eitaa logo
🌷 🌱 کانال کمیل 🌱🌷
24.9هزار دنبال‌کننده
21.4هزار عکس
15.8هزار ویدیو
491 فایل
فی الواقع خداوند اِند لطافت اِند بخشش اند بیخیال شدن اند چشم پوشی و اِند رفاقت است فقط کافی است بخواهی به سمت او حرکت کنی تبادل و تبلیغ @tabligh_tabadol رفع ایرادات احتمالی در تبلیغ @Mahzarehkhoda ارتباط با خودم ✍️ @seyedkomeil
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای بابا مثل این که شاه هم سفره هفت‌سین نمینداخته 😂 🌕 به کانال کمیل بپیوندید ┏━🍃🌺🍃━┓     @chanel_komeil ┗━🍂━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اَصلا رقیه نه، به خدا دختر خودت یک شب میان کوچه بماند چه می‌کنی؟ در بین ازدحام و شلوغی بترسد و یک تن به او کمک نرساند، چه می‌کنی؟ س س 🌕 به کانال کمیل بپیوندید ┏━🍃🌺🍃━┓     @chanel_komeil ┗━🍂━
🌷ختم صلوات🌷 به نیت شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی ، ابومهدی المهندس و دیگر یاران شهید جبهه مقاومت ، روی لینک زیر ضربه بزنید و در این ختم شرکت کنید https://EitaaBot.ir/counter/weu5 🌕 به کانال کمیل بپیوندید ┏━🍃🌺🍃━┓     @chanel_komeil ┗━🍂━
ایرداتی که تا حالا اصلاح‌طلبا از رئیسی گرفتن ۱. چرا رئیسی گفت به شما ناهار دادن ۲.چرا سفره هفت‌سین نداشت سید این که اصلاح‌طلبا این طوری به دریوزگی افتادن یعنی داری راه درست رو میری همین راه رو با قدرت ادامه بده ✌️ 🌕 به کانال کمیل بپیوندید ┏━🍃🌺🍃━┓     @chanel_komeil ┗━🍂━
🔰 چند نکته پیرامون شعار سال(بخش اول: تولیدِ دانش بنیان) ✍علی محمدی 1⃣تمرکز بر کلید واژه تولید، با ۶ بار تکرار ، بیشترین سهم را در انتخاب شعار سال داشته است. چرا که تولید به مثابه لوکوموتیو قطار اقتصاد می باشد که وقتی به حرکت بیافتد، تمام اجزای اقتصاد را راه می اندازد. از طرفی یکی از اصلی ترین اقدامات زمینه ساز رونق تولید، دانش بنیان کردن اقتصاد است. لذا تولید کننده باید خود را ملزم به کسب دانش و تحقیق کند نه سوله داری و کارخانه گردانی. 2⃣در حال حاضر تقریبا۵۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که درآمد این شرکتها تنها ۲ درصد تولید ناخالص را به خود اختصاص داده اند. از طرفی بر اساس سیاست‌های کلی علم و فناوری در افق ۱۴۰۴ سهم تعیین‌شده تولید ناخالص داخلی از فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ۵۰ درصد تعیین شده است. مشخص است که برای رسیدن به هدف باید تلاشها را مضاعف کرد. 3⃣رتبه ایران در شاخص نوآوری GLL ۶۰ می باشد. تحلیل داده ها و آمارهای این شاخص نشان می دهد ایران در شاخص های ورودی( موارد زمینه ساز تولید دانش) با مشکل روبرو است اما با وجود همین کاستی ها، خروجی های خلاقانه و نوآورانه به نسبت سرمایه گذاری ها بسیار بیشتر می باشد که نشان از ذهن خلاق و زمینه های بالای کشور در این خصوص دارد. برای رفع این کاستی ها ،مجلس قانون جهش تولید دانش بنیان را تصویب کرده که در صورت اجرا شدن، برآوردها نشان می دهد بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع می شوند. 3⃣اقتصاد ایران همچنان تک محصولی و بخش فابل توجهی از درآمد دولت در این سالها متکی به نفت می باشد؛ برای مثال وابستگی بودجه ۱۴۰۱ به نفت ۳۹درصد است. مهم است که بدانیم اصلی ترین جایگزین برای خروج از تک محصولی اتکا بر شرکت های دانش بنیان هست. 4⃣ ظرفیت های اقتصادی در ایران در اکثر بخش ها تا اندازه ی زیادی،بکر و دست نخورده هستند و می توان گفت ایران از معدود کشورهایی است که ظرفیت های بالقوه زیادی دارد؛ و همزمان با مشکلات عدیده ای در حوزه های مختلف مثل کشاورزی،آب، خودرو، ... مواجه است. بالفعل نمودن این ظرفیت ها و حل این مشکلات تنها وابسته به رونق شرکت های دانش بنیان است. 5⃣رکن رکین اقتصاد مقاومتی شرکت های دانش بنیان هستند که یکی از راهکارهای اساسی خودکفایی پایدار در محصولات استراتژیک می باشد. علاوه بر این محصولات دانش بنیان به دلیل جذابیت در بازارها ، مشتریان زیادی دارند و به راحتی قابل تحریم نیستند. 🌕 به کانال کمیل بپیوندید ┏━🍃🌺🍃━┓     @chanel_komeil ┗━🍂━
🔴 مرجعی با حضور در سه قرن 🔹با آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، آیت الله وحید خراسانی حضور در سه قرن و سال‌هایی با پیشوند ۱۲۰۰، ۱۳۰۰ و ۱۴۰۰ را تجربه کردند. 🔹آیت الله وحید خراسانی زادهٔ ۱۱ دی ۱۲۹۹ در نیشابور میباشند که حضور در سه قرن ۱۳ ، ۱۴ و از امروز قرن ۱۵ هجری شمسی را نیز تجربه کرده اند. *حفظه الله تعالی وعافاه .و طوّل الله عمره الشریف و متّع الله المسلمین بطول بقائه فی عافیهِِِّ انشاءالله. 🌕 به کانال کمیل بپیوندید ┏━🍃🌺🍃━┓     @chanel_komeil ┗━🍂━
🔹آیت‌الله حائری شیرازی🔹 🔸در ملاقات با خداوند،‌ باید بتوان سر را بالا گرفت🔸 انسان زمانی که با خداوند ملاقات می کند باید بتواند سرش را بالا کند. خیلی از بزرگان آرزو داشتند در راه اسلام یک بخورند اما این توفیق نصیبشان نشد. پدر بنده همیشه ناراحت بود که چرا ما یک سیلی، یا فحش در راه اسلام نخورده ایم. (بیانات آیت الله حائری شیرازی در عیادت از طلبه ی ناهی از منکر، شهید علی خلیلی | ۱۳۹۲/۱۲/۷) *اللهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن اعدائهم اجمعین. 🌕 به کانال کمیل بپیوندید ┏━🍃🌺🍃━┓     @chanel_komeil ┗━🍂━
به مناسبت نامگذاری سال ۱۴۰۱ یادی کنیم از آیت‌الله شهید حاج آقا نورالله اصفهانی که پس از فتوای تحریم تنباکو و به منظور مقابله با هجوم اقتصادی کشورهای استعمارگر به‌خصوص انگلیس به‌ ایران اسلامی، با یک ایده مبتکرانه اقدام به تأسیس اولین شرکت دانش بنیان ایرانی با نام شرکت اسلامیه اصفهان کرد. ✍️رضا قریبی 🌕 به کانال کمیل بپیوندید ┏━🍃🌺🍃━┓     @chanel_komeil ┗━🍂━
 هدایت و ضلالت خـــــدا شـناسیمعــــاد شـناسیعقـــائد اسـلامیاحـــکام اسلامیانســان شــناسیزناناولاد انسانخلقت انساناعمال انسانسعادت انسانفطرت و غریزهنفس انساناقوام و مللصفات انسانوالدینهدایت و ضلالتجوان و جوانیدنیــــــا شناسیموضوعات متفرقهادیــان و فـــرققـــرآن و حدیثنبـــوت و امامتاخلاق و سبک زندگی مرتب سازی بر اساس                               ---                             تاریخ ایجاد                             لیست الفبایی                          عوامل توفیق و سلب توفیق پرسش : چه چیز باعث توفیق یا سلب توفیق از انسان می شود؟پاسخ اجمالی:پاسخ تفصیلی: اهل لغه توفیق را به معنای موافق گردانیدن اسباب می دانند.(1) و در اصطلاح «توفیق» یعنی اینکه خداوند مقدمات وصول به مقصود را برای بنده اش فراهم کند، و «سلب توفیق» از میان بردن آنها است (2) که البته نتیجه اعمال خود انسان‏ها است که این امور را در پى دارد. (3) برخی مواقع مترادف هدایت و ضلالت معنی می شوند مثلاً منظور از افزودن ضلالت و گمراهى ظالمان و ستمگران در آیه «و لا تزد الظالمین الا ضلالا»، همان سلب توفیق الهى معنی شده است.(4) جالب اینکه واژه «یُسْر» و «عُسْر» که در سوره لیل آمده است، را برخی از مفسران بزرگ، به زمینه‏هاى توفیق و آسان شدن راه اطاعت خدا و سلب توفیق و پیچیدگى راه طاعت، تفسیر کرده اند.(5) خداوند در این سوره می فرماید: «فَأَمَّا مَنْ أَعْطى‏ وَ اتَّقى، وَ صَدَّقَ بِالْحُسْنى، فَسَنُیَسِّرُهُ لِلْیُسْرى، وَ أَمَّا مَنْ بَخِلَ وَ اسْتَغْنى، وَ کَذَّبَ بِالْحُسْنى‏، فَسَنُیَسِّرُهُ لِلْعُسْرى»؛ (6) (امّا آن کس که [در راه خدا] انفاق کند و پرهیزگارى پیش گیرد، و جزاى نیک [الهى] را تصدیق کند، ما او را در مسیر آسانى قرار مى ‏دهیم، امّا کسى که بخل ورزد و [از این راه] بى نیازى طلبد، و پاداش نیک ]الهى] را انکار کند، بزودى او را در مسیر دشوارى قرار مى ‏دهیم). در این آیات خداوند برای «توفیق الهی» سه عامل را بیان داشته است که عبارتند از: انفاق، پرهیزگاری و تصدیق جزاهای الهی و همچنین عوامل سلب توفیق را بخل، بی نیازی طلبی از خدا و انکار پاداش نیک الهی می داند . یکی دیگر از واژه هایی که به سلب توفیق معنی شده است واژه «لعن» در دنیاست که اهل لغت آن را به معنى سلب توفیق گرفته اند، ولی در واقع باید گفت سلب توفیق، از مصادیق لعن مى‏ باشد. (7) گاه مجازاتها که نتیجه گناهان انسان است، به شکل سلب توفیق نمود پیدا می کند چنانکه خداوند متعال در آیه 49 سوره مبارکه مائده مى‏ فرماید: «فَإِنْ تَوَلَّوْا فَاعْلَمْ أَنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ أَنْ یُصِیبَهُمْ بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ وَإِنَّ کَثِیراً مِنَ النَّاسِ لَفَاسِقُونَ»؛ (و اگر آنها [از حکم و داورى تو]، روى گردانند، بدان که خداوند مى ‏خواهد آنان را به خاطر پاره‏اى از گناهانشان مجازات کند و بسیارى از مردم فاسقند). به طور مثال برخى از زوّار خانه خدا علیرغم اینکه سفر اوّل آنهاست از زیارت کعبه مقدّس هیچ لذّتى نمى‏ برند، و این سفر معنوى کمترین تأثیر و تغییرى در آنها ایجاد نمی کند! چرا که گذشته آنها پرونده سیاهى را تشکیل داده که حاصل آن سلب توفیق و قساوت قلب بوده است. (8) از توفیق در روایات به عنوان «لاقائد کالتوفیق»؛ (بهترین راهبر)، (9) و «اجلٌ ما ینزل من السماء التوفیق»؛ (با ارزشترین چیزی که از آسمان فرو می‌آید)، (10) تعبیر شده است. در دعاهای فراوانی هم ازخداوند، توفیق طلب شده، مثل «ارزقنی فیها التوفیق لما وفقت له محمد و آل محمد» (11) و یا «وفقنی للّتی هی أزکی ....» (12) و یا «اللهم ارزقنی توفیق الطاعۀ و بعد المعصیۀ...» و ... شاید گفته شود چرا این توفیقات شامل حال گروهى مى‏ شود، در حالى که گروه دیگرى از آن محروم مى‏ گردند؟ باید گفت در حقیقت انجام عمل خیر، سبب توفیق الهى مى‏ گردد، و انجام اعمال شرّ، توفیق را از آدمى سلب مى‏ کند. (13) توفیق و موافق قراردادن همه اسباب و وسائل خارجی تنها از جانب خداوند متعال امکان‌ پذیر است زیرا کسی را چنین نیروی فراگیر و کاملی نیست که بتواند در هر موردی که می‌خواهد همه اسباب و مسائل مادی و معنوی را موافق سازد. (14) در قرآن از زبان حضرت شعیب(علیه السلام) آمده است: «و ما توفیقی الا بالله»؛ (توفیق من تنها از جانب خداوند است). (15) به هر حال توفیق و نهادینه کردن روح عبودیت، مانند دیگر فضائل نیاز به تمرین و تلاش دارد، زیرا همان‌ طور که عواملی مثل فطرت و عقل، انسان را به سوی عبادت و تکامل سوق می‌ دهند، عوامل متعددی از شهوت و هوای نفس و ... انسان را از عبادت و عبودیت باز می‌ دارند. این اراده و تلاش و پشتکار است که می‌ تواند عوامل منفی را خنثی کند و انسان را در طریق عبودیت قرار دهد، امام رضا(علیه السلام) می‌ فرمایند: «من سأل الله التوفیق و لم یجتهد فقد استهزء بنفسه»؛ (هرکس از خدا توفیق مسألت کند،
در حالیکه کوشا و تلاشگر نیست، خود را به استهزاء گرفته است). (16) برخی از عوامل توفیق غیر از انفاق، پرهیزگاری و تصدیق جزاهای الهی، عبارتند از: نیت خوب داشتن، چنانکه امام علی(علیه السلام) می فرماید: «من حسنت نیته أمّده التوفیق»؛ (هرکه نیتش خوب باشد، توفیق یار او شود). (17) یکی از عوامل دیگر توفیق، دعا است. حضرت علی (علیه السلام) می‌فرماید: «علیک بالاستعانۀ بالهک و الرغبۀ الیه فی توفیقک»؛ (یعنی برتوست که از خدایت کمک بگیری و توفیق را از او طلب کنی). (18) عامل دیگر، نصیحت پذیری و موعظه است. زیرا ممکن است حتی کسانی که اهل عبادتند گاهی دچار کم رغبتی شوند، که در این حالت، نیاز به عوامل دارند که نشاط عبادت را به آن‌ها بازگرداند و موعظه می‌ تواند بسیار کارساز باشد حضرت علی(علیه السلام) می فرماید: «من اکبر التوفیق الأخذ نصیحۀ»؛ (بزرگترین توفیق برای انسان پذیرش نصحیت است). (19) عوامل دیگری نیز برای توفیق بیان شده است، مانند: علم، مطالعۀ زندگی علماء و خوبان، مال حلال، توبه و استغفار، تلاش و پشتکار، حسن خلق، همنشین خوب، اخلاص، نظم و برنامه‌ ریزی، توسل و ... از عوامل سلب توفیق نیز علاوه بر بخل، بی نیازی طلبی از خدا و انکار پاداش نیک الهی، می توان به موارد زیر اشاره کرد: گناه یکی از این عوامل است. امام صادق(علیه السلام) می فرماید: «إنّ الرجل یذنب الذنب فیحرم صلاۀ اللیل، و إنّ العمل السیّ، أسرعُ فی صاحبه من السکّین فی للّحم»؛ (یعنی همانا، بنده گناهی می‌ کند و به سبب آن از نماز شب محروم می‌ شود، سرعت تأثیرکار بد در آدمی از سرعت تأثیر چاقو در گوشت بیشتر است». (20) از عوامل دیگر در سلب ایمان می توان به حب دنیا اشاره کرد. زیرا اصل همه خطورات قلبی که انسان را از یاد خدا باز می‌ دارد، و به خود مشغول می‌سازد، محبت به دنیا و اشتغال به آن است. خداوند می فرماید: «یا ایها الذین آمنوا لاتلهکم اموالکم و لا اولادکم عن ذکر الله و من یفعل ذلک فاولئک هم الخاسرون»؛ (ای اهل ایمان مبادا هرگز، مال و فرزندانتان شما را از یاد خدا غافل سازد و البته کسانی که به امور دنیا از یاد خدا غافل شوند، آن‌ها به حقیقت زیانکاران عالمند)، (21) یکی دیگر از عوامل سلب توفیق طبق روایات، اشتغال به لغویات است. حضرت علی(علیه السلام) می فرماید: «من اشتغل بما لا یعنیه فاته ما یعنیه»؛ (هرکس به امور بیهوده بپردازد، امور سودمند را از دست می دهد)، (22) عامل دیگر سلب توفیق، غفلت و شرکت در مجالس گناه یا... می باشد. چنانکه امام سجاد(علیه السلام) در دعاى ابوحمزه، به هنگام مناجات با خدا، عرض مى‏ کند: «او لَعَلَّکَ رَأَیْتَنى آلِفُ مَجَالِسَ البَطَّالِینَ فَبَیْنى وَ بَیْنَهُم خَلَّیْتَنى»؛ (شاید مرا علاقه ‏مند به مجالس غافلین دیدى و مرا در میان آنها رها ساختى). (23) برخی از دیگر عوامل سلب توفیق هم عبارتند از: تنبلی و کسالت، همنشین بد، حرام خواری، کفران نعمت، غفلت و...(24)پی نوشت: (1). معین، محمد، فرهنگ فارسی، ج 2، ص 1168، چاپخانه سپهر، تهران، نهم، 1375، ش. (2). تفسیر نمونه، ج‏ 19، ص 485. (3). تفسیر نمونه، ج‏ 1، ص 189. (4). برگزیده تفسیر نمونه، ج‏ 5، ص 293 و تفسیر نمونه، ج‏ 25، ص 93. (5). اخلاق در قرآن، ج‏ 2، ص 380. (6). سوره لیل آیات 5 الی 10. (7). تفسیر نمونه، ج‏ 1، ص 627. (8). سوگندهاى پر بار قرآن، ص 248. (9). نهج‌البلاغه، کلمات قصار «113»، رضی، محمد بن حسین؛ ترجمه شهیدی، سید جعفر، انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، پنجم، 1373 ش. (10). میزان الحکمۀ، ج 14، ص 6950، ح 22228، محمد ری شهری، محمد، شیخی، دارالحدیث، قم، اول، 1377 ش و نهج الفصاحۀ،ابراهیم احمدیان، ح 2097. (11). قمی، عباس، مفاتیح الجنان، دعای شب بیست و دوم رمضان. (12). همان، دعای مکارم الاخلاق. (13). تفسیر نمونه، ج‏ 19، ص 485. (14). مصطفوی، تفسیر روشن، ج 11، ص 285، مرکز نشر کتاب، تهران، بی‌ چا، 1380 ش. (15). سوره هود، آیه 88. (16). میزان الحکمۀ، ج 2، ص 862، ح 2790. (17). میزان الحکمۀ، ج 13، ص 6574، ح 20983. (18). غرر الحکم 203. (19). میزان الحکمۀ، ج 13، ص 6302، ح 20183. (20). میزان الحکمۀ، ج 4، ص 1898، ح 6632. (21). سوره منافقون، آیه 9. (22). میزان الحکمۀ، ج 11، ص 5336، ح 18287. (23). اخلاق در قرآن، ج‏ 2، ص 359 و والاترین بندگان ص 211.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با لفظ خر تو کلیپ‌موافق نیستم اما این یک واقعیته که شما وقتی اجتماع رو میپذیری و خیلی از تصمیمات و اتفاقات رو منوط و معطل به نظر جمع میکنی یعنی سرنوشت جامعه رو به دست نظر و رفتار تک تک افراد گره زدی و اگر فرد یا افرادی به هر دلیل ندونن و نتونن درست تشخیص بدن شما محکوم به پذیرفتن مسیری هستی که یقین داری پر از ضرره پس ماها حتی اگر دین و انسانیت هم نداشته باشیم بازهم به حکم عقل مجبوریم به فکر همه افراد جامع باشیم و برای یک تصمیم همه رو قانع کنیم و الا ........ ما راهی جز حرف زدن و مباحثه کردن با هم برای ایجاد رویه مشترک و تعریف هویت جمعی نداریم ما اگر این کار را نکنیم دیگران با برادران و خواهران ما اجتماعی می سازند که ما خارج از آن تعریف شده ایم پ.ن اصلا و ابدا با اینکه تصور کنیم هرکس کمتر از ما میداند نفهم و الاغ است موافق نیستم اتفاقا شاید ما در جهل مرکب هستیم 🌕 به کانال کمیل بپیوندید ┏━🍃🌺🍃━┓     @chanel_komeil ┗━🍂━