eitaa logo
سی‌نما🎬
5.2هزار دنبال‌کننده
462 عکس
154 ویدیو
0 فایل
اینجا به دنبال حال سینماییم جهت تبلیغات در سه کانال ⬅️ @Admin780
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 | مخاطب، یکی از معیارهای جذابیت 🔸 بحث تنها به مسئله جذابیت مربوط نمی‌شود و اصلا بحث در باب «جذابیت» را بدون اشاره به «مخاطب سینما» چگونه می‌توان انجام داد؟ باید دید که طرف تأثیر جاذبه‌های سینما چه کسانی هستند: عوام‌الناس و یا خواص؟ و مقصود از «خواص» چه کسانی هستند؟ انتلکتوئل‌ها؟ منقدّین؟ حکما و عرفا؟ و یا همه اینها؟ شکی نیست که فی‌المثل سینمای تارکوفسکی را عوام‌الناس نمی‌فهمند و اگر معیار جذابیت «گیشه» باشد، خیلی از فیلم‌ها را دیگر نباید فیلم دانست. 📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه١٢ 📽 @ciinema
📌 «هناس» راهی لبنان می‌شود 🎥 فیلم سینمایی به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه پس از نمایش در کشورهای عراق، سوریه و فرانسه، به مدت ۳ روز در کشور لبنان اکران خواهد شد. 📽 @ciinema
سی‌نما🎬
💢 نخستین سازندگان فیلم مستند ▪️ برادران لومیر به عنوان یكی از نخستین مخترعان سینما در فرانسه، دوربي
⭕️ پدر سینمای داستانی؛ ژرژ مه لیس 🔘 اولین کسی که به ساخت فیلم‌های داستانی پرداخت، فیلمساز و هنرمند فرانسوی، «ژرژ مه لیس» بود. در واقع کار اصلی او اجرای نمایش و شعبده‌بازی در سالن‌های نمایش پاریس بود، اما به‌جای فیلم‌برداری از واقعیت‌های روزمره، تخیل خود را به کار گرفت و به ساخت فیلم‌های داستانی روی آورد. 🔘 ژرژ مه لیس را در واقع پدر سینمای داستانی می‌دانند. او کسی بود که بسیاری از حقیقت‌های سینمایی را کشف کرد و در فیلم‌هایش به کار برد. سفر به ماه، سفرهای گالیور و سیندرال از جمله فیلم‌های داستانی ژرژ مه لیس به‌شمار می‌آیند. 📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجاب مانع کار حرفه‌ای من نبوده است 🔘 هنگامه قاضیانی، بازیگر پیش‌تر در فضای مجازی و در جریان اغتشاشات اخیر، از حجاب به ‌عنوان یک مانع برای حضور زنان در جامعه یاد کرده بود. 📌 اخیراً مصاحبه‌ای از وی در فضای مجازی بازنشر شده که از حجاب به ‌عنوان یک قانون یاد کرده است. او در جریان این مصاحبه گفته است:«در کشوری زندگی می‌کنیم که قانون آن حجاب است و کسی بازیگری که می‌خواهد در این کشور کار کند را مجبور نکرده و اگر کار می‌کند، با حجاب باید کار کند و شرایط خاص خود را دارد؛ من اجازه نمی‌دهم هنر والایم تحت تأثیر حجاب قرار گیرد و حجاب مانعی برای من شود که نتوانم کار خود را درست انجام دهم.» 📽 @ciinema
💢 اظهارات قابل تأمل مهران رجبی در پشت‌صحنه برنامه یلدایی شبکه سه سیما ▪️ دوستان ما «هنرمندان» باید کمی توجه داشته باشند؛ بناست ما هر کاری کنیم آنها توهین کنند، پس نباید کاری کنیم و باید گوش به فرمان توهین‌کننده باشیم! 🔚 نه همه‌چیز را به خدا بسپارید و آخر لشکر دشمن را ببینید و به زندگی عادی‌تان برگردید. آنها توهین می‌کنند و نباید توجه کنیم؛ من خودم مطلقاً توجه نمی‌کنم. 📽 @ciinema
سی‌نما🎬
🔊 علم صدا یا آکوستیک «Acoustics» ♦️ عوامـل محیطـی هـر ناحیه‌ای کـه بـر صـدا اثـر بگذارنـد را آکوسـ
🔊صدای پس‌زمینه یا آمبیانس «Ambient Noise» ♦️ صداهـای محیطـی کـه به طور عـادی و در هـر مکانـی بـا توجـه بـه موقعیـت آن وجـود دارد؛ مثـل سروصـدای خیابــان. در هنــگام ضبــط در مــکان فیلمبــرداری، صدابــردار صداهــای دیگــر محیــط را کــه بــه مــکان معنــا می‌بخشد ضبــط می‌کند تــا در هنــگام تدویــن بــرای طبیعی‌تر جلــوه کــردن محیــط اســتفاده شــود. بــه ایــن صــدا «تُــن اتــاق» هــم می‌گویند. 📽 @ciinema
سی‌نما🎬
📚 #پاراکتاب | مخاطب، یکی از معیارهای جذابیت 🔸 بحث تنها به مسئله جذابیت مربوط نمی‌شود و اصلا بحث در
📚 | ترازویی برای سنجش میزان استقبال عوام‌الناس 💠 گیشه میزان استقبال عوام‌الناس را نشان می‌دهد. شکی نیست که وقتی ما فیلم را در جاهایی نمایش می‌دهیم که برای ورود به آن باید بلیت گرفت و بلیت را نیز در ازای مقداری پول می‌دهند، یعنی از همان آغاز این نتیجه منطقی را پذیرفته‌ایم که «فیلم باید برای عوام‌الناس جاذبه داشته باشد»، و اگر نه، چرا مقدمات قضیه را آن‌گونه چیده‌ايم؟ 💠 فیلم بدون جاذبه را باید فی‌المثل در سالن‌هایی به اسم «کانون فیلم» نمایش داد که جز خواص بدان راه ندارند. آن‌گاه باید جوابی برای این سوال دست و پا کرد که «پس مقصود از ساختن فیلم چیست، اگر نتوان آن را در سینماها نمایش داد؟» 📖 آیینه جادو، جلد اول، صفحه١٢ 📽 @ciinema
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 درخواست عجیب ابوالفضل پورعرب در برنامه زنده تلویزیون به مناسبت شب یلدا از رهبر انقلاب ▪️ پورعرب: «از رهبر انقلاب خواهش می‌کنم این بچه‌ها «معترضین و اغتشاش‌گران» را عفو عمومی بدهید! این‌ها بچه‌های ما هستند؛ ببخشیدشان .. 📽 @ciinema
📌 سال‌ها است شاهد فرهنگ‌سازی برای تحکیم خانواده در سینما نیستیم 🖇 «منوچهر والی‌زاده دوبلور پیشکسوت سینمای کشور: سینما یعنی فرهنگ سازی برای خانواده، اما متأسفانه سال‌ها است چنین رویکردی را در آثار سینمایی شاهد نیستیم. 📽 @ciinema
⭕️ عملکرد سازمان صداوسیما مورد انتقاد رهبری است 🔘 معاون سیمای رسانه ملی: «بابت کم‌کاری‌های سه دهه گذشته رسانه ملی در مسائل مربوط به حوادث تروریستی و جنایات دشمن از مردم و به‌ویژه نسل جوان عذرخواهی می‌کنم! 🔘 در شرایطی صحبت می‌کنیم که عملکرد مجموعه رسانه‌ای فرهنگی کشور و سازمان صداوسیما به عنوان بزرگترين دستگاه رسانه‌ای کشور، مورد نقد مقام معظم رهبری قرار گرفته است. 📽 @ciinema
📌 «لوپتو» پرمخاطب‌ترین فیلم پاییزه سینماها شد 🎥 با اتمام فصل پاییز، انیمیشن سینمایی «لوپتو» توانست با جذب حدود ۴۱۵ هزار مخاطب، پرمخاطب‌ترین فیلم اکران پاییزه سینماها لقب گیرد. این فیلم تاکنون با فروش ۱۰ میلیارد تومان، در میان ۱۰ فیلم پرفروش گیشه سینمای ایران در سال ۱۴۰۱ ایستاده است. 📽 @ciinema
سی‌نما🎬
⭕️ پدر سینمای داستانی؛ ژرژ مه لیس 🔘 اولین کسی که به ساخت فیلم‌های داستانی پرداخت، فیلمساز و هنرمند
💢 ویژگی‌های فیلم مستند ▪️ مهم‌ترین ویژگی فیلم مستند این است که با واقعیت سر و کار دارد. حال این واقعیت ممكن است به‌دنیا آمدن یک بچه، تصادف یک اتومبیل در خیابان، کشته شدن یک سرباز در جنگ یا گل خوردن یک دروازه‌بان باشد. همه این رویدادها واقعی‌اند و می‌توانند موضوع یک فیلم مستند باشند. ▫️ نكته اینجاست که سینماگر مستند حق دخل و تصرف در این واقعیت را ندارد و باید آن را به همان شكلی که می‌بیند و در عالم واقع و در برابر دوربین او اتفاق می‌افتاد ثبت کند. در غیر این صورت او وارد فضای فیلم داستانی شده است. هرگونه دخل و تصرف فیلم‌ساز در واقعیتی که جلوی دوربین اتفاق می‌افتاد، باعث می‌شود که فیلم سندیت خود را از دست داده و از قالب مستند دور شود. 📽 @ciinema