6.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تظاهرات طرفداران غزه در برابر هتل محل اقامت بنیامین نتانیاهو در نیویورک
📣 حمایت از اسرائیل یا مقابله با حملات گروههای مقاومت| آمریکا سامانههای پدافندی بیشتری وارد سوریه کرد
🔻 روزنامه «العربی الجدید» به نقل از یکی از اهالی استان حسکه در شمال شرق سوریه:
▫️ ائتلاف بینالمللی به رهبری آمریکا کاروان تسلیحاتی جدیدی از پایگاههای خود در منطقه کردستان عراق به سوریه وارد کرده است.
▫️این کاروان شامل 4 "سامانه پدافند هوایی ایان/تیدبلیوکیو-1 اونجر (AN/TWQ-1 Avenger)" بوده و در پایگاههای مختلف اشغالگران آمریکایی در سوریه مستقر شدهاند.
6.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تصاویر اولیه از لحظه حمله یمنیها به تلآویو توسط پهپاد یافا و معرفی این پرنده یمنی
🔻 مشخصات پهپاد یافا:
➕ دوربرد با توانایی انجام چندین ماموریت مختلف
➕ دارای سرجنگی با توان انفجار شدید
➕ دارای توانایی پنهان ماندن از رادارها و سامانههای پدافندی
🔥 بازی صهیونیستها با آتش؛ مواضع راهبردی اسرائیلیها در رادار انصارالله
🔻 روزنامه الاخبار به نقل از منابع نظامی و سیاسی در صنعا:
▫️ حمله اسرائیل به بندر حدیده موجب شده یمنیها بانک اهداف جدیدی در فلسطین اشغالی داشته باشند.
▫️ تاسیسات راهبردی از جمله میادین گاز طبیعی، نیروگاهها و محمولههای نفتی اسرائیل که از طریق آذربایجان و قزاقستان به اسرائیل منتقل میشوند، بانک اهداف یمن خواهند بود.
8.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مرزبانان اسرائیلی در باکو
🗯 با چراغسبز رژیم علیاف، کمپانیهای امنیتی صهیونیستی وارد مناقصهای میشوند که مرزهای زمینی و هوایی جمهوری آذربایجان را به نیروهای بیگانه میسپارد.
#فرامتن
🔴 مسیری که یافا در حمله موفق به تلآویو پیمود
1⃣ پهپاد انتحاری یافا بامداد جمعه با پرواز از مسیر خشکی و از مسیر اریتره، سودان، مصر، صحرای سینا و دریای مدیترانه توانست خود را به سرزمینهای اشغالی رسانده و در نزدیکی ساختمانی در تلآویو منفجر شود.
2⃣ یافا، پهپادی چندمنظوره دوربرد با سرجنگی شدیدالانفجار است که از پیکربندی مشابه با پهپادهای خانواده صماد (شاهد-X) اما با ابعاد بزرگتر از برادرهای خود بهره میبرد.
3⃣ از جمله قابلیتهای ذکر شده برای این پهپاد، حمل سیستمهایی برای عبور از سامانههای پدافندی و رادارهای شناسایی است.
4⃣ به این ترتیب میتوان احتمال داد این پهپاد قابلیت حمل محموله جنگال برای ایجاد اخلال بر عملکرد سامانههای پدافندی و رادارهای کشف و شناسایی را دارا باشد./مشکات
🔴 قسد، ۴۷۰ داعشی را پس از آزادسازی روانه عراق کرد
🔻 فرمانده الحشد العشائری در استان نینوی:
▪️ اطلاعاتی در دست است که نشان میدهد شبهنظامیان گروه مسلح نیروهای دموکراتیک سوریه وابسته به آمریکا در شمال سوریه، صدها نفر از تروریستهای داعش را آزاد کردهاند و ۴۷۰ تن از این تروریستها وارد عراق شدهاند.
▪️ افرادی که آزاد شدهاند دارای تابعیت عراقی هستند و مدتها بود که در زندانهای قسد در شمال سوریه به سر میبردند که در جریان مصالحه دوجانبه آزاد شدهاند.
👈 نکته جالب، ورود تروریستها به عراق پس از پیشبینی عجیب فرماندهی سنتکام در هفته پیش است که گفته بود حملات گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه افزایش خواهد یافت.
12.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥 کمینهای مرگ؛ تلفاتگیری قسام از اسرائیلیها در رفح
#اخبارمیدان
🔥 مقرهای فرماندهی اسرائیلی زیر آتش حملات حزبالله
1⃣ حزبالله:
◽️تحمیل تلفات به افسران و سربازان اسرائیلی در حمله پهپادی دقیق به دو مقر فرماندهی یکی از گردانهای تیپ گولانی در پایگاه جبل نیریا و پادگان رامیم.
◽️ حمله موشکی به مقر فرماندهی گردان السهل در پادگان بیت هلل با موشکهای فلق.
◽️ حمله با موشک بُرکان به پایگاه المرج، راکتباران شهرک کریات شمونه، انهدام رادار شناسایی نفرات در پایگاه برکه ریشا.
◽️ تحمیل تلفات به نظامیان اسرائیلی در حمله خمپارهای به مقر توپخانه دشمن در پایگاه السماقه.
2⃣ گردانهای قسام:
◽️ حمله خمپارهای سنگین به محل تجمع نظامیان دشمن در منطقه جحر الدیک و انهدام یک بولدوزر D9 اسرائیلی در شرق خانیونس.
3⃣ گردانهای قدس:
◽️ حمله خمپارهای سنگین به محور نتساریم با مشارکت نیروهای شهید عمر القاسم.
📣 ترس؛ عامل تعیینکننده نتایج انتخابات آمریکا!
🔻نشریه انگلیسی فایننشالتایمز:
◽️ نتیجه انتخابات آمریکا به این امر بستگی دارد که کدام نامزد، رای دهندگان را بیشتر بترساند.
◽️ جمهوری خواهان عجله خواهند کرد تا هریس را مقصر بحران مهاجرت، تورم و جنگها بدانند و هریس ادعا خواهد کرد که ترامپ آزادیهای آمریکایی را تهدید میکند.
🔻دیانت در نسخۀ لیبرالهای مذهبی -۵
🖊مهدی جمشیدی
۱. واقعیّت این است که گنجاندن لیبرالهای مذهبی در چهارچوب «انقلاب»، یک توهم باطل است و گذشته از زاویهمندیِ ایدئولوژیک آنها، حتی تجربۀ عملیِ حضور اینان در قدرت سیاسی در دهههای گذشته نیز نشان داده است که بههیچرو، وفادار به اصالتهای انقلابی نیستند و به هر اندازه که بتوانند، میکوشند تا حاکمیّت و جامعه را به سوی استحاله پیش ببرند. اینکه عدّهای خوشبین هستند و حملبرصحت میکنند، واقعیّت قطعی را تغییر نمیدهد. نباید گمان کرد که لیبرالهای مذهبی، جذبشدنی هستند و میتوان آنها را به عنوان یک جریان معرفتی و سیاسی، همسو و همداستان نمود. جریانهای اصلاح و اعتدال، باطن ایدئولوژیکِ منجمدشده و متصلبی دارند که با ارزشهای غایی انقلاب، متضاد است و نمیتوان از آنها انتظار داشت که از خویشتنِ هویّتیشان عبور کنند. هویّت اسلامی و انقلابی به روایت اینان، همان «اسلام رحمانی» است و اسلام رحمانی نیز، حاصل التقاط اسلام و لیبرالیسم است. ازاینرو، در درجۀ اوّل باید از حضور اینان در حاکمیّت جلوگیری کرد و مجال قدرتگیری سیاسی به آنها نداد. حضور اینان در قدرت سیاسی، اگر موجبات استحالههای موردی و بخشی را فراهم نکند، دستکم سبب درجازدن و توقف حرکت انقلاب میشود. دراینحال، بخش عمدۀ ظرفیت انقلابی باید صرف مهار اینان بشود تا مبادا «انقلاب» را به «ضدانقلاب» تبدیل کنند. حضور اینان در قدرت سیاسی، به معنی بازتولید تجدّد در درون حاکمیّت و به طور رسمی است و این شکلی از نفوذ است. نمودهای گفتاری و رسانهای اینان با بودهای باطنی و هویّتیشان تفاوت دارد و تنها اهل معرفت و تشخیص میتوانند طرحهای نهفته و مقاصد بلندمدّتشان را درک کنند. لیبرالیسم ایرانی در لایۀ رسمی، یک واقعیّت سیاسی است و نمیتواند به هیچ بهانهای، چتر انقلاب را آنچنان گسترده و بیمرز و عام تعریف کرد که حتی اینان نیز زیر آن قرار بگیرند و خودی انگاشته شوند. بههرحال، باید هر گونه خوشبینی را کنار گذاشت و به لیبرالهای مذهبی، اعتماد نکرد و فریب ظاهرسازی آنها را نخورد.
۲. لیبرالهای مذهبی، بهدرستی دریافتهاند که منطق پیشروی در جامعۀ ایران، «لیبرالیسمِ شبهدینی» است و نه «لیبرالیسمِ خالص»؛ یعنی به دلیل این که جامعۀ ایران، ریشههای عمیق دینی دارد و تضادها و شکافهای آشکار با دین را برنمیتابد، بهناچار باید رویکرد تلفیقی را در پیش گرفت و باطن لیبرالیسم را با ظاهر دین، جمع کرد و به جامعه عرضه نمود. باید بازی دوگانه و دوپهلو را در دستورکار قرار داد و میان نظر و عمل، فاصله افکند. مقصود دگراندیشانِ متأخّر از «بهبودخواهی تدریجی»، همین امر است که رادیکالیسم نیمۀ دوّم دهۀ هفتاد، نتیجۀ معکوس داد و دست حاکمیّت را در مهار لیبرالیسم دولتی گشود و جامعه را نیز بدبین و دلسرد کرد. ازاینرو، باید از شتاب و عجله، پرهیز کرد و گامبهگام، واقعیّتهای سیاسی را تغییر داد؛ به گونهای که حاکمیّت و جامعه احساس نکنند که اتّفاق متفاوتی رقم خورده است و قرار است مسیرها و مدارها دگرگون بشوند. نمایاندن سر منزلِ نهایی، خطاست و واکنشهای منفی و مخالفتآمیز را برمیانگیزاند، اما اگر پلهپله، طرحهای موردی و جزئی به اجرا گذاشته شوند و غوغای رسانهای به راه انداخته نشود، میتوان آرام و خزنده، پیش رفت. ازاینرو، دگراندیشان، همچنان دگراندیش هستند و در هویّت خویش، تجدیدنظر نکردهاند، اما تجربۀ عملی به آنها اثبات کرده که باید از کنشهای یکباره و ناگهانی بگریزند و حسّاسیّت ایجاد نکنند. نیروهای سیاسیِ دگراندیش، فهمیدهاند که اگر هم در جایی به کنشهای رادیکالی نیاز باشد، باید بدنۀ اجتماعیِ بیسر و کور و تودهای را به صحنه آورد و از طریق هیجانزدگی و نامعقولیّت آنها، حاکمیّت را وادار به عقبنشینی و انفعال کرد؛ بهطوریکه هزینۀ این فشارهای خیابانی و از پایین، متوجّه خودشان نشود. نسبتی که جریانهای اصلاح و اعتدال با اغتشاشهای اخیر برقرار کردند، اینچنین بود. اینان «مقدّمات پنهان» و «زمینههای ساختاریِ» لیبرالیسم فرهنگی را فراهم میکنند و جامعۀ مخاطب خویش را تحریک و برانگیخته میسازند و آنگاه کنار میکشند و به عنوان «ناظر بیرون از معرکه»، تحلیل میکنند. دراینحال، این کنشگر خیابانی است که هزینه میپردازد، اما سود کنش او، نصیب نیروهای سیاسیِ دگراندیش میشود. اینان در چنین موقعیّتی، مدعی نقش «میانجیگری» میان حاکمیّت و بخش مخالف جامعه هستند، درحالیکه در مرحلۀ نخست، نقش هدایتگر و برانگیزاننده را ایفا کردهاند. بسیاری، مرحلۀ نخست را احساس نمیکنند و نسبت به آن بیحس هستند، اما همین که نتایج آن در عرصۀ عمومی سربرآوردند، از غفلت به در میآیند و میفهمند زیر پوست جامعه، چه اتّفاقی رخ داده است.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60