فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظه اصابت موشک ها به بتاح تکفا در شمال شرقی تل آویو.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرار صهیونیستا از آتش خشم حزب الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وسائل إعلام إسرائيلية: فشل أحد صواريخ القبة الحديدية في حيفا.
وخامت حال رئیس بیمارستان کمال عدوان دکتر حسام ابوصفیه که روز گذشته هنگام کار در بیمارستان بر اثر شلیک هواپیمای کوادکوپتر مجروح شد
🔻 فوری | رسانه های دشمن: شمار مصدومان شهرک نشین در تل آویو و حیفا به 10 نفر رسید.
🔻کانال 12: دولت اشغالگر به اتفاق آرا تصمیم شلومو قرعی وزیر ارتباطات برای قطع کلیه روابط با روزنامه هاآرتص و توقف انتشار آگهی های دولتی در روزنامه را تصویب کرد.
فوری| حزب الله: در چارچوب سلسله عملیات خیبر و با ندای «لبیک یا نصرالله»... بعدازظهر امروز پایگاه گلیلوت (مقر واحد اطلاعات نظامی 8200) را در 110 کیلومتری مرز لبنان و
فلسطین هدف قرار دادیم. ، در حومه شهر تل آویو، با دسته ای از موشک های با کیفیت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 شهروند لبنانی پس از ویرانی خانهاش:
جان، خون و فرزندان ما فدای تو ابوهادی؛
شیخ نعیم این مسیر را ادامه بده..
جان ما، اموال ما و فرزندان ما با شیخ نعیم و همه مجاهدان است..
هر قطره خونی که ریخته شد، فدای تو باد سید؛
عقبنشینی نمیکنیم و سلاح را رها نخواهیم کرد..
لبیک یا نصرالله..
🔥 مقاومت لبنان: در یک عملیات ترکیبی یک هدف نظامی را در تلآویو با موشک و پهپادهای انتحاری هدف قرار دادیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 دومین حمله امروز حزبالله به پایتخت رژیم موقت
🔰 کانال ١٢ رژیم صهیونیستی از وقوع چندین انفجار بزرگ در تلآویو خبر داد.
▫️ این شبکه گزارش داد که دستکم 10 موشک دوربرد از لبنان به سمت تلآویو شلیک شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آتشسوزی و انفجار در پی حمله حزبالله به تلآویو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نامی که کماکان برای صهیونیستها ترسناک است..
#میراث_نصرالله
🔥 کولاک حزبالله در شمال و مرکز رژیم جعلی
🔰 رسانههای صهیونیستی از زخمی شدن 9 شهرکنشین در حمله حزبالله به مناطق شمالی و تلآویو خبر دادند.
▫️ همچنین گزارش منابع عبری از اصابت مستقیم در کریات شمونه و کفار بلوم حکایت دارد. این حملات نیز تلفاتی در پی داشته و حال یکی از زخمیها در کفار بلوم وخیم است.
▫️ یک ساختمان 5 طبقه نیز در پی حمله موشکی حزبالله به حیفا، در معرض انهدام قرار گرفته است.
👈🏻 حزبالله پایگاههای اسرائیلی در جولان اشغالی را نیز موشکباران کرده است.
☫ بسم الله الرحمن الرحیم ☫
🖤(فاطمّیه خط مقّدم ماست)🖤
🔰"پویش بزرگ ام المقاومة"
▪️برگزاری روضه های مادرسادات، درسرزمین مجاهدان لبنان🇱🇧
💬 شمامیتوانید برای مشارکت و اهدای تبرعات و نذورات خود، در برگزاری روضههای خانگی و هیأتهای عزاداری ایام فاطمیه در پشت جبهه های لبنان و اردوگاه های آوارگان لبنانی، عدد 7 را به شماره ی 30001515 ارسال فرمایید.
#فاطمیه
#لبنان
#ایام_فاطمیه
🆔 @jahadism
🔻رهبر معظم انقلاب و فلسفۀ فرهنگ
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. میتوان در گفتارهای فرهنگیِ رهبر معظم انقلاب، نشانههای فراوانی از جوشیدن تفکّر ایشان از خاستگاه فلسفی یافت. نظریۀ فرهنگیِ ایشان، بر یک بنیان فلسفی استوار است که ریشه در فلسفۀ اسلامی دارد و ایشان بر اساس امتدادبخشی به این فلسفه، سخن توصیفی و توصیهای میگوید. ازاینرو، میتوان در گزارههای فرهنگی ایشان، تأمّل کرد و رگهها و ریشههای فلسفی را شناسایی نمود. از جمله، در بخشهایی از حکم انتصاب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در دورۀ جدید، ایشان چند گزارۀ جدی و تعیینکننده نگاشته است که بهراستی، درخور تدقیق و موشکافی است. ایشان چنین نوشته است: «فرهنگ، جهتدهندۀ همۀ اقدامهای اساسی و زیربنایی جوامع بشری و شتابدهنده یا کُندکنندۀ آن است. ... فرهنگسازی در هریک از اجزاء تمدّنیِ جامعه، برترین وسیلۀ پیشرفت و موفقیت آن و بینیازکننده از ابزارهای الزامآور و تحکّمی است. ... شاکله و آرایش عمومی فرهنگ در همۀ بخشهای گستردۀ آن، نیازمند نظم و محتوای انقلابی است؛ این، یگانه وسیلۀ مصونسازی فرهنگ عمومی کشور در برابر هجوم فرهنگی و رسانهایِ برنامهریزیشدۀ بیگانگانِ بدخواه است.»
[دوم]. در علوم انسانی، رویکردهای مختلف از طریق «تأکیدها» یا «اصالتها»یی که در جهان انسانی تعیین میکنند، مشخص میشوند؛ چنانکه کارل مارکس از اصالت اقتصاد سخن میگوید و ماکس وبر از اصالت فرهنگ. تحلیلهای علوم انسانی، چه متقدّمان و چه متأخّران، مبتنی بر همین «تمرکزها» و «تکیهها» است و این به آن معنی است که در چشماندازهای تحلیلی، یک تکه از واقعیّت در جهان انسانی، برجسته و عمده میشود و به این ترتیب، تمایز و تشخّص نظری پدید میآید. طبق آنچهکه نقل گردید، آیتالله خامنهای از زاویۀ فلسفی، معتقد به «اصالت فرهنگ» است و آن را در میان عناصر و اجرای جهان انسانی، مولّد و زیربنا میشمارد. درست است که در جهان انسانی، واقعیّتها نسبت به یکدیگر، تأثیر دوسویه و متقابل دارند، اما همۀ واقعیّتها، وزن و مدخلیّت یکسان ندارند، بلکه برخی بر برخی دیگر، تأثیر تعیینکنندهتری دارند و گویا اجزای دیگر را مشروط به خود میکنند. همین خصوصیّت «مشروطکنندگی» سبب میشود که نظریۀ اصالت شکل بگیرد. اصالت، حاصل مدخلیّتی از این دست است؛ وگرنه روشن است که در جهان انسانی، اجزا دارای مناسبات دوسویه هستند و همچنین بدیهی است که یک عامل، اثر مطلق و محض ندارد.
[سوم]. نکتۀ دیگری که در نوشتۀ آیتالله خامنهای، هویّت فلسفی دارد این است که فرهنگسازی، بینیازکننده از ابزارهای «الزامآور» و «تحکّمی» است. جهان انسانی، جهان «معانی» و «نمادها »و «انگیزهها» و «اندیشهها» است و بدین سبب، باید بر همین امور تأکید ورزید و از طریق آنها، تغییر اجتماعی را رقم زد. جهان انسانی، بر مدار زور و جبر و تحمیل نمیگردد؛ چنانکه فلاسفۀ ما گفتهاند القسر لایدوم. در این جهان، باید هویّت ایجاد کرد و معنا آفرید. منطق تدبیر در جهان انسانی، اینچنین است و غیر از آن، امر اضطراری و فرعی و عَرَضی است. تولید معنا و هویّت، همان فرهنگسازی است، بلکه باید افزود حتی تعبیر ساختن نیز دربارۀ فرهنگ، از سر تسامح است؛ چراکه فرهنگ، همانند اشیای طبیعی نیست که ساخته شود. در اینجا، فرهنگسازی به همان معنایی است که در تعبیر نظریهسازی اراده شده است. بههرحال، هرچه در زمینۀ تولید معنایی و هویّتی و اندیشهای، کوتاهی و اهمال صورت بگیرد، بهناچار باید به سراغ مقولات قهری و جبری و نامعنایی و غیراندیشهای رفت و این خود موجبات تنش و تلاطم در جهان انسانی را فراهم میکند.
[چهارم]. در بخش دیگر از این نوشته که رهبر معظم انقلاب به نظم و محتوای «انقلابیِ» بخشیدن فرهنگ اشاره میکند و آن را یگانه وسیلۀ مصونسازیِ فرهنگ عمومی میشمرد، پای قضاوت ارزشی ایشان به میان میآید؛ در تفکّر ایشان، فرهنگها در عرض یکدیگر نیستند و چنین نیست که اگر در علم، صدق و کذب راه دارد، در فرهنگ اینگونه نباشد. بسیاری از فرهنگها، نسبی و سلیقهای و بریده از واقعیّت هستند، اما برخی از فرهنگها، از واقعیّتها حکایت میکنند و اعتباریِ محض نیستند. از جمله، فرهنگ اسلامی و انقلابی، ازآنجاکه مبتنی بر فطرت الهیِ انسان است، نسبی و دلخواهانه و بیبنیاد نیست. در فلسفۀ غربی، دوگانۀ «واقعیّت/ ارزش» حضور دارد؛ زیرا ارزشها که درونمایۀ فرهنگ هستند، ریشه در حقایق ندارند و حاصل انتخابهای قراردادی و اجتماعی و قومی هستند. ازاینرو، باید در جایی که مسألۀ علم و شناخت واقعیّت در میان است، از ارزشها برید. در نگاه آیتالله خامنهای، «حق» و «باطل» در فرهنگ نیز معنا و موضوعیّت دارد و نباید حکم به تکثّر لیبرالی کرد و همۀ هویّتها را به رسمیّت شناخت.
🖇در اینجا بخوانید:
http://iict.ac.ir/rahbari-5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 بیتاح تکفا پس از حمله موشکی حزبالله