🧠 ذهن خلاق چیست؟
ذهن خلاق به توانایی تولید ایدههای نو و حل مسائل به شیوههای جدید اطلاق میشود. این نوع تفکر فراتر از قواعد معمولی است و به ما کمک میکند تا از چارچوبهای سنتی فراتر برویم و به نوآوریهای شگفتانگیزی دست یابیم.
✨ چرا ذهن خلاق مهم است؟
در دنیای پُرشتاب امروز، خلاقیت نه تنها در هنر و ادبیات، بلکه در علوم، فناوری، کسبوکار و حتی زندگی روزمره نیز حیاتی است. یک ذهن خلاق میتواند راهحلهای جدیدی برای چالشهای موجود ارائه دهد و به پیشرفتهای بزرگ منجر شود.
🔑 چگونه خلاقیت خود را پرورش دهیم؟
1. تنوع تجربه: سعی کنید خود را در معرض تجربیات جدید قرار دهید. سفر، مطالعه کتابهای مختلف و ملاقات با افراد جدید میتواند افقهای فکری شما را گسترش دهد.
2. تفکر آزاد: اجازه دهید ایدههای عجیب و غریب به ذهنتان بیفتند. گاهی اوقات بهترین ایدهها از غیرمنتظرهترین جاها میآیند!
3. نوشتن و ترسیم: روزانه ایدهها و افکار خود را بنویسید یا ترسیم کنید. این کار به شما کمک میکند تا ایدههای خود را ساماندهی کنید و آنها را بهتر درک کنید.
4. آرامش: ذهن خلاق نیازمند آرامش است. تمرینهای تنفسی و آرام بخشی میتواند به شما کمک کند تا ذهنتان را شفافتر کنید.
#ذهن_خلاق
#خلاقیت
#علوم_و_سواد_شناختی
#نوآوری
#تفکر_خلاق
---------------------------------------------------
علوم و سواد شناختی 🔰
https://eitaa.com/cognitiveScience
✨#کارگاه_رایگان ✨#مقاله_نویسی_و_پایان_نامه_نویسی
📣 با تدریس استاد احمد ملکی
💢 فرصتی ویژه به صورت #آنلاین و #آفلاین با اعطای #مدرک معتبر
✅ سرفصلهای دوره:
https://eitaa.com/A_Maleki1/424
✅ نظر شرکتکنندگان در دورههای قبلی:
https://eitaa.com/A_Maleki1/242
✅ لینک دانلود برخی از مقالات پژوهشیِ استاد:
https://eitaa.com/A_Maleki1/334
✍🏻 ثبت نام با پیام به: @Imam111
🔰 احمد ملکی| عضوشوید🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/726794984C83fbe99d16
بهتر از نیکی، نیکوکار است، و زیباتر از زیبایی، گوینده آن است
و برتر از علم، حامل آن و بدتر از بدی، عامل آن است
وحشتناک تر از وحشت، آورنده آن است.”
از سخنان گهربار امام هادی علیه السلام
⚫️⚫️⚫️
شهادت مظلومانه امام هادی علیه السلام بر پیروان و شیعیان آن حضرت تسلیت باد
----------------------------------------------
کانال علوم و سواد شناختی 🔻
@cognitivescience
🔻آیا محاسبات ذهنِ جمعی، اقتصاد ایران
را مدیریت میکند؟
‼️درآمدی برارتباط معنادار علم اقتصاد و علومشناختی
▫️در دیدگاه کلاسیک، اقتصاد عامل و کنشگر اقتصادی به شکل ایستا، مطلوبیت یا سود خود را به حداکثر میرساند. اما اقتصاد شناختی معنایی از عامل را برمیگزیند که در آن یک عامل بهصورت پویا، رضایتمندی و مهارت خود را از طریق یادگیری و غالباً بدون آنکه تصریحی در آن وجود داشته باشد، با محیط سازگار میکند. بدینسان کنشگران، اقتصاد را از طریق اقدامات و تعاملات خود میسازند.
▫️نباید گمان کرد که با توسعۀ پایگاهها و شبکههای پردازش کلانداده و رصد دقیق و کنترل دادههای مردم، رفتار این ذهن جمعی را میتوان کنترل کرد و از نتایج زیانبار آن جلوگیری نمود. این ذهن جمعی، بهخوبی شیوههای فرار از تورهای کنترلگر را آموخته و نتیجۀ سیاستهای کنترلگرا، کاهش سرمایۀ اجتماعی و بیگانه شدن بیشازپیش مردم از سیاست و حاکمیت است.
📝 علی اکبر ناسخیان، پژوهشگر اقتصاد شناختی
➕ جهت خرید شماره ششم خردورزی با ارسال رایگان، به ادمین پیام دهید:
@ErfanKhalilifar
📍مجله خردورزی:
@kheradvarzi_com
آزمون استروپ (Stroop Test) یکی از آزمونهای مشهور در روانشناسی و علوم شناختی است که به بررسی تعامل بین پردازش خودکار و پردازش کنترلشده توجه میپردازد. این آزمون به ویژه برای سنجش توانایی فرد در مهار پاسخهای خودکار و توجه به اطلاعات جدید طراحی شده است.
ساختار آزمون استروپ:
آزمون استروپ به طور معمول شامل سه بخش است:
1. بخش نامگذاری رنگ (Congruent Condition): در این بخش، کلمات رنگها (مانند "قرمز"، "سبز" و "آبی") با رنگهای متناظر خود چاپ میشوند (مثلاً کلمه "قرمز" به رنگ قرمز نوشته میشود). هدف این بخش اندازهگیری سرعت و دقت فرد در نامگذاری رنگها است.
2. بخش نامگذاری رنگ متضاد (Incongruent Condition): در این بخش، کلمات رنگها با رنگهای غیرمتناظر چاپ میشوند (مثلاً کلمه "قرمز" به رنگ آبی نوشته میشود). این بخش به طور خاص طراحی شده است تا تأثیرات پاسخهای خودکار را اندازهگیری کند. در این حالت، فرد باید تلاش کند تا به جای خواندن کلمه، رنگ آن را نام ببرد.
3. بخش نامگذاری کلمات (Neutral Condition): در این بخش، کلمات غیررنگی یا بیمعنا به رنگهای مختلف نمایش داده میشوند. این بخش به عنوان یک کنترل برای مقایسه با دو بخش قبلی عمل میکند.
هدف آزمون استروپ:
هدف اصلی آزمون استروپ بررسی توانایی فرد در کنترل توجه و مهار پاسخهای خودکار است. معمولاً در بخش نامگذاری رنگ متضاد، زمان پاسخدهی و تعداد اشتباهات بیشتر از دو بخش دیگر است. این به دلیل رقابت بین پردازش خودکار خواندن کلمه و پردازش کنترلشده نامگذاری رنگ است.
کاربردها:
آزمون استروپ در زمینههای مختلفی از جمله:
- بررسی اختلالات روانی مانند ADHD و اضطراب
- ارزیابی عملکرد شناختی در سالمندان
- مطالعه تأثیرات تمرکز و توجه در شرایط مختلف
به کار میرود و به عنوان یکی از ابزارهای مهم در روانشناسی شناختی شناخته میشود.
آزمون استروپ به ما این امکان را میدهد تا پیچیدگیهای پردازش شناختی و تعاملات بین کنترل توجه و پاسخهای خودکار را بهتر درک کنیم. این آزمون نه تنها در تحقیقات علمی، بلکه در زمینههای بالینی نیز کاربردهای فراوانی دارد.
---------------------------------------------
کانال علوم و سواد شناختی | بهادران 🔰
https://eitaa.com/cognitiveScience
پوشالهای ابرقدرت پوشالی آمریکا در جهنم دود و آتش!! 🔥
ناتوانی و درماندگی USA از مهار آتش
تا کنون یازده هزار مجتمع مسکونی، تجاری و دولتی در آتش سوخته و ویران شدهاند
دولت آمریکا از زمان تشکیل این کشور خیلی آدم کشته
قتل عام سرخپوستان بومی آمریکا، هزاران هزار نفر از مردم هیروشیما و ناکازاکی، هواپیمای مسافربری ایرانی، هزاران هزار نفر در عراق و افغانستان و سوریه، دهها هزار نفر از مردم غزه و لبنان که با بمبهای آمریکایی کشته شدند و .... تنها بخش کوچکی از جنایات شیطان بزرگ هستند
من نمیگویم دلیل این اتفاق جواب ظلمهای آمریکایی است چون مکافات عمل با خداست و ما در جایگاه علت سنجی نیستیم
همچنین نمیگویم از اینکه مردم و زن و بچهها در آمریکا بیخانمان شدند خوشحالم
ولی فقط میتوان گفت در هر چه میبینی عبرتی موجود است
س.بهادران✍
هدایت شده از عصر جدید انقلاب🇮🇷
👇😳👇😳👇🔻😳🔺😳
ایران کشوری است که تاکنون موثرترین و خطرناک ترین پروژه های جنگ شناختی (به معنای دقیق کلمه) در آن اجرا شده است. تا جایی که من دریافته ام در واقع ایران آزمایشگاه فناوری های مرتبط با cognitive warfare است.
جنگ شناختی در ایران مفهومی بسیار دستکاری شده است. بسیاری آن را -برغم تفاوت های جدی- با انواع دیگر جنگ های اطلاعات پایه مانند عملیات روانی خلط می کنند.
مهم ترین تفاوت این است کمپین های جنگ های شناختی فقط ذهن ها را کنترل نمی کند، بلکه تلاش می کند از طریق کنترل فکر، رفتار را کنترل کند.
#نخستین_کمپین پیشرفته جنگ شناختی در ایران سال ۱۴۰۱ اجرا شد. همانطور که در کتاب ‘سراب سایه ها’ تفصیلا نشان داده ام هدف آن پروژه ‘ممکن، آسان و نزدیک’ نشان دادن براندازی برای یک اقلیت و سپس ‘اکثریت نمایی آن اقلیت’ بود.
#کمپین_دوم بلافاصله پس از ناآرامی های ۱۴۰۱ و در جریان پروژه ‘مسمومیت ها’ اجرا شد. در یک پژوهش برای پژوهشکده علوم شناختی بحث کرده ام که پروژه مسمومیت ها یک ورژن بسیار پیشرفته جنگ شناختی بود که دانش مرتبط با ‘هیستری جمعی’ در علوم شناختی را مبنا قرار داده بود.
راز پیشرفته بودن مسئله مسمومیت ها این بود که از طریق مفهوم ‘انتقال هیجان’ و انتشار اطلاعات نادرست در شبکه های اجتماعی کسانی واقعا احساس مسمومیت می کردند بی آنکه هیچ عامل مسموم کننده ای در میان باشد.
ایجاد عارضه فیزیکی بدون محرک فیزیکی، این پروژه را بسیار خاص کرد.
اکنون و با سقوط دولت اسد در سوریه وارد #سومین_کمپین جنگ شناختی در ایران شده ایم. این بار هدف این است که با موفق جلوه دادن تجربه سوریه، براندازی یک اقدام ‘مقرون به صرفه’ جلوه داده شود.
من گمان می کنم #فاز_چهارم هم عن قریب آغاز خواهد شد. در فاز چهارم ما با نسخه اصلاح شده کمپین های پیشین مواجه خواهیم بود که سعی خواهد کرد از ایده ‘تمام کردن کار’ جرد کوشنر الهام بگیرد.
قلب همه این پروژه مقابل قرار دادن مردم و نظام و تبدیل کردن #افکار عمومی به اسلحه علیه نظم #سیاسی و #اجتماعی است.
#هیچ_خیانتی در این روزها و هفته ها بالاتر از ملتهب کردن جامعه و #هیچ_خدمتی بالاتر از افزایش آرامش، رضایت و امید در جامعه نیست.
ما وارد اولین گام از آخرین رویارویی سرنوشت ساز خود شده ایم.
✍مهدی محمدی
#عصر_شناخت
🇮🇷 @IR_asrejadid
*ستادتوسعه علوم و فناوریهای شناختی*
جشنواره ملی اسباببازی ها/۲۵ دی الی ۱۰ بهمن/
مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان/
ساعت بازدید۱۰ الی۲۰