#تحلیل
آیا در آینده نزدیک ،شبیه انقلاب های بهار عربی شاهد انقلاب های فمنیستی در کشور های مختلف خواهیم بود؟
اسماعیل مدبر مقدم
😁😁😁😁😁
اینایی که اینجا خودشون و پاره میکنن بفرستیم برن به اون کشور هااااا وااالاع😏😉
فمینیست های احمق دیگر کشورها خواهشا زودتر 😂😂😂😂
❌❌❌
یعنی واقعا احمق هایی پیدا میشه، اوکراین و سلبریتی و تجزیه شدن رو تکرار کنه 🤨🤔😐
@basirat_shahriyar
⭕با وجود دستکاری ذهنی جامعه توسط دشمن:
⭕امنیت روانی چگونه به دست میآید؟
✍🏻یادداشت/روزنامه کیهان/سید علیرضا آل داود
✅با توجه به اینکه فضای مجازی در ایران فضایی رهاشده، بیضابطه و بیقانون است، دشمن از این فضا سوءاستفاده میکنند.
✅ فضای مجازی و سایبری با خدماتی که ارائه میدهد، فقط بستر سرگرمی، اطلاعرسانی و خدمات نیست بلکه بستر جنگ شهودی و جنگ روایتهاست. با بررسی مشخصات و دادهکاوی میبینیم عمده پلتفرمها برضد مردم ما و حاوی محتواهای یاسآور و ناامیدکننده هستند که مردم را به سمت خود تحقیری هدایت میکند.
✅دشمن از دو عامل در جنگ شناختی برای این جنگ شهودی برای یاس و ناامیدی مردم استفاده میکند 1. بمباران اطلاعاتی اخبار منفی، جعلی
2. تصویر سازی غلط با تحریمهای مغرضانه در پلتفرمهای تصویر محور است.
✅در سالهای اخیر از محتواهای تصویری استقبال شده است، علت این رویه هم تاثیر تصویرسازی بر قسمت تصویری ذهن است که محل احساسات انسان است.
✅بر اساس نظرسنجی انجمن سلطنتی انگلیس در سال ۲۰۱۷ از تقریباً ۱۵۰۰ نوجوان و بزرگسال، اینستاگرام بدترین شبکه رسانه اجتماعی برای سلامت روان و رفاه تشخیص داده شد. مشخص شد این پلتفرم تصویرمحور منتج به افزایش اضطراب، افسردگی، قلدری و FOMO یا «ترس از دست دادن» میشود.
✅جنگ شناختی به دنبال تضعیف وحدت اجتماعی و آسیب به اعتماد عمومی به نظام سیاسی حاکم است.
جنگ شناختی با هدف دستکاری گفتمان عمومی توسط عناصر خارجی تعریف میشود که به دنبال تضعیف وحدت اجتماعی یا آسیب رساندن به اعتماد عمومی به نظام سیاسی، بیثبات سازی و عادی سازی موضوعات متضاد با ارزشها و هنجارهای یک کشور هستند، در این جنگ پاشیدن بذر بیاعتمادی بر روی افکار عمومی از اهداف اصلی به حساب میآید
🌐 https://kayhan.ir/fa/news/245722/%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%A2%DB%8C%D8%AF
🔴 کدام گشت؟؟ کدام ارشاد؟؟!!
⛔️ خیلی زیبا و البته قابل تامل نوشتند
⚡️میگویند قصه جمع شد و من خنده ام میگیرد. آقایان کمی تامل کنید. وقتی با فهم و معرفت بیدار نشیم باید با خون و آتش بیدار شویم. چاره ای نیست. راه دیگه ای هم نیست. گشت میزدید که چی رو پیدا کنید وقتی همه چیز جلوی چشمتان بود. همین آقا و خانم سلبریتی جلوی چشمتان نبود؟ کاری به موضع گیریهای نمک به حرامی و دیکته شده شان ندارم، کاری به افتخار خرید وسایل خانه از فرانسه و زاییدن در کانادایشان ندارم، کاری به مسخره کردن ارزشهایتان و امیدتان و هویتتان ندارم، به همان ملاک که به دخترکان مترو سوار تذکر میدادید، به همان ملاک چرا اینجا خفه بودید؟ دیدن و پیدا کردن اینها گشت زدن لازم داشت واقعا؟
⚡️من بیست سال است طلبه ام، در میانه آشوبهای تهران حتی با همین لباس مقدس رفته ام، کمتر از انگشتان یک دست توهین شنیده ام، همیشه احترام بوده و تکریم. اما چند روز پیش یک دختر و پسر نوجوان به خودم و خانواده ام به خیال خود توهین کردند. چیزی هم نگفتند فقط گفتند الهی بمیرید. جلوی خانواده ام سکوت کردم، هنوز از اینکه چرا سکوت کردم اذیتم، در رنجم. چرا حرف دلم را بهشان نگفتم. میخواستم بگویم. الهی بمیرم و فدای شما شوم. الهی بمیرم که شما امروز به خاطر ندانمکاری امثال من اینطور از لباس من و چادر همسر و دخترم نفرت در دلتان جمع نشود. الهی بمیرم برایتان تا شما بمانید و رشد کنید و بفهمید و بساط ظلم را جمع کنید. بساط واقعی و نه توهمی، نه آنچه در ذهنتان ساخته اند به زور و اجبار و قلدری.
⚡️آنانکه برای جمع کردن بساط کثیف اینستا و واتساپ و هر زمین بازی لجن صهیونیستی، چرتکه میانداختند و حساب کتاب میکردند که اینقدر مشاغل داریم و اینقدر بیکار میشوند و این قدر مردم اذیت میشوند و این قدر آقازاده ها کمتر خودنمایی میکنند و باباهاشان اذیت میشوند و این قدر سلبریتی ها کمتر دنس میدهند و مدیران ارشادمان تاب غصه شان را ندارند. حالا چرا چرتکه هایشان را روی میز نمیگذارند حساب کتاب کنیم؟ قیمت این دختر و پسر و نوجوانهای کف خیابان تک تک شان چند؟ قیمت نفرتی که سلبریتی های حرام لقمه در دلهایشان میکارند چند؟ قیمت ارشادی که بابش را میبندد این مجازی رهای بی صاحب صاحب شیطان، چند؟ قیمت دعوای دختر بیگناه و مادر چادریش در خانه چند؟ قیمت بانک و ماشین و موتور و سطل آشغالها را که میفهمید لعنتی ها، قیمت آنها چند؟ قیمت خون های ریخته شده جوانان بیگناه و چادرهای معصومانه زنان شجاع ما چند؟ چرتکه بیندازید لااقل.
⚡️مدیونید اگر چند دقیقه یک دختر نوجوان حتی زامبی شده بدست مجازی صهیونیست را نگه دارید و کتایون ریاحی و معتمد اریا و فلان بازیگر و آن بازیکن بی شرف فوتبال را آزاد بگذارید و بعد دوباره در صدا و سیما و غیر آن دعوتشان کنید تا تماشاچی برایشان جمع کنید. مدیونید اگر گشت ارشادهایتان شکمباره های بالاشهری سر و بدن برهنه و حرمت شکن را رها کنند و دم در مترو و اتوبوس و تاکسی گشت بزنند. مدیونید اگر از جمع کردن زمین بازی دشمن در مجازی ذره ای عقب بنشینید. مدیونید اگر سلبریتی ها را علنی محاکمه نکنید که توضیح دهند به کدام حجت و دلیلی نظام را متهم به آدم کشی و پنهان کاری کردند تا بفهمیم فرقشان با گوگوش و داریوش و نونوش و جوجوش و تتلو و کوفت و زهرمار چیست واقعا.
⚡️بله جمع کردن این عنکبوتهای نامقدس، جرات میخواهد، عدالت در گشت ارشاد جرات میخواهد، معرفت میخواهد. و اگر با معرفت نفهمیم با خون و آتش باید بفهمیم و وای به حال آنها که با خون و آتش هم نمیفهمند.
✍ علی مهدیان
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️هماکنون؛ وضعیت میدان انقلاب تهران و بی توجهی به فراخوان ضدانقلاب ها
▪️لحظاتی قبل برخی رسانهها با انتشار فیلمهای قدیمی مدعی تجمع در میدان انقلاب شدند.
▪️بیتفاوتی مردم به فراخوان گسترده ضدانقلاب امروز درحالی انجام شد که این رسانهها راهپیمایی سراسری را تبلیغ میکردند.#مهسا_امینی #ایران #حجاب
ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ
@basirat_shahriyar
ناآرامیهای پراکنده در برخی نقاط حاشیه شهر زاهدان
▪️شهر تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد
🔹روایت میدانی خبرنگاران تسنیم از ناآرامیهای پراکنده در برخی نقاط حاشیه شهر زاهدان حکایت دارد.
🔹 در برخی نقاط عدهای معدود با آتش زدن سطلهای زباله و پرتاب سنگ تلاش داشتند وضعیت شهر را ناآرام کنند که با حضور نیروهای امنیتی بلافاصله متفرق شدند.
🔹هماکنون شهر تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد.
@basirat_shahriyar
سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران :
🔹انتقام خون شهدای سپاه، بسیج و مردم قربانی جنایت جمعه سیاه زاهدان در دستورکار سپاه است.
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تفسیر واضحی از شعار زن، زندگی، آزادی
🔹 در تجمع براندازان در خارج از ایران زنی برهنه پشت میکروفن رفته و شعار «زن، زندگی، آزادی» را عملا تفسیر میکند.
#حجاب
#ایران
☫ @basirat_shahriyar
هدایت شده از آقای تحلیلگر 🇮🇷✌️
38.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علی کریمی حاکم دبی را فالو کرد / امارات : جزایر ایرانی مال من است / پاسخ کوبنده ایران
همزمان با بلند شدن صدای تجزیه طلبی در ایران ، عربستان سعودی و امارات هم از حق امارات بر جزایر ایرانی سخن گفته اند. همزمان با این ماجرا آمد نیوزِ سلبریتی ها یعنی علی کریمی که در امارات ساکن است حاکم دبی را فالو کرده که با واکنش تند کاربران همراه بوده است. ایران در حوزه سیاسی و میدانی پاسخ هایی به مقامات امارات داده است که مرور خواهیم کرد...
✅ این آدرس صفحات ما هست، لطفا حمایت کنید دیده بشه ✌️🇮🇷
لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی
http://zil.ink/mr.tahlilgar
@mrtahlilgar
6.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زندگی نرمال آمریکایی
برای کینگستون، فیلادلفیا، ۴۳سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی
۲۸ سپتامبر ۲۰۲۲
@basirat_shahriyar
چریک سایبر🇵🇸
🔻هدف، «رهاسازی حجاب» است 🖋 مهدی جمشیدی ۱. ملاک مواجهۀ پلیس امنیت اخلاقی، حتّی "قدر متیقنهای بیحجا
🔻الزام قانونی به حجاب؛ مقدّمهها و مقاومتها
🖋 مهدی جمشیدی
۱. آیتالله خامنهای میگویند: روزی که امام خمینی، این «الزام» را که زنها در محیط اجتماعی باید حجاب داشته باشند، مطرح کردند، «خیلیها» مخالف بودند؛ حتّی «افراد نزدیک به خود امام». یکی از نزدیکان امام، آن روز آمد پیش من و گفت این چه حرفی است که امام دارند میزنند؟! و شماها به امام بگویید منصرف بشوند! البتّه عقیدۀ خود ما هم عقیدۀ امام بود. پس «خیلیها» مخالف بودند، امّا «نظر امام» این بود و ایشان «بهطور قاطع»، مسئلۀ حجاب را مطرح کردند که حرف درستی هم بود(۱۴/۳/۱۴۰۰). به تعبیر دقت کنید: «الزام» ... «باید» .... «بهطور قاطع» ... «نظر امام خمینی» ... «مخالفت خیلیها» .... .
۲. امام خمینی که الزام زنان به حجاب در عرصۀ عمومی را همان ماههای آغازین پیروزی انقلاب مطرح کرد، اینطور استدلال نکرد که باید ابتدا تا چند سال، گره از «معیشت» مردم برداشت و «فقر» را زدود و امکان «ازدواج» را فراهم ساخت؛ یا باید چند سالی را صرف «گفتمانسازی» و «شناختدرمانیِ اجتماعی» کرد و «فلسفه و غایت حجاب» را تفهیم کرد، آنگاه حجاب را الزامی نمود. بر طبق نظر ایشان، همین که «دولت اسلامی» مستقر گردید، باید ارزشهای اسلامی را در جامعه مستقر نماید و به همۀ احکام دین، «یکجا» و «بدون تقدّم و تأخّر»، متعهد باشد. از یک سو، ایشان بر این باور نبود که فقدن دسترسی به بهرهمندی جنسیِ مشروع، مجوزی برای بیحجابی است و باید «حجاب» را فرع بر «ازدواج» انگاشت و پس از فراهمساختن امکان ازدواج برای همگان، حجاب را الزامی اعلام کرد. از سوی دیگر، گویا در ذهن امام خمینی، حکم حجاب در عرصۀ عمومی، امری بوده است که اکثریّت مردم به آن معتقد هستند و از این جهت، نیازی به زمینهسازیِ پیشینی احساس نکردند. در واقع، چشمانداز امام خمینی اینگونه بوده که دولت اسلامی باید بهصورت «همزمان» و «موازی»، احکام گوناگون دین را در جامعه محقّق کند و هیچ حرامی با هیچ توجیهی، مجاز نشمرد. آری، چنانچه شرایط خاص موجب «تزاحم احکام دین با یکدیگر» شوند، باید حکم مهمتر را اصل قرار داد و بهطور موقت، از حکم فرعی، صرفنظر کرد، امّا این امر به معنی پیروی از «منطق تنزیلی» در مقام اجرای احکام دین نیست.
۳. برخی معتقدند که بیحجابی، برخاسته از «میل دختران و زنان مجرّد به تبرّج برای همسریابی» است. این در حالی است که بسیاری از بیحجابها، «متأهل» هستند. پس این تحلیل، فقط میتواند علّت «بخشی از بیحجابیها» را توضیح بدهد، نه بیشتر. مشاهدات نشان میدهد زنانی که در دورۀ تجرّد، بیحجاب بودند، در دورۀ تأهل نیز بیشوکم، سبک پوشش خود را «تغییر» نمیدهند و همچنان میل به خودنمایی دارند؛ چراکه بیحجابی به «سبک زندگی»شان تبدیل شده است. مهمتر و بنیادیتر از ازدواج، «درونیسازی ارزشها» در فرد از طریق «ایجاد فکر و فرهنگ اسلامی» در اوست. در این حال است که دیانت فرد، مغلوبِ «شرایط بیرونی» نمیشود.
۴. حال همدلانه بحث میکنیم و فارغ از استدلالهای یادشده، میپرسیم «زمینه» به چه چیزی مربوط هست و چطور شکل میگیرد؟ به نظر من در دنیای امروز، هیچچیزی مهمتر از «روایت» نیست. حتّی خود «واقعیّت» هم این اندازه قدرت ندارد؛ «روایت»، «زمینه» هم میآفریند. این در حالی است که ما «فقر روایت» داریم. تصوّر میکنیم که چون «قدرت» داریم نیاز به «توضیح» و «تبیین» و «گفتمانسازی» نداریم. روایت نساختیم و ذهنیّت دست ما نیست. به گذشته برگردیم و مرور کنیم که چه اندازه کار فرهنگی و معرفتی دربارۀ حجاب در میان مردم انجام شده است؟! دربارۀ معنای حجاب، حدود حجاب، ضرورت حجاب در عرصۀ عمومی، و ... . ما حجاب را «بدیهی» انگاشتیم و آن را از جامعه طلبیدیم، درحالیکه به توضیح نیاز داشت. دیگران، بیحجابی را تئوریزه کردند، ولی ما حجاب را تئوریزه نکردیم. چون قدرت سیاسی از آنِ ما بود، گمان کردیم که «تقنین» و «تحکّم» کافیست. ذهنیّت در بخشهایی از جامعه، تغییر کرده و دشمن در طول دهههای گذشته، «ساختشکنیِ ذهنی» انجام داده است. دو ماه هست که گفته شده «کارزار حجاب»! دقت کنید: «کارزار»! یعنی جنگ واقعی! اما رسانه ملّی، بسیار دیر به این مسأله واکنش نشان داد. اگر تاکنون گفتگوی رسمی شکل گرفته بود، بسیاری از مشکلات حل شده بود. مخاطب ما، روایت درستی از حجاب ندارد. ما تمام بار را بروی پلیس امنیت اخلاقی خالی کردیم؛ بهطوریکه باید هم معیار بنویسید، هم شناسایی کند، هم برخورد کند، هم تعهد بگیرد، هم کلاس آموزشی برگزار کند و ... .
@basirat_shahriyar