💢 استکبار جهانی؛ از تولید زباله تا رهاسازی آن
پینوشت و تحلیل: سعید عبدالملکی
✍️ بیشک زبالههایی که شهید دیالمه از آن سخن میگوید در این ۴ دههای که از انقلاب گذشته است بسیار شاهد آن بودهایم.
این زبالهها تولید مستقیم سیاست غرب است که با ایسم هایی همچون کاپیتالیسم، لیبرالیسم، سکولاریسم و غریزه گرایی افراد و جوامع را در زیست حیوانی سرگرم میکند.
از این رو؛ تولید، تقویت و رهاسازی زباله در محیط زیست و آبهای زلال انقلاب اسلامی ایران، توطئه استکبار جهانی و استعمار روباه پیر بوده است و همچنان زبالهها را بازیافت و در رنگها و مدلهای مختلف مجدد رونمایی میکند.
همچنین؛ زبالهها همان کسانی بودهاند و هستند که در سطوح مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و مدیریتی نفوذ کردهاند و صرفاً منافع شخصی و گروهی خود را به پیش بردهاند و قوانین و آییننامهها را در راستای اهداف خود تنظیم کردهاند و نه به مصلحت مردم و نظام اسلامی
همچنین؛ اگر میخواهیم بدانیم زباله کیست باید بنگریم که چه کسانی از قطار انقلاب پیاده شدهاند و به ته دره سقوط کردهاند؟ چه کسانی علیه مکتب و رهنمودهای امامین انقلاب موضعگیری کردهاند و خواستار تجدید نظر در انقلاب اسلامی هستند؟ چه کسانی اختلاس و ثروت اندوزی کردهاند و خوی طاغوتی دارند؟! یا چه کسانی مجلس را محل لابی، زد و بند، و به چنگ آوردن قدرت و ثروت بیشتر کردهاند؟!
خوشبختانه این زبالهها اکنون از عمق به سطح آب آمدهاند و امکان مشاهده و جمعآوری آنها وجود دارد گرچه آسیبهایی که باید وارد کنند، وارد کردهاند. اما باید جلوی ضرر را گرفت.
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
🔴 نمایندگانی که یا نمیدانند یا نمیخواهند بدانند که در قلمرو جغرافیایی و سیاسی چه کشوری نماینده هستند!
✅ 85 نفر از نمایندگان هنگام رأیگیری لایحه عفاف و حجاب کجا بودند؟
موافق(۱۵۲)
مخالف (۳۴)
ممتنع (۷)
غایبین (۸۵)
‼️به راستی نظارت بر رفتار نمایندگان بر عهدهی کیست؟!
♦️ رأیهای ممتنع، باطله یا غیبت نماینده در جلسهی رأیگیری گویای این موضوع است که اساساً بخشی از نمایندگان مجلس از منافع و مصالح ملی کاملاً بیاطلاع و غافل هستند و خود را مسئول، متعهد و ملزم نمیبینند.
پینوشت: س.ع
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ آمریکا، ایالت فیلادلفیا 🎥
‼️ تصاویر واقعی از حقیقت و باطن آمریکا؛ اعتیاد به مواد مخدر، بیخانمانی و بیماریهای روانی و جسمانی
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 وقتی زندگی بیمعنا میشود
🔺سرطان پوچگرایی غرب را فراگرفته است.
📌 آدمهای سگ در برلین خواستار به رسمیت شناخته شدن هستند!
١٠٠٠ نفر که خود را سگ میدانند و خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق شان هستند در برلین جمع شدهاند و زوزه می کشند!
🔸▪️◽🔸▪️◽🔸▪️◽🔸
پینوشت و تحلیل: سعید عبدالملکی
✍️ سیاست غرب اولین خیانتی که به نسل انسان کرد این بود که به نام آزادی، معنویت و اعتقاد به خداوند را از زندگی حذف و غرایز حیوانی بشر را تقویت کرد تا هر کسی مشغول و سرگرم خودش شود و کسی سر از کار نظام فراماسونری و سرمایهداری در نیاورد. خروجی این سیاست در فیلم فوق دیده میشود.
جالب اینکه در جریان اغتشاشات سال گذشته نظریه پردازان آلمانی حامی اغتشاشگران بودند و بیان میکردند که در ایران یک انقلاب فرهنگی در جریان است. شگفت آنکه اکنون در آلمان یک دگردیسی حیوانی در جریان است.
همین سرنوشت پوچ را برای مردم ایران در نظر داشتند و دارند.
یک زمانی حسن روحانی در کسوت رییسجمهور ایران میگفت:«مردم خودشان راه بهشت را انتخاب میکنند، نمیشود مردم را با زور و شلاق به بهشت فرستاد» شاید منظورش از بهشت همان برهوتی بود که اینک غرب مردمان اش را در آن تنها و سرگردان رها کرده است. چراکه؛ در دورهی ایشان همزیستی با سگ در ایران فرهنگسازی و سگ وارد خانههای مردم شد. به علاوه؛ با ارز دولتی غذای سگ و گربه وارد کردند.
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یاران مخلص و بیریای اسلام، امام و انقلاب؛ روحشان شاد و یادشان گرامی باد.
📌 هفته دفاع مقدس را گرامی میداریم.
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
#کشتی_نجات
#تفسیر_زیبای_سوره_عصر
مفضّل گوید: از حضرت #امام_صادق
علیهالسلام دربارهی #تفسیر سورۀ
والعصر پرسیدم؛ حضرت فرمودند:
🔸 «وَالعَصرِ: یعنی عصر و دوران
ظهور حضرت #قائم علیهالسلام؛
إِنَّ الإنسانَ لَفي خُسرٍ: یعنی دشمنان
ما در زیانکاری و خسران هستند؛
إِلاَّ الَّذينَ آمَنوا: غیر از کسانی که ایمان
به آیات ما دارند؛
وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ: و #مواسات (مالی)
با برادران دینی خود میکنند؛
وَ تَواصَوا بِالحَقِّ: و یکدیگر را سفارش
به #امامت و #ولایت میکنند؛
وَ تَواصَوا بِالصَّبرِ: و یکدیگر را توصیه به
صبر و استقامت در دوران سخت
#غیبت مینمایند.»
📚 کمال الدین (شیخصدوق)، ج۲،
ص۶۵۶
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
🛑 نظام آموزشی ناکارآمد؛ تولید انسان تک ساحتی و کارگر علمی
📌 تصویری از مهاجرت ١٣ دانشجوی دانشگاه شریف در فضای مجازی خبرساز شده است.
🔸▪️◽🔸▪️◽🔸▪️◽🔸▪️◽
پینوشت و تحلیل: سعید عبدالملکی
✍️ متأسفانه نظام آموزش وپرورش مرجعیت آموزشی خود را از دست داده است و موسسات کنکور و مدارس پولی جایگزین آن شده است و عملاً یک بنگاه اقتصادی است تا یک نهاد تعلیم و تربیت!
متأسفانه تعلیم ضعیف در کنار تربیت ناکافی بهویژه در دههی ۹۰ که پرورشی مدارس تعطیل و سند ۲۰۳۰ یونسکو جایگزین آن شد، کشور را با چالش نسلی مواجه کرده است به گونهای که نظام معنایی و نگرشی دانشآموزان آسیب دیده است. رویکرد غربگرایانه دولت سابق موجب نفوذ و تمرکز دشمن بر دانشآموزان شد و اینک، سلبریتی سازی علمی و تبدیل آن به اپوزیسیون از عوارض آن رویکرد است.
در تابستان امسال گردهمایی رتبههای برتر کنکور در دانشگاه تهران برگزار شد. اکثر آنها هنوز وارد دانشگاه نشده، اظهار کردند که قصد مهاجرت دارند و حتی کشور مقصد را نیز انتخاب کردهاند!
متأسفانه این انسانهای تک ساحتی که از تاریخ و فرهنگ ایران و غرب هیچ نمیدانند، فاقد هوش مفهومی بوده و جذب ظواهر فریبنده غرب شدهاند، دستپخت آموزش و پرورش ناکارآمد و نفوذی های درون آن است.
اینکه یکی صرفاً با کسب یک رتبه برتر در کنکور آن هم به کمک معجزه تست زنی خود را فرد نخبه و شاخص تلقی کند و به وطن و مردم خود پشت کند، بسیار خطرناک است.
کمااینکه کشورهای مقصد به دید کارگر علمی به دانشجویان و نخبگان سایر کشورها مینگرند و جز استحمار، استعمار و استثمار آنها نیت دیگری ندارند.
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
📍اشرافیگری در نگاه رهبر انقلاب
خطاب به نمایندگان مجلس و سایر مسئولان کشور:
🔸اگر بخواهیم نمایندهی انقلابی بمانیم... اوّلش سادهزیستی است؛ اسیر تجمّلات و اعیانمنشی و امثال اینها نشدن.
🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻
‼️ آقای نماینده مجلس که شاسی بلند میگیری بعد انکار میکنی و مجلس را محل کسبوکارهای خودت کردهای اگر به مردم، رهبری و نظام جمهوری اسلامی التزام عملی نداری جای تو در مجلس شورای اسلامی نیست! اینجا سرزمین انقلاب اسلامی است با ارزشها و خطوط قرمز مشخص! اما این را هیچگاه نفهمیدی! یا نخواستی بفهمی!
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
رهبر معظم انقلاب:
خطوط مقدّم جبههی ما، محراب عبادت بود.
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
📌 نامهی امیدبخش امام
ارتباط تشکیلاتی امام و پیروانش
⚫ به مناسبت شب شهادت امام حسن عسکری(ع)
اَلسَلامُ عَلَیکَ یا اَبامُحَمَّدٍ یا حَسَنَ بنَ عَلِیٍ اَیُّهَا الزَّکِیُّ العَسکَرِیُّ یابن رسول الله
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 یک اعتراف تلخ 🎥
🔴 اعتراف بیل کلینتون از نقش آمریکا و سازمان سیا در کودتای ۲۸ مرداد و سقوط دولت مصدق و همینطور؛ حمایت از صدام در ۸ سال جنگ تحمیلی علیه کشورمان
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
🌐
پول سازمان سیا چگونه خرج آشوب و اغتشاش در نقاط جهان میشود؟
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
🌸 سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی موعود (عج) مبارک باد.🌹🌹🌹
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
سوءاستفاده از آزادی بیان؛ لزوم حجامت فرهنگی
🔺 سلبریتی ها نشان دادهاند که اساساً ظرفیت آزادی بیان را ندارند!
رضا کیانیان خطاب به همسر رئیسجمهور:«شما «بیجا» میکنی از طرف من مرد ایرانی حرف میزنی»
🔸▪️◽🔸▪️◽🔸▪️◽🔸
پینوشت و تحلیل: سعید عبدالملکی
✍️ در پست فوق رضا کیانیان ضمن توهین به همسر رئیسجمهور، خود را شاخص مرد ایرانی میداند! اساساً اگر کارنامهی افرادی مثل کیانیان بررسی کارشناسی شود نه تنها منفعتی در آن برای مردم و نظام نمیتوان یافت بلکه آسیبهایش چند برابر نفع آن بوده است.
جریانات و افراد مشهور، فمینیستها، سلبریتی های فرهنگی-هنری و سلبریتی های روشنفکرنما نهتنها نقشی در توسعهی کشور، ارائهی خدمات عمومی و تولید ناخالص ملی نداشتهاند و ندارند بلکه نشان دادهاند که ظرفیت آزادی بیان را هم ندارند، در زمین غرب بازی میکنند و ذهن و روانشان مستعمره غرب است، ارزشهای لیبرالی و زیست موازی مستقل از فرهنگ عمومی را ترویج میکنند و به فرهنگ معیار آسیب زدهاند.
سؤال مهمی که پیش میآید این است که اساساً حدومرز آزادی بیان کجاست؟!
واقعیت این است که در زمینهی فرهنگی هم نیاز به فعالیت ایجابی و هم سلبی احساس میشود. علاوه بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و الگوسازی در این مورد، باید با اقدامات ضد فرهنگی سلبریتی ها برخورد سلبی شود.
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
گفتگوی روزنامه جوان دربارهی جوانان و بیانیه گام دوم انقلاب با دکتر سعید عبدالملکی نویسندهی کتاب«جوانان تأثیرگذار»
منتشر شده در روزنامه و وبسایت جوان، ۴ مهر ۱۴۰۲
بخش اول مصاحبه👇
http://www.Javann.ir/004ytY
http://www.javann.ir/004ytY
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادامهی سند ۲۰۳۰ و آندلس سازی
‼️ اجرای جشن مبتذل آغاز سال تحصیلی در دبستان دخترانه شهر کرمان
🔸▪️◽🔸▪️◽🔸▪️◽🔸
پینوشت و تحلیل: سعید عبدالملکی
✍️ کلیپی از موسیقی پورن در جشن شروع مدرسه در یکی از مدارس کرمان در فضای مجازی منتشر شده است. جالب آنکه این برنامه در مدرسه دخترانه و زیر سن بلوغ اجرا شده است!
آیا میتوان پذیرفت که دعوت از دیجی به مدرسه که به سبک پورن میخواند از روی ناآگاهی بوده است؟! حتی اگر این را بپذیریم چرا از ادامه کار ممانعت نشده است؟! چرا موسیقی های ملی، محلی و حماسی اجرا نشده است؟! آیا آندلس سازی از دبستان شروع شده است؟
برای دانشآموزان دختر که در سن رشد عاطفی و فکری هستند و ذهن و رفتار آنها باید محلی برای تثبیت نظام معرفتی اسلامی ایرانی باشد در دولت سابق و همزمان با حذف معاونت پرورشی و اجرای سند ۲۰۳۰ محلی برای ترویج ارزشهای لیبرال و سکولار شده است.
متأسفانه جنگ شناختی و ادراکی دشمن روی محاسبات ذهنی بخشی از مدیران و کارگزاران تأثیر گذاشته به طوری در فیلم دیده میشود معلمان و مدیران مدرسه هیچ واکنش منفی به موسیقی نامتعارف نشان نمیدهند.
پر واضح است که خلأ فعالیت فرهنگی دیده میشود و نیازمند کار فرهنگی و توانمندسازی معلمان هستیم.
از طرفی بخش زیادی از ارزشهای آمریکایی و غربی از طریق گوشهای تلفن همراه و فضای مجازی به مغز اقشار مردم و بهخصوص کودکان، نوجوانان و دانشآموزان تزریق میشود که ضرورت دارد مجلس پروتکل استفاده افراد زیر ۱۸ سال را تصویب و ابلاغ کند. همچنان که برخی کشورهای غربی قانون صیانت از فضای مجازی را تصویب کردهاند.
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بانکها؛ از رباخواری، خلق پول و تورم تا نیازمند جراحی
🎤 رهبر معظم انقلاب:
یکی از کارهای غلطی که در کشور شد، توسعه بانکها بود.
#بانکها_غلط_میکنند
▪️◽🔸▪️◽🔸▪️◽🔸▪️
پینوشت و تحلیل: سعید عبدالملکی
✍️ اگر باعث و بانی مشکلات اقتصادی، معیشتی و شکاف طبقاتی در کشور را ۳۰۰ فرد و نهاد بدانیم، قطعاً بانکها یکی از این متهمان است که در ردیف اول نشسته است.
براساس اخبار رسانهها، بانکها فقط در مناطق یک تا چهار تهران ۲۰ هکتار املاک و باشگاه تفریحی دارند. همچنین؛ ۲۵درصد تورم کشور توسط بانک آینده تولید میشود. فقط این دو رقم کافیست تا بدانیم بانکها چه بلایی بر سر کشور آوردهاند.
خلق پول بدون پشتوانه که موجب بیارزش شدن ملی شده است و ایجاد تورم، فقر و فساد از یک طرف، و انباشت سرمایه و پر کردن جیب سرمایهداران از طرف دیگر، از آسیبهای نظام بانکی کشور است.
واقعیت این است که سرمنشاء نظام سرمایه داری، سیستم بانکداری است چرا که مبنای بانکداری #رباخواری است یعنی سوداگری بدون زحمت و بدست آوردن پول بادآورده و سرقت قانونی اموال و دارایی های مردم!
پر واضح است که بانکهای فراوان در هر کشوری نشانه اقتصاد بیمار آن کشور است در حالی که در یک اقتصاد سالم نیازی به این همه بانک جورواجور وجود ندارد بلکه بانک در حد ضرورت و انجام گردش پول کفایت میکند. بانک میبایست امانتدار پول مردم و گردش سالم آن باشد و نه اینکه برای خودش بنگاهداری و انباشت ثروت انجام دهد.
#ربا_جنگ_با_خدا
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
🌐
فرار مغزها و تبعید خودخواسته نخبگان در دوران پهلوی
🔸 نخبگان ناهماهنگ و مخالف در معرض فشار دائمی رژیم شاه بودند.
تحقیق و تحلیل: سعید عبدالملکی
✍️ در سال ۱۹۶۴ {۱۳۴۲}، {نوزده هزارو پانصد} دانشجوی ایرانی در بیستوسه کشور خارجی تحصیل میکردند. در سال ۱۹۶۸ {۱۳۴۶} این آمار به رقمی بالاتر از ۲۵هزار نفر رسید. در دانشگاههای خارج تعداد دانشجویان ایرانی بیشتر از تعداد دانشجویان دانشگاه تهران، تبریز، مشهد، اهواز، دانشگاه تربیتمعلم و دانشگاه ملی بود.
علت آن بود که دربار شاه به ادارهی سیاست آموزش عالی دستور داده بود نمره قبولی برای ورود به دانشگاه بالا برود و هزینه تحصیل گرانتر شود. تا هرکسی؛ بهخصوص طبقات محروم و فقیر جامعه نتوانند به دانشگاه راه یابند و صرفاً افرادی که به دربار نزدیک و وفادار بودند حق ادامه تحصیل در دانشگاههای داخلی یا بورس خارج از کشور را داشتند.
بر اساس کتاب زونیس:«شاه قادر شده بود نخبگانی را به وجود آورد که اعضای آنها بهطور ریشهای نسبت به تاجوتخت او وفادار بمانند. در همین زمان شاه علاقه شدیدی داشت تا افرادی را که این پایه قدرت را به دست آورده بودند و یا اجازه کسب آن را داشتند انتخاب کرده و به درون گروه نخبگان خود هدایت کند.» و نخبگان ناهماهنگ و مخالف در معرض فشار دائمی رژیم شاه بودند.
مهندسی کردن سیستم آموزشی کشور در زمان پهلوی در اولویت سیاستگذاریها بود. سیاست رضاخان دربارهی توسعه آموزشوپرورش نابود کردن مدارس سنتی و دینی بود.«بهطوریکه در سال ۱۹۳۵(۱۳۱۳) تعداد طلبههای مدرسه به ۲۹۰۰ نفر کاهش یافت، درحالیکه تعداد دانش آموزان مدارس متوسطه مدرن به ۱۶۲۰۰ نفر افزایش یافت. «غیر دینی کردن» نظام مدارس(سنتی و مدرن) شروع و در طول دورهی پادشاهی رضاخان تا پایان حکومت پهلوی ادامه داشت.»
رژیم شاه شرایط را برای نخبگان بهگونهای بسترسازی کرده بود که به تبعید خودخواسته بروند. دانشجویان منتقد وضع موجود به عدم بازگشت به کشور ترغیب میشدند و اگر هم به کشور برمیگشتند در پیدا کردن شغل درخور ناکام میشدند و در مشاغل پست و بیارزش بهکارگماشته میشدند. از طرفی؛ کشورهای خارجی با ارائه دستمزدهای بالا و شرایط مناسب زندگی آنها را جذب میکردند . در آن زمان ایران جزو کشورهایی بود که بیشترین رقم دانشجوی غیرقابلبازگشت را دارا بود.
دکتر حبیب نفیسی سرپرست دانشجویان ایرانی در ایالاتمتحده در مقالهای به ارائه وضعیت فرار مغزها چنین میپردازد:«۵۰درصد دانشجویان طبقه متوسط که به خرج خود در خارج تحصیل میکنند، ۶۰ درصد دانشجویانی که از دولت خرج تحصیل میگیرند و به همان مقدار دانشجویان طبقه بالا که خود خرج تحصیل خود را میپردازند و ۹۰ درصد دانشجویانی که نتوانستند در دانشگاه به تحصیل ادامه دهند، از اروپا و آمریکا به ایران بر نمیگردند.» این روایت نفیسی یعنی اخراج غیرمستقیم نخبگان بالقوه مخالف و ناهماهنگ با سیاستهای حکومت که در یکروند از قبل طراحیشده انجام میگرفته است.
منابع:
۱.رجوع کنید به کتاب روانشناسی سیاسی نخبگان ایران(۱۳۸۷)، نوشته ماروین زونیس، ترجمه پرویز صالحی و همکاران، انتشارات چاپخش، به ترتیب صفحات ۶۷، ۶۹ و ۶۱
۲. رجوع کنید به مقاله «فرار مغزها: درباره ایرانیانی که برنمیگردند»، مقاله ارائهشده در کنفرانس سالانه جامعه رشد بینالمللی، واشنگتن، ۱۷ مارس، ۱۹۶۶{۱۳۴۴}
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 از نوجوانان آرمانگرای دههی شصت تا تولید اسکلتهای بیهویت فضای مجازی
پینوشت و تحلیل: سعید عبدالملکی
✍️ متأسفانه ناکارآمدی بعضی از دولتها و سرگرمی آنها بر سر تصاحب قدرت و ثروت اجازه نداد منافع ملی بر منافع شخصی و جریانی اولویت داشته باشد و عملاً بخشی از آرمانها از دست رفت و نوجوان سیزده ساله دههی شصت که برای حفظ کشور و انقلاب نارنجک به خود میبست و زیر تانک میرفت اکنون #فضای_مجازی ول و فقدان تقویت هویت اسلامی ایرانی، اسکلتهای بیهویت و غرق در فضای مجازی پورنوگرافیک تولید کرده است.
وقتی #مجلس به جای نوشتن پروتکل استفاده از فضای مجازی و تصویب و ابلاغ آن و نظارت بر تسریع #شبکه_ملی_اطلاعات، محلی برای لابی گری و تعارض منافع میشود و #آموزش_و_پرورش به جای پرورش هویت اصیل، تبدیل به تشریفات، مدارس پول محور و بنگاه اقتصادی شد، معلوم است که نوجوانان و جوانان از ناکجاآباد سر برمیآورند!
برخی پدر و مادرها به عوض نظارت بر فرزندان، بعضاً خودشان غرق در سبک زندگی غربی شدهاند. براساس اظهارات یکی از مسئولان بهزیستی، آمار خیانت زوجین در سالهای اخیر چند برابر شده و خیانت در صدر جدول آسیبهای اجتماعی قرار گرفته است که نقطه عزیمت آن فضای مجازی است.
صدالبته در کنار این ریزشهای اندک رویش های فراوانی داشتهایم. بیشماری از نوجوانان و جوانان سالم و موفق وجود دارند که میتوان به آنها بالید و امیدوار بود لیکن در جامعه اسلامی حتی یک ریزش هم زیبنده نیست و اگر کار جهادی و ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی و جریانی اولویت یابد ریزشها حداقلی خواهد بود.
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
📌 رهبر معظم انقلاب:
با تبیین حقایق، اطرافتان را مثل یک چراغ روشن کنید.
#جهاد_تبیین
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid
♦️ جنگ شناختی؛ شلیک مغزی، دگردیسی نگرشی و مهندسی اجتماعی
🔸در جنگ شناختی ذهن مردم میدان جنگ است.
📖 یادداشت تحلیلی
سعید عبدالملکی
✍️ ماهیت فناوری اینترنت تأثیر هدفمند بر شناخت و شیوهی نگرش مردم است. بر این اساس؛ هدف #جنگ_شناختی این است که با استفاده از تکنولوژی اینترنت و #آسیبپذیری_مغز_انسان به #مهندسی_اجتماعی بپردازد. برای این منظور به شخصیت تکتک افراد جامعه نفوذ میکند و با دگردیسی نگرشی و تغییر بنیادین در اخلاق و ارزشها در نهایت منجر به شکلدهی یک فرد و جامعه با اخلاقیات و نگرشهای جدید میشود.
جنگ شناختی تلاش میکند ادراکات مردم را تغییر دهد. هدف، تأثیرگذاری و یا بیثبات کردن کشور از طریق تغییر نحوه تفکر و عمل مردم است. درمجموع؛ ایجاد تغییر در سیاست جامعه هدف، از طریق فرآیند شناختی است. جنگ شناختی میتواند اختلافات داخلی را تشدید کند و جامعه را در برابر اصطکاک، قطبی شدن و رادیکال شدن آسیبپذیر نماید.
رسانه بهعنوان یکی از ابزارهای جنگ شناختی اثرگذاری فوری بر افکار عمومی دارد. در #جنگ_رسانهای تأکید ویژهای بر نقش فناوریهای ارتباطی در کنترل عواطف و ذهن افراد میشود.
نقش رسانههای جمعی بهعنوان برنامهریز و تنظیمکننده رویدادها و هدایت افکار عمومی به شیوهای عمدی است.
با این وصف؛وجود شبکههای متعدد تلویزیونی معاند خارج از کشور که بهطور مشکوک سعی در ارائه جذابترین اخبار و رخدادها را دارند،گویای این مهم است که یک کارزار جنگ شناختی علیه تمدن، فرهنگ و هویت ایرانی در حال انجام است تا جریان اعتقادی جامعه را به سمتوسوی موردنظر خود هدایت کنند.
https://eitaa.com/cheshmandazsaeid