فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 خروش کردهای باغیرت بر علیه هتاکان به نوامیس مردم در مهاباد
🍃🌹🍃
🔻بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع میدانی، روز گذشته عده ای از اوباش، عناصر تجزیه طلب و کومله با یورش به خانه مردم پس از غارت منازل موجب هتک حرمت نوامیس مردم شده اند که موجی از خشم را میان مردم مهاباد به راه انداخته است.
#پایان_مماشات | #ثامن | #لبیک_یا_خامنه_ای
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 تشکر مردم مهاباد از نیروی انتظامی بعد از برقراری امنیت در شهر
🍃🌹🍃
#پایان_مماشات | #ثامن |
#لبیک_یا_خامنه_ای
@basirat_shahriyar
تصرف محاسبات، تغییر نظام باور و و تسخیر ذهن و قلب سرمایه اجتماعی کشور در جنگ ترکیبی-شناختی اخیر هدف دشمنان بود.
این اختلال محاسباتی با تصویرسازی و بمباران اطلاعاتی طی سالهای گذشته با فضای مجازی ول و سرویسهایش ایجاد شده بود.
حکمرانی سایبری راهبرد هوشمند مواجهه با این جنگ است.
@basirat_shahriyar
تأمّل دربارۀ کتاب «چیستی و نحوۀ وجود فرهنگ»
🖋 مهدی جمشیدی
۱- کتاب «چیستی و نحوۀ وجود فرهنگ: نگرشی نوین به فلسفۀ فرهنگ»، اثر استاد سیدیدالله یزدانپناه است که در حجم ششصد صفحه به تازگی منتشر شده است. کتاب در آنجا که وارد قلمرو فلسفۀ فرهنگ میشود و میخواهد با تکیه بر مبادیِ فلسفی، فلسفۀ فرهنگ را صورتبندی کند، بهشدّت متأثّر از علامه مرتضی مطهری -رضواناللهتعالیعلیه- است، تا آنجا که باید گفت او در «زیر سایۀ» تأمّلات استاد مطهری به سر میبرد و «انگارۀ جدید»ی را پدید نیاورده است. فضل او، «عبور از مطهری» و «شکلدهی به یک رهیافت معرفتیِ جدید» نیست، بلکه او توانسته است که اوّلاً، زیرساختهای فلسفی را به تفصیل بیابد و در هندسهای موجّه، آنها را بازآفرینی کند؛ و ثانیاً، آنچه را که مطهری به «اجمال» و «اختصار» بیان کرده است را «شرح» و «بسط» بدهد و «نتایج» و «دلالتها»ی آن را بیان نماید. بههرحال، رهیافت کتاب، چیزی متفاوت با «صورتبندیِ مطهری» از مسأله نیست و نوآوریهایش را باید در حوزههای دیگر طلب کرد.
۲- البتّه کتاب در عین اینکه بر مطهری تکیه میکند و از روزنهای که او گشوده، به فرهنگ مینگرد، امّا مبتنی بر همۀ نظرات مطهری نیست و فقط «تکهها»یی را برگرفته و حجم وسیعی را وانهاده است. بهبیاندیگر، کتاب از «پیشینهشناسیِ تفصیلی»، غفلت کرده و از همۀ آراء و اندیشههای مطهری، بهره نگرفته است، درحالیکه گویا مدّعیِ خوانش مطهری نیز هست. اگر چنین نقصی وجود نمیداشت، کتاب میتوانست هم از مطهری، استفادۀ بیشتری ببرد و هم چهبسا گامهای جلوتری از او بردارد و تصوّر نمیکرد آنچه را که او میگوید از ذهن مطهری، پنهان مانده بوده است. شاید کتاب «نظریۀ فرهنگیِ استاد مطهری» که در سال نود و دو منتشر شده است، بهخوبی میتوانست این نقصان را برطرف سازد، امّا به آن توجّه نشده است. ازاینرو، ارجاعات این کتاب به مطهری - در مقام شناخت و تحلیل آنچه که از مطهری در این باره به جا مانده است- بسیار کمتر از کتاب «نظریۀ فرهنگیِ استاد مطهری» است، با اینکه حدود نُه سال فاصلۀ میان این دو اثر وجود دارد و طبیعی است که انتظار میرود اثر دوّم، جامعیّت بیشتری از اثر اوّل داشته باشد.
۳- یکی از این فضیلتهای این اثر، توانمندی آن در مقام «بسط» و «شرح» و «پروردن» است؛ چنانکه ادبیّات پهندامنهای دربارۀ سرفصلهای متعدّدی تولید شده است که امروز، حاجت به آنها جدّی است. کتاب توانسته از سرنخها و اشارهها، بهرهبرداری کند و هر مسأله را بپروراند و شاخوبرگ بدهد و یک «فضای مفهومیِ مبسوط» را پدید آورد که افزون بر بضاعتهای دیگرش، به سبب حجمش نیز دیده شود.
۴- کتاب به «فلسفۀ اسلامی»، وفادار مانده است و تعلّق خاطرش به فلسفۀ فرهنگ، موجب غلتیدنش به قلمرو «فلسفههای غربی» نشده است. کتاب، میان منِ خویش - که فلسفۀ اسلامی است - و دیگریهای فلسفیاش، «مرزبندی» میکند و گرفتار گرتهبرداری از فلسفههای غربی نمیشود. هستند کسانیکه ادّعای تفلسف اسلامی دارند امّا در عین حال، همین که وارد «حوزههای معرفتیِ تازه» میشوند و میخواهند اندیشهورزی کنند، خودآگاه یا ناخودآگاه، برگردانهایی از فلسفۀ غربی را تکرار میکنند.
۵- از طرف دیگر، کسانی نیز هستند که ادّعای تولید «فلسفۀ مضاف» دارند امّا در مقام ترجمۀ «فلسفۀ مطلق» به «فلسفۀ مضاف»، ناکام میمانند و نمیتوانند «امتدادها» و «دنبالهها»ی فلسفۀ اسلامی را بیابند. ازاینرو، فقط فلسفۀ مطلق را تکرار میکنند. چنین «تبدیل» و «ترجمه»ای، بسیار دشوار و دیریاب است و کسانی بر اثر خامی، سودای آن را دارند. امّا این کتاب توانسته بخش مهمی از مباحث فلسفۀ اسلامی را به قلمرو فلسفۀ فرهنگ، وارد کند و امر ترجمه و تبدیل را به انجام برساند. در واقع، آنچه که در نیمۀ دوّم کتاب درج شده است، بهراستی، از سنخ فلسفۀ مضاف است، نه فلسفۀ مطلق.
۶- در نیمۀ دوّم کتاب، شاهد ادبیّاتی هست که حاصل تلفیقی خوشساخت و یکدست از «فلسفۀ اسلامی» و «فلسفۀ علوم اجتماعی» است؛ چنانکه گویا کتاب پس از غور و تعمّق ابتدایی، هرچه که به جلو پیش میرود، به کمال و پختگی نزدیک میشود و به ذهنیّتی دست مییابد که قادر به همآمیزیِ واقعی و غیرنمایشیِ این دو قلمرو معرفتی میشود. این ادبیّات، مبدعانه و نوپدید نیست، امّا اینکه یک شخصیّت متعلّق به انگارۀ فلسفۀ اسلامی بتواند به آن دست یابد و در چهارچوب آن، فهم خود را روایت کند، بلکه حتّی فهم خود را با تکیه بر آن بیافریند، یک اتّفاق خوشایند و کمسابقه است.
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 حضرت امام سیدروحالله موسوی خمینی، ۲۷ مرداد ۱۳۶۰
وقتی اسلام در خطر است همهی شما موظفید که با #جاسوسی حفظ کنید اسلام را.
این حرفهای احمقانهای است که القا میشود، جاسوسی که خوب نیست، جاسوسی فاسد خوب نیست اما برای حفظ اسلام و نفوس مسلمین واجب است. دروغ گفتن هم واجب است. شرب خمر هم واجب است.
پ.نوشت : این روزها از رفت و آمد مشکوک و اطلاعاتی که میتواند به امنیت کشور کمک کند حتما با تماس به نیروهای انقلابی و امنیتی آنان را جریان بگذارید
شماره تماس وزرات اطلاعات : ۱۱۳
شماره تماس سازمان اطلاعات سپاه : ۱۱۴
@basirat_shahriyar
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبرا حلال کنید ما را ،
این کلیپ تا جایی میتونید پخش کنید .
فرزند شهید ،در محضر رهبر عزیز
گوش بدید چی میگه.
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
#لبیک_یا_خامنه_ای
أرضيتُ يابنَ رسول الله 😭😭
جانم؛ آبرویم، مالم به فدای یک تار موی شما اقاجانم😭😭
@basirat_shahriyar
🔴درکلام رهبرانقلاب اثری از مماشات نبود
دیروز رهبر انقلاب در دیدار با مردم اصفهان در مورد اغتشاشات اخیر هیچ حرفی از مماشات و خویشتن داری نزد بلکه از توطئه های دشمن و نوع برخورد با عناصر در صحنه اغتشاشات سخن گفتند . ایشان در مورد نوع برخورد با عناصر صحنهگردان فرمودند:
▪️مطلب دیگر در مورد نوع برخورد با عناصر صحنهگردان است. یک بخش صحنهگردانها هستند، یک بخش فریبخوردهها هستند، یک بخش پولگرفتهها هستند، بعضیها جنایت کردند. اینها، همه، یک جور نیستند.
▪️ آن کسی که فریبخورده است فقط و جنایتی نکرده آن را باید متنبّه کرد، باید موعظه کرد، باید هدایت کرد، باید از او پرسید: این حرکت تو کمک به پیشرفت ایران است یا ضدّ پیشرفت ایران است؟ او را باید وادار کنید به فکر کردن. آن کسی که بیتوجّه به خواستهی دشمن همراهی با او میکند باید بیدارش کرد.
▪️ آن کسی که عامل جنایت است، یا قتل یا تخریب یا تهدید، تهدید؛ اینها بایستی مجازات بشوند. به اندازهی گناه خودشان باید مجازات بشوند. عامل قتل یکجور، عامل تخریب یکجور، آن کسی که اینها را با تبلیغات وادار به این کارها میکند یکجور، هرکدام به اندازهی خودشان باید مجازات بشوند.
⏪در کلام رهبر انقلاب نه تنها هیچ اثری از مماشات مشاهده نمیشود بلکه حتی نوع برخورد با همه عناصر دخیل در این اغتشاشات را مطرح کرده اند . حال دستگاه های مسئول جواب بدهند به چه حقی و طبق چه تحلیل یا مجوزی برخی عناصر اصلی و صحنه گردان این فتنه را به حال خود رها کرده اند و با آنها مماشات میکنند و تنها به برخورد با برخی افراد فریب خورده یا مجرم در کف خیابان بسنده کرده اند؟
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ دروغ است اگر کسی بگوید من عاشق امام زمان هستم، ولی عاشق رهبری نیستم❗️
@basirat_shahriyar