نقش استعارههای مفهومی و مفهوم سازی در تبلیغات و محتوای تصویری
هر چقدر یک پیام تبلیغاتی قدرت مفهوم سازی و عینی سازی قوی تری داشته باشد، نفوذ بیشتری در ذهن مخاطب پیدا میکند
این تنها یکی از تکنیکهای اقناعی در محتوای تصویری است
تکنیکهای دیگری هم هست مثل :
تکرار
اغراق و بزرگنمایی
تحریک عواطف و احساسات
ایجاد ترس از نداشتن محصول
ترکیب اصوات و نشانهها
ابعاد زیبایی شناختی
.
.
.
دقت کنید این تکنیکها تنها در پیامهای بازرگانی به کار برده نمیشن بلکه در عالم سیاست، اخبار و اعتقادات هم استفاده میشن
🔴رهبر انقلاب: سه وظیفه اصلی دانشگاه این است: ۱) عالم تربیت کند ۲) علم تولید کند ۳) به تربیت عالم و تربیت علم جهت بدهد/ دانشگاههای دنیا در رکن سوم لنگند در نتیجه محصول دانشگاه، ابزار قدرتهای صهیونیستی و استکباری میشود
رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار دانشجویان:
🔹اگر بخواهیم دانشگاه را تعریف کنیم، رکن اصلی تعریف دانشگاه علم است، دانش.
🔹سه وظیفهی اصلی دانشگاه دارد. اول عالم تربیت کند، دوم علم تولید کند، سوم به تربیت عالم و تولید علم جهت بدهد.
🔹دانشگاههای دنیا عالم تربیت میکنند، علم هم تولید میکنند، اما در این رکن سوم لنگند. نتیجه چه میشود؟ نتیجه این میشود که محصول تربیت علم و تولید علم و تربیت عالم میشود ابزار دست قدرتهای صهیونیستی و قدرتهای استکباری دنیا. همهی ارکان دانشگاه باید به این سه نقطه توجه کنند. مدیر، استاد، دانشجو، متن درسی، فرایندهای آموزشی، همه باید در خدمت این سه جهت باشند. ۱۴۰۳/۱/۱۹
پایگاه علمی پژوهشی علوم شناختی 🔰
https://eitaa.com/cognitiveScience