هدایت شده از امیرحسین ثابتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارگر هپکو خطاب به جلیلی: ما کارگرها دوست داریم شما روی کار بیای، چون آن زمانی که ما به فلاکت افتادیم آقای رئیسی و شما به ما کمک کردید تا کارخانه دوباره راه بیفتد/ به قرآن کاری به انتخابات ندارم؛ همه میدانند شما آدم سالمی هستی و به ما کمک کردی
جلیلی: یکی از تلخ ترین خاطراتم روزی است که چندسال قبل شنیدم یکی از کارگران هپکو میخواست خودکشی کند اما همین یکساعت قبل او را دیدم که با آرامش به زندگی اش برگشته بود
@Sabeti ✅
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻تدبیر فرهنگ در دولت آینده -۱
(متن مواضع در گفتگوی برنامۀ تقاطع)
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. دوگانهای که از سوی علوم انسانیِ تجدّدی دربارۀ سیاست فرهنگی مطرح شده، دوگانۀ «سیاست هویّت/ سیاست تمایز» است که درآن، مقصود از تعبیر «هویّت» این است که نظام سیاسی، انحصارگرایانه و مطلق به هویّت مینگرد و فقط یک هویّت را به رسمیّت میشناسد و دیگریهای فرهنگی را طرد و سرکوب میکند، اما تعبیر «تمایز»، نشانگر این رویکرد است که باید تعدّد و تنوّع را دید و با معیارهای مطلق و الگوهای واحد به سراغ سیاستگذاری فرهنگی نرفت. این صورتبندی از مسألۀ سیاست فرهنگی، ناصواب است و ریشۀ فلسفی دارد و ما به سبب اختلافِ بنیانی و انگارهای با تمدّن غربی، باید از آن عبور کنیم و دوگانۀ متفاوتی را جایگزین آن سازیم. دوگانۀ بدیل، دوگانۀ «سیاست میل/ سیاست مصلحت» است. در این دوگانه، مقصود از «میل»، خواست و ارادۀ انسان است و «مصلحت» نیز عبارت است از آنچه که مقتضای کمال و سعادت انسان است. پس مصلحت در اینجا، در برابر حقیقت نیست، بلکه خودِ حقیقت است. سیاست فرهنگیِ مبتنی بر مصلحت، از منطق فرهنگیِ تکوینی حکایت میکند که در آن، «انسانشناسی دینی»، اساس و بنیان قرار داده میشود. در واقع، این سیاست از لحاظ معرفتی و نظری، ریشه در انسانشناسی دینی دارد و در این نوع از انسانشناسی، پای «نظریۀ سعادت» در میان است. موضع نظریۀ سعادت این است که انسان، نه فاقد هویّت تکوینی و سویۀ ارزشی است و نه خودمختار و بهخودوانهاده است، بلکه در وجود خود، مدار و مسیری دارد و باید به سوی غایت و مقصدی به حرکت درآید. پس یک چهارچوب پیشینی بر او حاکم است که عبارت است از قابلیّت طبیعیِ انسان برای تکامل معنوی. ازاینرو، میل انسان تا آنجا محترم است که تضادی با این ارزش غایی نداشته باشد. پس مسأله این است که در میان دوگانههای «میل/ مصلحت» یا «لذّت/ کمال» یا «خوشباشی/ سعادت»، کدامیک دیگری را به خود مقیّد میکند و کدامیک اصل است؟
[دوّم]. در نظریۀ «دولت بیطرف» که - بیش از همه در منطق لیبرالی معنا دارد و البته بیشتر ادعایی و کاغذی است تا عملی و واقعی - دولت نسبت به فرهنگ و ارزشهای آن، حسّاسیّت خاصی ندارد؛ چون فرهنگ را امر «نسبی» و «سلیقهای» میانگارد که درست و نادرست و صدق و کذب در آن راه ندارد. ازاینرو، دولت باید بیجهت و بیموضع باشد و فقط آزادی و امنیت را در جهان فرهنگی، برقرار کند و در محتوا و مضمون دخالت نکند. پس «نسبیگرایی فرهنگی» در مقام توصیف، به «تکثّرگرایی فرهنگی» در مقام توصیه رسیده است و آن هستیشناسی، چنین باید و نبایدی را پدید آورده است. اما نظریۀ دولت دینی، سخن متفاوتی را میگوید. «دولت دینی» و «دولت سکولار»، مشابهتهای فراوانی در حوزۀ امور مادّی دارند، اما مهمترین تفاوت آنها در این است که دولت دینی، بزرگترین وظیفۀ خود را «تحقّق شریعت در جامعه» میانگارد و سایر امور را، مقدّمه قلمداد میکند. ازاینرو، مقوّم و تمایزبخشِ عمدۀ دولت دینی از دولت سکولار (یا بیطرف)، این است که ارزشهای دینی در دولت دینی، رسمیّت مییابند و ساختارهای حکومتی بر اساس دلالتها و اقتضاهای آن طراحی میشوند. غایت دولت دینی، نه قدرت است و نه حتی عدالت، بلکه «معرفهالله» است و میخواهد تمام ساختارها و امکانهای جامعه را در جهت کمال آدمی، صورتبندی نماید. فلسفۀ وجودیِ مدخلیّت دین در سیاست و برپایی دولت دینی، همین است که ارزشهای دینی، بدون همراهیِ قدرت سیاسی، چندان در جامعه مستقر نمیشوند و بدینسبب، دین باید قدرت سیاسی را در اختیار خویش بگیرد تا امر دینی، قاعدۀ ساختاری و رسمی شود و حاشیهنشین و منزوی نباشد.
[سوّم]. شهید بهشتی بر این باور است که معیار سیاستِ فرهنگی در حکومت لیبرال-دموکراتیک، «خواست اکثریّت» است و در حکومت دینی، «آرمانهای دینی». ازاینرو، ممکن است در حکومت دینی، تصمیم و سیاست دولت با خواست اکثریّت، همسو نباشد؛ چون در این منطق سیاسی، ملاک، «مصلحت اکثریّت» است و نه «میل اکثریّت». وی میافزاید حکومت دینی در درجۀ اوّل، «مربّی» است و در درجۀ دوّم، «مدیر»؛ یعنی تدبیر جامعه، «آهنگ دینی» دارد(سیدمحمدحسین بهشتی، ولایت، رهبری، روحانیت، ص۱۸۹-۱۹۱). این رویکرد، چند خصوصیّت دارد: معتقد به وجودِ حقّ و باطل در فرهنگ است؛ دولت را نسبت به فرهنگ، مسئول میشمارد؛ در موقعیّت تعارض میان میل و مصلحت، جانب دولت را میگیرد. این سه به معنی نفی نسبیاندیشی فرهنگی، نفی تفکیک ارزشها از دولت، و نفی عرفپرستی و عوامزدگی و ارجاع مطلق به جامعه است.
🖇 برنامه را در اینجا ببینید:
https://telewebion.com/episode/0xd823b9f
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از روحالله ایزدخواه 🇮🇷
🔹 به عنوان اولین دبیر بخش اقتصادی دولت سایه (سال ۹۲-۹۳) اذعان میکنم در آن سال، حدود ۴۸ موضوع در قالب ۱۵ کارگروه طراحی شد و شمار زیادی از متخصصان و مدیران خبره در این موضوعات دعوت میشدند که اغلب آنها هم به جلسات میآمدند.
حتی مدیران صنوف و کارآفرینان بخش خصوصی هم از این هماندیشیها استقبال کردند. هیچکس هم از موج #جلیلی_هراسی که راه افتاده بود واهمه نداشت و وقتی وسعت نظر دکتر را میدیدند مشتاقانه به همکاری ادامه میدادند.
#روحالله_ایزدخواه
@dr_izadkhah
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴یکی از کارهای مهمی که سعید جلیلی در زمانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بود انجام داد، پیگیری پرونده فساد ۳ هزارمیلیاردی بود تا جایی که متهم آن اعدام شد و کل مبلغ نیز به بیت المال برگشت.
شاید آن زمان کسی انتظار نداشت او این کار را انجام دهد اما جلیلی به خاطر روحیه ضدفسادی که داشت علاوه بر سایر کارهایش این مساله را نیز به نتیجه رساند.
حالا تصور کنید اگر روزی رئیس جمهور شود چه کارهای بزرگتری در مقابله با فساد انجام خواهد داد..
این هم روایت خود جلیلی از ماجرا
@Sabeti ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل حجاج ایرانی در مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اختصاصی
🎥 سفیران برائت
🗯 رهبر انقلاب: حج امسال حجِ برائت است.
📣 سه کشته اسرائیلی تلفات تصادف مشکوک در مصر
🔰 وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد در پی یک تصادف در مصر 3 اسرائیلی کشته و چندین نفر زخمی شدند.
👈🏻 مسئله مهم در این موضوع ممنوعیت ورود گردشگران با پاسپورت اسرائیلی به مصر پس از این اتفاق بوده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فوری
پیام مهم عبری به صهیونیستها؛
🔥 تا دیر نشده فرار کنید..
منتظر عملیات بزرگتر یمنی - عراقی باشید
"הָעִזוּ בְּנֵי בִניָמִן מִקֶּרֶב יְרוּשָׁלִַם"
ירמיהו, ו', א'
#انصارالله
#نجباء
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 ورود حمید نوری به ایران
◽️ حمید نوری شهروند ایرانی به اسارت گرفته شده در سوئد وارد ایران شد.
◽️ حمید نوری: پیام کوتاهی برای منافقین دارم، شما بدبختها الان کجا هستید؟ من حمید نوری هستم و در تهرانم و عید قربان پیش خانوادهام هستم، میگفتید خدا هم نمیتواند حمید نوری را آزاد کند؛ دیدید که توانست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هیچ راهی برای رسیدن به خدا جز از طریق اهلبیت(ع) وجود ندارد
▫️برشی کوتاه از جلسه بیست و پنجم
جلسات اخلاق و مبانی معرفتی
🔹با سخنرانی آیتالله رجبی
ریاست محترم موسسه امام خمینی(ره)
▪️ویژه جوانان کشورهای مختلف
🗓 |شنبه ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۳|
📌 |شهر مقدس قم|
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
دو شب قبل به مسجد الزهرا در شهرک شهید محلاتی رفتم. در مقدمه صحبتم درباره اهمیت اصل انتخابات و لزوم تشویق مردم به مشارکت بیشتر صحبت کردم و بعد از آن در پرسش و پاسخ مفصل به سوالات جواب دادم.
بعضی سوالات درباره مجلس و فضای آن بود و بخش دیگر هم درباره انتخابات ریاست جمهوری و نامزدها.
وقتی چند سوال درباره دکتر جلیلی مطرح شد؛ توضیح دادم که چرا او را اصلح میدانم. چون اولا به لحاظ فردی با وجود آنکه سالها مسئولیتهای کلان و مهم داشته حتی کوچکترین پرونده و نقطه ضعفی ندارد وثانیا بسیار باهوش، پرکار، عمیق، صادق و دارای فکر راهبردی است. در واقع توضیح دادم که رای به جلیلی انتخاب بین بد و بدتر نیست، بلکه انتخاب "بهترین گزینه" برای اداره درست و علمی کشور است.
بر اساس نوع سوالات مخاطبان و همچنین صحبتهای خصوصی بعد جلسه با تعدادی دیگر از مردم، کاملا مشخص بود که اکثریت قریب به اتفاق رای شان دکتر جلیلی است. در این دوره جبهه انقلاب به درستی گزینه اصلح را تشخیص داده؛ باید برای گسترش رای جلیلی در طبقات دیگر تلاش کرد.
@sabeti ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 ضربه به صهیونیستها، از جایی که فکرش را نمیکردند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 شلیک موشک کروز پیشرفته الارقب به قلب دشمن در حیفا
❌ اظهارات #نادرست پزشکیان درباره تورم مواد غذایی در ایران و مقایسه آن با جهان
🔹#مسعود_پزشکیان در توییتی خطاب به مردم ایران نوشت: «صبح بخیر شهروندان عزیز کشورم که در صدر تورم غذای جهان قرار دارد...»
🔹بالاتر بودن تورم مواد غذایی در ایران نسبت به همه کشورهای جهان، ادعایی کاملا نادرست است.
🔹در نمودار و جدولی که در این پست میبینید و توسط #بانک_جهانی گزارش شده است، ایران نه در شاخص تورم واقعی و نه در شاخص تورم اسمی مواد غذایی، در فهرست ۱۰ کشوراول جهان قرار ندارد.
🔹کشورهای آرژانتین، سودان جنوبی، زیمبابوه و ترکیه رتبههای اول تا چهارم بالاترین تورم مواد غذایی را در ماههای اخیر تشکیل میدهند.
🔹ایران در این رده بندی در رتبه شانزدهم قرار داشته و طبق اعلام #بانک_جهانی تورم مواد غذایی کشور پس از یک روند کاهشی در ماههای اخیر به ۲۳.۱ درصد رسیده است.
🔹با این اوصاف روشن است، ادعای پزشکیان حقیقت نداشته و به همین دلیل دکترفکت به این ادعای کاندیدای ریاست جمهوری که ایران «در صدر تورم غذای جهان قرار دارد...» نشان #نادرست میدهد.
🔹پ.ن: آرژانتین در حالی در صدر تورم مواد غذایی جهان قرار دارد که در سالهای اخیر یک دولت دوستِ آمریکا و شدیدا غربگرا بر آن حاکم بوده که به شدت هم از رژیم صهیونیستی در کشتار علیه مردم غزه حمایت میکند.
👈 در دکترفکت بخوانید
🌐 @drfact
👈 در سعداء بخوانید
🌐 @soada_ir
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مثالی برای واجب فوری بودن جهاد تبیین!
۷ روز تا #هزارمین_روز_فرمان_جهاد_تبیین
🔰 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
🔸 دریافت نسخه با کیفیت
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت #حاج_قاسم در چه روزی امضاء شد؟
⁉️ چرا حاج قاسم آرزو کرد مانند عمادمغنیه به شهادت برسد...
________________________
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت روز #عرفه
📚 منبع: کتاب سلیمانی عزیز
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
🆔 @soada_ir