eitaa logo
چله حضور
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
3.3هزار ویدیو
108 فایل
این کانال جایی برای نزدیک شدن به امام مهربانی هاست و لایو جلسات پرسش و پاسخ چله حضوریا در این کانال منعکس خواهد شد
مشاهده در ایتا
دانلود
البته این الهام نسبت به افراد مختلف دارای مراتب مختلف و شدّت متفاوت می شود، یعنی نسبت به متّقین و اولیای خداوند، انبیاء، مرسلین و... فرق می کند. در اولیای خاص این ادراک درونی به حدّی تقویت می شود که عقل ما از درک آن نوعاً عاجز است؛ یعنی تا حدودی آن را درمی یابیم امّا فهم ما به کنه و ژرفای آن نمی رسد و آن القایی را که از ناحیۀ خدا نسبت به این قلوب مطهّره صورت می گیرد امثال ما نمی توانیم درک کنیم. ⬅️به هر حال الهام همان القاء است که از ناحیۀ خداست و عمومیت دارد. در آیۀ شریفه هم آمده است: فَاَلْهَمَهٰا فُجُورَهٰا وَ تَقْویهٰا خداوند الهام فرمود بدیها و خوبیها را به انسان. ( شمس / 8.) این عقل عملی است و مربوط به همه انسانهاست. یعنی همان شعور نسبت به این که چه چیزی زشت است و چه چیز زیباست. چه عملی خوب و چه عملی بد است؛ این عمومی است. البته متّقین و اولیاء و انبیاء و مرسلین الهامات خاص خودشان را دارند امّا قماش و نوع یکی است یعنی همۀ الهامات در هر مرتبه، القایی الهی و معرفتی درونی و شعوری مرموز است. 🍃ثنای خداوند🍃 حضرت زهرا (سلام الله علیها) در ادامه فرمودند: ✨* وَالثَّناءُ بِمٰا قَدَّمَ یعنی ثناء خدای راست به آنچه پیش فرستاد. ⬅️حضرت اشاره می کنند که خداوند نعمت هایی را قبل از خلقت من و تو، قبل از آمدن من و تو، فرستاد که اگر آنها نبود اصلاً من و تویی به وجود نمی آمد. ⬅️نعمت هایی از قبیل خلقت کهکشانها، سحابی ها، کرات، زمین و... که همۀ اینها به هم وابسته است. یک ذرّه کاه هم از نظر وابستگی اش در نظام وجودی همین طور است. یعنی اگر همۀ خلقتی که قبل از او شده نبود او هم نبود. ✨* مِنْ عُمُومِ نِعَمِ ابْتَدَأَهٰا و از عموم نعمت هایی که خداوند ابتدائاً عطا نموده است. در باب نعمت هایی که خداوند عطا می کند بعضی از نعمت ها مسبوق به درخواست است و بعضی مسبوق نیست. یک وقت ما از خداوند نعمتی را تقاضا می کنیم و خدا عنایت می کند، این نعمت مسبوق به درخواست است. اما نعمت هایی هم داریم که بدون درخواست عنایت می شود. ⬅️حضرت زهرا (سلام الله علیها) اشاره به آن نعمت های بدون درخواست دارد. ✨* وَ سُبُوغِ آلاءٍ أسْدٰاهٰا و فراوانی نعمت هایی که عطا کرده است. تا اینجا حمد و ثنا بر آن نعمت هایی که خداوند بدون درخواست عنایت فرموده بود یعنی ثناء برای آن نعمت های بدون درخواست و فراوان. ✨* وَ تمٰامِ مِنَنٍ أوْلاهٰا ⬅️یعنی شکر و سپاس نسبت به خداوند برای همۀ منّتها ـ که باز اشاره به نعمت ها است ـ که بذل نمود برای ما. ⬅️باید توجه کرد خدا آنقدر به ما نعمت داده است آن هم بدون درخواست که اصلاً قابل قیاس با درخواستهایمان نیست. مثل نسبت نامحدود به محدود است. ⬅️ نعمت هایی که خدا بدون درخواست به ما عطا کرده با نعمت هایی که به درخواست ما عطا شده همین نسبت را دارد. یعنی نعمت های با درخواست ما محدود است امّا نعمت های بدون درخواست ما نامحدود است. در دعاها داریم: یا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اسْتِحْقٰاقِهٰا چه قدر این دعاها زیباست. 😍 ⬅️می گوید تو ابتدا به نعمت کردی قبل اینکه حتی استحقاقش باشد چه رسد به درخواست. حضرت در ادامه می فرمایند: ✨* جَمَّ عَنِ الاْءحْصاءِ عَدَدُهٰا یعنی این نعمت ها از شمردن افزون است. ⬅️ جَمّ به معنای کَثُرَ است و چون به حرف عَن متعدی شده پس متضمّن معنای تجاوز هم هست. یعنی زیادی یعنی این نعمت ها از شمارش من و تو بیرون است. این عبارت اشاره دارد به آیۀ شریفۀ: وَ إنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللّهِ لاتُحْصُوها[2] و اگر بشمرید نعمت های خدا را شمارش آن نتوانید کرد. ✨* وَ نَأیٰ عَنِ الْجَزاءِ أَمَدُهٰا یعنی ابتدای نعمت ها از طرف خداوند به اصطلاح ما دورتر است از آن که ما بتوانیم جزای آن را بدهیم. زیرا اگر انسان بخواهد به کسی که به او عنایت کرده پاداش و جزا بدهد ابتدا باید تقدیر کند یعنی آن نعمت ها را اندازه گیری کند، نسبت سنجی کند و بعد به نسبت پاداش بدهد. ⬅️ امّا در مورد خداوند ابتدای نعمتش به من و تو اصلاً در دسترس فکر من و تو نیست تا بتوانی اندازه گیری اش کنی و به خدا جزا بدهی. ⬅️کلمۀ اَمَد به تمام مدت هم گفته می شود، ابتدا هم گفته می شود حال هر چه باشد تو نمی توانی اندازه گیری کنی. ✳️پس یا اشاره دارد به اینکه اوّل نعمت هایش یا ابتدای انعامش در دسترس بشر نیست و یا اینکه تمام مدّت انعامش از دسترس بشر دور است. ادامه دارد⬇️⬇️⬇️ @chele_hozor
✨* وَ تَفٰاوَتَ عَنِ الإِدْراکِ أَبَدُهٰا یعنی از نظر ادراک بشر که این نعمت اوّل و آخر دارد، نه تنها اوّل و ابتدای این نعمت که آخرش را هم نمی توانی بفهمی و درک کنی. نه اوّل آن در دسترس فکر و ادراک من و توست و نه آخرش. لذا بشر که خود محدود است نمی تواند از نعمت های نامحدود قدردانی و شکرگزاری کند، زیرا ابتدا باید بر چیزی احاطه داشت تا بتوان آن را تعریف کرد و بعد آن را مورد تجلیل قرار داد و چون محدود بر نامحدود احاطه ندارد و عاجز از توصیف است پس نمی تواند نسبت به آن نعمت ها قدردانی و شکرگزاری حقیقی نماید. ✨* وَ نَدَبَهُمْ لاِسْتِزادَتِها بِالشُّکْرِ لاِتِّصالِها ندب یعنی دعوت. مستحبّات را مندوبات می نامیم ⬅️ یعنی چیزهایی که دعوت شده چون واجب نیست، تکلیف نیست، بلکه درخواست شده یعنی دعوتت کرده اند. حضرت (سلام الله علیها) می فرمایند: خداوند دعوت کرده است من و تو را به وسیلۀ شکر و قدردانی و ستایش از او نسبت به نعمت هایش متصلاً. ⬅️این اتّصال یعنی او متّصلاً دارد به تو نعمت می دهد و تو هم متّصلاً شکر کن تا او هم بر نعمت هایش نسبت به تو بیفزاید. اشاره است به آیۀ شریفۀ: لَئِنْ شَکَرْتُمْ لاَزیدنَّکُمْ (ابراهیم / 7.) اگر شکر کنید هر آینه بیفزایم شما را. تمام این جملات حضرت زهرا (سلام الله علیها) را می توان یکی یکی در قرآن پیدا کرد، به هر حال حضرت می فرماید شکر را قطع نکن تا نعمت های خدا متصل باشد. در ادامۀ آیۀ شریفۀ قرآن کریم آمده است. وَ لَئِنْ کَفَرْتُمْ اِنَّ عَذابی لَشَدیدٌ[ابراهیم آیه 7] و اگر کفر ورزیدید همانا عذاب من سخت است. ⬅️پس اگر شکر متّصلاً باشد نعمت هم متّصلاً هست و قطع نمی شود امّا اگر شکر نباشد و کفر باشد در آنجا اتّصال، انقطاع می شود. 🔸مفهوم خیلی زیباست یعنی اگر شکر نباشد انقطاع روی می دهد. ⁉️در اینجا سؤالی قابل طرح است که آیا همین سخنگو یعنی حضرت زهرا (سلام الله علیها) و همین سخنان از نعمت ها نیستند؟🧐 ⁉️آیا این حنجره و حلقوم و این قلب و صدر و سینه که مملو است از معارف الهیه، نعمت الهی نیست؟🧐 ⁉️ آیا از بزرگترین نعمت های الهیه نیست؟ آیا از این نعمت الهی قدردانی کردند؟ 😢 آیا شکر این نعمت را به جا آوردند؟😢 آیا شما این نعمت را شکر کرده اید؟😢 دیگران چگونه از این قلب و سینه شکرگزاری کردند؟😢 بله شکرگذاری را با سیلی زدن و آتش زدن درب منزل حضرت و با مسمار خوب به جا آوردن😭😭😭 منبع: پایگاه اطلاع رسانی مرحوم آیت الله آقا مجتبی تهرانی @chele_hozor
doa-alahoma-edfa-sedghi.mp3
10.43M
روز «سوم دعای امام رضا علیه السلام برای امام زمان علیه السلام» ✅ به نیت سلامتی و فرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باذن الله و باذن رسول الله (ص) و باذن مولانا امیرالمومنین (ع) و باذن فاطمه الزهرا (س) و باذن الحسن و الحسین سیدی الشباب اهل الجنه دعای«اللهم ادفع عن ولیک» مهدی صادقی @chele_hozor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃جلسه دوم خطبه فدکیه🍃 ✨اَلْحَمْدُ لِلَّٰهِ عَلیٰ ما اَنْعَمَ ستایش سزاوار خدا است برای نعمت‌هایی که عطا فرمود. ✨وَ لَهُ الشُّکرُ عَلیٰ ما اَلْـهَمَ و شکر و سپاس سزاوار اوست برای آنچه الهام فرمود. ✨وَ الثَّناءُ بِما قَدَّمَ و درود‌‌ها شایستۀ اوست برای آنچه از پیش عطا فرمود. ✨مِنْ عُمُومِ نِعَمٍ ابْتَدَأها از نعمت‌های گسترده‌ای که آغاز نمود، ✨وَ سُبُوغِ آلآٰءٍ اَسْداها و روزی‌های فراوانی که ارزانی داشت، ✨وَ تَمامِ مِنَنٍ والاٰها و عطایای ارزشمندی که پی در پی افزود. ✨جَمَّ عَنِ الْاِحْصآءِ عَدَدُها فراتر از آنکه شمارش شوند، ✨وَ نَأٰیٰ عَنِ الْجَزآءِ اَمَدُها و ماندگارتر از آنکه قابل بازگشت و جبران باشند. ✨وَ تَفاوَتَ عَنِ الْإِدْراکِ اَبَدُها و پایانش، فراتر از آنکه قابل ادراک باشد. ✨وَ نَدَبَهُمْ لِاسْتِزادَتِها بِالشُّکرِ لِاتِّصالِها و برای ازدیاد نعمت‌ها، آنها را به شکر خویش فراخوانده @chele_hozor
10.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خلاصه زندگی پس از زندگی در ۵ دقیقه به روایت عباس موزون مجری برنامه همه چیز زنده هست و زندگی داره اما ما اینجاییم که زندگانی کنیم نه زندگی.. @chele_hozor
15.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عشقِ همه سَلیقه هایی @chele_hozor
😍جلسه سوم شرح خطبه فدکیه😍 شکر، موجب افزایش نعمت حضرت زهرا علیهاالسلام می فرمايند: ✨«وَ اسْتَحْمَدَ اِلَی الْخَلائِقِ بِإِجْزالِها».✨ خداوند از خلائق در مقابل كثرت نعمت هایش طلب حمد كرده است. ⬅️اِجزال همان اِكثار است، يعنی خداوند از بندگانش طلب حمد فرموده در مقابل نعمت هايش، امّا برای افزونی نعمت ها. ⬅️ حمد يعنی ستايش و ستايش تنها در برابر كمال صورت می گيرد و كمالات همه مختص خداوند است. ⬅️ كسی كه دارای صفت جود و كرم است به انسان چيزی عطا می كند. حال گاهی از اين عمل تشكر می شود يعنی تشكر از فعل و عطايی كه به انسان كرده امّا گاهی ستايش از آن صفت زيبای آن شخص می شود، يعنی ديگر تشكر نيست بلكه ستايش است نسبت به آن صفت زيبای جُود و كرمی كه آن شخص دارد. و آن صفت، مبدأ فعل است سپس حضرت زهرا علیهاالسلام فرمود: خداوند طلب حمد كرده از بندگانش برای اينكه نعمت هايش را زياد كند. ✨«وَثَنّی بِالنَّدْبِ إِلی أمْثالِها» ✨ خداوند دوباره شما را به امثال اين نعمت ها دعوت کرده است. چون در قبل ندب به كار برده حضرت در اينجا هم نَدْبْ را تكرار كرده اند. ⁉️امّا مراد از امثال اين نعمت ها چيست؟ برخی از بزرگان احتمال داده اند كه مراد اين است كه خداوند تنها نمی خواهد به شما نعمت های دنيويه بدهد بلكه می خواهد نعمت های اخرويه هم به شما عطا كند. يعنی نعمت هايی كه از بين رفتنی نباشد بلكه جاودانه بماند. پس خداوند دعوتش را تكرار كرده تا اين نعمت های اخرويه و جاودانه را هم به شما بدهد و اين به وسيلۀ طاعت و عبادات حاصل می شود، يعنی با انجام اعمال صالحه و حسنه. يعنی اگر اينها را انجام دهيد خداوند امثال آنها را به شما می دهد. حال این بحث عقلی مطرح می شود كه آيا نعمت های اخرويه مثل نعمتهای دنيويه است تا كلمه امثال به كار برده شود يا خير؟ اكثراً به اين معنا رسيده اند كه اين نعمتها اعم از اخرويه و دنيويه است، يعنی در نعمتهای دنيويه متشابه و متماثل آن را به شكلهای گوناگون عطا فرمايد كه اشاره است به فيّاضيّت حق تعالی در تفضّلاتش. امّا می توان اين احتمال را داد كه چه بسا خداوند به نعمتهايش می افزايد با ستايش و حمدی كه ما نسبت به او داشته باشيم و شكر و قدردانی اعم از قلبی و لفظی و عملی انجام دهيم. 👈 اين شكر خود موجب افزايش نعمتها می شود. @chele_hozor
ادامه جلسه سوم شرح خطبه فدکیه اخلاص در عمل، ثمره توحید ✨«وَ أشْهَدُ أَنْ لا اِلهَ اِلا اللّهُ وَحْدَهُ لاشَريكَ لَهُ» پس از حمد و ستايش خدا، حضرت به اقرار توحيد می پردازد و گواهی می دهدكه نيست خدايی جز اللّه تعالی،ذاتی که مستجمع جميع صفاتست و شريكی برای او نيست. ✨«كَلِمةٌ جَعَلَ الإِخْلاصَ تَأْويلَها» خداوند برای اين كلمۀ توحيد، تأويلی قرار داده است. يعنی نتيجه و تأويل اين شهادت به وحدانيت، اخلاص در اعمال است. 👈اگرتوحيد درختی باشد ميوه ای هم دارد. ميوه و ثمرۀ اين درخت،اخلاص در عمل است. ❇️توحيد ذاتی،توحيد صفاتی وتوحيد افعالی هم نتيجه ای داردوآن توحيددر عبادت است. ❇️توحيدی مثمر ثمر و اخلاص آوراست كه از واردات قلبيه باشد. ❇️ اخلاص در عمل يعنی مادراعمالمان هيچ موجود ديگری را درنظر نگيريم و جملات بعدی حضرت زهرا علیهاالسلام هم شاهد بر همين معناست يعنی حصول باور، چون تصديق های عقلی غير از باورهای قلبيه است. ❇️ واردات قلبی، يعنی اين دل باورش بيايد كه همه در مقابل او هيچ اند. ❇️ اين باور قلبی است و اخلاص در عمل می آورد و ديگر محال است چنين انسانی در عمل دچار ريا شود. ❇️ لذا اهل معرفت می گويند: بايد اوّل قلب را خالص كرد، 👈چون با خلوص قلب، خلوص در عمل هم پيدا می شود. ✨خلوص قلب يعنی اوّل قلبت را موحّد كن بعد عملت توحيدی می شود. يعنی همان خلوص در عمل. ✳️پس با وارد شدن اين معنا در قلب كه مالك الملك حقيقی و ولی نعمت واقعی اوست و همه در مقابل او هيچ اند، به اصطلاح به توحيد ذات و صفات و افعال می رسيم كه «لامُؤثِرَ فی الوُجودِ الا اللّه». 📣خلاصه اگر می بينيم در اعمالمان خللی وجود دارد بايد بدانيم كه خلل در توحيد ما است. ⬅️از اين خلل در توحيد به ضعف ايمان هم تعبير می شود. ⬅️ لذا دليل اينكه بعضی خلوص در اعمال ندارند اين است كه توحيدشان خلل دارد يعنی غير از خداوند را مؤثر می دانند. ✨«وَ ضَمَّنَ الْقُلُوبَ مَوْصُوْلَها» ✨؛ «و همۀ دل ها وابستگی به خدا را دربردارند». مراد اين است كه ادراك افراد از كلمۀ توحيد يعنی لا اله الا اللّه متفاوت است. مثلاً پيامبر اكرم صلی الله... كه لااله الا الله می گويد با ادراكی است كه تفاوت دارد با ادراك حضرت عيسی علیه السلام يا حضرت موسی علیه السلام ، همين طور تا برسد به ادراك يك روستايی و... مطلب بسيار زيبايی كه در اين جملۀ حضرت زهرا علیها السلام به ذهن می آيد ارتباط مستقيم آن است با جملۀ قبل. حضرت در عبارت قبل فرمودند: 👈 اخلاص نتيجه و تأويل كلمۀ توحيد است و ثمرۀ توحيد را اخلاص معرفی كرد. اخلاص هم يك امر قلبی است يعنی عمل، ريشه از قلب و دل می گيرد. ✳️ پس اگر عمل بخواهد خالص باشد بايد دل خالص باشد. ⁉️حال اگر سؤال شود چگونه اين دلمان را توحيدی كنيم؟ پاسخ اين است كه اين توحيد را خدا در دل ها جاسازی كرده و معنی عبارت «وَ ضَمَّنَ الْقُلُوبُ مَوْصُولَها» اين می شود كه تمام دل ها اين وابستگی به حق را دربردارند. و اين همان معنايی است كه در روايات ما وجود دارد: ✅«كُلُّ مولِودٍ يُولَدُ عَلَی الفِطْرَة» (بحار،ج2، ص88) ✅«ألْفِطرَةُ هِی التّوحيد» (مراه العقول فی شرح اخبار آل رسول، ج12،ص264) ⬅️يعنی خدا همه دل ها را مفطور به توحيد كرده است حتی دل مشرك و ملحد و كافر را (به معنای اخصش). ⬅️امّا مطلب اين است كه وقتی ما پا به عرصۀ دنيا می گذاريم شيطان دل ما را از آن توحيد جاسازی شدۀ الهی تخليه می كند. پس توحيد در دل من و تو وجود دارد نه اينكه بخواهيم آن را وارد كنيم. يعنی خدا دلت را موحّد كرده اما می روی تابع شيطان می شوی. يعنی آدمی خودش دلش را مشرك می كند و الا دل موحّد است. ✨« وَ أنارَ فِی التَّفَكُّرِ» ✨ مَعْقُولَها»(بحار، مجلسی، ج29،ص221) ✳️ خداوند نورانی كرده است فكرها را به همان اندازه كه از كلمه توحيد تعقل می كنند. توجه: ما يك قلب و يك عقل داريم اگر توحيد در قلب كسی واردشدثمره اش اخلاص در عمل است وخداوند هم توحيد را در قلب همۀ انسان ها جاسازی كرده است و هيچ انسانی نيست كه فاقد آن باشد. جملۀ قبلی حضرت زهرا علیها السلام هم دلالت بر اين داشت امّا در مورد عقل؟🧐 ⬅️حضرت در اينجا از بحث قلب به بحث عقل وارد می شود و می فرمايد: ✨همين كلمۀ توحيد كه در قلب است تفكر معقول تو را نورانی كرده است. «اَلْفِكْرُ حَرْكَةٌ إلَی الْمَبادِی وَ مِنْ مَبادِی إلَی الْمُرادِ»(حاج ملاهادی سبزواری، منظومه) فكر نورانی می شود، فكر هم كه مربوط به عقل است. امّا كدام تفكر،نورانی و صحيح است و به خطا نمی رود؟ 🧐 آن تفكری كه كلمۀ توحيد پشتوانۀ آن باشد. آن تفكّری كه از كلمۀ توحيد نورانيت گرفته باشد. پس صاحب آن دلی كه توحيد در آن راه يافته دارای فكری نورانی دارد و خطا نمی كند. البته اين معنا هم به حسب افراد و مراتب، مختلف می شود و هر چه كلمۀ توحيد در دل فرد قوی تر باشد تفكرش هم نورانی تر است. @chele_hozor
ادامه جلسه سوم شرح خطبه فدکیه ابزار محدود، مدرک کمال نا محدود نیست ✨«اَلْمُمْتَنَعُ مِنَ الأبْصارِ رُؤْيَتُهُ وَ مِنَ الْألْسُنِ صِفَتُهُ» ديدگان ممتنع است 👈يعنی قادر نيست ـ كه خداوند را رؤيت كنند و زبان ها قادر نيستند كه او را آنچنان كه هست توصيف كند. مطلب واضح است.😊 🔅چرا ديده ها نمی توانند؟ زيرا او جسم نيست 🔅چرا زبان ها نمی تواند او را آنچنان كه هست توصيف كند؟ زيرا او نامحدود است و لذا با ابزار محدود نمی توان اوصاف كمالات نامحدود را توصيف كرد. ✨«وَ مِنَ الأوْهامِ كِيْفِيتَّهُ» ✨ و اوهام هم نمی تواند حقيقت او را دريافت كند. چقدر زيبا اين معانی دنبال هم رديف شده است. ابتدا بحث قلب و عقل و بعد بصر، زبان و وهم. ⬅️قلب ادراك دارد، عقل ادراك دارد، ديده هم ادراك دارد؛ اما آدمی وهم هم دارد. حضرت می فرمايد: حتی وهم هم نمی تواند كيفيت او را درك كند. ⬅️ البته با عقل و قلب كه هر يك راهی دارند هر كس می تواند به اندازه ای و اجمالاً او را درك كند @chele_hozor
7.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️اینترنشنال صهیونیست، فایل صوتی مصاحبه پزشکیان با رسانه‌های آمریکایی را منتشر کرد! 📌«ما آماده‌ایم تمام سلاح‌های خود را کنار بگذاریم، به شرط آنکه اسرائیل هم همین کار را بکند و یک سازمان بین‌المللی به منطقه بیاید و امنیت را تامین کند!!!» ✍بلومبرگ دیشب تیتر مشابهی از همین صحبت‌های پزشکیان منتشر کرده بود؛ ساعاتی بعد، آقای عراقچی تکذیب کرد؛ و حالا این فایل صوتی به اینترنشنال درز پیدا کرده! این حرف‌های ذلیلانه، پالس ضعف می‌دهد؛ احتمالا دوباره توی نیویورک، چیزی شبیه داره پخت و پز می‌شه تا به خورد ملت بدن!
6.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️افشاگری درباره اهداف شوم ۳ضلعی 📌برجام هسته‌ای، منطقه‌ای و دفاعی ⚠️هشدار: دولت سوم روحانی بدنبال برجام۲و۳ است