eitaa logo
چشم به راه 🇮🇷| بنیاد مهدویت
25.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
2.1هزار ویدیو
307 فایل
کانال رسمی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) دسترسی به سایت و شبکه های اجتماعی: http://Zil.ink/mahdaviat.ir ارتباط با ادمین @virtualspace_mahdaviat
مشاهده در ایتا
دانلود
ای یادگار فاطمه که داغ دیده ای در بستری ز غصّه و غم آرمیده ای آقا سرت سلامت از این که به دوش خود بار بزرگ ماتم مادر کشیده ای بی مادری برای تو درد بزرگی است طعم فراق مادر خود را چشیده ای شب های فاطمیّه دلت غرق غم شود تو غصّه دار مادر قامت خمیده ای قربان شال مشکی و چشمان زخمی ات آخر مگر چه واقعه ای را تو دیده ای؟ دارد نفس نفس زدنت می رسد به گوش از بس میان کوچه و خانه دویده ای! وقتی که ناله می زنی: "ای وای مادرم" گویا صدای مادر خود را شنیده ای هر روز و شب به یاد غمش گریه می کنی بر جان خود بلای عظیمی خریده ای آخر چرا به درک وصالت نمی رسم آقا گمان کنم که ز من دل بریده ای! محمدفردوسی @chashmbe_rah
9.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 کلیپ فاطمیه ◽️حجت الاسلام مجتبی کلباسی ◽️شماره ۱۲ @chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی با ملاحظه حالات و خصوصیات بشر پی‌می‌بریم که هنوز انسان به آن سطح عالی از فهم و شعور برای رسیدن به این هدف کامل نرسیده است؛ زیرا بشر از ابتدای خلقت، دو شرط اساسی از شرایط عدل کامل را نداشته است؛ ۱. شناخت عدل به صورت کامل؛ ۲. آمادگی برای فداکاری در راه پیاده‌کردن عدالت بعد از شناخت آن. اگر بر فرض، بشر شرط اول را دارا باشد، هنوز آمادگی کامل برای شرط دوم را پیدا نکرده است؛ بنابراین حتی در عصر رسول‌ خدا(ص) نیز که آن را بهترین عصر می‌دانند، آن حضرت مشکلاتی با صحابه در زمینه فداکاری آنان در راه اسلام داشته است. خداوند متعال در اعتراض به جماعتی از صحابه می‌فرماید: « ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید! چرا هنگامی‌که به شما گفته می‌شود: به‌ سوی جهاد در راه خدا حرکت کنید بر زمین سنگینی می‌کنید [و سستی به خرج می‌دهید]؟! آیا به زندگی دنیا به‌جای آخرت راضی شده‌اید؟! بااینکه متاع زندگی دنیا، در برابر آخرت، جز اندکی نیست»(۱). در روایات نیز به جهات دیگری اشاره شده است. امام ‌باقر(ع) فرمود: «دولت و حکومت ما آخرین دولت‌ها و حکومت‌ها است. حکومت برای هیچ گروهی باقی نمی‌ماند، مگر اینکه قبل از ما به حکومت رسیده و آن را به نهایت رسانده است، به‌جهت آنکه هرگاه سیره ما را در حکومت مشاهده کردند، نگویند: اگر ما نیز مالک و عهده‌دار حکومت بودیم، این‌چنین حکومت می‌کردیم. اشاره به این معناست قول خداوند متعال که می‌فرماید: و عاقبت برای پرهیزگاران است».(۲) پی‌نوشت‌ها ۱. توبه: ۳۸ ۲. کتاب الغیبة، طوسی،ص۴۷۲ @chashmbe_rah
ائمّه(علیهم السلام) دست پرورده هاى پروردگار « إِنَّ اللّه مَعَنا و لا فاقَةَ بِنا إِلى غَیْرِهِ وَ الْحَقَّ مَعَنا فَلَنْ یُوحِشَنا مَنْ قَعَدَ عَنّا وَ نَحْنُ صَنائِعُ رَبِّنا وَ الْخَلْقُ بَعْدُ صَنائِعُن ». خداوند با ماست، و به جز ذات پروردگار به چیزى نیاز نداریم، و حقّ با ماست. اگر کسانى با ما نباشند، هرگز در ما وحشتى ایجاد نمىشود، ما دست پرورده هاى پروردگارمان، و مردمان، دستپرورده هاى ما هستند. بحار الانوار ج۵۳ ص۱۷۸ @chashmbe_rah
9.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 کلیپ فاطمیه ◽️حجت الاسلام مجتبی کلباسی ◽️شماره ۱۳ @chashmbe_rah
دوره سوم مسابقه کتابخوانی «در امتداد ظهور 3» برای شرکت در مسابقه به سایت بنیاد مهدویت خراسان شمالی مراجعه نمایید سایت بنیاد 👇 http://zohoor.bm-nkh.ir/ کانال بنیاد 👇 https://t.me/mahdaviatkh @chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی برای چنین شناختی راه‌های گوناگونی وجود دارد که ما در اینجا به دو راه اساسی اشاره می‌کنیم: ۱. نص: درباره امامت امام عصر(عج)، نام، کنیه، صفات و ویژگی‌های او روایات متواتری رسیده است. در کتاب شریف «منتخب‌الاثر» صدها حدیث در‌ این باره از کتب فریقین جمع‌آوری شده است. در کتاب «من هو المهدی»، نام ۱۴۵ کتاب حدیث و تفسیر و کلام و عرفان و... از اهل سنت که احادیث مربوط به امام زمان(عج) را آورده‌اند ذکر شده است. ۲. معجزه: یکی دیگر از راه‌های شناخت امام معجزه است. از امام صادق(ع) سؤال شد که به چه علتی خداوند متعال به پیغمبران و فرستادگانش و به شما معجزه عطا کرده؟ آن حضرت فرمود: «به این سبب که دلیل بر راست‌گویی کسی که آن را آورده باشد و معجزه علامتی است از برای خداوند که عطا نمی‌کند آن را مگر به انبیا و رسولان و حجت‌های خودش تا به‌وسیله آن راستی راست‌گو، از دروغ دروغ‌گو شناخته شود»(۲) بدیهی است که برای شناخت امری مثل معجزه راهی جز مشاهده عینی یا تواتر یا خبر افراد موثق و مورد اعتماد نیست. معجزات امام مهدی(عج) به صورتی باورآور و شناخت‌بخش نقل شده است(۳) پی‌نوشت‌ها ۱. منتخب‌الاثر ، ص۶۲ ۲. علل الشرایع، ج۱، ص ۱۲۲. ۳. سلسله مباحث امامت و مهدویت،آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ج ۸ ص ۹۰ @chashmbe_rah
اتّفاق و وفاى به عهد « لَوْ أَنَّ أَشْیاعَنا وَفَّقَهُمُ اللّهُ لِطاعَتِهِ عَلَى اجْتِماع مِنَ الْقُلُوبِ فِى الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الُْیمْنُ بِلِقائِنا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعادَةُ بِمُشاهَدَتِن » اگر شیعیان ما ـ که خداوند آنها را به طاعت و بندگى خویش موفّق بدارد ـ در وفاى به عهد و پیمان الهى اتّحاد واتّفاق مىداشتند و عهد و پیمان را محترم مىشمردند، سعادت دیدار ما به تأخیر نمى افتاد و زودتر به سعادت دیدار ما نائل مى شدند. احتجاج، ج۲، ص۴۹۹؛ بحارالأنوار ج۵۳ ص۱۷۷ ح۸ @chashmbe_rah
ما سائلیم و نوکریت آبروی ما یا ایها العزیز نظر کن به سوی ما تا کی برای نافله های سحر گهی با خون دل شود دل شب ها وضوی ما گر مانده ایم شکر خدا پای پرچمت بر تار موی تو گرهی خورده موی ما ساقی اشک! بر دل ما هم سری بزن بوی میِ طهورِ تو دارد سبوی ما هم چون نسیم در به درم می کنی چرا؟ پس کی رسد به خیمۀ تو جستجوی ما آیا شود که نیمه شبی بهر درد دل بد بگذرانی و شوی هم گفتگوی ما ای شهریار عشق به نام مقدست باشد وصال تو همۀ آرزوی ما روضه گرفته ایم قدم رنجه ایی کنی شاید فتد مسیر عبورت به کوی ما از لحظه ایی که حرمت مادر شکسته شد بغضی نهفته مانده ز غم در گلوی ما ای نازنین فاطمه برگرد از سفر خیمه نشین فاطمه برگرد از سفر قاسم نعمتی @chashmbe_rah
8.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 کلیپ فاطمیه ◽️حجت الاسلام مجتبی کلباسی ◽️شماره ۱۴ @chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی قطعاً خطراتى كه در عصر علم و تكنيك براى بشريت است به مراتب از خطرهاى عصرهاى پيشين بيشتر است. اشتباه است كه خيال كنيم منشأ انحرافات بشر هميشه نادانى بوده است. انحرافات بشر بيشتر از ناحيه غرايز و تمايلات مهار نشده است. آيا در پرتو علم همه اينها اصلاح شده و روح عدالت و تقوا جايگزين آن شده است؟ يا كار كاملاً برعكس است؟ «علم» امروزه به صورت بزرگترين دشمن بشر در آمده است؛ چرا چنين شده است؟ جوابش اين است كه علم چراغ است، روشنايى است، استفاده از آن بستگى دارد كه بشر اين چراغ را در چه مواردى و براى چه هدفى به كار برد. بشر از علم همچون ابزارى براى هدف هاى خويش استفاده مى كند اما هدف بشر چيست و چه بايد باشد؟ علم قادر به بيان آن نيست! اين كار دين است. علم، همه چيز را تحت تسلط خود قرار مى دهد مگر انسان و غرايز او را. ویل دورانت در مقدّمه ی لذّات فلسفه درباره ی «انسان عصر ماشین» می گوید: «ما از نظر ماشين توانگر شده ايم و از نظر مقاصد فقير». انسان عصرِ علم و دانش با انسان ما قبل اين عصر در اينكه اسير و بنده خشم و شهوت خويش است هيچ فرقى نكرده است. علم نتوانسته است آزادى از هواى نفس را به او بدهد.(۱) پی نوشت: (۱) مجموعه آثار شهید مطهری . ج3، ص ۳۵۸ @chashmbe_rah
پیروان نادان قال المهدی علیه السلام: قَدْ آذانا جُهَلاءُ الشّیعَةِ وَ حُمَقاؤُهُمْ، وَ مَنْ دینُهُ جَناحُ الْبَعُوضَةِ أَرْجَحُ مِنْهُ حضرت مهدى(علیه السلام) به محمّد بن على بن هلال کرخى فرموده اند: نادانان و کمخردان شیعه و کسانى که بال پشه از دیندارى آنان محکمتر است، ما را آزردند. طبرسی، احمد بن علی، احتجاج، ج۲، ص۲۸۹ @chashmbe_rah