📑سابمیت مقاله
به عنوان یک محقق وقتی پژوهشی را انجام می دهید و نتایج آن را انالیز می کنید در نهایت باید برای اینکه سایر محققان نیز از این نتایج مطلع شوند، به دنبال پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی باشید در غیر این صورت ممتازترین و برجستهترین کشفیات هم اگر تنها در کشوی میز محقق باقی بمانند در دنیای علم هیچ ارزش و اعتباری نخواهند داشت.
در مرحله اول بعد از نگارش مقاله و پیداکردن مجله مناسب برای آن، باید با نحوه سابمیت یا ارسال مقاله آشنا باشید. این مرحله برای اغلب پژوهشگران بهویژه افرادی که تازه کار پژوهشی را شروع کرده اند، مرحله ای چالش برانگیز و زمانبر خواهد بود.
📄افلیشن
افلیشن به نوعی به مقاله شما هویت می دهد و هیچ ژورنالی بدون افلیشن مقاله شما را نخواهد پذیرفت. البته در نگارش افیلیشن نیازی نیست حتما آدرس دانشگاه محل تحصیل و یا محل تدریس خود را بنویسید. اما نوشتن دانشگاه محل تحصیل و یامحل اشتغال سبب می شود تا از امتیازاتی که این دانشگاه بخاطر چاپ مقاله در اختیارتان قرار میدهد استفاده نمایید.
هر چقدر این بخش را با مهارت بیشتری نگارش کنید، نشان از خبرگی شما در نوشتن مقاله می باشد و خوانندگان را به وابستگی های نویسندگان بیشتر آشنا می کند. علاوه براینکه باید به اصول آکادمی در نگارش توجه کرد. برخی از دانشگاه ها و موسات آموزش عالی کشور شکل خاصی از افیلیشن را برای دانشجویان و هیئت علمی در نظر می گیرند که در نگارش آنها هم باید دقت داشته باشید. دلیل اینکه باید افیلیشن مقاله به این شکل نوشته شود این است که شکل خاص هماهنگی در نگارش افیلیشن و در نتیجه درج امتیازات آن مقاله به حساب آن دانشگاه مطبوع می باشد. به همین خاطر دانشگاه ها هیچ افیلیشن غیر از اونی که خودشون مشخص کردند قبول نمیکنند و در نهایت نمره ای را برای دانشجو یا پژوهشگر لحاظ نمی کنند
📃ایمپکت فاکتور
ایمپکت فاکتور یک عدد است که این عدد معیاری از میانگین استنادها به مقالات منتشر شده در یک مجله می باشد. طریقه محاسبه ایمپکت فاکتور به این صورت می باشد : تعداد کل استناد ها به کل مقالات یک مجله در یک دوره 2 ساله محاسبه می گردد. این عدد بر تعداد کل مقالات چاپ شده در این مجله در همان دوره 2 ساله تقسیم می شود و عدد حاصله را ایمپکت فاکتور یا ضریب تاثیر(IF) مجله می نامند. در واقع مفهوم این عدد این است که مقالات یک مجله به چه میزان مورد استناد قرار گرفته اند و بالاتر بودن ایمپکت فاکتور یک مجله نسبت به یک مجله دیگر به این معناست که به طور میانگین مقالات منتشر شده در آن مجله بیشتر مورد ارجاع مقالات دیگر قرار گرفته اند. ایمپکت فاکتور تنها برای مجلات ISI محاسبه می گردد و به طور کلی می توان گفت مجلات با ایمپکت فاکتور بالاتر، اعتبار بیشتری را دارا می باشند.
📋📝پژوهشکده شهید تهرانی مقدم🔬🔭
✐✎✐✎✐ ༻══════════
https://eitaa.com/joinchat/4273799408C987c46bffc
════════༻ ✐✎✐✎✐
کانال تخصصی علوم شناختی 🧠
https://eitaa.com/cognitiveScience
#نشست_مجازی
سلسله نشستهای ماهیانه هماندیشی فناوریهای نوظهور در عرصه تهدیدات شناختی
🔹موضوع نشست خردادماه: پدیدههای موثر بر دستکاری افکار عمومی در شبکههای اجتماعی
🔸ارائه دهنده: آقای مهندس هانی ربیعی
دانشجوی دکتری رایانش امن دانشگاه اصفهان
🔹زمان: سه شنبه 30 خردادماه ۱۴۰۲ ساعت 16
🔸آدرس نشست مجازی:
https://vroom.ui.ac.ir/b/zza-rxp-rqo-9zp
🔸بایگانی ویدئوی سخنرانی نشست های قبلی:
https://www.aparat.com/ladanib
—————————
گروه پژوهشی تحلیل امنیت مدل مبنا، دانشگاه اصفهان
✅ در کانال فناوریهای نوظهور تهدیدات شناختی عضو شوید:
▶️https://eitaa.com/Cog_threats
کانال تخصصی علوم شناختی(بهادران)🧠
https://eitaa.com/cognitiveScience
چند ابزار مهم در #جنگ_شناختی :
۱. استفاده از بستر #رسانه و #فضای_مجازی
۲. توسل به اخبار و اطلاعات جعلی
۳. تحریک عواطف و احساسات
۴. نقش مهم سلبریتی ها
کانال تخصصی علوم شناختی🧠
https://eitaa.com/cognitiveScience
*نتیجه یک نظرسنجی: ۹۲ درصد برنامهنویسان از هوش مصنوعی استفاده میکنند*
🔹 گیتهاب، پلتفرم تحت مالکیت مایکروسافت و بهشت برنامهنویسان، نظرسنجی جدیدی برگزار کرد تا متوجه شود که چه تعداد از کاربرانش مشغول استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی هستند. نتیجهی نظرسنجی در نوع خود جالب بود.
🔹 بهنوشتهی فیوچریزم، ۹۲ درصد از ۵۰۰ توسعهدهندهی آمریکایی حاضر در نظرسنجی گیتهاب مشغول استفاده از هوش مصنوعی هستند. ۷۰ درصد از این افراد میگویند هوش مصنوعی باعث شده است بهرهوری آنها در برنامهنویسی افزایش یابد.
🔹 ابزارهایی مثل ChatGPT و GitHub Copilot در زمانی کوتاه به سرویسی کاربردی برای توسعهدهندگان تبدیل شدند و امروزه، افراد زیادی مشغول استفاده از آنها هستند. شرکتکنندگان در نظرسنجی گیتهاب میگویند که اعتقاد دارند ابزارهای هوش مصنوعی کیفیت کدهای آنها را افزایش میدهد.
کانال تخصصی علوم شناختی 🧠
https://eitaa.com/cognitiveScience
نقش فضای مجازی و شبکههای اجتماعی در جنگ رسانهای
تلویزیونهای ماهوارهای که طرح براندازی را پیگیری میکنند، برای تغییر سبک زندگی مخاطبان به سنجش افکارعمومی در داخل کشور ایران نیاز دارند. ازاینرو، برای دریافت این اطلاعات از شبکههای اجتماعی کمک میگیرند. شبکههای اجتماعی و پیامرسانها اطلاعات مخاطبان، مانند: تمایلات و رفتارهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را از گوشی همراه آنها سرقت میکنند. با روشنشدن گوشی فرد، دادههای تلفن به سرورهای گوگل و مایکروسافت ارسال میشود و هر بار که فرد بر روی لینکهای گوشی همراه خود کلیک میکند، همزمان اطلاعات ارسال میشود. هوش مصنوعی در شبکههای اجتماعی، کاربر خود را از طریق حسگرهای روی گوشی همراه و میزان روشنماندن صفحه گوشی روی یک پست تحلیل میکند که او چه مطالبی را میپسندد.
ادامه مطلب از اینجا
کانال تخصصی علوم شناختی 🧠
https://eitaa.com/cognitiveScience
اسلاید های آموزشی با عناوین:
✅دوره عمیق خوانی
✅کارگاه مایندمپ
✅معرفی علوم شناختی
✅نبرد ادراکی در تسخیر ذهن
برای تهیه هر کدام از اسلایدهای آموزشی فوق به آی دی بنده پیام بدین
@sbb4962
😍هزینه هر مجموعه تنها ۳۰ هزار تومان
در صورت تهیه پکیج کامل چهار مجموعه: هزینه فقط ۱۰۰ تومان 👌
این عالیه ⬅️⬅️پشتیبانی تخصصی: ( با خرید هر مجموعه، به مدت دو هفته هر سوالی در زمینه موضوع مطرح شده داشته باشید در خدمتم)
کانال تخصصی علوم شناختی
گامی هر چند کوچک در راستای توسعه و گسترش دانش شناختی در ایران عزیزمان
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
https://eitaa.com/cognitiveScience
علوم و سواد شناختی | بهادران
به پیشنهاد خوب یکی از اعضای محترم کانال، برای هر اسلاید، یک فایل صوتی تکمیلی ضبط و در اختیار دوستان قرار داده خواهد شد ✅
🔻 کانال مطالعات جنگ هیبریدی برگزار می کند :
«کارگاه تخصصی جنگ شناختی،تغییر اندیشه و عقاید »
مدرس:محمد حسین قربانی زواره،پژوهشگر جنگ های هیبریدی شناختی
🔷 ۱ جلسه (۲ ساعت در یک روز) آموزش تخصصی
✅ به صورت وبیناری (مجازی)
📚همراه با معرفی کتاب جنگ شناختی
⏰زمان: نیمه اول مرداد ماه ۱۴۰۲
👈ثبت نام از طریق آیدی ایتا
@M_h1362