7.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 حکومت سراسر عدل امام مهدی(عج)
▪️وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا- وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا[اسراء ۸۱]
◽️آرزوی بشر از دیرباز اجرای عدالت و برچیده شدن بساط ظلم و بیعدالتی بوده است، قرآن کریم نیز نویدبخش تحقق این آرزوی دیرین بوده و فرا رسیدن روزی را مژده داده است که در سرتاسر جهان حق حکومت کند و باطل نابود گردد. بر اساس روایات معتبر و فراوان، این پیروزی نهایی و حکمفرمای عدالت در سرتاسر گیتی مربوط به قیام حضرت امام مهدی(عج) میشود.
◽️حضرت امام باقر (ع) در توضیح این آیه فرمودند: این سخن الهی مربوط به قیام قائم میشود که دولت باطل برچیده خواهد شد. بیجهت نیست که هنگام تولد حضرت مهدی(عج) بر بازوی نازنینش این آیه نقش بسته بود.[ تفسیر نورالثقلین، ج۳، ص۲۱۲]
▪️آیه های مهدوی
▪️شماره ۸
▪️تهیه شده در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
https://b2n.ir/037902
@chashmbe_rah
پاسخ تفصیلی :
عده¬اي با توجه به اينكه نامه، در آخرين روزهاي عمر نايب چهارم صادر شده و در آن، به پايان نيابت خاصه تصريح شده است، چنين گفته¬اند كه مراد از مدعي مشاهده، ادعاي نيابت خاصه و ارتباط با حضرت است؛ زيرا نيابت خاص يعني حضور نزد حضرت، همراه شناخت آن بزرگوار و رساندن سؤالات مردم و ابلاغ پاسخ¬ها و پيام¬ها. اين فرد، هم ادعاي ديدار دارد و هم آنچه مي¬گويد را از جانب حضرت بيان مي¬كند و حرف-ها را پيام حضرت اعلام مي¬كند.
حضرت امام خميني(ره) مي¬گويد:
مراد از تكذيب مدعي مشاهده اين است كه فردي، مدعي ملاقات باشد؛ ولي شاهد و دليلي نداشته باشد.
شهيد صدر(ره) مي¬گويد:
مراد، ادعاي انحرافي است كه شخصي با ادعاي مشاهده و ارتباط، بخواهد عقايد و نظر خود را با نام پيام¬هاي امام زمان(عج) به مردم القا كند.
برخي نيز گفته¬اند: مراد از تكذيب مدعي مشاهده، تكذيب مدعي ظهور است. بنابراين مي¬توان دريافت كه در روايت، صِرف ديدار، منتفي نشده است و عالمان نيز نفي اصل ديدار را استفاده نكرده¬اند. به علاوه، روايت، مدعي مشاهده را كذّاب مي¬داند؛ حال اگر كسي امام را ببيند و به ديگران نگويد، تحت اين روايت قرار نمي-گيرد؛ لذا اصل ديدار، امر ممكني خواهد بود.
نكته آخر اينكه علماي ما كه موفق به ديدار حضرت شده بودند، آن را براي مردم بازگو نمي¬كردند؛ بلكه اطرافيان و خواص آنان، از روي شواهد و قرايني يا در زمان¬هاي بعد، متوجه وقوع ديدار آن عالم با امام مي-شدند؛ لذا عالمان تحت عنوان «مدعي مشاهده» قرار نمي¬گيرند و اين روايت، با داستان ملاقات برخي بزرگان تنافي ندارد. [آفتاب مهر ج۱ ص۱۴۸]
@chashmbe_rah
. دعای ظهور در ماه حضور
. شرح دعای اللهم ادخل علی...
. شماره ۹
@chashmbe_rah
13.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#در_جستجوی_خورشید_۵
🔸 کلیپ کارشناس محور به مناسبت ماه مبارک رمضان
▪️حجت الاسلام کفیل
▪️مقام حمد و شکرگذاری
▪️شماره ۵
@chashmbe_rah
5.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 هنگامی که قائم(عج) قیام کند، خون امام حسین(ع) را طلب خواهد کرد
▪️وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ ۗ وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلَا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ ۖ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُورًا [اسراء ۳۳]
▪️هرگز نفس محترمی که خدا قتلش را حرام کرده مکشید مگر آن که به حکم حق مستحق قتل شود و کسی که خونش به مظلومی و ناحق ریخته شود ما به ولیّ او حکومت و تسلط (بر قاتل) دادیم پس (در مقام انتقام) آن ولی در قتل و خونریزی اسراف نکند که او از جانب ما مؤید و منصور خواهد بود.
◽️امام محمد باقر علیه السلام در تفسیر آیه (ومن قتل مظلوما) فرمود: منظور این آیه امام حسین علیه السلام می باشد؛ زیرا آن بزرگوار(ع) مظلومانه شهید شد و ما امامان خون خواه آن حضرت(ع) هستیم. هنگامی که قائم ما خاندان عجل الله تعالی فرجه قیام کند، خون امام حسین علیه السلام را طلب خواهد کرد. [تفسیرعیاشی ج۲ ص۲۹۰]
▪️آیه های مهدوی
▪️شماره ۹
▪️تهیه شده در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
https://b2n.ir/037902
@chashmbe_rah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 در نهایت پیروزی از آن ماست
▪️قُلْ كُلٌّ مُتَرَبِّصٌ فَتَرَبَّصُوا فَسَتَعْلَمُونَ مَنْ أَصْحابُ الصِّراطِ السَّوِيِّ وَ مَنِ اهْتَدي؛ [طه ۱۳۵]
▪️بگو: «همه (ما و شما) در انتظاريم! (ما در انتظار وعده پيروزي، و شما در انتظار شكست ما!) حال كه چنين است، انتظار بكشيد! امّا به زودي ميدانيد چه كسي از اصحاب صراط مستقيم و چه كسي هدايت يافته است!
◽️امام کاظم از پدر بزرگوارشان(ع) دربارة اين آية شريفه چنين نقل ميکند که حضرت فرمود: «صراط سوي» همان قائم است و هدايت يافته کسي است که به پيروي از ايشان توفيق يابد و مثل اين آيه در کتاب خدا آية «وَ إِنِّي لَغَفَّارٌ لِمَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً ثُمَّ اهْتَدي» است؛ يعني کسي که به ولايت ما هدايت يابد» [البرهان ج۳ ص۷۹۲]
▪️آیه های مهدوی
▪️شماره ۱۰
▪️تهیه شده در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)
https://b2n.ir/037902
@chashmbe_rah