eitaa logo
چریک سایبر🇵🇸
1.1هزار دنبال‌کننده
36.8هزار عکس
46.6هزار ویدیو
980 فایل
با سرخط خبرهای جبهه‌ی مقاومت باما همراه باشید. لحظه به لحظه در نبرد آخرالزمان برای نابودی اسرائیل✌️ فلسطین🇵🇸 یمن🇾🇪 لبنان🇱🇧 سوریه🇸🇾 عراق🇮🇶 ایران🇮🇷 امروز حرم حسین بن علی، ایران است. https://eitaa.com/cherikcyberi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴یک تیم از گروهک های تروریستی تجزیه طلب در مورخ ۱۴۰۳/۸/۷ حین ورود به کشور از طریق مرزهای اقلیم کردستان عراق ، در کمین سربازان گمنام امام زمان (عج) گرفتار شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ارتش رژیم صهیونیستی چندین خانه و ساختمان در منطقه حولا در جنوب لبنان را بمباران کرد
🔺جمله طلایی دبیرکل جدید حزب الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اصابت مستقیم پهپادهای حزب الله به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی
🔻هم‌داستانیِ تکنوکرات‌ها و لیبرال‌ها 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. همزمان با چرخش ایدئولوژیک دولت از اقتصاد دولتی به اقتصاد آزاد در جریان انتقال از دولت موسوی به دولت هاشمی، محمد خاتمی با وجود آنکه در سِمت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت موسوی، مواضع ناموجّهی را به نام انقلابی‌گری برگرفته بود، به‌تدریج در دولت هاشمی‌رفسنجانی، رویّۀ خود را تغییر داد و به لیبرالیسم فرهنگی گرایید؛ با این توجیه که جمهوری اسلامی نمی‌تواند بر منع و سلب در فضای فرهنگی تکیه کند و از آزادی‌های فرهنگی جلوگیری نماید. در واکنش به عملکرد لیبرالیستی خاتمی در وزارت ارشاد و به عرصه عموم کشیده شدن بحث‌ها و مناقشات در این‌باره، شورای عالی امنیت ملّی جلساتی را برای گفتگو در این رابطه تشکیل می‌دهد. در طی این گفتگوها، اعضای حاضر در جلسات، بیشترین انتقادات و معایب را به رویّه و مواضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت می‌دهند. خاتمی نیز در مواجهه با این نقدها، تصمیم به استعفا می‌گیرد. برای این منظور، نزد هاشمی‌رفسنجانی رفته و با این توضیح که عده‌ای از نیروهای سیاسی و فرهنگی، مجال فعالیّت را از من ستانده‌اند، تقاضای استعفا می‌کند. در مقابل، هاشمی‌رفسنجانی از خاتمی می‌خواهد که ناملایمات را تحمل کرده و همچنان در این جایگاه بماند، اما پاره‌ای از مواضع خویش را عمومی و آشکار نسازد. ولی خاتمی بر تصمیم خود پای می‌فشرد و سرانجام، موافقت رئیس‌جمهور وقت را برای پذیرش استعفا، جلب می‌کند. او، متن استعفا‌نامه‌اش را در سوم خردادماه سال هفتادویک نوشت و در آن از ضرورت تحوّل فرهنگی در جامعه در راستای فراهم‌شدن فضای متناسب با نیازهای انسان معاصر و اقضائات زمانه سخن گفت و بر ترجیح مصونیّت‌بخشی به نسل جوان به‌جای سلب آزادی‌های عمومی اصرار ورزید. وی تصریح کرد اهتمام به رونق فرهنگی، لوازم و تبعاتی دارد که فقط ظاهربینانِ تنگ‌حوصله، حتی به قیمت تعطیلی اندیشه و نفی آزادی‌های مشروع و قانونی که نتایج سهمگین و ویرانگری به دنبال خواهد آورد، آن را برنمی‌تابند. [دوم]. نکته مهم تاریخی در این ‌باره آن است که هاشمی‌رفسنجانی با سیاست فرهنگی خاتمی، شکاف و زاویه‌ای نداشت، بلکه آن را تأیید می‌کرد: «گویا افکارشان [خاتمی] کم‌کم عوض شد. به‌تدریج تفکرات خوبی پیدا کرد، وقتی که [او] کار را [در وزارت ارشاد] شروع کرد، بعضی‌ها با ایشان مخالف شدند»(علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی، هاشمی بدون روتوش، ص۲۲۵). وی در جای دیگری به صراحت می‌گوید که از یک سو به خاتمی توصیه کرد که در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی باقی بماند و در مقابل فشارها، کناره‌گیری نکند، و از سوی دیگر، از وزیر بعدی نیز خواست در امتداد سیاست فرهنگیِ خاتمی حرکت کند و طرح فضای فرهنگیِ باز را بیشتر محقّق گرداند: «وقتی [خاتمی برای کناره‌گیری از وزرات ارشاد] پیش من آمد، به ایشان گفتم که اگر من جای تو بودم، استعفا نمی‌دادم و می‌ایستادم. بالاخره اگر هدف‌دار هستید، باید کارتان را بکنید، ضمن آن‌که به ایشان در عین حال گفتم می‌دانم که فشار هم بر روی شما زیاد است ولی بایستید. آقای لاریجانی هم که بعد از آقای خاتمی آمد، به او گفتم که شما در آن مقداری که آقای خاتمی پیش رفته است، عقب‌گرد نکنید و بیشتر باید به طرف باز شدن [فضای فرهنگی] حرکت کنید.»(همان، ص۱۴۸). [سوم]. یکی از اصلاح‌طلبان می‌گوید هر چند خاتمی، اصرار هاشمی‌رفسنجانی بر ماندن وی را واقعی تلقّی نکرده بود و بر این باور بود که هاشمی‌رفسنجانی نمی‌خواهد دولت سازندگی، بهای حضور خاتمی را بپردازد، اما پس از جلسه مشترک به او گفته بود که هاشمی‌رفسنجانی در برخی از موضوعات فرهنگی، نظرات و دیدگاه‌های پیشروانه‌تر دارد، اما نمی‌خواهد با مطرح‌کردن آنها در فضای عمومی و رسمی جامعه، مقاومت و مخالفت ایجاد کند(عبدالواحد موسوی‌لاری، «هاشمی، آمادگی پرداخت هزینه برای خاتمی را نداشت»، ماهنامه نسیم بیداری، سال دوم، شماره ۲۱، آبان ۱۳۹۰، صص۶۴-۶۵). جهت‌گیری فرهنگیِ تکنوکرات‌ها، زیرپوستی و نهانی بود و اینان می‌کوشیدند از طریق تغییر بافت اقتصادی و مناسبات مادّی، انقلاب‌زدایی کنند، اما لیبرال‌های اصلاح‌طلب، شتابزده و آشکار بودند و می‌خواستند در کوتاه‌مدّت، به نتیجه برسند. در نظر تکنوکرات‌ها، فرهنگ هیچ انگاشته می‌شد و اقتصاد، اصل و اساس بود و در نظر لیبرال‌ها، سیاست، عامل تعیین‌‌کننده بود. این دو جریان در پی آن بودند از فرهنگ به‌عنوان یک کاتالیزور در راستای طرح‌های تجدّدی خود استفاده کنند؛ یکی به دنبال توسعه بود و دیگری به دنبال دموکراسی. این دو جریان، بعدها تا حدی تلفیق شدند و به الگوی توسعۀ دموکراتیک رسیدند، اما از آغاز، هر دو در گرایش به لیبرالیسم فرهنگی، مشابه بودند و تفاوت‌شان فقط در روش‌ بود یکی محافظه‌کار بود و دیگری رادیکال. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
11.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی تعداد کمی از چرایی شهید شدنت برای وطن خبر دارند 💔
ازاین شهدای مظلوم غافل نشیم
🇮🇷✌️🇮🇷 إنما یتقبل الله من المتقین. آن که با تعلیق شریعت پی امنیت ساختن برای مملکت است و با هجو حجاب امی پی بسط قدرت ملی است، کوشش بی‌هوده می‌کند و آب در هاون می‌کوبد... جدال یک رسانه‌ی مکتبی نیست، سکولار است. و مانند تمام رسانه‌های سکولار فعال روی آن چه محور مقاومت خوانده می‌شود، کارویژه‌اش مشترک لفظی ساختن از مقاومت و نهضت و انقلاب است، و عرفی‌سازی آ‌ن‌ها و شرعی‌زدایی است... درست به هم‌آن دلیلی که به تشیع لندنی احتیاج نداریم، از انقلاب لندنی هم بی‌نیازیم... شاید تنها فائده‌ی رسانه‌‌ی جدال هم‌این باشد که به ما نشان می‌دهد: انقلاب منهای فقاهت چه سر و شکلی دارد... چپ‌روی بدعت است؛ وحدت نهضت با بدعت نشد است... هم‌پا شدن با چپ‌ها ما را به راه راست نمی‌برد؛ به محیط هپروت شاید... آن که خاک‌ریز شریعت محمدی و حجاب شرعی را جبهه‌ی کاذب می‌خواند هم‌سنگر ما نیست... کف فتنه‌ی تقلب یک بار دفتر مجمع خودخوانده‌ی محققین و مدرسین را تصرف کردیم و تحویل برادران دادیم. بروید ببینید چه کسانی دفتر را برای آن‌ها بازگشایی کردند و چه کسانی هر وقت از قم مقدسه آنتی‌تز نظام را می‌خواستند از این‌ دستاربندهای سکولار مصاحبه و بیانیه گرفتند... دستاربند سکولار و پاس‌دار پراگماتیست و مذهبی صورتی ارکان یک خیمه‌اند... دستاربند سکولار... رابطه‌ی امریکوفیل‌های ایرانی با امریکا، رابطه‌ی امت-امام است؛ هرم امی فرنگ-مستفرنگ... امت ابلیس اکبر هن‌گامی که از اسرائیل و از امریکا موشک هم که کنارش بخورد باز کشورهای دیگر را مقصر می‌داند... مقاومت به روایت چپ‌ها گسسته از شریعت، فقاهت، حجت است؛ هپروت... چپ‌ها ممکن است با امپریالیسم بستیزند؛ با این همه مبارزه با امپریالیسم برای آن‌ها جهاد با طاغوت نیست، چه خود آن‌ها طاغوتند...
8.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 شیخ نعیم؛ شیمی‌دانی که دبیرکل حزب‌الله شد
5.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 منفجر کردن منازل جنوب لبنان به تلافی شکست‌های میدانی
🔰 «عزیز نصیرزاده» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: رژیم صهیونیستی یک تیر به بیابان ما بزند باز هم جسارت کرده به یک کشور کهن و قوی و برای ما قابل گذشت نیست و پاسخ داده خواهد شد.