چریک سایبر🇵🇸
🔻شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۳ ترکیب التقاط و تظاهر در چپ مذهبی 🖊مهدی جمشیدی ۶. لاجورد
🔻شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۴
لیبرالیسمِ مذهبی در لفافۀ اسلام رحمانی
🖊مهدی جمشیدی
۷. لاجوردی در وصیّتنامهاش از یک طرح سیاسیِ کلان مینویسد که حتّی استحالۀ حوزههای علمیّه را نیز دربرمیگیرد: «منافقين انقلاب ... در حوزههای علميّه به فقه و فقاهت روی میآورند تا مسير فقه را عوض کنند.» روشن است که استحالۀ انقلابی که «اسلامی» خوانده میشود، جز از طریق «بازاندیشی در دینفهمی»، میسّر نیست و باید با قبض و بسط تئوریک شریعت و ساختهوپرداختهکردن تفاسیر لیبرالی از اسلام، بستر استحالۀ نظام سیاسی را فراهم کرد. این اقدام، نیروهای حوزویِ متناسب با خویش را میطلبد؛ یعنی باید کسانی از درون خودِ حوزههای عملیّه، بساط تجدیدنظر در دینفهمی را پهن کنند و با رویکرد التقاطی، اسلام را به لیبرالیسم پیوند بدهند و التقاطیاندیشی به جریان حوزوی تبدیل شود.
چنین اقدامی با سلسه مقالات عبدالکریم سروش در «ماهنامۀ کیان» آغاز شد؛ مجلهای که برآیند اندیشههایی بود که در حلقۀ کیان، پدید میآمد و از طریق این مجله به جامعه عرضه میشد تا مقدّمات نظری و معرفتیِ تجدیدنظر سیاسی و گذار از عهد انقلابی، شکل بگیرد. در این حلقه، جمعی از روحانیان نیز حضور داشتند و حضور اینان نشان میداد که همچون گذشته، شکاف روحانی/ روشنفکر، فعّال نیست، بلکه نیروهای لیبرال، فارغ از هویّت صنفیشان در کنار یکدیگر نشستهاند و در طرح استحاله، همداستان شدهاند. در این دوره، چپ مذهبی از اندیشههای مارکسیستی به سوی اندیشههای لیبرالیستی غلتید و در دانشگاه و حوزه، یارگیری فکری و جبههسازی ایدئولوژیک کرد. این بذر، نشانده شده و در کمتر از یک دهه، ثمر داد و دولت اصلاحات به قدرت رسید. آن آغاز معرفتی، این انجام سیاسی را در پی داشت.
در ابتدا، سخن از «نواندیشی دینی» بود و بعدها نیز «اسلام رحمانی». این روایت، از هر جهت در مقابل اسلام سیاسی یا اسلام انقلابی قرار داشت و میکوشید موقعیّت اجتماعی آن را تضعیف کند. جریان لیبرالیسم ایرانی برای پیشروی سیاسی و اجتماعی خویش، محتاج استدلالها و توجیههای شبهدینی بود تا جامعه را با خود همراه سازد. دههها در راستای این بازاندیشی ساختارشکنانه، ادبیّات لیبرالی تولید شد و پارهای از نیروهای حوزوی در جهت تثبیت آن کوشیدند. از یک سو، حلقۀ منتظری در قم فعّال شدند و جسارت اظهارنظر یافتند و از سوی دیگر، گروهها و گروههای لیبرالِ حوزوی و روحانی مانند مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه شروع به همراهی با خطی کردند که در حلقۀ کیان آغاز شده بود. لیبرالیسمِ معمّم، با تمام ظرفیّت خویش در قم به تکاپو افتاد و کوشید در قم و از قم، «آنتیتز نظام» را تولید کند. گاهی نیز برای تحقیر وجوه انقلابیِ قم، حوزۀ نجف را در برابر حوزۀ قم نشاندند و آن را ستایش کردند و تجربۀ قم را در همراهی با انقلاب، سرزنش نمودند. اکنون نیز لیبرالیسمِ معممّ در قم، بهشدّت در تکاپوست و در قالب اسلام رحمانی، لیبرالیسمِ مذهبی را میستاید. هستۀ تئوریک و طرّاح لیبرالیسمِ مذهبی که تهراننشین است، به این راهبرد دست یافته که اگر انقلاب از قم آغاز شد، ضدانقلاب نیز از قم آغاز خواهد شد و باید در سایۀ بازاندیشی در فهم دین، گذار از انقلاب و ایدئولوژی انقلابی را تحقّق بخشید.
اگر در دهۀ پنجاه، تنها تعداد اندکی «مارکسیستِ معمّم» همچون حبیبالله آشوری و اکبر گودرزی بودند و حوزه بیشتر نظارهگر بود تا کنشگر، اما امروز، موجی از «لیبرالِ معمّم» شکل گرفته است. کافیست به تجربۀ اغتشاش اخیر بنگریم و تأمّل کنیم که بسیاری از شبههها دربارۀ حجاب و الزام اجتماعی به حجاب، در کجا متولّد شدند و چه کسانی برای آنها، توجیه دینی یافتند. بر اساس این تجربه باید تصریح کرد که بخشی از نیروهای حوزوی، از فقه امام صادق - علیهالسلام - به فقه جان لاک، گذار کردهاند و فقاهت ناانقلابیشان به فقاهت لیبرالی تبدیل شده است. در برابر این جریان، آیتالله خامنهای تصریح کرد که «اسلام رحمانی»، همان معارف نشأتگرفته از لیبرالیسم است و نه اسلام واقعی. اینان برای التقاط اسلام با لیبرالیسم، تعبیر اسلام رحمانی را بافتهاند تا هم حسّاسیّتبرانگیز نباشد و هم جذاب باشد، اما در عمل، اسلام را به نفع لیبرالیسم، مصادره میکنند. به مناسبتی دیگر، آیتالله خامنهای گفت حوزۀ غیرانقلابی به درد نمیخورد. این عبارت، حاکی از آن است که نیروهای حوزویِ بریده از انقلاب و ایستاده در برابر آن، در هر سطحی که باشند، حضور و فاعلیّتشان در نهایت، مضر و مخرّب خواهد بود. به سخن لاجوردی بازگردیم که نوشته است منافقان انقلاب به دنبال تغییر دادن مسیر فقه هستند؛ یعنی میخواهند فقهی که خلوص معرفتی و تعهّد سیاسی نسبت به انقلاب دارد را کنار بنهند و فقهی را ببافند که غایتش، خدمت به بسط لیبرالیسم است.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بولدوزر صهیونیستها در تله نیروهای مقاومت
هدایت شده از پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
#کارما⚡️
🔹کارما یا کرمه یکی از باورهای ادیان شرقی است. بر اساس این اعتقاد اعمال خوب و بد انسان نتیجه ای دارد که او را به زندگی بعدی در این دنیا می کشاند. باور به کارما با اعتقاد به تناسخ درهم تنیده اند. تناسخ یعنی هر کس پس از مرگ دوباره متولد می شود و با جسمی تازه و هویتی دیگر به این جهان می آید تا نتیجه اعمالش را ببیند.
🔸اعمال و نیت های خوب موجب می شود که فرد در زندگی بعد سالم، زیبا و در خانواده ای مرفه و جامعه ای پیشرفته به دنیا بیاید. در مقابل اعمال و نیت های بد، موجب می شود که فرد در شرایط دردناکی به دنیا بیاید، تا مجازات شود. حتی ممکن است انسان بدکار در زندگی بعدی به صورت حیوانات در آید تا بیشتر رنج بکشد.
🔹 وابستگی نداشتن به زندگی موجب می شود که اعمال ما هیچ کارمایی تولید نکند و فرد به طور کلی از چرخۀ زاد و مرگ (تناسخ) رها شود. بسیاری از فلسفه های شرقی بر اساس رسیدن به رهایی (موکشا) پایه گذاری شده اند. آنها می کوشند به نوعی زندگی بی تعلق دست یابند، تا از این طریق دیگر به این دنیا نیایند و بتوانند به جهان های بالاتر راه یابند.
🔸اعتقاد به کارما و تناسخ برای نظام سرمایه داری غرب بسیار جذاب بوده است. هم از این رو به ترویج آن در جهان دامن زده اند. زیرا بر اساس این اعتقاد مردمی که در کشورهای پیشرفته به دنیا می آیند و یا در خانواده های ثروتمند متولد می شوند و به طور کلی افراد ثروتمند و مرفه در واقع انسان های پاکی بوده اند که در زندگی قبلی بسیار خوب زیسته اند و در این دوره از زندگی پاداش نیکی های شان را دریافت می کنند.
🔹 در مقابل مردمی که در کشورهای فقیر و خانواده های محروم به دنیا می آیند و به طور کلی مردمان بی چاره و ضعیف در حال تجربۀ مجازات بدی های شان در زندگی گذشته هستند.
🔸بنابراین هرچه تبعیض و اختلاف طبقاتی در جامعه دیده می شود، کاملا عادلانه است و هیچ ظلمی در کار نیست. افرادی که از تبعیض و فقر رنج می برند، بهتر است که به فکر رهایی خودشان باشند و به جای مبارزه با ثروتمندان و طبقۀ مرفه جامعه، باید بکوشند تا وابستگی ها به زندگی دنیوی را کاهش دهند و به رهایی برسند.
🔹هم از این رو موضوع کارما در عرفان های کاذب نقش پررنگی پیدا کرده است. نظام سلطه می خواهد مردم را با اعتقاداتی نظیر کارما و تناسخ آشنا کند و مفاهیم ارزشمند خودسازی، وارستگی، عرفان و معنویت را بر شالوده ای سلطه پذیرانه تعریف کند. با وجود چنین باورهایی اقشار خودشان را عامل تبعیض و فقر می دانند و افراد ثروتمند را شایستۀ تقدیس می پندارند.
🔸 کارما با عنوان قانون بازتاب، بومرنگ یا عکس العمل امروزه در جامعه ما شیوع پیدا کرده است. البته بعضی از افراد برای اینکه تعارض میان این باور با اعتقادات مذهبی را از بین ببرند، می گویند همه اعمال در همین زندگی نتیجه و بازتابی خواهد داشت و موضوع تولدها و زندگی های دوباره را مطرح نمی کنند. آنها می خواهند رابطۀ کارما و تناسخ را نادیده بگیرند و به این ترتیب موانع ترویج عرفان کاذب و معنویت سلطه پذیرانه را از میان بردارند.
🔹بی تردید یکی از فرصت هایی که خداوند عادل و حکیم برای دیدن نتایج اعمال قرار داده، همین زندگی دنیاست. اما این تمام واقعیت نیست و بسیاری از افراد ممکن است در این زندگی فرصتی برای دیدن پاداش یا مجازات اعمال شان نداشته باشند. بر پایۀ باورهای دینی معاد مهمترین موقعیت برای پاداش و مجازات اعمال است و پاداش و مجازات آن جهان با نتایج دنیوی اعمال قابل مقایسه نیست.
@antihalghe
@antihalghe
هدایت شده از پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
55.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ نقد و بررسی کتاب و فیلم هری پاتر
ترویج جهان انگلیسی و تخیّل انگلیسی / رولینگ و بسط روح انگلیسی / استعمار خیال با هری پاتر / رولینگ و ملکهٔ انگلیس
📚 مقالات مرتبط
1️⃣ هری پاتر و ترویج کابالای جادوگرا
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/19622
2️⃣ هری پاتر منجی آخرالزمان کابالیستی
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/19833
3️⃣ جادوگری و عددگرایی در عرفان یهود
👉 https://jscenter.ir/jewish-studies/kabbalah/351
@antihalghe
@antihalghe
نجات از هلاکت‼️
🔸مَثَل ما مردم وقتی که بـرای فرج آقا دعا نمی کنیم، مثل کسی است که به خاطر افتادن در قفس درنـدگان ،🐅🐅
زار زار گریه میکند😭
و نمی فهمد که درب قفس باز است!
🔸دیگر کسی نمانده که نداند هر گوشه جهان چقـدر بدبختی و قتل و گرسنگی و غارت ریخته...
🔸بعد از هزاران سال هم ، هنوز انسانی خُوشبخت روی زمین نیامـده اند کـه #خوشبختی آن ها دوام داشته باشد
و مشکلاتی نداشته باشند
چاره چیست؟
✅برای آمـدن منجی دعا کنیـم تا نجات پیدا کنیم.
از چه؟ از مردن در فقر، از بی اخلاقی، از بی باوری، از فتنههای آخرالزمانی که بیش از دو سوم مردم جهان را می بلعند.
🔸در آخرالزمان همه هلاک می شوند، مگر کسانی که برای تعجیل در فرج امام زمان عجلاللهتعالیفرجه دعا کنند.
در روایتی حضرت امام حسن عسکری (السلام) میفرمایند:
«کسی در آخرالزّمان از هلاکت و نابودی نجات پیدا نمی کند، مگر این که خداوند او را به دعا برای تعجیل فرج و ظهور موفق بگرداند.»
📚بحار الانوار، ج۱۰۲، ص۱۱۲
🔰واکنش حماس به اظهارات وزیر خارجه تلاویو
🔸عزت الرشق، یکی از رهبران جنبش حماس به اظهارات امروز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مورد اخراج فلسطینیان از کرانه باختری واکنش نشان داد و این اظهارات را محکوم کرد.
🔸رشق گفت که این اظهارات، یک فراخوان نژادپرستانه برای گسترش دامنه کشتار و قتلعام و پاکسازی قومیتی در حق فلسطینیان است.
🔰گردان های قدس یک بمب بشکه ای قوی را که در مسیر یک خودروی نظامی صهیونیستی در خیابان السیکا در محله الزیتون کار گذاشته شده بود، منفجر کردند که منجر به کشته و زخمی شدن تمام نفرات داخل خودرو شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ مردم اگر ببنینند عوضی از آب درآمدید با شما همان میکنند که با شاه کردند.. / شهید بهشتی
کلمه وفاق ملی بسیار درسته
ولی دارن ازش سو استفاده میکنند تا در زمان مقتضی ضربه شون رو بزنند
و هر کی جلوی این کلمه بایسته به جرم خیانت به وفاق ملی هزاران وصله بهش میچسبونن
در همه دولتهای اصلاح طلبان با یک کلمه خیلی بازی شده
در زمان خاتمی کلمه آزادی ( که بعدها به لجن کشید کشور رو )
در زمان حسن روحانی کلمه اعتدال ( که بعدها ذلیل کرد کشور ما رو )
و در زمان پزشکیان کلمه وفاق ملی ( هی...)
آینده نشان خواهد داد که کلمه وفاق ملی غلطکی بود تا اینها از روی عده ای عبور کنند
✍️ مهدی اسلامی
#آنتی_فتنه
#کنفرانس_بصیرتی
━━═━━⊰❀🦋❀⊱━━═━━━
خوش اومدید آی زائرا از سفر کربلا.mp3
5.78M
خوش اومدید آی زائرا از سفر کربلا
🎙کربلایی جواد مقدم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیمارستانی در مترو نیویورک!
این وضعیت نه تنها جاهلیت مدرن نیست
بلکه جاهلیت عصر حجر هم نیست
این وضعیت ماقبل جاهلیته!
که نتیجهی لیبرال سرمایهداریست.
⭕️قضاوت صحيح درباره ازدواج های خیابانی
♨️بسیاری از ازدواجهای خیابانی، ازدواج نیست؛ تداوم دوستی است به بهانۀ ازدواج.
✅دو نفر به هم علاقهمند میشوند. این علاقه تداوم مییابد و تبدیل به یک عشق افراطی میشود.
💞ادامۀ این عشق، در فرهنگ دینی و ملّیِ ما ایرانیها، تنها با ازدواج ممکن است. پس دو طرف تصمیم به ازدواج میگیرند.
‼️ما نمیگوییم همۀ این ازدواجها به طلاق میانجامد؛ بلکه میگوییم وقتی ازدواج از اصالت بیرون میآید و راهی برای تدوام دوستی میشود، احتمال شکست در آن زیاد میشود.
📛شکست هم تنها در طلاق رسمی محدود نمیشود. طلاق عاطفی و اختلافات شدید نیز بخشی از شکستی است که در بارۀ آن سخن میگوییم.
بهترین راه حل برای این مشکل چیست؟
🔰اگه شما هم میخواید جواب این سؤال رو بدونید، پست بعدی رو بخونید.👇
🔅بهترین راه، کنار گذاشتن سختگیری است.
💯کسی در این که ازدواج سرِ وقت باید انجام بگیرد، تردیدی ندارد؛ امّا این بدان معنا نیست که اگر کسی میخواهد سر وقت ازدواج کند، نباید معیارهای کفویت را در نظر بگیرد یا این که نباید از راه معمول اقدام کند.
✅بهترین راه برای ازدواج درست و سرِ وقت، آن است که معیارهایی را که دین به عنوان کفویت بیان کرده، در نظر بگیریم و در بارۀ بقیۀ معیارها سختگیری زیادی نکنیم.👌
📛ما خودمان ازدواج را سخت کردهایم و حالا هم عزای سخت شدنش را گرفتهایم و ـــ بدتر از آن ـــ به جای این که مسئله را از راه خودش حل کنیم، از فرهنگ غربی تقلّب میکنیم و همان نسخهای را که او برای ازدواج پیچیده، میپیچیم.😱
🔰این نیز ناگفته نمانَد که برای آسانشدن ازدواج باید فرهنگ وساطت در ازدواج، هم رواج یابد.
#از_نو_با_تو
#نقطه_نه_علامت_سؤال
#راهکارهای_پیشگیری_از_طلاق
#محسن_عباسی_ولدی
https://ketabefetrat.com
@abbasivaladi
چریک سایبر🇵🇸
⭕️قضاوت صحيح درباره ازدواج های خیابانی ♨️بسیاری از ازدواجهای خیابانی، ازدواج نیست؛ تداوم دوستی است
🔅بهترین راه، کنار گذاشتن سختگیری است.
💯کسی در این که ازدواج سرِ وقت باید انجام بگیرد، تردیدی ندارد؛ امّا این بدان معنا نیست که اگر کسی میخواهد سر وقت ازدواج کند، نباید معیارهای کفویت را در نظر بگیرد یا این که نباید از راه معمول اقدام کند.
✅بهترین راه برای ازدواج درست و سرِ وقت، آن است که معیارهایی را که دین به عنوان کفویت بیان کرده، در نظر بگیریم و در بارۀ بقیۀ معیارها سختگیری زیادی نکنیم.👌
📛ما خودمان ازدواج را سخت کردهایم و حالا هم عزای سخت شدنش را گرفتهایم و ـــ بدتر از آن ـــ به جای این که مسئله را از راه خودش حل کنیم، از فرهنگ غربی تقلّب میکنیم و همان نسخهای را که او برای ازدواج پیچیده، میپیچیم.😱
🔰این نیز ناگفته نمانَد که برای آسانشدن ازدواج باید فرهنگ وساطت در ازدواج، هم رواج یابد.
#از_نو_با_تو
#نقطه_نه_علامت_سؤال
#راهکارهای_پیشگیری_از_طلاق
#محسن_عباسی_ولدی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸تفاوت کار حضرت ابراهیم (ع) با صحنۀ عاشورا🔸
آنچه ابراهیم انجام میدهد در این حد است که زن و بچه خود را در صحرایی میبرد که نه آب، غذا و نه زیلویی در آنجاست.
اما حسین بن علی (ع) زن و بچه خودش را در جایی میآورد که دیگر دوستی نمانده و همه شهید شدهاند. مدافعی از این هشتادوچهار زن و بچه نیست و همه به شهادت رسیدهاند.
اگر ابراهیم (ع) زن و بچه خودش را در جایی قرار داد که دوست نبود، دشمن هم نبود. اما حسین بن علی (ع) باید امتحانش سختتر از ابراهیم باشد. زن و بچه خود را درجایی قرار میدهد که دوست نیست اما تا چشم کار میکند، دشمن هست. دشمن عادی هم نیستند؛ دشمنی هستند که نهتنها دین ندارند و به معاد معتقد نیستند؛ بلکه مردانگی و جوانمردی هم ندارند که فرمود «یا معشر آل ابى سفيان ان لم يکن لکم دين و کنتم لا تخافون المعاد فکونوا احرارا في دنياکم» به آنها پیشنهاد کرد در حد مشرکین باشید! مثل عهد جاهلیت که تا مردی زنده بود به سمت حرم او نمیرفتند برای شما هم یک پیشنهاد دارم؛ اول کار مرا بسازید، بعد به سمت حرم من بروید!
✳️ اگر بدانم امر به معروف و نهی از منکر مورد جفای مسئولان است، وارد قضیه میشوم.
مبادا در گوشه و کنار، یا در دستگاه انتظامی یا قضایی، کسانی باشند که راه را جلو امر به معروف و نهی از منکر سد کنند! مبادا کسانی باشند که اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر کرد، از او حمایت نکنند، بلکه از مجرم حمایت کنند! البته خبرهایی از گوشه و کنار کشور، در بعضی از موارد به گوش من میرسد. هر جا که بدانم و احساس کنم و خبر اطمینان بخشی پیدا کنم که امر به معروف و نهی از منکر خدای نکرده مورد جفای مامور و مسئولی قرار گرفته، خودم وارد قضیه خواهم شد.
🏷 دیدار با اقشار مردم (سیدعلی خامنه ایی) ۱۳۷۱/۷/۲۹
امام صادق (ع) و مذهبی های صورتی...!
امام صادق(ع) نقل می کنند که پیامبر(ص) فرمودند:
🔺 «چگونه خواهيد بود در آن زمان كه زنان شما فاسد و جوان های شما فاسق شوند و شما هم امر به معروف و نهى از منكر نمی كنيد!؟
🔸 از ایشان سؤال می شود: آيا واقعا چنين اتقاقى خواهد افتاد!؟
🔺 فرمودند: بله، و حتی بدتر از آن هم اتفاق خواهد افتاد!
چگونه خواهيد بود در آن زمان كه «امر به منكر!» و «نهی از معروف!» می کنید!؟
🔸 از ایشان سؤال می شود: آيا واقعا چنين اتقاقى خواهد افتاد!؟
🔺 فرمودند: بله، و حتی بدتر از آن هم اتفاق خواهد افتاد!
چگونه خواهيد بود در آن زمان كه معروف، به نظر شما منکر، و منکر به نظر شما معروف باشد!؟» (۱)
پ.ن۱: آیا افرادی که موسوم به «مذهبی های صورتی» هستند، یکی از مصادیق این روایت نیستند؟
پ.ن۲: علاقه به استفاده از عنوان «مذهبی صورتی» نداشته و ندارم اما برای بیان مقصودم چاره ای جز استفاده از این اصطلاح رایجِ این روزها نبود...
یاعلی🌹
__________________
(۱) کافی، ج۵، ص۵۹، ح۱۴.
Mojtaba Ramezani - Khoda Gharibe (320).mp3
16.72M
🌹از امر به معروف ترسیدیم...
نوحه ی خاطره انگیز و پر محتوای آقای رمضانی رو شنیدین؟
من که خیلی باهاش خاطره دارم...😢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حکومتالهے...
حجتالاسلامعلےاصغرکریمخانے
آدم باشیم😭
•┈••❁••🇮🇷••❁••┈•