🔻تمایز میان «ضعف حجاب» و «کشف حجاب»:
حاشیهای بر موضعگیری اخیر رهبر انقلاب
🖊 مهدی جمشیدی
۱. حجاب یک «ضرورت شرعی» است؛ هیچ تردیدی در «وجوب حجاب» وجود ندارد و هیچ جای خدشه و شبهه ندارد. یک «واجب شرعی» است که باید «رعایت» بشود.(در دیدار بانوان، ۱۴۰۱/۱۰/۱۴). تأکید ایشان بر اینکه حجاب، یک «امر شرعی» است به این سبب است که کسانی گمان میکنند که حجاب، فقط «جنبۀ قانونی» دارند و چون میتوان قانون را «تغییر» داد، میتوان از حجاب نیز عبور کرد. آنچه که قانون است، ساختۀ خود انسانهاست و اگر نظر جمعیِ انسانها تغییر کند، قانون نیز باید دگرگون شود. ازاینرو، بقا و تداوم «امر قانونی»، وابستۀ به ارادۀ خودِ «جامعه» است و «حاکمیّت» نیز حقّ ندارد بر قانون، پافشاری کند. این در حالی است که حجاب، پیش از آنکه «قانون» و برآمده از «نظام سیاسی» باشد، «حکم دینی» و مبتنی بر «ارادۀ تشریعیِ الهی» است و تبدیلشدنش به قانون نیز برخاسته از حکم دین است. حجاب، «حکم خدا» است و نه «حکم نظام جمهوری اسلامی». خدایمتعال، حجاب را برای زن خواسته است و چون حجاب، امر عمومی و معطوف به زندگی اجتماعی است، باید حاکمیّت دینی آن را به قانون تبدیل کند. از طرف دیگر، هرگز چنین نیست که این حکم، شبههدار و مخدوش باشد و بتوان در اعتبار و انتساب آن به اسلام، تردید کرد، بلکه حجاب، یک امر «قطعی» و «حتمی» است؛ آن هم در مرتبۀ «وجوب».
۲. نباید کسانیکه حجاب را «بهطور کامل» رعایت نمیکنند به «بیدینی» و «ضدّانقلابی» متهم کرد. در یکی از سفرهای استانی در جمع علما گفتم چرا بعضی از شما خانمی را که حجابش «ضعیف» است - مثلاً «یک مقداری موهایش بیرون است» - متهم میکنی؛ درحالیکه بنده وقتی وارد این شهر شدم، یک سوم جمعیّتی که استقبال آمد از اینجور خانمها بودند و اشک میریختند. یا فرض کنید که در فلان مراسم دینی یا فلان مراسم انقلابی شرکت میکنند؛ اینها دخترهای خودماناند. در مراسم ماه رمضان که عکسهایش را برای من میآورند، اشک میریزند؛ من حسرت میخورم به آنجور اشکریختن. ضعف حجاب، «درست نیست»، اما این موجب نمیشود که ما او را «خارج از حوزۀ دین و انقلاب» بدانیم. همۀ ما «نقص»هایی داریم که باید نقصها را «برطرف» کنیم و هرچه میتوانیم برطرف کنیم بهتر است.(همان). با وجود قطعیّتی که دربارۀ حکم حجاب وجود دارد، نباید کسانی را که «حجاب کامل» ندارند، «بیدین» یا «ضدّانقلاب» دانست. رعایتنکردن حجاب کامل، نه به معنی «عبور از دین» است و نه به معنی «ستیزهجویی با انقلاب». این نقص، «نقص» است و «برخلاف شرع»، امّا مشاهده میکنیم که همین عدّه از زنان، هم در «مراسم دینی» شرکت میکنند و هم در «مراسم انقلابی»؛ درحالیکه اگر با «دین» و «انقلاب»، تضاد و مخالفت داشتند، نباید چنین میکردند. در واقع، دینداری آنان، گرفتار «نقص» و «ضعف» است و این به معنی «دینگریزی» و «انقلابستیزی» نیست. در عین حال که باید از متهمساختن زنانی که مبتلا به «ضعف حجاب» هستند به «ضدّیّت با دین و انقلاب» پرهیز کرد، امّا نباید نسبت به این نقص، «بیتفاوت» و «خاموش» بود. سخن دربارۀ «خودداری از اتهام ناروا» است نه «تعطیلکردن امربهمعروف و نهیازمنکرِ مردمی و دولتی». همچنان که خود ما نیز گرفتار مجموعهای از ضعفهای اخلاقی هستیم، اینان نیز از لحاظ حجاب، دچار ضعف هستند. البتّه میان «ضعف فردی» و «ضعف اجتماعی»، تفاوت وجود دارد و نمیتوان ضعف اجتماعی را به حال خویش رها کرد و به ارادۀ خود فرد، وابسته دانست، بلکه اگر فرد، با هیچ توضیح و استدلالی حاضر نشد که ضعفِ اجتماعیِ خویش را برطرف کند، باید «قانون» به میدان بیاید. امّا حتّی مواجهۀ قانونی نیز به معنی «خارجشدن فرد از حوزۀ دین و انقلاب» نیست. اینان، «غیرخودی» و «معارض» و «دشمن» نیستند، امّا این بخش از رفتار اجتماعیشان هم برخلاف «حکمِ قطعیِ شرع» است و هم برخلاف «قانون».
۳. در این قضایای اخیر، خیلی علیه حجاب کار شد و امیدشان این بود که همینهایی که «حجاب نیمهکاره» دارند، بهکلّی «کشف حجاب» کنند؛ اما چنین نکردند. یعنی زدند تو دهن آن تبلیغکننده و فراخوان فرستنده(همان). در اینجا میان «حجاب نیمهکاره» و «کشف حجاب»، تمایز برقرار شده است؛ بهصورتی که «کشف حجاب» بهعنوانی حرکتی در امتدادِ خواست دشمن قلمداد شده است. ازاینرو، زنانِ دارای «حجاب نیمهکاره» از این جهت که به فراخوان دشمن، پاسخ مثبت ندادند و از این سطح، فروتر نرفتند و «کشف حجاب» نکردند، ستوده شدهاند. پس سخن ایشان در این سخنرانی معطوف به آن دسته از زنانی است که «حجاب نیمهکاره/ ناکامل/ ضعیف» دارند، نه آنان که بهکلّی «کشف حجاب» کردهاند.
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدافع حرم!
جانباز زینبی!
ولیچرنشینِ تاریخساز!
روشن است که آن چرندگویِ اشرافی، "قهرمان" نیست. کدام قهرمان؟! آنقدر ثروت اندوخته که پایان ندارد؛ آن هم از جیبِ مردم. و اکنون که گردنکلفت شده است، رجزخوانی میکند، بیآنکه هزینهای بدهد. در میان جواهرات انبوهش آرمید و نوجوانان و جوانان را به اغتشاش تحریک کرد و سببساز ریختهشدن خونها شد. او "خائن" است نه "قهرمان". شوتزدن از کسی قهرمان نمیسازد، امّا "دروغگویی" و "همصدایی با دشمن"، به معنی خیانت است. این تهیمایه در شرایط جنگ نرم، خیانت کرد. سزای "خیانت جنگی" چیست؟
ازاینگذشته، هیچ تاریخی با فوتبال ساخته نمیشود و هیچ عظمتِ پابرجایی با شوتزدن، پدید نمیآید. اینها حاشیۀ زندگی هستند نه واقعیّت آن. تفنّن هستند و زودگذر. نه شادیاش حاصلی دارد و نه غمش.
جوانِ مؤمنِ انقلابی!
قدیس شمشیرزن!
مردِ میدان!
امّا کار تو، "فتح" است، بلکه "فتحالفتوح" است. "قهرمان" تویی. باید رسم "مردانگی" و "شرافت" و "غیرت" را از تو آموخت. حماسهای که تو رقم زدی، ترجمان عاشقی و شیدایی است، نه بازتاب منفعتطلبی و خودخواهی. سخنت را به جان میخریم. حقّ را گفتی و آتش صراحت بر خرمن ناپاکشان افکندی. اکنون برآشفتهاند و دریدهگویی میکنند. از نمایانشدن حقارتشان بر تو خشم گرفتهاند. بگذار از دردِ رسوایی بر خود بپیچند و هذیانبافی کنند. هرچه بیشتر بگویند؛ حماقتها و خباثتهایشان بیشتر آشکار خواهد شد.
🖊مهدی جمشیدی
@basirat_shahriyar
🔻خیالبافیِ جناب قالیباف(۱):
حاجقاسمِ لیبرال
🖊 مهدی جمشیدی
۱. واقعیّت این است پارهای از نخبگان انقلابی به جانب «اسلام رحمانی» شتافتهاند؛ همان اسلامی که به تعبیر آیتالله خامنهای، نشأتگرفتۀ از «معارف لیبرالیستی» است. اسلام رحمانی، تعبیر برآمده از خطّ فکریِ روشنفکریِ سکولار است که در جریان اصلاحات، صورت عینی یافت. چندی پس از اینان، جریان اعتدالگرا نیز چون احساس کرد که این رویکرد، «رأیساز» و «مقبولیّتآفرین» است، همین منطق را در پیش گرفت. دراینمیان، برخی گروهها و نیروهای فکری و سیاسی در جریان انقلاب نیز که با وجود ظواهرِ موجّه، سودای قدرت داشتند و میخواستند خویش را برآیندِ آرمانیِ ذائقۀ عمومی نشان دهند، به همین ورطه فروافتادند و به «سایهنشینانِ انگارۀ اسلامِ رحمانی» تبدیل شدند. بیش از همه، قالیباف و یاران و مشاورانش این جهتگیری را برگزیدند.
۲. اینک بهروشنی میدانیم که قالیباف، یک نیروی سیاسیِ «موقعیّتزده» و «اقتضامدار» است و وفاداری ایدئولوژیکش در لحظههای حسّاس، شکننده است. کافیست احساس کند که افکار عمومی یا بخشی از آن، متمایل به سویی است؛ دراینحال، او سر از پا نخواهد شناخت و بیمحاسبه و شتابزده، خواهد کوشید که خود را همداستان با آن «تمایل اجتماعی» نشان بدهد. این تمایل، ممکن است «برجام» باشد، یا «کنار نهادنِ طرح تنظیمگری فضای مجازی» یا «بیعملی نسبت به حجاب». بیجهت نبود که آیتالله خامنهای در آخرین دیدار خویش با مجلس، تعبیر «تعارض منافع» را بهکار برد.
۳. اینبار، او و دیگران از «حاجقاسم» برای روایت «اسلامِ رحمانی» بهره گرفتهاند و در جهت «چهرهپردازیِ لیبرال» از حاجقاسم کوشیدهاند. امّا واقعیّت تفکّر حاجقاسم، آن چند جملۀ بریدهشده از صدر و ذیلش نیست. اجازه دهید فارغ از این مطامع سیاسی و غرضورزانه، تأمّل کنیم که حاجقاسم چه گفته است. یک ضلع از منطق او این است که جریان انقلابی و حزباللهی، هرگز نباید دچار «بریدگی از تودهها» و «گسستگی از خُردهفرهنگهای متفاوت» شود، بلکه باید بکوشد با آنها «ارتباط» برقرار کند تا در اثر این ارتباط، سخن انقلاب را به آنها منتقل کند:
«باید با مردم گفتگو کنیم... نباید فقط به قشر مذهبیِ نزدیکِ خودمان بسنده کنیم... باید مردم را حفظ کنیم... اینان مردم ما هستند... همه مثل هم نیستند... نباید مردم را از دین برانیم... اگر بگوییم فلانی باحجاب و فلانی بیحجاب است دیگر چه کسی را میخواهیم حفظ کنیم... آن دختر بدحجاب هم دختر ما و جزو جامعۀ ماست... باید به آنها توجّه کنیم و با آنها رابطۀ صمیمی برقرار کنیم... رابطۀ حزباللهی با کسیکه دینش ضعیفتر است موضوعیّت دارد... اینکه فقط رابطۀ حزباللهی با حزباللهی را در پیش بگیریم خطاست... باید برای جذبکردن به میان مردم برویم.»
این گفتههای او به معنی آن است که نیروهای فکری و فرهنگیِ جبهۀ انقلاب نباید «خویشبسنده» و «حصارنشین» باشند، بلکه به قصد «هدایت» و «روشنگری» و «جذب»، از جماعتهای خویش بیرون بیایند و به سراغ «دیگریهای فرهنگی» بروند. این دیگریها، دچار «ضعف در دینداری» هستند، امّا باید به آنها نزدیک شد و منطق انقلاب را به آنها عرضه کرد. روشن است که در این بیان، هیچ اثری از اسلام رحمانی نیست؛ چراکه حاجقاسم، «نسبیاندیشانه» قضاوت نمیکنند و نمیگوید باید این بخش از جامعه را به حال خویش «رها» کرد، بلکه برعکس، دعوت به «امربهمعروف و نهیازمنکر» میکند.
۴. حاجقاسم در جای دیگری میگوید:
«نباید بهعنوان مسئول و به بهانۀ رقابتهای انتخاباتی، بر محفوظماندن دختر خودمان حریص باشیم، امّا بر ولنگاریِ جامعه، بیتوجّه؛ چنانکه کسی جرأت نکند در جامعه، امربهمعروف و نهیازمنکر کند، بلکه مسئول باید همانند کشاورز، علفهای هرز را هرس کند تا مزرعه از بین نرود.»
حاجقاسم در اینجا نیز برخلاف منطقِ اسلامِ رحمانی:
اوّلا، با تعبیر ولنگاریِ اجتماعی نشان میدهد که دچار «نسبیگرایی ارزشی» و فروکاهیدنِ ارزشهای شرعی به سلایق فرهنگی نیست؛
ثانیاً، ارزشها - و از جمله حجاب - را جزو «مسألههای اصلی» میشمارد که آشکارا به وضع دختران اشاره میکند و آن را مبنای قضاوت صریح خویش قرار میدهد؛
ثالثاً، به «مداخلۀ مستقیمِ حاکمیّتی» در زمینۀ ارزشها باور دارد، چون میگوید کارگزاران نباید مجال بدهند که آسیبهای اجتماعی – یا همان «علفهای هرز» – جامعه را آلوده کنند.
رابعاً، معتقد به مشروعیّت استفاده از «سازوکارهای سلبی» است؛ هرچند آن را مقدّم نمیشمارد.
خامساً، بر این باور است که باید امکان «امربهمعروف و نهیازمنکر» فراهم باشد و جامعه دچار «فردگرایی» و «خصوصیانگاریِ کنشهای عمومی» نشود.
بنابراین، روایت قالیباف از منطق حاجقاسم، آغشته به تحریف است.
#جانفدا
#حجاب
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آرزو به دل ماندیم نشانهای افتخار حاج قاسم را روی لباسشان ببینیم
▪️همرزم سردار سلیمانی: حاج قاسم خیلی مراقب نفساش بود و درباره علت عدم نصب نشانهای نظامی روی لباسش می گفت «خودم اینقدر مشکل دارم که با نصب این نشانها بیشترش نمیکنم»
⭕️ یک بوسه ی حضرت آقا رو با دنیا عوض نمیکنم..
#جانفدا
#لبیک_یا_خامنه_ای
@basirat_shahriyar
🔰تسبيح جبرئيل عليه السلام:
سُبْحانَ الدّائِمِ الْقائِمِ،
سُبْحانَ الْقائِمِ الدّائِمِ،
سُبْحانَ الْواحِدِ الاَْحَدِ،
سُبْحانَ الْفَرْدِ الصَّمَدِ،
سُبْحانَ الْحَىِّ الْقَيُّومِ،
سُبْحانَ اللّه ِ وَ بِحَمْدِه،
سُبْحانَ الْحَىِّ الَّذى لا يَمُوتُ،
سُبْحانَ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ،
سُبْحانَ رَبِّ الْمَلائِكَةِ وَ الرُّوحِ،
سُبْحانَ الْعَلِىِّ الاَْعْلى،
سُبْحانَهُ وَ تَعالى.
هر كس اين تسبيح را هر روز تا يك سال بگويد، از دنيا نمى رود تا آنكه جايگاه خويش را در بهشت ببيند.
__
📚(بحار الانوار : 84 / 6)
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ رباعی گفتی و تقدیم سلطان غزل کردی
شعرخوانی محسن رضوانی در مدح حضرت امالبنین(س)
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷دعای زیبای #حاج_امیر_عباسی در جوار پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس
#جان_فدا
@basirat_shahriyar
مداحی آنلاین - هرچه مادر هست قربان چنین نامادری - استاد عالی.mp3
6.52M
🏴 #وفات_حضرت_ام_البنین(س)
♨️هر چه مادر هست قربان چنین نامادری
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤حجت الاسلام #عالی
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاطره حاج محمود کریمی از حاج قاسم سلیمانی
🔹شخصی آمد و از من درخواست کرد که با زنان بدحجابی که در روضهها شرکت میکنند برخورد کنم، حاج قاسم هم آنجا نشسته بود؛ گفت حاج قاسم شما یک چیزی بگویید.
حاج قاسم گفت مگر اینجا خانهی شماست؟
خانهی شما آمدند برخورد کن. در خانهی مادرشان آمدهاند.
#سردار_دلها
#به_وقت_دلتنگی
@basirat_shahriyar
اینجا شمال استان لاذقیه است، نیروها آماده میشوند تا عملیات خود در منطقه برای پاکسازی ارتفاعات صعب العبور کسب تا کنسبا را شروع کنند. این عکس را به این دلیل گذاشتم که تعدادی از بچههای حاضر در این عکس شهید شدند و جالب آن که هر کدام از این نیروها از جایی آمده بودند اما فرمانده یکی بود؛ نوشتم که حاج قاسم فرمانده جهانی بود و سربازانی از دهها کشور زیر فرمان خود داشت، سربازانی که نه او را دیده بودند و نه از نزدیک با او برخورد داشتند بلکه برای هدفی که او تعیین کرده بود در پیچیدهترین کوهها، در دورافتادهترین جنگل،ها، خشکترین بیابانها و ... میجنگیدند. او برای ایران ارتشی بزرگ و قدرتمند متکی بر اراده ملتها تشکیل داد و بدون انکه سربازی ایرانی به جایی برود عشق ایرانی را به خانههای مردمانی از سرزمینهای گوناگون برد همانگونه که ایرانیان اسلام را در شرق آسیا و جزایر اقیانوس هند با تجارت و اندیشه ایرانی گسترش دادند رستم ایرانشهر مانیز با همین اندیشه میلیونها میلیون قلب عاشق ایران و اسلام را جذب کرد کسانی که حاضر بودند بدون چشمداشتی جان شیرین را تقدیم کنند، هنری که فقط او داشت...
https://eitaa.com/bsjvahid3
🌷🌷🇮🇷🇮🇷
⭕️ شیخ زکزاکی: پیمودن راه شهید سلیمانی واجب است
◽️رهبر جنبش اسلامی نیجریه: بر هر مسلمان و آزادیخواهی واجب است که راه شهید سلیمانی را بپیماید و مکتبش را زنده نگه دارد. جوانان مقاومت باید علیه کشورهای مستکبر باشند زیرا این تنها راه برای نجات مردم و به دست آوردن آزادی است.
@basirat_shahriyar
درمان کودکان اسامای رایگان شد
جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد: درمان کودکان مبتلا به بیماری اس.ام.ای معروف به وردینگ هافمن برای ۵۳ بیمار شناساییشده این دانشگاه رایگان شده است.
تمام خدمات درمانی این کودکان شامل تزریق و خدمات توانبخشی در واحد توانبخشی و واحد فیزیوتراپی، کاردرمانی حسی و کاردرمانی حرکتی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد به صورت رایگان انجام میشود./فارس
@basirat_shahriyar
▪️ راه حل امریکا برای حل مشکل کارتن خواب ها!
🔹 مهلت 15 روزه برای بی خانمان ها و کارتن خوابها در آمریکا
🔹 از ابتدای ژانویه خوابیدن در خیابان ها، پارک ها، و زیر پل ها ممنوع شده و در صورت مشاهده 750 دلار جریمه و 15 روز مهلت برای جمع کردن زندگیشان از کف خیابان داده می شود!
دیکتاتور کیه؟😏
@basirat_shahriyar
Aboozar Edit.mp3
9.67M
وفا میکنم 🖤🌿؛
#مداحی
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وقتی مجری و کارشناس "بیبیسی" سعی در قانع کردن هم دارند😂
🔻 در اینجا مجری برنامه به جای سخن گفتن باید با یک سیلی به او میفهماند که آیا وجود خارجی دارد یا نه 😂
@basirat_shahriyar
یکی به این دلقک درجه سوم بگه تو هم نون لوده بازیت را میخوری...
سکوت در برابر اهانت به مدافع حرم و جانباز انقلاب واقعا آخر بیمعرفتی است بخاطر علی دایی که دنبال تجزیه کشورش هست.
راه باز و جاده با هواپیما کوتاه 😅
والاع تشریف ببرید به عصریخبندان در آخرالزمان بپیوندید😁
ما گاز مفت به کاخ های شما نمیدهیم، بچهی نااهل 😎
اما..
اما جناب آقای اژه ای دست مریزاد هنوز مسببین وضع موجود در آزادی کامل دارند چنگ به چشمان انقلاب اسلامی می زنند!!!
@basirat_shahriyar
🛑 معاون امنیتی وزیر کشور: فیلتر واتسآپ و اینستاگرام فعلاً برداشته نخواهد شد
🔹معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اعلام کرد: تا زمانی که واتسآپ و اینستاگرام قواعد حاکمیتی کشور ما را نپذیرند، امکان فعالیت آنها در کشور وجود ندارد.
🔹آنها قواعد سایر کشورها به جز جمهوری اسلامی را پذیرفتند و این یک نوع توهین به ملت ایران و نقض حاکمیت ما است. به هر جهت مسئولان این حوزه، این موضوع را مدیریت میکنند و از نظر ما واتسآپ و اینستاگرام نقش برجسته و مهمی را در حوادث اخیر بر عهده داشتند و به عنوان عامل اصلی، تهدید، تهییج، ساماندهی و هدایت جریان برانداز را دنبال میکردند.
بامید تعطیلی آنها و جهانی کردن ایتا و روبیکا✌️
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بدون_شرح
📌چهارراه کامرانیه
مرد میهن آبادی👌
ای ول دارید به مولا🇮🇷✌️💚
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#لبیک_یا_خامنه_ای
جان جان جان بفدایت مولا❤️
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 سرقت نفت و گندم سوریه توسط آمریکا به روایت تصویر
❄️🌹❄️
🔻یک رسانه روسی با انتشار تصاویری از لحظه قاچاق نفت و گندم سوریه توسط نظامیان آمریکایی، خبر داد که آمریکا ۶۰ کامیون حامل نفت و گندم سوریه را به منطقه کردستان عراق منتقل کرده است./ فارس
@basirat_shahriyar
🇮🇷
📝 درصد شکاف دستمزد میان زنان و مردان در نظام سرمایهداری
❄️🌹❄️
🔻نظام سرمایهداری درحالی دم از برابری زن و مرد در اشتغال میزند که وقت حساب و کتاب دستمزد کمتری به زنان میپردازد!
🔺پر واضح است که ادعای برابری، تنها نقابی برای جذب کارگر ارزان (زنان) به بازار است!
@basirat_shahriyar