فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بالگردهای اسرائیلی در حال تعقیب پهپاد در شمال فلسطین اشغالی
مروحيات الاحتلال تلاحق مسيرة في سماء شمال فلسطين المحتلة.
🔴 تقارير أولية - المنزل الذي استهدفه حزب الله بطائرة مسيرة بالياكيم جنوب حيفا هو منزل يؤاف غالانت
گزارش های اولیه حکایت از این دارد منزلی که توسط حمله پهپادی به یاکیم جنوب حیفا هدف قرار گرفته است منزل یواف گالانت بوده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شاهد
وداع شهروند فلسطینی با دخترش که در نتیجه بمباران چادر اسکان آوارگان در اردوگاه بریج در مرکز نوار غزه توسط اشغالگران شهید شد.
مواطن فلسطيني يودّع طفلته التي ارتقت جرّاء قصف من الاحتلال الإسرائيلي استهدف خيمة تؤوي نازحين في مخيّم البريج وسط قطاع غزة.
♦️عاجل | وزارة الصحة اللبنانية: ارتفاع حصيلة الغارة الإسرائيلية على حي الشعب في بعلبك إلى 8 شهداء و17 جريحا
وژارت بهداشت لبنان: ۸ شهید و ۱۷ مجروح در نتیجه حمله رژیم به حی الشعب بعلبک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شاهد
وداع شهروند فلسطینی با دخترش که در نتیجه بمباران چادر اسکان آوارگان در اردوگاه بریج در مرکز نوار غزه توسط اشغالگران شهید شد.
مواطن فلسطيني يودّع طفلته التي ارتقت جرّاء قصف من الاحتلال الإسرائيلي استهدف خيمة تؤوي نازحين في مخيّم البريج وسط قطاع غزة.
♦️عاجل | وزارة الصحة اللبنانية: ارتفاع حصيلة الغارة الإسرائيلية على حي الشعب في بعلبك إلى 8 شهداء و17 جريحا
وژارت بهداشت لبنان: ۸ شهید و ۱۷ مجروح در نتیجه حمله رژیم به حی الشعب بعلبک
🔻روایت انقباض -۲
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک موقعیّت ساختاری و رسمی است که حیات و کنشگریاش، وابسته به نیروهایی است که در درون آن جای میگیرند. این بستر ساختاری، بهخودیخود و بهطور مستقل، پیشبرنده نیست و نمیتواند ملتزم به غایتی باشد که انقلاب برای آن در نظر گرفته است. همهچیز، مشروط و مقیّد به نیروهای درونی است و اینان هستند که میتوانند ظهورات و تجلّیّاتی در قامت و قوارۀ این شورا داشته باشد و یا آن را به زائدۀ دیوانی و اداری، تقلیل بدهند. آنچه که در دهههای گذشته رخ داده، این است که عاملیّتهای انسانیِ شورا، یا فهمی از افق تاریخیِ انقلاب نداشتهاند و بسیار سطحی و کممایه بودهاند؛ یا آنچنان که اقتضای فرهنگ است، وضع مصلحانه و اجتماعی نداشته و با عینیّتهای فرهنگی، بیگانه بوده و در وجه فکری و نظری، محدود و منحصر شدهاند. این ترکیب و چیدمان، هیچگاه نتوانسته «فاعلیّتهای خلاّقانه» و «کنشهای تمدّنی» داشته باشد و همچون یک «جمع پیشران»، عمل کند و پیرامون خویش، «اجماع نخبگانی» پدید آورد. همواره به آن به چشم یک مجموعۀ صوری و تقنینی و درگیر جزئیّات نگاه شده که بهشدّت، متأثّر از دولتهاست و از خود، اراده و تصمیمی ندارد. این نگاه، با واقعیّت وجودیِ شورا، تناسب و تطابق داشته و حاصل بدبینی نبوده است. در هیچیک از معضلهها و گرههای فرهنگی، این شورا نتوانسته در مقام تشخیص و گرهگشایی، مقدّم و جلودار باشد و اصحاب فکر و معرفت را در پی خویش به حرکت درآورد و بسیج نخبگانی پدید بیاورد. این نیروها، اغلب فاقدِ مرجعیّت فرهنگی و معرفتی بودهاند و جبهه و جریانی را نمایندگی نمیکردهاند، بلکه بیشتر، عنوانها و منزلتهای سازمانی، سببساز انتخابشان بودهاند. در واقع، این جمع نتوانسته خود را بهعنوان برآیند و برآمدِ نیروهای تاریخی در عرصۀ عمومی، تصویر کند.
[دوم]. این جمع، حتی در درون خودش نیز یک «جبهه» و «جریان» نیست، بلکه تکههای بریده از یکدیگر هستند که بنا به ضرورت این ساختار، در کنار یکدیگر نشانده شدهاند و هماندیشیها و هماهنگیشان، بیش از همین نشستهای رسمی نیست. این امر به آن معنی است که ما با یک اجتماعِ معنادار و هویّتمند روبرو نیستیم که چیزی از قبیل خطهای منقطع، آنها را به یکدیگر پیوند داده باشد. ماهیّت تکهتکۀ این شورا، مانع تحرّکات جمعی و یکدست آن میشود و آن را از حالت چریکی و فعّال و اثرگذار، دور میکند. بهبیاندیگر، با یک قرارگاه روبرو نیستیم که خود را در معرکۀ جنگ بداند و بخواهد در قالب یک طرح مشترک، وارد میدان بشود و نیروها را بسیج کند. آدمهای نچسب و ناهمخوان، در یک جمع قرار گرفتهاند تا بر اساس «توافقات حداقلی» و «اشتراکات مرزی»، احکامی را صادر کنند، درحالیکه تعارفات و ملاحظات، موجب میشود که نزاعها و اختلافها پنهان نگاه داشتهشده، آشکار نشوند، اما اگر چنین نبود، تنشها و تضادهای بنیادی، عیان میشدند. فقر همدلی و هممعنایی، شورا را قطعهقطعه کرده و کارکردهای تاریخیاش را به فراموشی سپرده است. این هویّت «چندتکه» و «بههمسنجاقشده»، حرکت و خیزش و حرارت و جنبش نمیآفریند.
[سوم]. هر که عالم و محقّق و مدرّس و صاحبکرسی و نظریهپرداز و متفکّر و فاضل و فرهیخته و نخبه باشد، قادر نیست تنها با تکیه بر این خصوصیّت، گرهگشا باشد. اوضاع و احوال فرهنگ، تابع کسانی با این اوصاف نیست که حضورشان در آنجا، علاج دردهای فرهنگی باشد. فرهنگ، محتاج ترکیب «متفکّر» و «مصلح» است و نه متفکّر بهتنهایی. مطهری در آثار خویش، بهدرستی میان این دو، تمایز نهاد و نشان داد که وضع اجتماعی و تاریخی، وابسته به اصحاب تفکّر نیست و فقط آن دسته از متفکّرانی که میداننشین و عینیّتگرا هستند و بدین سبب، مصلح خوانده میشوند، توان تحوّل بیرونی را دارند. این ترکیب، همان است که در شخص امام خمینی، تحقّق یافت؛ همچنان که خودِ مطهری، مصداق این سخن است. ازاینرو، رهبر معظم انقلاب اصرار داشتند که باید افزون بر «مطهریِ قم»، «مطهری ِتهران» نیز بود. بعضی در حوزه و دانشگاه، ساکن هستند و از عینیّت سیاسی و اجتماعی، گریزان. تدریس میکنند و مینویسند، اما نه در نسبتِ با وضع تاریخی و اجتماعی. دغدغههای انتزاعی دارند و در پی مراتب و درجات علمی هستند؛ بیآنکه علم و فضلشان، نسبتی با جامعه داشته باشد. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان با حوزویان، به همین آسیب اشاره کرده و از «علم» و «تبلیغ» گفتند و نشان دادند که در دورۀ کنونی، علم بر تبلیغ، ترجیح یافته و جامعه به فراموشی سپرده شده است. ازاینرو، روحانیّت دچار افول مرجعیّت اجتماعی و عینی شده است.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 این است آمریکا
🗯 هر آنچه صلح با اسرائیل در پی داشته..
#کلیپ_روز
🖼 فصل برداشت!
🗯 تیپ گولانی، مهمترین یگان نیروهای ویژه ارتش صهیونیستی، این روزها تلفات سنگینی در جبهه لبنان میدهد.
#کارتون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاشکی اون روز
توی اون کوچه ...
مهمونهای فاطمیه ، خصوصی های مولا هستن
@niyat135 | نـِــــیَّــــ۱۳۵ــــت
ایدهی کانونی دولت التقاط موالات با کفار است؛ موالات با کفار یانکی تا موالات با کفار ایرانی...
این جا در شام، آن نوزایش بسیج است؛ کسی اگر خود را در امت، حلقهی میانی میداند و محیط کارش را عالم عربی میداند و میدان کنشش را جبههی نهضت میداند، ناگزیر باید در این آن حاضر باشد. چه گونه؟ اگر حلقهی میانی باشید و اگر زبان عربی بدانید و اگر نهضتی باشید، میدانید چه گونه...
شهادتطلبی مرگخواهی نیست مرگآگاهی است؛ خط الموت علی ولد آدم مخط القلادة علی جید الفتاة، و ما أولهنی إلی أسلافی اشتیاق یعقوب إلی یوسف؛ و خیر لي مصرع أنا لاقیه، کأني بأوصالي تقطعها عسلان الفلوات بین النواویس و کربلاء...