اینترنت و شبکه های اجتماعی آمریکایی سلاحهای جنگ شناختی ترکیبی در فتنهی با اسم رمز مهسا امینی
✍ سید علیرضا آلداود
💠امام خامنهای در مراسم مشترک دانشآموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری نیروهای مسلح:
✅...آیا سابقه دارد که رسانههای جمعیِ وابستهی به سرمایهداریِ آمریکا و دولت آمریکا و مزدوران آنها مثل متأسّفانه بعضی از دولتهای منطقه، از جمله دولت سعودی، به راه بیفتند برای اینکه از اغتشاشگر حمایت بکنند؟ چنین چیزی سابقه دارد؟ سابقه دارد که اعلان کنند ما فلان سختافزار و فلان نرمافزار اینترنتی را در اختیار اغتشاشگران قرار میدهیم تا بتوانند با هم راحت ارتباط برقرار کنند و کارشان را دنبال کنند؟ چنین چیزی در هیچ جای دنیا، در هیچ یک از کشورها سابقه دارد؟ امّا اینجا اتّفاق افتاد؛...
✅...ایشان در قسمت دیگری فرمودند:
این کسانی که در خیابان فساد و تخریب میکنند و کردند، اینها همه یک حکم ندارند. بعضی از اینها جوانان و نوجوانانی هستند که هیجان ناشی از ملاحظهی فرض کنید که فلان برنامهی اینترنتی اینها را به خیابان میکشاند؛ هیجانیاند، احساساتیاند، احساساتی میشوند میآیند. البتّه همهی اینها، در مجموع، عدّهی بسیار کمی هستند در مقابل ملّت ایران و در مقابل جوانان مؤمن و غیور ایران اسلامی...
⭕️ برنامهها و سرویسهای اینترنتی نظیر شبکههای اجتماعی و پیام رسانها، ویکی پدیا، بازیهای آنلاین، استارتاپها و... در فتنه با اسم رمز مهسا امینی که فتنهای سازمان یافته، از پیش برنامه ریزی شده و هماهنگ در داخل و خارج از کشور بود به عنوان ابزارهای اصلی جنگ شناختی ترکیبی نقش بازی کردند.
⭕️این ابزارها طبق تعریف اتول در باب جنگ شناختی ماموریتشان ایجاد فرایند ذهنی کسب و درک اطلاعات، که متضمن مصرف، تفسیر و درک آن است تعریف شده و این حوزه شامل ادراک و استدلالی است که در آن اقدامات با بهرهبرداری از محیط اطلاعاتی برای تأثیرگذاری بر باورها، ارزشها و فرهنگ افراد، گروهها و/یا جمعیت به هم پیوسته حاصل میشود.
⭕️ ابزارهای مورد اشاره رهبر حکیم انقلاب اسلامی مهمترین ماموریتشان در حوزه جنگ شناختی تسخیر قلب ها و ذهنهاست و این ابزارها میتوانند باورها، ارزشها، ذائقه و رفتار مخاطب را به صورت کاملا نرم و نامحسوس تغییر دهند.
⭕️ابزارها و برنامههای اینترنتی مورد اشاره رهبر معظم انقلاب ۵ مرحله برای تغییر رفتار مخاطب و جریان سازی رسانهای شناختی دارند که شامل موارد زیر است:
1⃣ نیاز سنجی و نیاز سازی با جمع آوری کلان داده و سپس تحلیل آنها
2⃣ پذیرفتن پیام توسط مخاطب که با بمباران اطلاعاتی دچار اختلال محاسباتی شده و فقر سواد رسانهای دارد
3⃣ ایجاد انحصار در شبکههای اجتماعی با حباب فیلتر و استعمار پلتفرمی
4⃣ وابستگی مخاطب به ابزارها و اعتیاد اینترنتی و...
5⃣ دلبستگی و عدم توانایی ترک آن محیط
💠اما عمومیترین روشهای فریب از طریق رسانهها و فضای مجازی که در فتنه اخیر شاهد آن بودیم به شرح زیر است:
1. جذب افراد از طریق ایجاد روحیه یأس و نومیدی
2. مخدوش کردن اعتماد آنها به حکومتها
3. ایجاد اختلاف درونی در جامعه
4. سست کردن انسجام درونی
5. از بین بردن وحدت فرماندهی در نیروها
6. ایجاد گسست و شکاف میان نظام حکومتی مردم
7. ترور شخصیت رهبران با دروغ پراکنی و انواع ترفندها
8. شایعه سازی و اشاعه اطلاعات نادرست
9.از هم پاشیدن همگرایی در سطح جامعه و ایجاد گسلهای اجتماعی
10.ایجاد جنبشهای اجتماعی و فرهنگی و تبدیل آنها به جنبشهای براندازانه سیاسی امنیتی
11. استفاده از ربات ها برای بالابردن آمار فیک هشتگها مخصوصا در توئیتر و ...با هدف ایجاد ترس در حامیان نظام و آمار سازی برای غربیها برای فشار به ایران
12. به میدان آوردن برخی سلبریتیها و ورزشکاران به عنوان ارتش سری و مخفی روشنفکران در ایران با هدف براندازی نرم
13. اجرای مرحله دوم براندازی فناورانه تحت پوشش استارتاپها
14.شبکه سازی تحت عنوان گروههای موسیقی مخصوصا موسیقی کرهای و بازیهای آنلاین در میان نوجوانان و جوانان و...
15. اجرای جنبش براندازی زنانه در ایران
16. مشغول سازی نظام به داخل برای اهداف منطقهای توسط صهیونیستها مانند تغییر مرزها در شمال غربی و دمیدن در فتنه تجزیه طلبان در کردستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان
17. تضعیف نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و ترور شخصیت این نیروها در اذهان مردم
⭕️در پایان باید گفت در دنیای رسانه ای و سایبری شده حاکمیت کشورها نه در مرزهای جغرافیایی که در عمق نفوذ فضای شناختی سایبری و رسانهای آنها ترسیم میشود.
🔴در این شرایط باید برای جهان نقشه جدیدی در نظرگرفت که دیگر در مرزهای ارتباط شناختی قدرت در دنیا 200 کشور وجود ندارد، بلکه قدرت شناختی سایبری رسانهای هر کشور اندازه و قوام مرزهای آن کشور را مشخص میکند.
@basirat_shahriyar
دشمنان خارجی با مزدوران داخلی هدفشان در یک #جنگ_شناختی بلند مدت در بستر فضای مجازی تغییر رفتار نظام است، تغییر رفتار همان تغییر نظام تعبیر می شود اما اثرش چند برابر خواهد بود و برای نسل ها سینه به سینه منتقل شده و هدف تضعیف حامیان امام زمان(عج)در وقت ظهور است.
هوشیار باشیم
@basirat_shahriyar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خامنه ای تسلیم شووو دیگه😂🤦🏻♂️
انتشار مجدد به مناسبت اعتصابات
😉✌🏻😂
@basirat_shahriyar
🔺دوستان عزیز ، تصور میکنم توماج هم باید دو تا گردن داشته بوده باشد، مثل حسین رونقی که چهارپا بوده ...
اول گفتند گردنش شکسته و انگشتانش
بعد جلوی دوربین که آمد ، مشخص شد حرف مفت زده اند.
مثل حسین رونقی که میگفتند پایش شکسته و مشخص شد سالم سالم است...
من البته یک نکته اساسی تر در ذهن دارم : اگر وطن فروشها راست بگویند و گردن توماج و دو پای حسین شکسته باشد پس ما با "توماج دو گردن" و "حسین چهارپا" طرف بوده ایم.
حکومت بازداشت که کرده با خودش گفته : این حیوانات دیگر چه هستند خدا آفریده؟
دو پای حسین رونقی را شکسته که از چهارپا بودن خارج شود و توماج را هم سر و سامان داده ...
و این اتفاقا بد هم نیست.
اگر وطن فروشها همچنان بر این تاکید دارند که حکومت چنین کاری کرده ، پس باید از آن متشکر باشند...
😂🤦♂
پرچم بالاست ✌️🇮🇷
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 این الدنگها در لندن نشستهاند، همزمانی که ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس به زبان انگلیسی میگوید از سرکوب قاطع مردم توسط پلیس حمایت میکنم، آنها هم به زبان فارسی به هم وطنهای خود میگویند: اگر کسی به پلیس و مدافع امنیت حمله کرد به او حق بدهید چون دارد به ماشین سرکوب حمله میکند...
همینی که در لندن به زبان فارسی گفتی را اگر به انگلیسی برای مردم انگلیسی میگفتی، در همان لندن از "ما تحت" آویزانت می کردند...
لعنت بر وطن فروش
زنده باد ایران✌️🇮🇷
@basirat_shahriyar
🔻دعوت به مناظره
🖊 مهدی جمشیدی
۱- من به دلایلی که در بندهای پیش رو میآیند، هیچ تمایلی به مطالعه و نقد نوشتههای آقای محسن حساممظاهری ندارم، اما متن اخیر ایشان که مشتمل بر «تحریف آشکار» و «تخریب موذیانه» نسبت به منطق حکمرانیِ آیتالله خامنهای بود، مرا به موضعگیری قاطع و صریح واداشت. گویا او نیز دریافته است که میتوان با «روایتپردازیِ دروغین» به جان نظام افتاد و موریانهوار، چهارچوبهای هویّتی و سرمایۀ اجتماعیاش را جَوید. برایناساس، ایشان را به «مناظرۀ عمومی و زنده» دربارۀ آنچه که نوشته است دعوت میکنم. نباید نوشت و گریخت، بلکه باید نشست و پاسخ گفت.
۲- نمیدانم «تکرارِ ملالتبارِ یک تکایده» را باید چه نام نهاد. وی آنقدر سخن ابتداییاش را «تکرار» کرده است که نخوانده میتوان حدس زد که چه نوشته است. اینهمه اصرار بر تکرار و بازگفتن، مایۀ شگفتیست. ما با «تداومِ بیحاصلِ یک فکرِ بیکشش و نحیف» روبرو هستیم. او زیر «آوارِ کلیشه» مانده است و رهایی ندارد. نوشتههایش کمترین نشانی از «طراوت» و «تازگی» و «نشاط» و «پویایی» ندارند و از یک نقطه، فراتر نمیروند. او همهچیز را از «یک دریچه» میبیند و تفسیر میکند.
۳- از سوی دیگر، داشتهاش همین است و بس. همین «تکایده»، شده است «خودِ او» و ازاینرو، انکارش هم نفیِ خودش است. در واقع، این اصرار برای او، حیثیّتی شده است و دفاع او از آن، «هویّتی» است نه «حقیقتی». او ناشیانه بهجای اینکه دستکم به بهانۀ تغییر قلمرو مطالعاتی یا تجدید مسألۀ معرفتی، این ایده را به خاک بسپارد و از آن گذر کند، خاکِ تعصّب بر باقی عمرش ریخته است. او نه «شهامتِ بازگشت» دارد و نه «زیرکیِ عبور»، بلکه «متوقف» مانده است و در پیلۀ تنگ و تاریکِ یک ایده، دستوپا میزند.
۴- اما همین تکایده نیز، آفریدۀ خودش نیست، بلکه «اقتباسی» است. این ایده در «جامعهشناسیِ دین»، رونق داشته و شاید نخستین بار، علی شریعتی آن را به صورت تفصیلی و مقایسهای به ادبیّات اجتماعی ما وارد کرده است. در دهۀ هفتاد، این ایده به دست جریانِ «روشنفکریِ سکولار» افتاد و اینان از آن برای تقابل با انقلاب و الگوی دینداریِ برآمده از آن بهره بردند؛ هر چند در نقطۀ مقابل علی شریعتی حرکت کردند و بر وی تاختند. او پس از دههها، تازه از راه رسیده است و همان را تکرار میکند تا شاید با موجسواری بر آن، خاکریزی برای حمله به انقلاب بسازد. پس کار او، «تکرارِ تکرار» است. وی قدرتِ «آفرینشِ فکری» ندارد و ذهنش زاینده نیست. «متوقف در گذشته» است، نه «متّکی بر گذشته». اندیشهاش، «گرهیاب» نیست و هنر «مسألهپردازی» ندارد. ازاینرو، یک ایدۀ نخنما و پوسیده را به میدان آورده است.
۵- تأسّفبارتر اینکه «پاسخ» او نیز خلّاقانه نیست، بلکه «تکراری» و حتّی «غلط» و «متناقض» است. بدون شک، او در این زمینه، صدها قدم از علی شریعتی عقبتر است. یکی از سخنرانیهای علی شریعتی در پنجاه سال پیش، بر آثارِ امروز او ترجیح دارد؛ چه از جهت «عمقِ فهم» و چه از جهت «اتقان تدبیر». حتّی همین مقایسۀ محدود و موردی نیز مرا شرمنده میسازد؛ چراکه با نوشتههایی مواجهیم که عقبماندگیِ معرفتیِ رسوایی را به نمایش میگذارند. او هرچه توانسته، مسأله را خراب کرده است؛ تا آنجا که باید گفت سهم او، «خرابکردن مسأله» بوده است. تصوّر کرده که میتواند با «دستکاریهای کودکانه»، قدمی به پیش بردارد، درحالیکه حتّی توان «بازتولید گذشته» را نیز نداشته است.
۶- جالب اینکه وی تاکنون از «ظاهرگرایی» مینالید و بر «مناسک» میتاخت، اما اینبار در نوشتهاش بر «باطنگرایی» شمشیر کشیده و «معنا» را ملامت کرده است. تعجب نمیکنم از این تناقضهای بزرگ؛ چون آنچه که مینویسد «عداوت» است نه «علم». میخواهد بر تن انقلاب، «زخم» بنشاند نه «مرهم». ذهنش از جامِ «لجاجت» مینوشد و دلش با «کینه»، عقد اخوت بسته است. ازاینرو، هرچه که مینویسد «نیش» است و «حاشیه» و «طعنه» و «وارونهنمایی». حقیقت، حلقۀ مفقودۀ نوشتههایش است. نوشتههای او، «واقعیّتهای دینیِ جامعۀ ایران» را منعکس نمیکنند، بلکه از «واقعیّتهای درونیِ او» حکایت میکنند؛ چنانکه نشان میدهند که او چه میخواهد و در پی یافتن کدام دستاویز برآمده است. آنچه که در نظر او مهم است، نه یکپارچگیِ دستگاهِ معرفتیاش است و نه واقعنماییِ گفتههایش، بلکه فرسودن اسلامِ انقلابی و انکار فتوحاتِ فرهنگیِ انقلاب است. میخواهد انقلاب را ناکارآمد و شکستخورده معرفی کند. ما با یک نیرویِ شبهعلمیِ کمینکرده مواجه هستیم که در پوشش دینپژوهیِ جامعهشناختی، کارنامۀ فرهنگیِ انقلاب را همانند کارشناسان و تحلیلگرانِ غربنشین تحلیل میکند. امروز باید با این «دیگریهای ایراننشین»، دستبهگریبان شد و آنها را به میدانِ کارزارِ فکری افکند.
@basirat_shahriyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسم به خون آرمان، ایستادهایم تا پایان
دانشگاه_امیرکبیر
@basirat_shahriyar
18.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥مهم
همجنسبازی از کجا وارد کارتونهای بچهها شد؟
✍متاسفانه مفاهیم همجنسبازی کمکم وارد تمام کارتونهای محبوب بچهها میشود. بعد از «دنیای اسباببازیها»، حالا نوبت به یک انیمیشن رده خردسالان رسیده که با مفاهیم همجنسبازی آلوده شده
@basirat_shahriyar
39.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 طائب: آمریکاییها با شتاب در غرب آسیا شکست میخورند و منطقه را ترک خواهند کرد
🔹حجتالاسلام طائب در دانشگاه زنجان: ایالات متحده از دهه ۵۰ ما بهعنوان دهه تعیین سرنوشت آمریکا یاد میکند.
🔹ما اکنون در دهه تعیینکننده برای آمریکا هستیم.
@basirat_shahriyar
🚨نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی، خطاب به آقای اژهای:
➖ برای رفع دغدغه رهبری چه کردید؟
➖ آحادمردم عدالتخواه را بازوی خود بدانید و با اتکا به این نیروی مردمی مظالم را کنار بزنید
➖ دادستانی ها برای صیانت از حقوق عامه تشکیل شده بودند اما چه کسی است که امروز به ناکارآمدی دادستانی ها صحه نگذارد؟!
@basirat_shahriyar