eitaa logo
دیدگاه‌ها و چشم‌انداز/سعیدعبدالملکی
220 دنبال‌کننده
569 عکس
177 ویدیو
16 فایل
🔺 اطلاع‌رسانی و انعکاس دیدگاه‌ها🔺 ↙️دکتر سعید عبدالملکی ↙️عضو هیئت‌علمی دانشگاه ↙️روان‌شناس ↙️تحلیل‌گر روان‌شناسی سیاسی و توسعه ↙️تئوریسین ↙️ اهل قلم ↙️فعال سیاسی و اجتماعی ↙️سخنگو و عضو شورای مرکزی جمعیت رزما ↙️تبیین مسائل روز کشور
مشاهده در ایتا
دانلود
📝تاب‌آوری اجتماعی در برابر جنگ شناختی 🔻تاب‌آوری اجتماعی در برابر جنگ شناختی به توانایی یک جامعه برای مقاومت، بازیابی و سازگاری با تأثیرات جنگ شناختی اشاره دارد. 🔻جنگ شناختی شامل تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی است که برای تغییر ادراک، باورها، و رفتارهای افراد یا جوامع به کار می‌رود، اغلب از طریق اطلاعات نادرست، پروپاگاندا، یا دستکاری رسانه‌ای. 📝جنبه‌های کلیدی تاب‌آوری اجتماعی در برابر جنگ شناختی عبارتند از: 🔸آگاهی و آموزش: آموزش عمومی درباره نحوه تشخیص اطلاعات نادرست، پروپاگاندا و تکنیک‌های دستکاری شناختی. این شامل آموزش سواد رسانه‌ای و تفکر انتقادی است. 🔸همبستگی اجتماعی: قوی بودن ارتباطات اجتماعی و اعتماد بین اعضای جامعه می‌تواند به مقاومت در برابر تلاش‌های شناختی کمک کند. جوامعی که دارای شبکه‌های اجتماعی قوی هستند، بهتر می‌توانند اطلاعات را تأیید کنند و از یکدیگر حمایت کنند. 🔸تنوع منابع اطلاعاتی: دسترسی به منابع متنوع و معتبر اطلاعاتی که می‌تواند به افراد کمک کند تا تصویری جامع‌تر و دقیق‌تر از واقعیت داشته باشند. 🔸ساختارهای حمایتی: نهادها و سازمان‌هایی که می‌توانند در زمان بحران حمایت اطلاعاتی، روانی و اجتماعی ارائه دهند. این می‌تواند شامل دولت، سازمان‌های غیردولتی، و رسانه‌های مستقل باشد. 🔸پاسخگویی و شفافیت: سیستم‌های پاسخگویی که به مردم اجازه می‌دهد تا به اطلاعات دسترسی داشته باشند و نهادها را به صداقت و شفافیت وادار کنند. 🔸فناوری و ابزارهای مقابله‌ای: استفاده از فناوری‌های جدید برای شناسایی و مقابله با اطلاعات نادرست، مانند الگوریتم‌های تشخیص اخبار جعلی یا پلتفرم‌هایی که به کاربران اجازه می‌دهند اطلاعات را تأیید کنند. 🔸دین و مذهب: در کشور ما طبق برخی پژوهش‌ها ماه‌های محرم و صفر‌ و ماه رمضان باعث ارتقای تاب آوری اجتماعی شده است. https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
موافقان و مخالفان FATF چه می‌گویند؟ https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
⁉️ خرگوش یا اردک؟! 🔸این تصویر برای اولین بار در یک مجله‌ی طنز آلمانی چاپ شد. سر خرگوش-اردک یکی از اولین مثال‌های خطای ابهام است که برای اولین بار در قرن ۱۹ در آلمان چاپ شد. در آن زمان تصاویر این چنینی بسیار رایج بودند. در این مثال نوک اردک می‌تواند گوش‌های خرگوش تلقی شود. چشم‌ها نیز به شیوه‌های کشیده شده است که در سمت چپ صورت اردک و سمت راست صورت خرگوش قرار گرفته است. 🔸این تصویر در توسط لودویگ ویتگنشتاین، فیلسوف قرن بیستم استفاده شده است. او بر روی ایده‌های ادراک تحقیق می‌کرد و مقالاتی در زمینه‌ی شیوه‌ی ادراک انسان از محیط اطراف منتشر کرده است. 🔷 رسانه‌ها و پیام‌های رسانه‌ای می‌توانند ادراک ما را از دنیای اطرافمان مدیریت کنند. 🔷در عصر رسانه باید با ارتقای مهارت‌های مرتبط با تحلیل پیام هوشیار و هوشمند باشیم. https://eitaa.com/cheshmandazsaeid