18.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#در_جستجوی_خورشید_۵
🔸 کلیپ کارشناس محور به مناسبت ماه مبارک رمضان
▪️حجت الاسلام حائری پور
▪️حضرت ولیعصر(عج) بهترین پناه است.
▪️شماره ۴
@chashmbe_rah
7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ثمره اطاعت از امام ، خود امام است
▪️وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِکَ مَعَ الَّذينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقينَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحينَ وَ حَسُنَ أُولئِکَ رَفيقاً- ذلِکَ الْفَضْلُ مِنَ اللَّهِ وَ کَفي بِاللَّهِ عَليماً [نساء ۶۹-۷۰]
▪️و کسی که خدا و پیامبر را اطاعت کند ، ( در روز رستاخیز ، ) همنشین کسانی خواهد بود که خدا ، نعمت خود را بر آنان تمام کرده از پیامبران و صدّیقان و شهدا و صالحان و آنها نیکو رفیقانی هستند- این تفضّل (رفاقت با اینان) از جانب خداست ، و خدا بس داناست.
◽️حذیفة بن یمان گفت: روزی بر رسول خدا(ص) وارد شدم که آیه «اولئک الذین أنعم الله علیهم...» نازل شد حضرت آن را بر من قرائت کرد. آن گاه گفتم: ای پیامبر خدا اینان کیانند؟ فرمود: ای حذیفه مراد از «نبیین» که خدا آنها را گرامی داشته است، من هستم؛ من اولین در نبوت و آخرین آنها در مبعوث شدن می باشم. منظور از «صدیقین» علی بن ابی طالب است. هنگامی که خدا مرا به رسالت مبعوث کرد او اولین تصدیق کننده من بود. مقصود از «شهدا» حمزه و جعفر، مراد از «صالحین» حسن و حسین دو آقای جوانان بهشت و منظور از «حسن أولئک رفیقا» مهدی در زمان [ظهورش] است. [شواهد التنزیل، ج۱ ص۱۹۹]
▪️آیه های مهدوی
▪️شماره ۷
▪️تهیه شده در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
https://b2n.ir/037902
@chashmbe_rah
. دعای ظهور در ماه حضور
. شرح دعای اللهم ادخل علی...
. شماره ۸
@chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی :
به طور خلاصه ميتوان سياستهاي فيلمسازي آمريكا (هاليوود) را بر اين اهداف استوار دانست:
۱. حاكم كردن تفكر ليبراليسم و بيتوجه نمودن جامعه انساني به ارزشهاي ديني و الهي؛
۲. بحراني جلوه دادن وضعيت سياسي و مديريتي جهان و القاي نياز جهان به يك حكومت و دهكده جهاني به رياست غرب؛
۳. انحصاري كردن نجات بخشي جهان در راهكارهاي ارائه شده توسط دكترين غرب؛
۴. القاي اين نكته كه آينده جهان، بسيار ترسناك و ناآرام خواهد بود و ساختن فيلمهاي تخيلي براي انجام اين هدف؛
۵. مخالفت و مبارزه رو در رو با حركتهاي عدالتطلبانه جهاني برضد استعمارگران غربي که در جهان شروع شده است (مانند افغانستان، عراق، بوسني،سوریه ،یمن ،ايران و….)؛
۶. تهاجم و شبيخون به فرهنگها و ارزشهاي ديني و دور كردن دينگرايان، خداپرستان و مسلمانان از توجه به ارزشهاي راستين الهي؛
۷. همسو و هماهنگ نشان دادن مجامع بين المللي (مانند سازمان ملل، تجارت جهاني، صلح جهاني، كنفرانسهاي جهاني و رسانههاي جهاني) با دكترين غرب براي آينده جهان.
@chashmbe_rah
7.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 حکومت سراسر عدل امام مهدی(عج)
▪️وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا- وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا[اسراء ۸۱]
◽️آرزوی بشر از دیرباز اجرای عدالت و برچیده شدن بساط ظلم و بیعدالتی بوده است، قرآن کریم نیز نویدبخش تحقق این آرزوی دیرین بوده و فرا رسیدن روزی را مژده داده است که در سرتاسر جهان حق حکومت کند و باطل نابود گردد. بر اساس روایات معتبر و فراوان، این پیروزی نهایی و حکمفرمای عدالت در سرتاسر گیتی مربوط به قیام حضرت امام مهدی(عج) میشود.
◽️حضرت امام باقر (ع) در توضیح این آیه فرمودند: این سخن الهی مربوط به قیام قائم میشود که دولت باطل برچیده خواهد شد. بیجهت نیست که هنگام تولد حضرت مهدی(عج) بر بازوی نازنینش این آیه نقش بسته بود.[ تفسیر نورالثقلین، ج۳، ص۲۱۲]
▪️آیه های مهدوی
▪️شماره ۸
▪️تهیه شده در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
https://b2n.ir/037902
@chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی :
عده¬اي با توجه به اينكه نامه، در آخرين روزهاي عمر نايب چهارم صادر شده و در آن، به پايان نيابت خاصه تصريح شده است، چنين گفته¬اند كه مراد از مدعي مشاهده، ادعاي نيابت خاصه و ارتباط با حضرت است؛ زيرا نيابت خاص يعني حضور نزد حضرت، همراه شناخت آن بزرگوار و رساندن سؤالات مردم و ابلاغ پاسخ¬ها و پيام¬ها. اين فرد، هم ادعاي ديدار دارد و هم آنچه مي¬گويد را از جانب حضرت بيان مي¬كند و حرف-ها را پيام حضرت اعلام مي¬كند.
حضرت امام خميني(ره) مي¬گويد:
مراد از تكذيب مدعي مشاهده اين است كه فردي، مدعي ملاقات باشد؛ ولي شاهد و دليلي نداشته باشد.
شهيد صدر(ره) مي¬گويد:
مراد، ادعاي انحرافي است كه شخصي با ادعاي مشاهده و ارتباط، بخواهد عقايد و نظر خود را با نام پيام¬هاي امام زمان(عج) به مردم القا كند.
برخي نيز گفته¬اند: مراد از تكذيب مدعي مشاهده، تكذيب مدعي ظهور است. بنابراين مي¬توان دريافت كه در روايت، صِرف ديدار، منتفي نشده است و عالمان نيز نفي اصل ديدار را استفاده نكرده¬اند. به علاوه، روايت، مدعي مشاهده را كذّاب مي¬داند؛ حال اگر كسي امام را ببيند و به ديگران نگويد، تحت اين روايت قرار نمي-گيرد؛ لذا اصل ديدار، امر ممكني خواهد بود.
نكته آخر اينكه علماي ما كه موفق به ديدار حضرت شده بودند، آن را براي مردم بازگو نمي¬كردند؛ بلكه اطرافيان و خواص آنان، از روي شواهد و قرايني يا در زمان¬هاي بعد، متوجه وقوع ديدار آن عالم با امام مي-شدند؛ لذا عالمان تحت عنوان «مدعي مشاهده» قرار نمي¬گيرند و اين روايت، با داستان ملاقات برخي بزرگان تنافي ندارد. [آفتاب مهر ج۱ ص۱۴۸]
@chashmbe_rah