#درسهای_یک_فتنه
بخش سوم
⭕️ خیلی از سیاست مداران طی سال های قبل سعی کردند کاری کنن که مردم خیال کنند دشمنی وجود نداره! بزرگترین ضربه ها رو هم به کشور همین افراد زدند.
وقتی آدم خیال کنه دشمن نداره اونوقت هست که به بدبختی و فلاکت کشیده خواهد شد.
💢 کشوری مثل سوریه مشکلش همین بود که عمده امنیت خودش رو با رفاقت با همسایگان قرار داده بود. خیال میکرد با سلام و صلوات و رفاقت با آمریکا میشه امنیت کشورش رو حفظ کنه! و دیدیم که داعش چطور تونست خیلی سریع سوریه رو به آتش بکشه...
اما کسی که مدام حواسش به دشمن باشه حتما تیزبین و قوی خواهد شد.
🔺 یکی از ویژگی های دشمن ما اینه که ذره ای رحم نداره و اگه دستش به ماها برسه حتما تک تک ما انقلابیون و حتی مردم معمولی رو سر میبرند...
همونطور که در فتنه اخیر دیدیم که چطور به راحتی مردم بیگناه و نیروهای انتظامی رو به شدید ترین وضع به قتل رسوندند و شهید کردند...
🔺 پیاده نظام دشمنان ما انقدر سفاک و جنایتکار هستند که داعشی ها هم به پاشون نمیرسند...
@basirat_shahriyar
#درسهای_یک_فتنه
بخش دوم
✅ یکی از مهم ترین درسهای فتنه اینه که ما آگاه بشیم که دشمن داریم. ما مثل سایر کشورها نیستیم که آمریکایی ها و صهیونیست ها زیاد با ما کاری نداشته باشند.
⭕️ باور دشمن و نگاه به دشمن میتونه تمام محاسبات ما رو اصلاح کنه. ما دشمنی داریم که هر لحظه منتظر فرصتی هست که به ما ضربه بزنه.
💢 در کشورهای دیگه ممکنه هزاران اتفاق بیفته و هزاران نفر به روش های مختلف به قتل برسند ولی اگه توی ایران کوچک ترین اتفاقی که بتونه به دشمن بهانه بده صورت بگیره بلافاصله تبدیل میشه به بزرگترین و پر خبر ترین تیتر جهان.
🔸 در عرض یک روز میلیون ها خبر بابت اون اتفاق تولید میشه و خیلی سریع تمام عناصر و پیاده نظام دشمن به خط میشن و به طور هماهنگ و مشترک علیه جمهوری اسلامی تولید محتوا میکنند...
پس درس اول اینه که ما بدونیم دشمنی داریم بی نهایت فرصت طلب و پلید که قدرت زیادی در ساماندهی پیاده نظام خودش داره...
@basirat_shahriyar
اقای ال داوود سایبری:
برخی از مهمترین تاکتیکهای جنگ روانی و مورد استفاده در فتنه با اسم رمز مهسا امینی:
⭕️تاكتيك شايعه Rumour
شايعه در جايي ايجاد ميشود كه خبر نباشد و يا خبر از منابع موثق منتشر نگردد .
از جمله اولين عناصري كه در بحث شايعه مطرح ميباشند ، موضوع ، مكان و زمان شايعه است . يك شايعهساز ماهر بهخوبي ميداند كه شايعه وي بايد موضوعي باشد كه حساسيت بالاي جامعه را در زمان و مكان مناسب به خود اختصاص دهد . رابطه بين موضوع ، زمان و مكان ميبايد در پخش يك شايعه بهخوبي درك و احساس گردد .
در خصوص بحث زمان اعتقاد براينست كه يا بهموقع بودن پخش شايعه بيشترين تاثير را دارد و همچنين بالاترين تاثير شايعه در لحظه اوج احساسات مردم است . چنانچه شايعه قبل يا بعد از زمان تاثيرگذار مطرح شود ، به همان اندازه نفوذ خود را از دست ميدهد . مكان پخش يك شايعه نيز ميبايد كاملا داراي مجاورتهاي معنوي و جغرافيايي باشد .
شايعه ضريب خود را مديون دو نكته ميباشد . اول ابهام در موضوع و دوم اهميت موضوع . هر چه ضريب اهميت يك شايعه بالا باشد ، ضريب نفوذ آن نيز به همان ميزان بالا ميرود . در ضمن به همان ميزان كه ابهام در قضيه افزايش مييابد ، ضريب نفوذ شايعه نيز بالا ميرود . چنانچه يكي از اين پارامترها ي ابهام يا اهميت صفر شود ، ضريب نفوذ شايعه نيز صفر خواهد شد .
عوامل ديگري نيز در پخش ، پذيرش و نفوذ شايعه مؤثرند اما از درجه دوم اهميت برخوردار ميباشند . يكي از اين عوامل عناصر پخش شايعه هستند . بهطور نمونه پخش شايعه از زبان يك وزير ، يك استاد دانشگاه و يا هر منبع معتبر ديگر ضريب نفوذ آن را بيشتر از پخش شايعه از زبان راننده تاكسي ميكند.
هرشايعه دربرگيرنده بخش قابل ملاحظهاي از واقعيت ميتواند باشد ، اما ضريب نفوذ آن نيز تحت تاثير سه عامل ديگر ميتواند افزايش بالايي پيدا كند ،كه اين عوامل عبارتند از :
• تسطيح
• همانندسازي
• برجستهسازي
تسطيح
در تسطيح شايعهساز سعي ميكند عوامل حاشيهاي و جنبي يك موضوع را از بين ببرد و موضوع شاخص را نمايانتر كند . حذف مطالب حاشيهاي شايعه و حذف مطالب كماهميتتر عامل تسطيح را شكل ميدهد. دراين جا موضوع شايعه نماد وسيعتر و بزرگتري پيدا ميكند و يا به تعبير ديگر تنها موضوع شاخص جامعه ميشود .
همانندسازي
در همانندسازي نوعي فرافكني صورت ميگيرد . موضوعي در ذهن مخاطب عينيت پيدا كرده و مخاطب نسبت به آن آگاهي دارد . در اين نوع شايعه ، استفاده از تاكتيك بک گراند ميتواند عنصر شايعه را تقويت كند . به عنوان مثال در حوادث بعد از 11 سپتامبر ، استفاده از شايعه پخش سلاحهاي ميكروبي و شيميايي را همانندسازي مي كنيم با سلاحهاي بهكار برده شده در جنگ خليج فارس . براي اينكه ثابت نماييم توليد اين نوع سلاحها توسط آمريكاييها صورت گرفته و امروز در خود آمريكا موجب سياهزخم ميشود .
برجستهسازي ، بزرگنمايي
نمودار شدن عنصر اصلي شايعه همان برجستهسازي و واضحكردن موضوع اصلي است . برجستهسازي زماني اتفاق ميافتد كه شما بتوانيد با تسطيح عناصر حاشيهاي خبر را حذف و با مبالغهاي كه در خبر انجام ميدهيد ، آن را درحد معقول بزرگ جلوه دهيد .
@basirat_shahriyar
🔴 چرا دولت کمترین کمکی به پیام رسان انقلابی ایتا نمیکند؟
در شرایطی که کشور درگیر جنگ تمام عیار رسانه ای در بستر فضای مجازی است و رهبر انقلاب مرتب مطالبه بومی سازی فضای مجازی را دارد اما شاهدیم توسط مسئولان دولتهای مختلف کمترین توجهی به توسعه زیرساختهای مربوط به پلتفرمهای ایرانی نمیشود تا همچنان مردم برای امورات خود محتاج استفاده از پلتفرمهای خارجی باشند.
در کشور ما امکانات و زیرساخت برای پلتفرم روبیکا قرار داده اند که آنهم با محتواهایی که دارد چیزی کم از فحشاخانه اینستاگرام ندارد و خود قتلگاه هویت فرهنگی نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی شده است.
پیام رسان ایتا با فاخرترین محتواهایی تولیدی توسط هزاران جوان انقلابی و متدین همچنان با حداقل زیرساخت و امکانات فعالیت میکند و همچنان مورد بی مهری مسئولان است .
@basirat_shahriyar
چریک سایبر🇵🇸
اقای ال داوود سایبری: برخی از مهمترین تاکتیکهای جنگ روانی و مورد استفاده در فتنه با اسم رمز مهسا ام
اقای ال داوود سایبری:
برخی از مهمترین تاکتیکهای جنگ روانی و مورد استفاده در فتنه با اسم رمز مهسا امینی (قسمت دوم)
انواع شايعات و کاربردهای آنان
دکتر امیر نصیری
- شايعات تفرقهافكن
در اين نوع شايعه سعي ميشود در موانع دشمن ايجاد شكاف نمايند و با بيان تشنجات بين افراد دشمن آنها را ضعيف نمايند . اين نوع شايعه در بازيهاي سياسي كاربرد وسيعي دارد .
- شايعات هراسآور
در اين نوع شايعه با اعلام كشتههاي وسيع و پخش آن در بين نيروهاي دشمن ميتوان نااميدي را در بين آنها افزايش داده و آنها را ضعيف نمود .
- شايعات اميدبخش
اين نوع شايعات باعث ايجاد روحيه و انسجام در بين نيروهاي خودي شده و كاربردي وسيع دارد
نيل پستمن در كتاب خود تحت نام « زندگي در عيش ، مردن در خوشي » شايعات را به سه دسته تقسيم ميكند :
- شايعات آتشين
شايعهايست كه يكباره شكل ميگيرد ، همه جامعه را تحتالشعاع قرار ميدهد و اثري كوتاهمدت دارد . كاربرد اين نوع شايعه بيشتر در زمان جنگ نظامي است . استفاده از آمار و ارقام و بزرگنشان دادن آنها ، مسير شايعات آتشين است . به معناي ديگر شايعات آتشين با ارقامي بسيار بزرگ ولي فقط در يك مقطع وارد ميشوند ، تاثير آنها عظيم است ولي مقطعي است . نيل پستمن ميگويد : اين شايعه هنگامي است كه جنگ يا رخدادهاي ناگهاني در جامعه اتفاق ميافتد و اين نوع شايعات غالبا با ارقام بزرگ و ارقام سر و كار دارند . تلفات ناشي از جنگ و تلفات ناشي از سيل و زلزله از جمله اين موارد ميباشند .
به عنوان نمونه اعلام كشتهها با ارقام بزرگ در يك جنگ
- شايعات خزنده
شايعاتي هستند كه همراه با تاكتيكهاي قطرهچكاني ، مرحله به مرحله ميتواند مسير يك شايعه را در ذهن افراد يك جامعه طراحي كند . اين شايعات درازمدتتر از شايعات آتشين هستند و پيچيدگيهاي بيشتري نيز دارند . سوءاستفادههاي مالي و فساد در دستگاههاي اداري و رسوائيهاي مالي از جمله اين نوع شايعات هستند . پخش قطرهچكاني و مرحله به مرحله حادثه 11 سپتامبر زمينهساز اين نوع شايعه بود .
- شايعات دلفيني
آن نوع از شايعات هستند كه به تناسب زمان آشكار ميگردند و بلافاصله پس از تاثيرگذاري براي مدتي پنهان مي شوند و دوباره با ايجاد زمينه و انگيزه خود را آشكار ميكنند . به گفته پستمن اين شايعات ، شايعات غواصي ميباشند . در اين نوع شايعه از آنچه كه در گذشته اتفاق افتاده در زمانهايي كه كاربرد آن اقتضاء ميكند ، استفاده ميكنند . گاهي مطالبي را آشكار و گاهي مطالبي را پنهان مينمايند .
به تعبير لئوپستمن مثل نمكي هستند كه بر روي زخم پاشيده ميگردد و در طول تاريخ هميشه زنده و داراي كاربرد هستند . شايعات دلفيني شايعاتي هستند كه زمان مشخصي ندارند و هر گاه زمينه آن فراهم شود ، قابل خود نمايي هستند . مانند اخبار مربوط به قتلهاي زنجيرهاي
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صباحنا اتنفس بحب الحسین علیه السلام
حسین گفتن ما از..؛
عنایت حسن است🖤
من حسینی شده ی امام حسنم💚
@basirat_shahriyar
📸صف سیانجی در سازمان ملل
🔹صف نمایندگی کشورها در سازمان ملل برای دست دادن و عکس گرفتن با وزیر خارجه روسیه و ضمناً تقاضای کمی گـــاز...
#ایران_کنش_گر_دیپلماسی_تمدنی
#روسیه
#عصر_یخبندان
#اروپای_گدا
@basirat_shahriyar
معمولا وقتی کسی هواتو داره خودش جلو میره تا سپرت شه نه اینکه تورو جلو بندازه بگه از پشت مراقبتیم ، مگر اینکه ...
#جنگ_شناختی
#برخورد_قاطع
@basirat_shahriyar
♦️افشاگری علیرضا قزوه از آخرین دستمزد مهران مدیری
🔹آخرین دریافتی مهران مدیری از صدا و سیما ۳۰ میلیارد تومان بوده!
#سلبریتی_ولگرد
#جنگ_شناختی
@basirat_shahriyar
♦️۱۴۰۰ نفر از طریق یکی از لینک ها درخواست عضویت در کانال صابرین رو دادند تا ریــپورتش کنند! زهی خیال خام😂
#صابرین_نیوز
#ما_ایستاده_ایم
#پشت_انقلابمان_هستیم
@basirat_shahriyar