بلیت سینماها گران شد
در آستانه بازگشایی سالنهای سینمایی، سامانه فروش فیلمها بلیتها را با قیمت 22 هزار و 500 تومان به فروش رساندند.
سینماهای مدرن: 22 هزار و پانصد تومان
سینماهای ممتاز: 16 هزار تومان
سینماهای درجه یک: 13 هزار تومان
پیش از این قاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران اعلام کرده بود بلیت سینماها امسال گران نمیشود.
#مجموعه_سینمایی_وارثین
@cinemavaresin
🔷سریال « #شاهرگ » به کارگردانی سید جلال اشکذری و تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی از امشب ۷ تیر ، ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه دو سیما میرود.
🔶«شاهرگ» به روایت داستانی ملتهب و پرچالش در روزهای دهه ۶۰ میپردازد.
#مجموعه_سینمایی_وارثین
@cinemavaresin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 سخنرانی شهیدبهشتی در سال ۵۹ که صداوسیما در سال ۹۹ حاضر به پخش آن نشد!
🔷 دقایقی از قسمت چهارم مستند سریالی یک ملت، جدیدترین تولید مرکز مستند سفیرفیلم که اینشبها از شبکه سوم سیما پخش میشود، شب گذشته از این مستند حذف شد.
🔶 در این بخش از مستند، شهیدبهشتی به آسیبشناسی اهداف انقلاب اسلامی در آن مقطع زمانی پرداختهاست.
#مجموعه_سینمایی_وارثین
@cinemavaresin
🔴اوضاع کنونی شبکه خانگی .....
✅ چرا کار شبکه خانگی، زار شد؟
🔶 شبکه نمایش خانگی به خاطر تفاوتهایی که در ارائه محتوا با تلویزیون داشت خیلی زود در کانون توجه مخاطبان قرار گرفت و جالب آنکه اولین سریالهای فراگیر این شبکه و مثلاً «قهوه تلخ» سریالهایی بودند که برای تلویزیون تولید شدند ولی نتوانستند در چرخه پخش از تلویزیون قرار گیرند و برای همین روانه شبکه نمایش خانگی شدند.
🔶 شبکه خانگی میتوانست از فضای ایجادشده در توزیع مویرگی خود و سپس عرضه آنلاین فراگیر بهترین استفاده را کند و با دست گذاشتن بر سوژههای مختلف اجتماعی، اسباب نوعی نقد کلان اجتماعی را رقم بزند، با این حال سریالسازان شبکه خانگی به دام نوعی لاکچریبازی باطل و روایت تصویری عاشقانههای ممنوعه افتادند، حتی کارگردانانی با سابقه سالها فعالیت تلویزیونی وقتی به شبکه خانگی آمدند به جای آنکه به دنبال پیشبرد ایدههای ماجراجویانه و منتقدانه باشند به دام نوعی ملودرامهای دمدستی افتادند.
🔶 در کشوری که همهروزه کلی خبر و تحلیل و گزارش خبری درباره اتفاقات اجتماعی میافتد، هنوز یک سریال خانگی ندیدهایم که این همه اتفاق روز را برای داستانپردازی مرجع کند.
🔶 گاهی هم که بناست به این اتفاقات پرداخته شود آنقدر گذری و در سطح است که فرصت تحلیل جدی نمیدهد. فقط در نظر بگیرید که پرمخاطبترین سریال خانگی سالهای اخیر هم وقتی بنای ورود به اتفاقی همچون کودتای ۲۸مرداد۱۳۳۲ را داشت صرفاً به سطح پرداخته بود و بهجایش تا توانسته بود بر رابطه عاشقانه خبرنگاری سیاسی با دخترکی پرسودا پرداخته بود.
🔶 اینکه وزارت ارشاد در سالهای گذشته سریالسازان را به این جهت سوق نداد و اینکه زعیم بعدی شبکه خانگی قصد چنین اقدامی را دارد یا نه هم معلوم نیست. آنچه مشخص است اینکه سریالهای خانگی هنوز به نیمی از باروری خود هم نرسیدهاند.
🔶 برای رشد و شکوفایی شبکه خانگی باید به سمتی رفت که کارگردانان بزرگ ایرانی با به خدمت گرفتن نویسندگان توانمند به سمت سوژههایی بروند که حداقل دو پله جلوتر از محصولات روتین سینما و تلویزیون باشند.
🔶 از منظر ساختاری هم شبکه خانگی خیلی جای کار دارد و هنوز که هنوز است سریالی ندیدهایم که استانداردهای این مدیوم را ارتقایی شگرف دهد، این ارتقا باید برنامه آینده شبکه خانگی باشد.
✍ پیمان قادری
#مجموعه_سینمایی_وارثین
@cinemavaresin
"انا لله و انا الیه راجعون"
🔹سیروس گرجستانی بازیگر باسابقه و محبوب سینما و تلویزیون در سن ۷۶ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.
🔹از جمله سریالهای وی میتوان به «متهم گریخت»، «زن بابا» و «گاوصندوق» اشاره کرد.
#مجموعه_سینمایی_وارثین
@cinemavaresin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شهر_فرنگ
#گفتگو_شبکه_خبر
🎥نوری پرتو، منتقد سینما: ستاره های سینمایی دنیا در کشورهایی که صنعت سینمایی قدرتمندی دارند، حداقل 3 ماه قبل از شروع فیلم، درگیر داستان فیلم هستند، اما در ایران بازیگران همزمان درگیر داستان چند فیلم می شوند.
#مجموعه_سینمایی_وارثین
@cinemavaresin
🎞 رکوردشکنی «اوج» در شبکه نمایش خانگی
🖥 آمار میزان تماشای آنلاین سریال «آقازاده»، تا ساعت ۱۲ شب روز چهارشنبه در پلتفرم فیلیمو، ۲۵ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۸۶۵ دقیقه است که با مقایسه آمارهای پیشین رکورد تازهای در تماشای آنلاین سریالهای شبکه نمایش خانگی به حساب می آید.
💿 همچنین نسخه فیزیکی پرمخاطبترین سریال شبکه نمایش خانگی در ۴ روز اول انتشار، در فاصله ۲۴ ساعت پس از توزیع به اتمام رسید که این هم رکورد دیگری است که به پای «آقازاده» ثبت شده است.
#مجموعه_سینمایی_وارثین
@cinemavaresin
6.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴۷۵ درصد بودجه فیلم به بازیگرها میرسد؛ این رقم ، سابقا ۳۵ در صد بوده است
🔹روایت #محمد_حسین_لطیفی از دستمزد بالای سلبریتیها و ورود پولهای مشکوک به شبکه نمایش خانگی.
منبع: تسنیم
#مجموعه_سینمایی_وارثین
@cinemavaresin
🔴پاسخ توییتری علی صدری نیا به کنایه مشاور رئیس جمهور
🔸 قسمت به قسمت ، نگرانی پدر خوانده ها و آقازاده ها بیشتر هم خواهد شد.
#مجموعه_سینمایی_وارثین
@cinemavaresin
📸 خرید خبرنگار توسط صاحبان پولهای آلوده در سینما و شبکه خانگی!
#مجموعه_سینمایی_وارثین
@cinemavaresin
💥ولنگاری در رسانه ملی؛
💢نویسندگی «شاهرگ» انقلابی در دست یک منوالفکر نا بلد!
🔶 #روزنامه_کیهان در یادداشتی نوشت: سریال «شاهرگ» که هر شب از شبکه دوم سیما پخش میشود، به رغم برخورداری از موضوعی مهم و قابل تقدیر، اما به دلیل ابتلا به فیلمنامهای ضعیف، نتوانسته به موفقیت برسد.
🔶این سریال درحالی دارای سوژهای درباره دوره صدر انقلاب اسلامی است که کار نگارش آن به فردی سپرده شده که تجربه کار و نسبتی با موضوع این سریال ندارد و اغلب آثار وی، دارای محتوایی در تضاد با اهداف سریال «شاهرگ» هستند. برخی رسانهها گزارش دادند که نویسنده فیلمنامه سریال «شاهرگ» قبلا فیلم کوتاهی ساخته بود که به دلیل محتوای نامناسب، حتی امکان نمایش در جشنواره فیلم کوتاه تهران را هم نیافته بود!
🔶حال جای سؤال است که چنین فردی، با این سوابق و رویکرد، چگونه و بر چه اساسی برای نگارش فیلمنامه یک سریال تلویزیونی درباره انقلاب اسلامی و علیه سازمان منافقین گزینش شده است؟ اگر نتیجه این سفارش، موفقیتآمیز بود، میشد این گزینش را در حیطه تخصصگرایی قلمداد کرد، اما فیلمنامه ضعیف سریال «شاهرگ» نشان میدهد که این فرد حتی تخصص و تبحری هم در زمینه فیلمنامهنویسی ندارد.
🔶پیش از این نیز فصل ششم سریال پایتخت به دلیل فیلمنامه ضعیف مورد انتقاد گسترده قرار گرفت تا جایی که پخش این سریال ناتمام ماند. این اتفاقات نشان میدهد مسئولان حوزه رسانه ملی نسبت به نویسندگان آثار تلویزیونی بیتفاوت هستند یا این را کماهمیت میدانند که گزینش مناسبی در این بخش اعمال نمیکنند؛ در حالی که فیلمنامه جانمایه یک اثر نمایشی و سینمایی است.
@cinemavaresin