eitaa logo
علوم و سواد شناختی | بهادران
1.7هزار دنبال‌کننده
389 عکس
64 ویدیو
24 فایل
🌐 پایگاه علمی پژوهشی علوم و سواد شناختی🌐 Cognitive Science ✅ اطلاع رسانی رویداد ها ✅ تازه های علوم شناختی ✅مطالب آموزشی مشاوره و راهنمایی 🆔 @sbb4962 ۰۹۱۳۴۳۳۴۳۷۶ سلمان بهادران
مشاهده در ایتا
دانلود
نقش استعاره‌های مفهومی و مفهوم سازی در تبلیغات و محتوای تصویری
هر چقدر یک پیام تبلیغاتی قدرت مفهوم سازی و عینی سازی قوی تری داشته باشد، نفوذ بیشتری در ذهن مخاطب پیدا میکند
این تنها یکی از تکنیک‌های اقناعی در محتوای تصویری است تکنیک‌های دیگری هم هست مثل : تکرار اغراق و بزرگنمایی تحریک عواطف و احساسات ایجاد ترس از نداشتن محصول ترکیب اصوات و نشانه‌ها ابعاد زیبایی شناختی . . .
دقت کنید این تکنیک‌ها تنها در پیام‌های بازرگانی به کار برده نمیشن بلکه در عالم سیاست، اخبار و اعتقادات هم استفاده میشن
🔴رهبر انقلاب: سه وظیفه اصلی دانشگاه این است: ۱) عالم تربیت کند ۲) علم تولید کند ۳) به تربیت عالم و تربیت علم جهت بدهد/ دانشگاه‌های دنیا در رکن سوم لنگند در نتیجه محصول دانشگاه، ابزار قدرتهای صهیونیستی و استکباری میشود رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار دانشجویان: 🔹اگر بخواهیم دانشگاه را تعریف کنیم، رکن اصلی تعریف دانشگاه علم است، دانش. 🔹سه وظیفه‌ی اصلی دانشگاه دارد. اول عالم تربیت کند، دوم علم تولید کند، سوم به تربیت عالم و تولید علم جهت بدهد. 🔹دانشگاه‌های دنیا عالم تربیت می‌کنند، علم هم تولید می‌کنند، اما در این رکن سوم لنگند. نتیجه چه می‌شود؟ نتیجه این می‌شود که محصول تربیت علم و تولید علم و تربیت عالم می‌شود ابزار دست قدرت‌های صهیونیستی و قدرت‌های استکباری دنیا. همه‌ی ارکان دانشگاه باید به این سه نقطه توجه کنند. مدیر، استاد، دانشجو، متن درسی، فرایندهای آموزشی، همه باید در خدمت این سه جهت باشند. ۱۴۰۳/۱/۱۹ پایگاه علمی پژوهشی علوم شناختی 🔰 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌https://eitaa.com/cognitiveScience
📝 رویکرد زبانشناسی شناختی به دستور زبان مطالعه دستور زبان در رویکرد شناختی از چندین نظریه مبتنی بر اصولی مشترک تشکیل شده است که از جمله مهم‌ترین این اصول می‌توان به "واحدهای نمادین" و "کاربردبنیاد" بودن دستور اشاره کرد. واحدهای نمادین حاصل ارتباط صورت و معنی هستند و بر این اساس هر واحد نمادین دارای دو قطب واجی و معنایی است. واحدهای نمادین را می‌توان شبیه به تعبیر سوسور از نشانه‌های زبانی دانست با این تفاوت که وی نشانه را در سطح واژه مطرح نموده اما در دستور شناختی واحدهای نمادین محدود به واژه نیستند و شامل مقولات کوچکتر یا بزرگتر از واژه نیز می‌شوند. در زبانشناسی شناختی مفاهیم صرفی و نحوی نیز بنیانی معنایی دارند و بر این اساس صرف و نحو حوزه‌های مستقل از یکدیگر در نظر گرفته نمی‌شوند بلکه به منزله طیفی از واحدهای نمادین تلقی می‌گردند که ساخت‌های آوایی و معنایی را به یکدیگر متصل می‌کنند. از دیگر اصول مشترک در رویکرد شناختی به دستور می‌توان به کاربردبنیان بودن آن اشاره نمود. بر مبنای این اصل تفاوت نظام‌مندی بین دانش زبانی و کاربرد زبان وجود ندارد و بدین طریق ادعای نظریه زبانشناسی زایشی که بین توانش (دانش زبانی) و کنش (کاربرد زبان) تمایز قائل می‌شود را نمی‌پذیرد. رویکردهای نظری به مطالعه شناختی دستور زبان را می‌توان به چهار شاخه عمده تقسیم کرد. این رویکردها عبارتند از الگوی نظام ساختاری مفهومی، دستور شناختی، دستورهای ساختی و الگوهای دستوری‌شدگی. از میان دیدگاه‌های مذکور نظریه "دستور شناختی" که از سوی رونالد لانگاکر ارائه شده است را می‌توان مفصل‌ترین و موجزترین نظریه دستوری در رویکرد شناختی دانست. 🏷 برداشتی از کتاب : - درآمدی بر زبانشناسی شناختی؛ محمد راسخ‌مهند - Cognitive Linguistics: An Introduction; Vyvyan Evans and Melanie Green پایگاه علمی پژوهشی علوم شناختی 🔰 https://eitaa.com/cognitiveScience