در حفظ خود دارند. عامل اصلی که که مسئله متعه را تا این اندازه به حاشیه برده و بد جلوه داده و مشکلات ایجاد کرده عدم پذیرش این موضوع توسط زنان است که اگر خود به جای آن زن مطلقه یا شوهر مرده قرار گیرند احتمالا تغیر موضع می دهند. آیا وقت آن نرسیده فرهنگ سازی متعه شروع شود چرا که جامعه یا باید به متعه تن دهد یا به زنا. حتی برای متاهلین و این چیزی است که تجربه کاملا نشان می دهد. یکی از دوستان می گفت تحقیق شده که چرا در لبنان که این همه بی حجابی و فساد وجود دارد بچه های حزب الله لبنان اینقدر سالم هستند و متوجه شدند مسئله صیغه در بین حزب الله امری کاملا مرسوم و متداول است و حتی همسران شهدای حزب الله براحتی به متعه دیگر نیروهای حزب الله در می آیند و حتی خود از بین پیشنهاد دهندگان فرد مورد نظر را انتخاب می کنند. آیا امروز ایران ما برای نجات از زنا و دیگر گناهان جنسی و عواقب معنوی و جلو گیری از مشکلات روحی روانی نیاز مبرم به مطرح کردن متعه به طور عام ندارد؟ با تشکر و التماس دعا
باسمه تعالی: سلام علیکم: در عین اینکه موضوع، بسیار حساس و ریشه در تنگناهای تاریخیِ ما به عنوان کشور ایران دارد؛ موضوع همانطور است که میفرمایید. به گفتهی علامه طباطبایی؛ زنان شوهردار نباید گرفتار یک نوع غیرت بیجا باشند که مربوط به مردان است و تحمل زن یا زنان دیگری را در کنار شوهر خود نداشته باشند. در حالیکه رسول خدا«صلواتاللّهعلیهوآله» سیرهی دیگری را برای زنان گشودهاند. و عملاً این یک نوع خودخواهیِ پنهان است که اگر بتوانند از این رذیله خود را آزاد کنند، نهتنها بسیاری از مشکلاتی که نام بردید در جامعه رفع میشود، یک نحوه سعهی صدری در زنان شوهردارِ ما در آنها ظهور میکند و تنگنظریِ پنهان آنها که منجر به یک نحوه دوگانگی با شوهرانشان هست نیز از بین میرود. و البته این به شرطی است که مردان نیز به عنوان یک مسئولیت نسبت به زنان بیشوهر با موضوع، برخورد کنند و به تنهایی و بیسرپرستیِ آنان فکر کنند، به جای آنکه صرفاً قصد شهوترانی داشته باشند و ارتباط با زن اول خود را تعطیل نمایند. آری! در لبنان و در اکثر کشورهای عربی زنانِ شوهردار پذیرفتهاند در صورتیکه شوهرشان زن دومی را اختیار کند، خللی در شخصیت و زندگیشان پیش نمیاید، زیرا زندگی را در معنایی وسیعتر جستجو میکنند، و وقتی شوهرشان زن دیگری را متعه کند بالاخره در راه شرعی این مشکل را رفع کرده، وگرنه شیطان از طریق غیر شرعی راههای خود را میگشاید. و این آن چیزی است که امروزه شما با آن روبهرو هستید، و تا زیرساختهایِ فرهنگی این مشکل رفع نگردد، همچنان راههای شیطانی گشوده خواهد بود و مرد و زن هر دو ضرر میکنند. موفق باشید.
سایت لُبّ المیزان سوال ۱۷۳۰۵
⭕ پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی
👇👇👇👇
@Chandhamsari_Ormavi
#کلام_شهید_مطهری
#چندهمسری_منجی_تکهمسری
🌺 شهید آیت الله مطهری در کتاب #نظام_حقوق_زن_در_اسلام ص۳۳۰ میفرماید: تعجب ميكنيد اگر بگويم تعدد زوجات در مشرق اسلامي مهمترين عامل نجات تك همسري بود. بله. مجاز بودن تعدد زوجات بزرگترين عامل نجات تك همسري است. به اين معني كه در شرايطي كه موجبات تعدد زوجات پيدا ميشود و عدد زنان نيازمند به ازدواج از
مردان نيازمند به ازدواج فزوني ميگيرد، اگر حق تأهل اين عده زنان به رسميت شناخته نشود و به مرداني كه واجد شرايط اخلاقي و مالي و جسمي هستند اجازه چند همسري داده نشود،
رفيقه بازي و معشوقه گيري ريشه تك همسري واقعي را مي خشكاند.
در مشرق اسلامي از طرفي تعدد زوجات مجاز بود، و از طرف ديگر اين همه مُهيِّجات و مُحرِّكات اغواء كننده نبود، لهذا تك همسري واقعي بر اكثريت خانواده ها حكمفرما بود و كار معشوقه بازي مردان به آنجا نكشيد كه كم كم برايش فلسفه بسازند و بگويند آفرينش مرد چند همسري است و تك همسري براي مرد جزو ممتنعات و محالات جهان است.
ممكن است بپرسيد: بنا به عقيده اين دانشمندان كه از نظر قانون طبيعت، مرد را چند همسري ميدانند و از نظر قانون اجتماع، تعدد زوجات را محكوم ميكنند، تكليف مرد در ميان اين دو قانون چه ميشود؟
تكليف مرد در مكتب اين آقايان واضح است. مرد بايد قانونا تك همسر باشد و عملا چند همسر، يك زن شرعي و قانوني بيشتر نداشته باشد، اما معشوقه و رفيقه هر چه دلش ميخواهد مانعي ندارد. به عقيده اين آقايان رفيقه گيري و معشوقه بازي حق طبيعي و مسلم و مشروع مرد است! و بسنده كردن مرد در همه عمر به يك زن نوعي نامردی است.
🌺موسسه چندهمسری اسلامی، تنها مرکز تخصصی تعددزوجات در ایران 🌺
🌺 مبلغ فرهنگ ناب #تعدد_زوجات باشید🌺
👇👇👇👇
✅ آی دی کانال در پیام رسان های #سروش #ایتا #تلگرام :
@Chandhamsari_Ormavi
✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی #ایتا است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی #ایتا:
https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi