هدایت شده از پشتیبان سی نما
❌رسالت سهگانه مرد آهنی، انتقال پیام کمپانیهای صهیونیستی
🔹 تصویر متحرک (فیلم و انیمیشن) قویترین شاهراه انتقال پیام به مخاطب است. فیلمهایی مانند سهگانه مرد آهنی با پیامی جهانی، ساخته شده و هر سال (میلادی) شاهدِ به نمایش درآمدن فیلمهایی در این حد و اندازه که محصول تولیدی از جهت هزینه، نیروی انسانی و زمانی که برده بسیار بزرگ است، هستیم..
🔹 چنین کارهایی علاوه بر به دوش کشیدن رسالت شیطانی کمپانیهای صهیونیستی غرب و انتقال پیام آنان به جهانیان، درآمدهای چند صد میلیاردی برای سازندگانشان به همراه دارند. به رخ کشیدن قدرت و سلطه نظام سرمایهداری و سرمایهداران نخبه غرب با تأکید بر این مضمون که تهدیدات و مقابله با آنها هر دو یک منشأ دارد، یکی از اهداف چنین فیلمهایی است.
📽 @ciinema
هدایت شده از پشتیبان سی نما
🎞️هفته ای یکبار آدم باش🎞️
کارگردان شهرام شاه حسینی
⭐خلاصه داستان⭐
فیلم روایتگر زندگی دو برادر با سبک متفاوت است که به واسطه بیماری پدر، آینده آنها دچار تغییر و تحول می شود.
علی و مریم زوجی کارمند هستند که به همراه تنها دخترشان و پدر بیمار علی زندگی میکنند پدر علی فراموشی دارد اما در اقدامی عجیب با پسر دیگرش «مانی» تماس میگیرد و در پی این تماس مانی خود را به خانه برادرش علی میرساند آمدن مانی و همسرش به منزل على آغاز چالشهای جدیدی برای علی و خانواده اش است.
🎥تحلیل و بررسی اثر📽️
1️⃣نقطه قوت این فیلم توجه به آنچـه بحران هویتی است که نسل جدید در ایران دچار آن شده و در درگیر کردن ذهن مخاطب به این موضوع به خوبی عمل میکند.
2️⃣جهان فیلم کاملا در چارچوب تفکر و فرهنگ غربی است و هیچ نماد دینی یا ملی در آن دیده بنمیشود هر چند این فیلم در و ایران و با محوریت سبک زندگی ساخته شده اما هیچ ارتباطی با سبک زنگی ایرانی اسلامی ندارد.
3️⃣شاه حسینی قصد داشته که مخاطبین خود را به یک زندگی متعادل دعوت کند اما خروجی کار به تبلیغ و ترویج اباحه گری منتج شده است.
4️⃣داستان،نتیجه زندگی کارمندی را چیزی جز انزوا و اتلاف عمر نمیداند و در میان تمام شخصیتها فقط علی و همسرش مریم هستند که طرفدار زندگی ضابطه مند و منطقی هستند که آنها هم نهایتاً تسلیم سبک زندگی مانی شد.
5️⃣کارگردان با استفاده از تیکه های اروتیک و ایجاد صحنه های نامناسب و تداعی گر مفاهیم مبتذل به دنبال خنداندن مخاطب ایرانی است بسیاری از سکانس ها ایهامهای اروتیک دارد و برداشت مخاطب را به سمت مطالب جنسی میبرد.
📽 @ciinema
هدایت شده از پشتیبان سی نما
🎞️شاهمرادی زاده: سینماگران حامی اغتشاش نباید اجازه کار پیدا کنند/ سینماگرانی که سکوت کردند تکلیف خود را روشن کنند؛ زینبی هستند یا یزیدی؟
📽️ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما 🎥
سینماگران حامی اغتشاش نه تنها نباید اجازه کار پیدا کنند بلکه باید محاکمه و مجازات شوند؛ ما شاهد بودیم که برخی از این چهره های سینمایی در این مدت احکام دین و شریعت را زیر سوأل بردند و برخی دیگر علناً علیه دین و رهبری و انقلاب اسلامی موضع گرفتند و یقیناً جایگاه این افراد در سینمای جمهوری اسلامی ایران نیست.
📽 @ciinema
🎞️دویدن در مه🎞️
کارگردان : سید محسن میرحسینی
⭐خلاصه داستان⭐
لعیا مادری تنهاست که قصد ازدواج مجدد دارد با فرزندش پوریا دچار تنش شده است. سعی دارد روابطش با پسرش را به نقطه ای امن برساند اما در این بین درگیر ماجرای تصادفی میشود که زوایای پنهان شخصیت او را هویدا کرده و باعث به چالش کشیده شدن ارتباطش با پسر و همسر موقتش
شود.
🎥تحلیل و بررسی اثر📽️
1️⃣میرحسینی سعی کرده چندین موضوع مبتلابه در جامعه را به تصویر بکشد و از درگیریهای مادرانی مثل لعیا و پسرش پوریا پرده برداری کند. لعیا زنی تنها و در شرف ازدواج مجدد است . درگیری مادرانی مانند لعیا با فرزندانشان در این فیلم به خوبی نشان داده شده است.
2️⃣میرحسینی با گنجاندن این کاراکتر ( که پوریا به دلیل تنهایی به تماشای کارتون های قهرمان گرایانه پناه برده)در فیلم به آسیبهای بعضاً جبران ناپذیر مشغولیت خارج از اندازه و نامعقول کودکان به انیمیشن ها اشاره کرده است.
3️⃣ضاربان فراری یکی از نکاتی است که میرحسینی به آن پرداخته است.
لعیا در شبی به شدت بارانی در اثر دعوایش با پوریا با عابری تصادف کرده و از ترسش متواری میشود پوریا با گریه از او تقاضا میکند که مصدوم را به بیمارستان برسانند اما مادر نمی پذیرد،لعیا وقتی پشیمان میشود و به خانواده مصدوم اعتراف میکند که میبیند پوریا دقیقا همان رفتار را نسبت به یکی از همکلاسی هایش انجام داده است
4️⃣یکی از وجوه مهم دویدن در مه نمایش الگوگیری فرزندان از رفتار والدین است نکته ای بسیار مهم و حائز اهمیت که در صورت عدم توجه و غفلت ممکن است تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.
#نقد_فیلم
📽 @ciinema
🎞️از فیلمسازانی که به کشور تعهد دارند و دنبال حضور در جشنواره های جهانی نیستند حمایت ویژه شود🎞️
📽️ابوالفضل همراه رئیس فرهنگسرای نیاوران و بازیگر سینما و تلویزیون همزمان با آغاز به کار هیأت انتخاب چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت:
هیأت انتخاب جشنواره فجر تنها دنبال تخصص نباشند و از فیلمسازانی که به کشور تعهد دارند و دنبال حضور در جشنواره های جهانی نیستند حمایت ویژه کنند؛ فیلمسازان متعهد و اصیل که پایبند به اهداف و آرمان های نظام و کشور هستند و اهداف و امیال خود را در جشنواره های غربی جستجو نمی کنند قطعاً باید مورد توجه ویژه دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر انقلاب قرار گیرند.
اگر حال سینمایی خوب نیست به دلیل آن است که آثار فاخر و ارزشمند تولید نمی شود.
#اخبار_سینما
📽 @ciinema
🎞️جایزه«انجمن فیلمبرداران آمریکا» به «داریوش خنجی» رسید🎞️
به نقل از هالیوود ریپورتر، انجمن فیلمبرداران آمریکا اسامی برندگان سیو هفتمین دوره خود را اعلام کرد که از داریوش خنجی با جایزه بینالمللی تجلیل میشود.
داریوش خنجی که نامزدی اسکار را برای فیلم «اویتا» ساخته آلن پارکر در سال ۱۹۹۷ کسب کرد فیلمبرداری فیلمهایی چون «هفت» دیوید فینچر، «اغذیه فروشی» ژان پییر ژونه، « «دزدی زیبایی» برناردو برتولوچی و «جواهرات تراشنخورده» برادران سفدی را انجام داده است.
#اخبار_سینما
📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥هنرمندانی که الان علیه انقلاب اقدام میکنند سال ۹۸ توسط رئیسجمهور عفو شدند!
اسماعیلی، وزیر ارشاد در دانشگاه الزهرا(س):
🔹همین هنرمندان و دانشجویانی که علیه انقلاب و ایران اقدام میکنند، احکام زندان ۷ ساله و ۵ ساله داشتند که سال ۹۸ توسط آقای رئیسی عفو شدند!
#اخبار_سینما
📽 @ciinema
🎞️عطر داغ🎞️
کارگردان: علی ابراهیمی
⭐خلاصه داستان⭐
فیلم با محوریت خشونت علیه زنان وخشونت علیه دختران از جانب والدین ساخته شده است. مریم دختری است که در خانوادهای سنتی و زندگی می کند.در یکی از روزها به دلیل رفتن به گردش با دوست پسرش دیر به منزل میرسد و از ترس پدرش مجبور میشود که شب را به منزل دوست خواهرش برود در این خانه اتفاقاتی رقم میخورد که منجر به اسارت مریم میشود.
🎥تحلیل و بررسی اثر📽️
1️⃣فیلم درباره آن دست از خانواده های سنتی و فرودست جامعه امروز ایران است که والدین همچنان بر ارزشها و عقاید خود اصرار دارند اما فرزندان و نسل بعدی این خانواده ها اصرار چندانی در عمل به این اعتقادات ندارند و همین موضوع باعث ایجاد
شکاف بین نسلی در این خانواده ها
شده است.
2️⃣شخصیتهای فیلم به سادگی به یکدیگر دروغ می گویند و فرزندان این خانواده سنتی موارد متعددی را از پدرشان پنهان میکنند و مادر داستان نیز که تا پیش از این همواره از روی ترس با همسرش صادق بوده است مجبور به همراهی با فرزندانش میشود.
3️⃣شخصیت اصلی فیلم «مریم» دختری جوان است که ارزشها و جهانی متفاوت از جهان والدین خود دارد او ارزشها و حساسیتهای والدین خود را به طور ظاهری می،شناسد اما هیچ احترامی برای این ازشها قائل نیست و سعی دارد که نهایتاً در برابر پدر و مادرش به این ارزشها پایبند باشد.
4️⃣برآیند خطی روایی داستان محکومیت رفتارهای متعصبانه پدر خانواده است که به دلیل سخت گیری های بیش از حد و منسوخ خود باعث تحمیل مشکلات و دردسرهای زیادی برای دخترش میشود، به نحوی که مخاطب حق را به دخترش بدهد.
#نقد_فیلم
📽 @ciinema
چهره بی احساس (Deadpan)
صورت بازیگر در حالی که هیچ احساس خاصی را بیان نمی.کند مثلاً مانند چهره باستر کیتون (Buster Keaton)، یکی از مهمترین کمدینهای دوران صامت سینما که حتی به صورت سنگی معروف بود.
#اصطلاحات_سینمایی
📽 @ciinema
⭕️استوری اعتراضی رامبد جوان و علی جلیلوند به حکم اعدام صادر شده در وقائع اخیر.
#اخبار_سینما
📽 @ciinema
💢واکنش سعید اقاخانی به رسانه سعودی اینترنشنال💢
اگر رهایی مردم ایران برایتان اهمیت دارد چرا به مسائلی که تمامیت ارضی ایران را هدف گرفته است کاری ندارید؟؟
#اخبار_سینما
📽 @ciinema
🎞️آمادهسازی جشنواره سینما حقیقت🎞️
جشنواره سینما حقیقت در پردیس سینمایی ملت در حال آماده سازی و تکمیل است. این جشنواره از فردا ۲۰ آذر آغاز و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت.
#اخبار_سینما
📽 @ciinema
چرخش افقی ۳۶۰ درجه degree pan-۳۶۰circular pan)
نمایی با چرخش افقی دوربین که در آن دوربین حول محور ثابتی به اندازه ۳۶۰ درجه یا یک دایره
کامل می چرخد
از بهترین کاربردهای این حرکت در فیلم ساعت گرگ و میش (۱۹۶۸) در صحنه ی میهمانی است که برای نشان دادن چهره میهمانان
استفاده شده است.
#اصطلاحات_سینمایی
📽 @ciinema
🎞️سیاه باز🎞️
کارگردان: حمید همتی
⭐خلاصه داستان⭐
مسعود مردی با ظاهری موجه در جایگاه اجتماعی خوب وقتی از محل کار به خانه اش میرود درگیر ماجراهایی میشود که نتیجه اعمال سیاه گذشته اوست تا انتهای داستان حکایت تلاشهای مسعود برای رهایی از وضعیتی که در آن گرفتار شده است.
🎥تحلیل و بررسی اثر📽️
1️⃣در سیاه باز حضور مأمور قانون را میبینیم اما چگونگی حضورش تأمل برانگیز است گروگانگیرها سه خانواده آسیب دیده اند که در گذشته مسعود با عنوان شرکتهای هرمی از آنها کلاهبرداری کرده و متواری شده
2️⃣مسئله مهم و مورد توجه بعدی در سیاه باز اجرای حکم متهم بدون حضور مراجع قانونی و قضایی است یکطرف قضیه عدم صلاحیت شکات برای این کاراست و طرف دیگر هم چرایی عدم حضور مراجع قانونی اگر قرار باشد هر کسی برای رسیدن به حق خود دست به هر کاری بزند دیگر سنگ روی سنگ اجتماع بند نمیشود.
3️⃣ بالاخره بعد از مدتها در اثری
شاهد یک خانواده منسجم ،هستیم اما حیف که این همبستگی در راه خلاف و نامشروع به نمایش گذاشته شده است زنی برای گرفتن حق پایمال شده همسر و دوستش دست به اجرای سیاه بازی میزند و علت دورهم بودن خانواده و پشتیبانیشان از هم انتقام گرفتن است و در این راه از هیچ خلافی کوتاهی نمیکنند.
4️⃣بیت کوین یکی از خط سیرهای داستان است مسئله ای که وجوه حقوقی و شرعی آن مبهم است اما امروزه به یکی از راههای یک شبه پولدار شدن تبدیل شده است.
#نقد_فیلم
📽 @ciinema
هدایت شده از رسانه انقلابی
🎞️فراخوان فیلمنامه نویسی🎥
🎬 بنیاد بین المللی آفاق با همکاری مرکز رسانه حوزه،کارگاههای آموزش فیلمنامه نویسی برگزار میکند.
⭐مزایا⭐
🕸️1️⃣هماهنگی و پیگیری در جهت فروش و ساخت فیلمنامههای برتر در رسانهی ملی و مراکز دولتی
و خصوصی
🕸️2️⃣دعوت از نویسندگان کارگردانان
تهیه کنندگان و شخصیت های معروف
سینمایی و ارتباط چهره به چهره با هنرمندان
🕸️برای توضیحات بیشتر به آدرس زیر مراجعه فرمایید
https://b2n.ir/screenplay
🆔 رسانه انقلابی
eitaa.com/joinchat/451543083Ce7a7e0d91e
سهیلا گلستانی و حمید پورآذری به قید وثیقه آزاد شدند
🔹سهیلا گلستانی وحمید پورآذری بازیگر و کارگردان تئاتر از زندان اوین آزاد شدند.
#اخبار_سینما
📽 @ciinema
🎞️تکخال🎞️
کارگردان: مجید مافی
⭐خلاصه داستان⭐
تکخال روایت داستان دکتر تنوع طلبی است که به رغم داشتن
همسر و دو فرزند وارد رابطه های
متعدد شده است وقتی همسر مسعود متوجه کار او میشود برای تنیبه او کارهایی میکند که قصه تا انتها حول همانها میچرخد.
🎥تحلیل و بررسی اثر📽️
1️⃣زمانی که مخاطب پای فیلم صرف میکند باید شاهد تفریحات سبک سریها و دعواهای مسخره کاراکترها باشد و هر چقدر منتظر بماند ثمره و نتیجه مطلوب نصیبش نمیشود مفهوم و محتوا اولین در این اثر وجود ندارد.
2️⃣پردازش شخصیتها در فیلم خیلی سطحی و کم عمق است و به طوری که بود و نبود برخی کاراکترها اصلا مهم نیست بازی چند بازیگر مطرح استفاده از جذابیت روابط نادرست شوخیها دیالوگهای سخیف و مزه پرانی های سبک و جلف که هر کدام به خودی خود یک ضد فرهنگ اند ابزارهای جذب مخاطب در این فیلم هستند.
3️⃣زنان نقطه اتکا در فیلمنامه هستند که از دو سو روی آنها کار شده است اول استفاده ابزاری از زنانگی های بانوان و حضورشان بدون هیچ اثر مثبت و جایگاه مناسب در فیلم صرفاً برای جذب مخاطب دوم ویژگیها و خصوصیاتی که این دست کارها سعی در چسباندن آنها به زنان دارند کاملاً تعریف و نگاه مخاطب را نسبت به زنان دگرگون می کند این که بانوان موجوداتی،احساساتی احمق و کم هوشی هستند که به راحتی بازیچه شده و توان اداره و مدیریت یک زندگی را ندارند.
4️⃣نکته مهم دیگر در این اثر ضربه مهلکی است،که به یکی از احکام الهی میخورد.صیغه و ازدواج موقت اگر به درستی و در جایگاه خود قرار گیرد یکی از مترقی ترین احکام اسلام است.
📽 @ciinema
به نقل از ایندی وایر، تاد فیلیپس نویسنده و کارگردان فیلم «جوکر» با انتشار تصویری از خواکین فینیکس در اینستاگرام خبر از آغاز فیلمبرداری این فیلم داد.
#اخبار_سینما
📽 @ciinema
چراغ ،نورپاش فلاد floodinght, flood flood lamp)
منبع نوری که نور ،عریض پخش شده و ملایمی میتاباند و روی نقطه خاصی هم تمرکز ندارد.
این چراغ
معمولاً به عنوان نور عمومی استفاده میشود.
#اصطلاحات_سینمایی
📽 @ciinema
🎞️هرماس🎞️
کارگردان: مهدی صاحبی
⭐خلاصه داستان⭐
هرماس حکایت یک عکاس است که برای فرار از شرایط دشوار زندگی که در ایران دارد می خواهد هر طور شده به خارج از کشور مهاجرت کند و در شبکه های خبری به فعالیت بپردازد اما او برای این کار باید مستندی مناسب پخش برای شبکه های خارج از کشور تهیه کند در مسیر تهیه این مستند حقایقی برایش روشن میشود که او را بر سر دو راهی انتخاب قرار میدهد.
🎥تحلیل و بررسی اثر📽️
1️⃣اولین دریافتی که مخاطب از هرماس دارد وضعیت اسفناک زندگی شیدا است. فاصله طبقاتی، اعتیاد،ضعیف کشی و فقر ابعاد زندگی شیدا در ایران است. قصه ای تکراری اما پر درد که امروزه به عنوان نماینده جامعه ایرانی به مخاطب معرفی میشود.
2️⃣حذف و تزلزل یکی از پایه های اصلی شکل گیری خانواده یکی از خلاءهایی است که در هرماس به چشم می آید. در یک قسمت اصلا مادر وجود ندارد و در قسمت دیگر مادرانی حضور دارند که اصلا مادری نمی کنند.
3️⃣اعتیاد،مهاجرت،شبکه های ماهواره ای،زائرین اربعین،قتل،ناموس،عرب و ایرانی مبانی ساخت این اثرند، موضوعای که هر کدام یک سوژه عالی است اما با شخصیت پردازی ضعیف و سطحی،منجر به ناتوانی ایجاد ارتباط منطقی بین داستان ها و شخصیت ها شده است.
4️⃣غیرت و ناموس پرستی دو فاکتور برجسته در معرفی مرد ایرانی است که در هرماس هر دو به یغما میرود.
📽 @ciinema