eitaa logo
🇮🇷سنگر عماریون آقا🇮🇷
494 دنبال‌کننده
27.2هزار عکس
19.1هزار ویدیو
1.1هزار فایل
‏🇮🇷 جوانان ایرانِ اسلامی، تاریخ‌سازند. در این کانال با همراهی شما، آرمانهای انقلابِ اسلامی را پی‌ می‌گیریم. با ما همراه باشید. ‏‏🌸🇮🇷🌸‏
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الله؛ من سفید دنیام سیاه الله.... 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠بايد زمينه‌‏ى استفاده از رحمت و مغفرت و افاضات معنوى الهى را آماده كرد و آن، با ترك است. لذا شما در دعاى كميل مى‌‏بينيد كه اميرالمؤمنين (ع) مى‏‌فرمايد: «اللّهم اغفر لي الذّنوب الّتى تحبس الدّعاء». يعنى خدايا! آن گناهانى كه دعاى مرا حبس خواهد كرد، آن‏ها را بيامرز. گناهان، مانع از اجابت دعا مى‌‏شود. در همين شبها و سحرها، در دعاى شريف ابو حمزه مى‌‏خوانيد: «فرّق بينى و بين ذنبى المانع لي من لزوم طاعتك»:👇 خدايا! ميان من و گناهم فاصله بينداز؛ آن گناهى كه مانع از انجام وظايفم مى‌‏شود و باعث مى‌‏گردد كه نتوانم خودم را به تو نزديك كنم. اصل قضيه، مسأله‌‏ى ترک گناه است. ۱۳۶۹/۰۱/۱۸ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فَكَمْ يَا إِلٰهِى مِنْ كُرْبَةٍ قَدْ فَرَّجْتَها ، وَهُمُومٍ قَدْ كَشَفْتَها ، ... وَحَلْقَةِ بَلاءٍ قَدْ فَكَكْتَها... ای خدای من چه بسیار سختی‌ها که گره گشودی و اندوه‌ها که برطرف کردی، ... و زنجیر بلا که باز کردی..! - گره هر اندازه سخت - اندوه هر چه طولانی - بــلا هر قــــدر عظیم 🌴💎🌴 « خــــدا همان خداست » همان قـدر؛ " مُفَرِّجَ الْهُمُوم است و کَاشِفَ الْکُرُوب و دافِعَ الْبَلِیّات " 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠انتظار فرج یعنی آماده بودن، فکر کردن، بن‌بست نپنداشتن؛ بن‌بست‌انگاری خیلی چیز بدی است. این معنای انتظار فرج است؛ این‌ها را بایستی در نظر داشته باشید. ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ ☀️ (مدظله‌العالی) ‏💠🌸🍃🌺🍃🌸💠 ‏💠 یک نکته در باب انتظار فرج این است که انتظار فرج غیر از بی صبری و مدّت معیّن کردن است که انسان یک زمانی را در نظر بگیرد که در فلان تاریخ مثلاً بایستی این حادثه تمام بشود یا این شدّت به پایان برسد یا حضرت ظهور کنند. 🔸اینکه انسان بی صبری کند، پا به زمین بکوبد؛ انتظار فرج این نیست.❌ ⛔️ انتظار فرج یعنی آماده سازی خود، بی صبری کردن، عجله کردن، جزء چیزهایی است که ممنوع است. ✴️ در یک روایتی دارد که «اِنَّ اللهَ لایَعجَلُ لِعَجَلَةِ العِباد» 🔸اگر شما عجله⚡️می کنی، شتاب زدگی به خرج می دهی، معنایش این نیست که حالا خدا هم تابع عجلهٔ شما تصمیم بگیرد و عجله کند؛ 💧 🔹نه 🙌🏻 هر چیزی قراری دارد، وقت معیّنی دارد، حکمتی دارد، بر اساس آن حکمت انجام می گیرد. ۱۳۹۹/۱/۲۱ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠«وَ لا تَحْسَبَنَّ الّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللهِ امْواتاً بَلْ احْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون»؛ اگر نبود برای در راه خداوند مگر این آیه کریمه، در معرفی مقام بلند پایه شهدا، کافی بود که عزیزانی در راه حفظ اسلام و کشور اسلامی بزرگترین سرمایه خود را از دست داده‌اند. شهدایی که در حفظ شرف اسلام و دفاع از جمهوری اسلامی همه چیز خود را در طبق اخلاص، تقدیم خداوند متعال کردند. 🔸 در این آیه کریمه بحث در زندگی پس از حیات دنیا نیست که در آن عالم همه مخلوقات دارای نفس انسانی به اختلاف مراتب از زندگی حیوانی و مادون حیوانی تا زندگی انسانی و مافوق آن زنده هستند، بلکه شرف بزرگِ شهدای در راه حق، «حیات عندالرّب» و ورود در «ضیافة الله» است. این حیات و این ضیافت را با قلم‌های شکسته‌ای مثل قلم من نمی‌توان توصیف و تحلیل کرد؛ 🔹این حیات و این روزی غیر از زندگی در بهشت و روزی در آن است. این لقاء الله و ضیافة الله می‌باشد. آیا این همان نیست که برای صاحبان نفس مطمئنه وارد است «فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی» که فرد بارز آن سید شهیدان - سلام الله علیه - است. 🔸اگر آن است چه مژده‌ای برای شهیدان در راه مرام حسین - علیه السلام الله - که همان سبیل الله است، از این بالاتر که در جنتی که آن بزرگوار شهید فی سبیل الله وارد می‌شود و در ضیافتی که آن حضرت حاضرند، به این اجازه دخول دهند که آن غیر از ضیافت های بهشتی است و آنچه در وهم من و تو و شما نیاید، آن بُوَد. 🔹بحمدالله ما که پیرو شهید عظیم الشأن اسلام - علیه السلام - هستند جمهوری اسلامی را بیمه کردند و پیروزی بر دشمنان اسلام و ایران و ملت بزرگوار ایران و سایر ملتهای مسلمان بلکه مستضعفان جهان را تحفه آوردند. ۱۳۶۲/۱۲/۱۹ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠خانمهای محترم! خودتان را تهذیب کنید و کودکان خودتان را تهذیب کنید، کودکان خودتان را اسلامی بار بیاورید که در اسلام همه چیز است. خودتان در پناه اسلام و به اخلاق اسلامی متخلق بشوید که همه چیز در اسلام است. 🔸آقایان محترم! خانمهای محترمات! ندای اسلام را لبیک بگویید. اسلام برای تأمین علف نیامده است! اسلام برای تأمین معنویات آمده است. همه‌اش فریاد از مادیات نباشد؛ برخلاف مسلک اسلام است. ⬅️ معنویات اگر تحقق پیدا کرد، مادیات معنوی می‌شود و به دنبالش هست. اسلام مادیات را به تبع معنویات قبول دارد مادیات را مستقلاً قبول ندارد اساس، معنویات است. 🔸 یک کشور با معنویاتش کشور است. [اینگونه نیست که] آزاد باشد و هر چه بخواهد بکند، ولو دزدی بکند ولو خیانت بکند امروز روز امتحان است برای شما. ⁉️ شما آزاد شدید، شما مستقل شدید، آزاد شدید که هر چه بخواهید بگویید؟ و هر چه بخواهید بکنید؟ خیر، خدای تبارک و تعالی به شما آزادی عنایت کرد و شما را در این آزادی امتحان می‌فرماید، ببینیم تا ما چه بکنیم؛ در این آزادی چه بکنیم، با زیردستان چه بکنیم، با برادران خود چه بکنیم،با خواهران خود چه بکنیم. 🔹آزادیِ تنها سعادت ملت نیست، استقلالِ تنها سعادت ملت نیست، مادیتِ تنها سعادت ملت نیست. اینها در پناه معنویات سعادتند. معنویات مهم است. بکوشید تا معنویات تحصیل کنید. علمِ تنها فایده ندارد، علم با معنویات علم است؛ ادب تنها فایده ندارد، ادب با معنویات. ⏪معنویات است که تمام سعادت بشر را بیمه می‌کند؛ و کوشش کنید در تحصیل معنویات. 👈🏻در خلال علم که تحصیل می‌کنید معنویات را تحصیل کنید. 👈🏻دانشگاهها معنویت پیدا بکنند، 👈🏻مدارس معنویت پیدا بکنند، 👈🏻مکتب‌ها معنویت پیدا بکنند، تا ان‌شاءاللّه‌ سعادتمند بشوند. خداوند همۀ شما را سعادتمند کند. ۱۳۵۸/۰۳/۰۸ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴محمدالجنامی مداحی عربی ریلز بین الحرمین 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 شما ملّت انقلابی مسلمان باید با حرکت منظم خود در تداوم انقلاب اسلامی به فرج جهانی انسانیت نزدیک بشوید 🔸و شما باید به سوی ظهور مهدی موعود و انقلاب نهایی اسلامی بشریت که سطح عالم را خواهد گرفت و همه‌ی این گره‌ها را باز خواهد کرد، قدم به قدم خودتان نزدیک بشوید و بشریت را نزدیک کنید، 🔹این است انتظار فرج. ۱۳۶۰/۰۳/۲۹ ☀️ (مدظله‌العالی) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠در میان آن مردم این انسان برجسته مورد لطف الهی قرار گرفت و این بار بر دوش او نهاده شد؛ 🔸چون خدا او را آزموده بود. 🔹خدا بنده‌ی خود را می‌شناخت و می‌دانست که این بار را بر دوش چه کسی می‌گذارد، و پیغمبر ایستاد. 🔸این ایستادگی، این استقامتِ همراه با معرفت عمیق به آن هدفی که به سوی آن حرکت می‌کند و آن راهی که آن را می‌پیماید، پشتوانه‌ی همه‌ی پیشرفت‌های پیغمبر و پشتوانه‌ی شکوفائی این حرکت عظیم شد. ♦️بله، حق پیروز است، اما بشرطها؛ 🔸شرط پیروزی حق، دفاع از حق است. 🔹 شرط پیروزی حق، ایستادگی در راه حق است. ۱۳۸۷/۰۵/۰۹ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
🍃🍃🍃🍃؛ ✳️يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا زَحْفًا فَلَا تُوَلُّوهُمُ الْأَدْبَارَ ﴿۱۵﴾ ✳️ومَنْ يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِقِتَالٍ أَوْ مُتَحَيِّزًا إِلَى فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ ﴿۱۶﴾ 🔅اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد هرگاه با تهاجم کافران در میدان کارزار روبرو شدید مبادا از بیم، پشت به دشمن کرده و از جنگ بگریزید.(۱۵) 🔅و آن کس که پشت به آنان کند پس همانا بازگشتی به خشم خدا کرده و جایش جهنم است و چه بد جایگاهی است، مگر آنکه به منظور بکاربردن حیلۀ جنگی باشد و یا بخواهد به گروه خود ملحق شده (و به اتفاق ایشان بجنگد).(۱۶) 🔹(تحرّف) به معناى انحراف از خط وسط و ميل به (حرف) است كه به معناى طرف هر چيزى است و در اينجا به اين معنا است كه مرد جنگى در ميدان جنگ از اين سو به آن سو شود تا بدين وسيله راهى براى غافلگير كردن حريف خود پيدا كند. 🔸و (تحيّز) به معناى گرفتن (حيز) است كه به معناى مكان است 🔹و كلمه (فئه) به معناى يك قطعه از جماعت مردم است 🔸و (تحيز به سوى فئه) به اين معنا است كه مرد جنگى از يك تاختن صرفنظر نموده و خود را به طرف عده‌اى از قوم خود بكشاند تا به اتفاق ايشان بجنگد. 👈🏻 كلمه (باء) از (بواء) به معناى رجوع به مكان و استقرار در آن است لذا راغب مى‌گويد: معناى اصلى كلمه (بواء) مساوى بودن اجزاء در مكان است به خلاف (نبوه) كه معنايش منافى بودن آن اجزاء است؛ و بنا بر آنچه راغب گفته معناى آيه چنين مى شود: 👈🏻(برگشت به جاى خود در حالى كه غضب خدا را به همراه داشت). 📌پس معناى دو آيه مورد بحث اين مى شود: ✳️ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد وقتى كفار را ملاقات مى‌كنيد ملاقات جنگى و يا در حالى كه مى‌رويد تا با ايشان بجنگيد پس از ايشان نگريزيد كه هر كس در چنين وقتى از ايشان بگريزد و از ميدان جنگ برگردد با غضب خدا برگشته است و ماءواى او جهنم است كه بد بازگشت گاهى است مگر اينكه فرارش به منظور بكاربردن حيله‌هاى جنگى و يا براى اين باشد كه بخواهد به اتفاق رفقايش بجنگد كه در اين دو صورت اشكال ندارد. 📚(تفسیر المیزان، ج۹، ص۴۵) علامه طباطبایی ره —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠این حرکت جنگ روانی دشمن در عرصه نظامی وقتی وارد می‌شود نتیجه‌اش ترس است، عقب‌نشینی است که قرآن کریم این عقب‌نشینی را در واقع موجب غضب الهی بیان کرده و تبیین کرده؛ 🔻«وَ مَنْ یُوَلِّهِمْ یَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِقِتَالٍ أَوْ مُتَحَیِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ.»(انفال/16): و هر كه در آن هنگام به آنان پشت كند مگر آنكه [هدفش] كناره‏ گيرى براى نبردى [مجدد] يا پيوستن به جمعى [ديگر از همرزمانش] باشد قطعا به خشم خدا گرفتار خواهد شد و جايگاهش دوزخ است و چه بد سرانجامى است 📌اگر در مقابل دشمنی که مهاجم به شماست، انواع مهاجمه حالا یک‌وقت؛ 👈🏻مهاجم با شمشیر و در میدان روبرو و سینه به سینه است، 👈🏻یک وقت مهاجم تبلیغاتی است، 👈🏻یک وقت مهاجم اقتصادی است، 👈🏻یک وقت مهاجم نظامی است ـ با ابزارهای جدید ـ 🔻اگر چنانچه در مقابل این، عقب‌نشینیِ غیرتاکتیکی کردید؛ - گاهی اوقات عقب‌نشینی تاکتیکی است، عقب‌نشینی هم یک تاکتیک است گاهی اوقات، مثل پیشروی؛ آن عیبی ندارد، إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِقِتَالٍ أَوْ مُتَحَیِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ تاکتیک این است - 📌اگر غیر از این موارد عقب‌نشینی کردید، فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ. ۱۴۰۳/۰۵/۲۴ ☀️ (مدظله‌العالی) مرتبط —————————‏ ‏‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠این حرکت جنگ روانی دشمن در عرصه نظامی وقتی وارد می‌شود نتیجه‌اش ترس است، عقب‌نشینی است که قرآن کریم این عقب‌نشینی را در واقع موجب غضب الهی بیان کرده و تبیین کرده؛ 🔻«وَ مَنْ یُوَلِّهِمْ یَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِقِتَالٍ أَوْ مُتَحَیِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ.»(انفال/16): و هر كه در آن هنگام به آنان پشت كند مگر آنكه [هدفش] كناره‏ گيرى براى نبردى [مجدد] يا پيوستن به جمعى [ديگر از همرزمانش] باشد قطعا به خشم خدا گرفتار خواهد شد و جايگاهش دوزخ است و چه بد سرانجامى است 📌اگر در مقابل دشمنی که مهاجم به شماست، انواع مهاجمه حالا یک‌وقت؛ 👈🏻مهاجم با شمشیر و در میدان روبرو و سینه به سینه است، 👈🏻یک وقت مهاجم تبلیغاتی است، 👈🏻یک وقت مهاجم اقتصادی است، 👈🏻یک وقت مهاجم نظامی است ـ با ابزارهای جدید ـ 🔻اگر چنانچه در مقابل این، عقب‌نشینیِ غیرتاکتیکی کردید؛ - گاهی اوقات عقب‌نشینی تاکتیکی است، عقب‌نشینی هم یک تاکتیک است گاهی اوقات، مثل پیشروی؛ آن عیبی ندارد، إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِقِتَالٍ أَوْ مُتَحَیِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ تاکتیک این است - 📌اگر غیر از این موارد عقب‌نشینی کردید، فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ. ۱۴۰۳/۰۵/۲۴ ☀️ (مدظله‌العالی) مرتبط —————————‏ ‏‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 خطبه‌ی فراموش نشدنی زینب کبری در بازار کوفه یک تحلیل عظیم از وضع جامعه‌ی اسلامی در آن دوره است که با زیباترین کلمات و با عمیق‌ترین و غنی‌ترین مفاهیم در آن شرائط بیان شده است. 🔸 قوّت شخصیت را ببینید؛ چقدر این شخصیت قوی است. 🔹دو روز قبل در یک بیابان، برادر او را، امام او را، رهبر او را با این همه عزیزان و جوانان و فرزندان و اینها از بین برده‌اند، این جمع چند ده نفره‌ی زنان و کودکان را اسیر کرده‌اند، آورده‌اند در مقابل چشم مردم... 🔸در یک چنین شرائط بحرانی، ناگهان این خورشید عظمت طلوع می‌کند: «یا اهل الکوفه، یا اهل الغدر و الختل»؛ ای خدعه‌گرها، ای کسانی که تظاهر کردید! شاید خودتان باور هم کردید که دنباله‌رو اسلام و اهل‌بیت هستید؛ اما در امتحان اینجور کم آوردید، در فتنه اینجور کوری نشان دادید. 🔹«هل فیکم الّا الصّلف و العجب و الشّنف و الکذب و ملق الاماء و غمز الاعداء»؛ شما رفتارتان، زبانتان با دلتان یکسان نبود. 🔸 به خودتان مغرور شدید، خیال کردید ایمان دارید، خیال کردید همچنان انقلابی هستید، خیال کردید همچنان پیرو امیرالمؤمنین هستید؛ در حالی که واقع قضیه این نبود. 🔹نتوانستید از عهده‌ی مقابله‌ی با فتنه بربیائید، نتوانستید خودتان را نجات دهید... 🔸با بی‌بصیرتی، با نشناختن فضا، با تشخیص ندادن حق و باطل، کرده‌های خودتان را، گذشته‌ی خودتان را باطل کردید. 🔹ظاهر، ظاهر ایمان، دهان پر از ادعای انقلابی‌گری؛ اما باطن، باطن پوک، باطن بی‌مقاومت در مقابل بادهای مخالف. 🔸این، آسیب‌شناسی است. ۱۳۸۹/۰۲/۰۱ ☀️(مدظله‌العالی) صوت —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠...البتّه در حرم مطهّر، چه داخل خودِ حرم، چه بیرون حرم در رواقها و صحنها، اگر بتوانید دل را وصل کنید، هر جا باشید، نزدیکی هست؛ هرجا باشید. 🔸 بعضی‌ها خیال میکنند باید بروند حتماً به ضریح بچسبند! 🔹اینها چون دلهایشان وصل نمیشود، میخواهند جسمها را وصل کنند؛ 🔸چه فایده دارد؟ 🔹بعضی‌ها همان دمِ ضریح هستند و چسبیده‌اند به ضریح، امّا دلشان اصلاً متّصل به امام رضا نیست؛ 🔸یکی هم ممکن است دورتر باشد، امّا دلش متّصل باشد؛ این خوب است. 🔹 اگر این‌جور زیارت کردید، این خوب است. ۱۳۸۲/۰۱/۰۶ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠(در زیارت) بعد که این حرف را با زبان خودتان یا با توجّه به این متنی که دست شما است زدید -یعنی همین زیارت جامعه مثلاً یا زیارت مخصوصه‌ی امام رضا یا زیارت امین‌الله؛ 🔸اینها مضامین خوبی دارد، ولو درست هم معنایش را نفهمید، [امّا] یک مقدار هم از آن بخوانید؛ 🔹 زیارت جامعه مثلاً شش هفت صفحه است، وقت کردید همه‌اش را بخوانید، وقت نکردید یک صفحه‌اش یا نصف صفحه‌اش را بخوانید؛ عیب ندارد؛ 🔸امّا توجّه داشته باشید که این یک متنی است که خیلی خوب تنظیم شده، زیبا تنظیم شده- 🔹و در حالی‌که متن را میخوانید، ولو معنایش را هم ندانید، متوجّه باشید دارید خطاب به چه کسی میخوانید. 🔸اگر این شد، آن وقت میشود زیارت؛ 🔹زیارت کامل هم که شنفته‌اید، همینها است. 🔸 البتّه کمال هم درجاتی دارد؛ بعضی‌ها هستند که از ما خیلی بالاترند؛ 🔹برای ماها همین زیارتی که گفتم، یک زیارت خوب است. 🔸 اگر این‌جور سلام کردید و این‌جور زیارت کردید، آن وقت ان‌شاءالله امیدِ اینکه قبول بشود خیلی زیاد است، 🔹یعنی فیض این زیارت به شما میرسد. ۱۳۸۲/۰۱/۰۶ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠[زیارت‌] به هر زبانی هم میشود؛ 🔸[اگر] به همین زبان معمولی خودمان -اگر فارسیم، اگر تُرکیم، اگر گیلکیم، هر چه هستیم- حرف بزنیم، این آداب ملاقات و زیارت صورت گرفته. 🔹 البتّه اگر بخواهیم با یک بیان شیوا و با مضامین خوبی حرف بزنیم، آن همین زیارتهایی است که خود ائمّه به ما یاد داده‌اند؛ 🔸مثل زیارت امین‌الله -که در واقع عمده‌اش هم دعا است؛ چند کلمه‌ی اوّلش زیارت است، بقیّه‌اش دعا است- 🔹یا زیارت جامعه که بسیار زیارت پُرمضمون و پُرمطلبی است. 🔸اگر اینها را بخوانید و به معنایش توجّه کنید و با حضرت با این بیان حرف بزنید، عیبی ندارد. 🔹مثل این است که میخواهید بروید دیدن یک بزرگی، یک جمعی هستید، بعد مثلاً یک متن زیبایی را یکی‌تان مینویسید، میروید آنجا، یکی‌تان از طرف بقیّه این متن را میخواند؛ این زیارتها مثل همان متنی است که برای شما نوشته‌اند؛ 🔸 میگویند اگر این متن را خواندید، حرفی که باید به حضرت بزنید، زده‌اید؛ این شد زیارت. 🔹حالا اگر معنایش را ندانستید و سختتان بود -این زیرنویس‌های مفاتیح‌ها هم غالباً کامل نیست؛ من نگاه کرده‌ام، اینهایی که همین حالا هم هست، انصافاً کار خوبی در این زمینه صورت نگرفته که یک زیرنویسِ درستِ حسابی‌ای باشد که آن معنا را برساند؛ خیلی ناقص است- و این هم نشد و نخواستید، به زبان خودتان با حضرت حرف بزنید. 🔸 این حرف زدن هم حتّی اگر با لبِ تنها باشد، اشکال ندارد. گفت: گوش کن با لبِ خاموش سخن میگویم‌ پاسخم گو به نگاهی که زبان من و توست. ۱۳۸۲/۰۱/۰۶ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠این حرکت جنگ روانی دشمن در عرصه نظامی وقتی وارد می‌شود نتیجه‌اش ترس است، عقب‌نشینی است که قرآن کریم این عقب‌نشینی را در واقع موجب غضب الهی بیان کرده و تبیین کرده؛ 🔻«وَ مَنْ یُوَلِّهِمْ یَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِقِتَالٍ أَوْ مُتَحَیِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ.»(انفال/16): و هر كه در آن هنگام به آنان پشت كند مگر آنكه [هدفش] كناره‏ گيرى براى نبردى [مجدد] يا پيوستن به جمعى [ديگر از همرزمانش] باشد قطعا به خشم خدا گرفتار خواهد شد و جايگاهش دوزخ است و چه بد سرانجامى است 📌اگر در مقابل دشمنی که مهاجم به شماست، انواع مهاجمه حالا یک‌وقت؛ 👈🏻مهاجم با شمشیر و در میدان روبرو و سینه به سینه است، 👈🏻یک وقت مهاجم تبلیغاتی است، 👈🏻یک وقت مهاجم اقتصادی است، 👈🏻یک وقت مهاجم نظامی است ـ با ابزارهای جدید ـ 🔻اگر چنانچه در مقابل این، عقب‌نشینیِ غیرتاکتیکی کردید؛ - گاهی اوقات عقب‌نشینی تاکتیکی است، عقب‌نشینی هم یک تاکتیک است گاهی اوقات، مثل پیشروی؛ آن عیبی ندارد، إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِقِتَالٍ أَوْ مُتَحَیِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ تاکتیک این است - 📌اگر غیر از این موارد عقب‌نشینی کردید، فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ. ۱۴۰۳/۰۵/۲۴ ☀️ (مدظله‌العالی) مرتبط —————————‏ ‏‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
🔸مبطلات نماز ‌ ✅ مبطلات نماز عبارتند از: ۱. از بین رفتن یکی از شرایطی که باید در حال نماز رعایت شود؛ ۲. باطل شدن وضو یا غسل؛ ۳. رو گرداندن از قبله؛ ۴. حرف زدن؛ ۵. خندیدن؛ ۶. گریه کردن؛ ۷. به هم خوردن صورت نماز؛ ۸. خوردن و آشامیدن؛ ۹. شک‌هایی که نماز را باطل می‌کند؛ ۱۰. کم و زیاد کردن ارکان نماز؛ ۱۱. آمین گفتن بعد از حمد؛ ۱۲. روی هم گذاشتن دست‌ها در جلوی بدن (تکتف). 🔺 رساله نماز و روزه، مسأله ۳۲۳ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
▪️همه باید با هم باشیم امروز،زیر یک و آن بیرق (لا اله الا الله) است 📚صحیفه نور ، جلد ۴ ، صفحه ۹۴ ☀️ ره —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
🟢 ای دوستان امروز! ای گروهی که منافع دنیایی، شما را در یک جا جمع و متحد کرده! در قیامت دشمن خونی یکدیگر خواهید بود. 🔹 «الْاخِلّاءُ یوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ الَّاالْمُتَّقینَ‏» [در قیامت، دوستان تبدیل به دشمن یکدیگر می‌شوند مگر متقیان] (زخرف/ ۶۷) همیشه وقتی دو نفر و یا یک عده با یکدیگر دوست می‌شوند یک وجه مشترکی در کار است که آنها را هم‌گروه و همنشین و معاشر و هم‌‏پیاله کرده است. محال است که دو نفر که با یکدیگر هیچ سنخیت روحی ندارند و از وجود یکدیگر بهره‌ای نمی‌برند و در [جلب‏] منفعتی یا دفع ضرری مشارکت ندارند با یکدیگر دوست بشوند. 🔸 مولوی در شعرهای معروف خود مثال می‌آورد که محال است دو نفر با یکدیگر دوست شوند مگر اینکه وجه مشترکی بین آنها باشد. داستان دوستی زاغ و لک‌لک لنگ ... 🔹حکما می‌گویند معلول تابع علت است؛ تا علت هست معلول هست، علت که رفت معلول هم می‌رود. این سماوری که ما روشن می‌کنیم تا وقتی آتش زیر آن مشتعل است می‏‌جوشد، به محض اینکه آتش خاموش شود جوشش هم از بین می‌رود. 🔸 دوستی‌هایی که بر مبنای مطامع مادی است تا وقتی می‌تواند ادامه داشته باشد که پای مطامع مادی در میان باشد؛ وقتی که اینها رفت علت دوستی از میان می‌رود، خصوصاً اگر با آشکار شدن حقایق همان علت دوستی به علت دشمنی تبدیل شود. مثلًا می‌دید که این شخص به او فلان منفعت را می‌رساند؛ این سبب می‌شد که دوستی‏‌اش زیادتر بشود. 🔹 در قیامت که حقایق برایش آشکار می‌شود می‌بیند همان چیزی که در دنیا محبتش را جلب می‌کرد برایش آتش آورده‌ است؛ یعنی همان ملاک دوستی، ملاک دشمنی می‌شود. به هر میزان که آن پیوند در دنیا بیشتر منشأ دوستی بوده، در قیامت بیشتر منشأ دشمنی می‌شود. این در صورتی است که مناط و ملاک، مطامع مادی باشد. 🔸 اما اگر دو نفر نه بر مبنای مادیات بلکه بر مبنای معنویات، بر اساس توحید و بندگی خدا و عقیده و ایمان در دنیا با یکدیگر دوست باشند، در قیامت این دوستی نه تنها از بین نمی‌رود بلکه شدیدتر می‌شود چون علت باقی است. تا علت باقی است معلول باقی است. 📗 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ۱۹-۱۷، (با تلخیص) شهید مطهری —————————‏ ‏‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
🏴 نیت سوره خاص در نماز 🔷 س ۸۶۷۳: در نماز تصمیم داشتم که پس از اتمام حمد، سوره قدر را بخوانم ولی فراموش کردم و به حسب عادت شروع به خواندن سوره توحید کردم و در اثناء آن متوجه شدم؛ حکم چیست؟ ✅ ج: قرائت همان سوره‌ای که به حسب عادت خوانده‌اید، کفایت می کند. ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
معنی حدیث‏ «حبّ علی بن ابی طالب حسنة لا تضرّ معها سیئة» این است که محبت علی(ع) حسنه‌ای است که مانع ضرر زدن گناه می‌شود، یعنی مانع راه یافتن گناه می‌شود؛ معنایش آن نیست که جاهلان پنداشته‌اند و آن اینکه محبت علی(ع) چیزی است که هر گناهی که مرتکب شوی بلا اثر است. برخی از دراویش از طرفی دعوی دوستی خدا دارند و از طرف دیگر از هر گناهکاری گناهکارترند، اینان نیز مدّعیان دروغگو هستند. (عدل‌الهی، ص۳۰۸) شهید مطهری —————————‏ ‏‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
نگاه محبت آمیز 🖌 حضرت (ص) فرمود: نمی شود فرزند نيكوكارى با مهربانى به پدر و مادرش نگاه كند مگر آنکه به هر نگاه، ثواب يك حجّ خوب و کامل به او داده مى شود، سؤال كردند: حتى اگر روزى صد بار نگاه كند؟ فرمود: آرى خداوند بزرگتر و پاكتر است. -------------------- 🖌 قالَ رَسُولُ اللّهِ صلي الله عليه و آله: ما وَلَدٌ بارٌّ نَظَرَ اِلى اَبَوَيْهِ بِرَحْمَةٍ اِلاَّ كانَ لَهُ بِكُلِّ نَظْرَةٍ حِجَّةٌ مَبْرُورَةٌ فَقالُوا: يا رَسُولَ اللّهِ وَاِنْ نَظَرَ فِى كُلّ يَوْمٍ مِائَةَ نَظْرَةٍ؟ قالَ: نَعَمْ اللّهُ اَكْبَرُ وَاَطْيَبُ. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚 بحارالأنوار، ج ۷۴، ص ۷۳ . (ص) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
♦️تبیین فراز مهمی از زیارت اربعین 🔻...يكى از علل و يا مهم‏ترين علت شهادت امام حسين و يا مهم‏ترين علت گرويدن مردم به امويان، جهالت مردم بود. 🔻در حقيقت امام حسين با ظلم مبارزه مى‏ كرد و با جهل، چنانكه در زيارت اربعين آمده است: «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبادَكَ مِنَ الْجَهالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلالَةِ» 🔻...مقصود از جهالت مردم اين نبود كه چون مردم بى‏ سواد بودند و درس نخوانده بودند، مرتكب چنين عملى شدند و اگر درس خوانده و تحصيل كرده مى‏ بودند نمى‏ كردند. 🔻نه، در اصطلاح دين ، «جهالت» بيشتر در مقابل «عقل» گفته مى‏ شود و مقصود آن تنبّه عقلى است كه مردم بايد داشته باشند، و به عبارت ديگر قوّه تجزيه و تحليل قضاياى مشهود و تطبيق كليات بر جزئيات است و اين چندان ربطى به سواد و بى‏ سوادى ندارد. 🔻علم، حفظ و ضبط كليات است و عقل قوّه تحليل است. به عبارت ديگر امام حسين شهيدِ فراموشكارى مردم شد، 🔻زيرا مردم اگر در تاريخ پنجاه شصت ساله خودشان فكر مى ‏كردند و قوّه تنبّه و استنتاج و عبرت‏ گيرى در آنها مى‏ بود و به تعبير سيد الشّهداء كه فرمود: «ارْجِعوا الى‏ عُقولِكُمْ» اگر به عقل و تجربه پنجاه شصت ساله خود رجوع مى‏ كردند و جنايتهاى ابو سفيان و معاويه و زياد در كوفه و خاندان اموى را اصولًا فراموش نمى ‏كردند و گول ظاهر فعلى معاويه را - كه دم زدن از دين به خاطر منافع شخصى است - نمى‏ خوردند و عميق فكر مى‏ كردند، هرگز چنين جنايتى واقع نمى ‏شد. 🔻يعنى نتوانستند پشت پرده نفاق را ببينند. ظواهر شعائر اسلامى را محفوظ مى‏ ديدند و توجه به اصول و معانىِ از بين رفته نداشتند. 🔻 البته در اين حادثه ، رعب و ترس و استسباع از يك طرف، و فساد اخلاق رؤسا و رشوه‏ خوارى آنها و طمع آنها و اطاعت كوركورانه - به حسب خوى قبيله ‏اى عربى - كوچكترها از رؤساى قبائل از طرف ديگر، نيز از عوامل مهم وقوع اين حادثه بود. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (حماسه حسينى(1 و 2))، ج‏17، ص: 451-450- با تلخیص و ویرایش - شهید مطهری —————————‏ ‏‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
♦️تبیین فراز مهمی از زیارت اربعین 🔻...يكى از علل و يا مهم‏ترين علت شهادت امام حسين و يا مهم‏ترين علت گرويدن مردم به امويان، جهالت مردم بود. 🔻در حقيقت امام حسين با ظلم مبارزه مى‏ كرد و با جهل، چنانكه در زيارت اربعين آمده است: «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبادَكَ مِنَ الْجَهالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلالَةِ» 🔻...مقصود از جهالت مردم اين نبود كه چون مردم بى‏ سواد بودند و درس نخوانده بودند، مرتكب چنين عملى شدند و اگر درس خوانده و تحصيل كرده مى‏ بودند نمى‏ كردند. 🔻نه، در اصطلاح دين ، «جهالت» بيشتر در مقابل «عقل» گفته مى‏ شود و مقصود آن تنبّه عقلى است كه مردم بايد داشته باشند، و به عبارت ديگر قوّه تجزيه و تحليل قضاياى مشهود و تطبيق كليات بر جزئيات است و اين چندان ربطى به سواد و بى‏ سوادى ندارد. 🔻علم، حفظ و ضبط كليات است و عقل قوّه تحليل است. به عبارت ديگر امام حسين شهيدِ فراموشكارى مردم شد، 🔻زيرا مردم اگر در تاريخ پنجاه شصت ساله خودشان فكر مى ‏كردند و قوّه تنبّه و استنتاج و عبرت‏ گيرى در آنها مى‏ بود و به تعبير سيد الشّهداء كه فرمود: «ارْجِعوا الى‏ عُقولِكُمْ» اگر به عقل و تجربه پنجاه شصت ساله خود رجوع مى‏ كردند و جنايتهاى ابو سفيان و معاويه و زياد در كوفه و خاندان اموى را اصولًا فراموش نمى ‏كردند و گول ظاهر فعلى معاويه را - كه دم زدن از دين به خاطر منافع شخصى است - نمى‏ خوردند و عميق فكر مى‏ كردند، هرگز چنين جنايتى واقع نمى ‏شد. 🔻يعنى نتوانستند پشت پرده نفاق را ببينند. ظواهر شعائر اسلامى را محفوظ مى‏ ديدند و توجه به اصول و معانىِ از بين رفته نداشتند. 🔻 البته در اين حادثه ، رعب و ترس و استسباع از يك طرف، و فساد اخلاق رؤسا و رشوه‏ خوارى آنها و طمع آنها و اطاعت كوركورانه - به حسب خوى قبيله ‏اى عربى - كوچكترها از رؤساى قبائل از طرف ديگر، نيز از عوامل مهم وقوع اين حادثه بود. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (حماسه حسينى(1 و 2))، ج‏17، ص: 451-450- با تلخیص و ویرایش - شهید مطهری —————————‏ ‏‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
♦️تبیین فراز مهمی از زیارت اربعین 🔻...يكى از علل و يا مهم‏ترين علت شهادت امام حسين و يا مهم‏ترين علت گرويدن مردم به امويان، جهالت مردم بود. 🔻در حقيقت امام حسين با ظلم مبارزه مى‏ كرد و با جهل، چنانكه در زيارت اربعين آمده است: «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبادَكَ مِنَ الْجَهالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلالَةِ» 🔻...مقصود از جهالت مردم اين نبود كه چون مردم بى‏ سواد بودند و درس نخوانده بودند، مرتكب چنين عملى شدند و اگر درس خوانده و تحصيل كرده مى‏ بودند نمى‏ كردند. 🔻نه، در اصطلاح دين ، «جهالت» بيشتر در مقابل «عقل» گفته مى‏ شود و مقصود آن تنبّه عقلى است كه مردم بايد داشته باشند، و به عبارت ديگر قوّه تجزيه و تحليل قضاياى مشهود و تطبيق كليات بر جزئيات است و اين چندان ربطى به سواد و بى‏ سوادى ندارد. 🔻علم، حفظ و ضبط كليات است و عقل قوّه تحليل است. به عبارت ديگر امام حسين شهيدِ فراموشكارى مردم شد، 🔻زيرا مردم اگر در تاريخ پنجاه شصت ساله خودشان فكر مى ‏كردند و قوّه تنبّه و استنتاج و عبرت‏ گيرى در آنها مى‏ بود و به تعبير سيد الشّهداء كه فرمود: «ارْجِعوا الى‏ عُقولِكُمْ» اگر به عقل و تجربه پنجاه شصت ساله خود رجوع مى‏ كردند و جنايتهاى ابو سفيان و معاويه و زياد در كوفه و خاندان اموى را اصولًا فراموش نمى ‏كردند و گول ظاهر فعلى معاويه را - كه دم زدن از دين به خاطر منافع شخصى است - نمى‏ خوردند و عميق فكر مى‏ كردند، هرگز چنين جنايتى واقع نمى ‏شد. 🔻يعنى نتوانستند پشت پرده نفاق را ببينند. ظواهر شعائر اسلامى را محفوظ مى‏ ديدند و توجه به اصول و معانىِ از بين رفته نداشتند. 🔻 البته در اين حادثه ، رعب و ترس و استسباع از يك طرف، و فساد اخلاق رؤسا و رشوه‏ خوارى آنها و طمع آنها و اطاعت كوركورانه - به حسب خوى قبيله ‏اى عربى - كوچكترها از رؤساى قبائل از طرف ديگر، نيز از عوامل مهم وقوع اين حادثه بود. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (حماسه حسينى(1 و 2))، ج‏17، ص: 451-450- با تلخیص و ویرایش - شهید مطهری —————————‏ ‏‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
🔴 به کوری چشم دشمنان، ملت ایران ۹۱ میلیون نفری شد ┄┅═✧☫✧═┅┄ 🇮🇷 به کانال بصیرتی صراط نور بپیوندید: 🏴 @serat_e_noor