eitaa logo
علوم و سواد شناختی | بهادران
1.7هزار دنبال‌کننده
372 عکس
63 ویدیو
24 فایل
🌐 پایگاه علمی پژوهشی علوم و سواد شناختی🌐 Cognitive Science ✅ اطلاع رسانی رویداد ها ✅ تازه های علوم شناختی ✅مطالب آموزشی مشاوره و راهنمایی 🆔 @sbb4962 تبادل و تبلیغات 🆔 @CC4962
مشاهده در ایتا
دانلود
پی‌نوشت: درست است که این کلیپ امروز ضعف‌هایی دارد و از سوژه ی اصلی (عباس موزون) قابل تشخیص است. اما فردایی در راه است که دیپ فیک‌ها صددرصد شبیه به نمونه ی واقعی شان خواهند بود. و آن فردا دور نیست. بسیار بسیار نزدیک است. عباس موزون- دانشجوی دکتری مدیریت رسانه-خرداد ۱۴۰۲ 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 🆔 @abbas_mowzoon 🆔 @abbas_mowzoon_links
رهبر انقلاب: در دوران نمی‌توان با همان شیوه‌های ۴۰ سال پیش کار کرد بزرگ‌ترین توصیۀ امام ادامه راه او و پیروی از میراث اوست. ما باید آن ۳ تحولی که امام ایجاد کرد را دنبال و حفظ کنیم. در دوران هوش مصنوعی، ، و... نمی‌توان با همان شیوه‌های ۴۰ سال قبل کار کرد. امروز ابزارها باید متناسب با زمان انتخاب شود. ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ کانال تخصصی علوم شناختی (بهادران)🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
🔸 سلسله نشست های اندیشه ورزی مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند 🔴 موضوع: فرصت های هوش مصنوعی برای نظام سلامت کشور 🔹 ارائه دهنده: جناب آقای دکتر ماهر 📆 زمان: سه شنبه ۱۶ خردادماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ 🔗 لینک نشست مجازی: https://gharar.ir/r/5407a183 ————————— 💠 مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران 🌐 @smartgoviust
آیا درک ما از صدای خودمان بر رفتار ما تأثیر می گذارد؟ هدف این مطالعه دو مورد بود: اول، بررسی ادراک شرکت‌کنندگان از صدای گفتاری و آواز خواندن و شناسایی دلایل این ادراکات. و دوم، تعیین اینکه آیا ادراک آنها از صدایشان بر رفتارهایشان در زمینه های شخصی، بین فردی و اجتماعی تأثیر می گذارد یا خیر. نتایج پژوهش نشان داد که درک فرد از صدای صحبت‌کننده تا حدی بر رفتارها تأثیر دارد. از جنبه های شخصی (ابراز خود) تا اجتماعی (تعامل با مردم). یافته های این مطالعه حاکی از آن است که نگرش فرد نسبت به صدای خود به طور قابل توجهی بر نمایش شخصی، بین فردی و اجتماعی فرد تأثیر می گذارد. منبع : https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0892199722000376 کانال تخصصی علوم شناختی(بهادران)🌐 https://eitaa.com/cognitiveScience
ادراک محیلی چیست؟ ادراک محیطی معمولاً به عنوان آگاهی یا احساسات نسبت به محیط و به عنوان عمل درک محیط توسط حواس تعریف شده است. (بخشی از مجموعه کتاب های دایره المعارف علوم زمین (EESS)) انواع مختلف ادراک محیطی چیست؟ ادراک محیطی را می توان به دو حوزه عاطفی و شناختی تقسیم کرد (ناسار، 1994؛ آیلو و همکاران، 2010). مثال هایی از ادراک محیطی : مثل درک و پاسخ به مواد خوشبو و سایر بوها که با تحریک در غشای مخاطی بینی صورت می‌گیرد. یا درک فاصله و موقعیت فضایی و ... (دایره المعارف بهداشت محیط، 2011) محیط ما چگونه بر ادراک ما تأثیر می گذارد؟ تأثیر ادراک ما از محیط بر اسناد و ادراک ما از مردم تأثیر می گذارد. ادراکات یک فرد از محیط اطراف می تواند بر ادراکات و باورها در مورد دیگران تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، ادراک از محیط می تواند بر فعال سازی خودآگاه یا ناخودآگاه کلیشه ای تأثیر بگذارد. https://jackwestin.com کانال تخصصی علوم شناختی(بهادران)🌐 https://eitaa.com/cognitiveScience
مجموعه سه جلدی ” ایجاد تغییر” به سفارش و حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی ترجمه و انتشار یافت مجموعه ” ایجاد تغییر” توسط دکتر سید احمد رضا خاتون آبادی و علی اصغر صباغی به سفارش و حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی ترجمه و از سوی موسسه انتشاراتی ” ستایش هستی ” واحد انتشارات دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران چاپ و منتشر شد. کانال تخصصی علوم شناختی(بهادران)🌐 https://eitaa.com/cognitiveScience
فصلنامه مغز و شناخت شماره ۲۴ ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی مصاحبه با : جناب آقای دکتر محمود تلخابی جناب آقای دکتر حسین زارع جهت بارگذاری این شماره روی پیوند زیر ضربه بزنید https://cogc.ir/wp-content/uploads/2023/05/24_Final.pdf کانال تخصصی علوم شناختی(بهادران)🌐 https://eitaa.com/cognitiveScience
✅ دومین کنفرانس بین المللی سلامت ، علوم تربیتی و روانشناسی 28 خرداد 1402 هلسینکی - فنلاند 🔴 صدور گواهینامه بین المللی مقالات پذیرش شده جهت ارائه به دانشگاه و اخذ امتیاز در مصاحبه دکتری از آکادمی های معتبر جهان. 🔴 دریافت گواهینامه بین المللی دو زبانه 🔴 امکان شرکت به حالت حضوری و غیرحضوری 🔴 نمایه سازی مقالات در پایگاه سیویلیکا امکان اخذ پذیرش و چاپ مقالات در ژورنال با کد ISSN : 2980-0641 اخذ کد DOI نمایه در پایگاه گوگل اسکالر https://eitaa.com/joinchat/2804416785C01ccbe4f75 🔰اطلاعات کامل در سایت کنفرانس: 📕 www.hepconf.com ☎️ 021-91304025, whats app 09300414400 کانال تخصصی علوم شناختی 🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
📑سابمیت مقاله به عنوان یک محقق وقتی پژوهشی را انجام می دهید و نتایج آن را انالیز می کنید در نهایت باید برای اینکه سایر محققان نیز از این نتایج مطلع شوند، به دنبال پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی باشید در غیر این صورت ممتاز‌ترین و برجسته‌ترین کشفیات هم اگر تنها در کشوی میز محقق باقی بمانند در دنیای علم هیچ ارزش و اعتباری نخواهند داشت. در مرحله اول بعد از نگارش مقاله و پیداکردن مجله مناسب برای آن، باید با نحوه سابمیت یا ارسال مقاله آشنا باشید. این مرحله برای اغلب پژوهشگران به‌ویژه افرادی که تازه کار پژوهشی را شروع کرده اند، مرحله ای چالش برانگیز و زمان‌بر خواهد بود. 📄افلیشن افلیشن به نوعی به مقاله شما هویت می دهد و هیچ ژورنالی بدون افلیشن مقاله شما را نخواهد پذیرفت. البته در نگارش افیلیشن نیازی نیست حتما آدرس دانشگاه محل تحصیل و یا محل تدریس خود را بنویسید. اما نوشتن دانشگاه محل تحصیل و یامحل اشتغال سبب می شود تا از امتیازاتی که این دانشگاه بخاطر چاپ مقاله در اختیارتان قرار میدهد استفاده نمایید. هر چقدر این بخش را با مهارت بیشتری نگارش کنید، نشان از خبرگی شما در نوشتن مقاله می باشد و خوانندگان را به وابستگی های نویسندگان بیشتر آشنا می کند. علاوه براینکه باید به اصول آکادمی در نگارش توجه کرد. برخی از دانشگاه ها و موسات آموزش عالی کشور شکل خاصی از افیلیشن را برای دانشجویان و هیئت علمی در نظر می گیرند که در نگارش آنها هم باید دقت داشته باشید. دلیل اینکه باید افیلیشن مقاله به این شکل نوشته شود این است که شکل خاص هماهنگی در نگارش افیلیشن و در نتیجه درج امتیازات آن مقاله به حساب آن دانشگاه مطبوع می باشد. به همین خاطر دانشگاه ها هیچ افیلیشن غیر از اونی که خودشون مشخص کردند قبول نمیکنند و در نهایت نمره ای را برای دانشجو یا پژوهشگر لحاظ نمی کنند 📃ایمپکت فاکتور ایمپکت فاکتور یک عدد است که این عدد معیاری از میانگین استنادها به مقالات منتشر شده در یک مجله می باشد. طریقه محاسبه ایمپکت فاکتور به این صورت می باشد : تعداد کل استناد ها به کل مقالات یک مجله در یک دوره 2 ساله محاسبه می گردد. این عدد بر تعداد کل مقالات چاپ شده در این مجله در همان دوره 2 ساله تقسیم می شود و عدد حاصله را ایمپکت فاکتور یا ضریب تاثیر(IF) مجله می نامند. در واقع مفهوم این عدد این است که مقالات یک مجله به چه میزان مورد استناد قرار گرفته اند و بالاتر بودن ایمپکت فاکتور یک مجله نسبت به یک مجله دیگر به این معناست که به طور میانگین مقالات منتشر شده در آن مجله بیشتر مورد ارجاع مقالات دیگر قرار گرفته اند. ایمپکت فاکتور تنها برای مجلات ISI محاسبه می گردد و به طور کلی می توان گفت مجلات با ایمپکت فاکتور بالاتر، اعتبار بیشتری را دارا می باشند. 📋📝پژوهشکده شهید تهرانی مقدم🔬🔭 ✐✎✐✎✐ ༻══════════ https://eitaa.com/joinchat/4273799408C987c46bffc ════════༻ ✐✎✐✎✐ کانال تخصصی علوم شناختی 🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
سلسله نشست‌های ماهیانه هم‌اندیشی فناوری‌های نوظهور در عرصه تهدیدات شناختی 🔹موضوع نشست خردادماه: پدیده‌های موثر بر دستکاری افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی 🔸ارائه دهنده: آقای مهندس هانی ربیعی دانشجوی دکتری رایانش امن دانشگاه اصفهان 🔹زمان: سه شنبه 30 خردادماه ۱۴۰۲ ساعت 16 🔸آدرس نشست مجازی: https://vroom.ui.ac.ir/b/zza-rxp-rqo-9zp 🔸بایگانی ویدئوی سخنرانی نشست های قبلی: https://www.aparat.com/ladanib ————————— گروه پژوهشی تحلیل امنیت مدل مبنا، دانشگاه اصفهان ✅ در کانال فناوری‏‌های نوظهور تهدیدات شناختی عضو شوید: ▶️https://eitaa.com/Cog_threats کانال تخصصی علوم شناختی(بهادران)🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
چند ابزار مهم در : ۱. استفاده از بستر و ۲. توسل به اخبار و اطلاعات جعلی ۳. تحریک عواطف و احساسات ۴. نقش مهم سلبریتی ها کانال تخصصی علوم شناختی🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
*نتیجه یک نظرسنجی: ۹۲ درصد برنامه‌نویسان از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند* 🔹 گیت‌هاب، پلتفرم تحت مالکیت مایکروسافت و بهشت برنامه‌نویسان‌، نظرسنجی جدیدی برگزار کرد تا متوجه شود که چه تعداد از کاربرانش مشغول استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی هستند. نتیجه‌ی نظرسنجی در نوع خود جالب بود. 🔹 به‌نوشته‌ی فیوچریزم‌، ۹۲ درصد از ۵۰۰ توسعه‌دهنده‌ی آمریکایی حاضر در نظرسنجی گیت‌هاب مشغول استفاده از هوش مصنوعی هستند. ۷۰ درصد از این افراد می‌گویند هوش مصنوعی باعث شده است بهره‌وری آن‌ها در برنامه‌نویسی افزایش یابد. 🔹 ابزارهایی مثل ChatGPT و GitHub Copilot در زمانی کوتاه به سرویسی کاربردی برای توسعه‌دهندگان تبدیل شدند و امروزه، افراد زیادی مشغول استفاده از آن‌ها هستند. شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گیت‌هاب می‌گویند که اعتقاد دارند ابزارهای هوش مصنوعی کیفیت کدهای آن‌ها را افزایش می‌دهد. کانال تخصصی علوم شناختی 🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
نقش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در جنگ رسانه‌ای تلویزیون‌های ماهواره‌ای که طرح براندازی را پیگیری می‌کنند، برای تغییر سبک زندگی مخاطبان به سنجش افکارعمومی در داخل کشور ایران نیاز دارند. ازاین‌رو، برای دریافت این اطلاعات از شبکه‌های اجتماعی کمک می‌گیرند. شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها اطلاعات مخاطبان، مانند: تمایلات و رفتارهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را از گوشی همراه آنها سرقت می‌کنند. با روشن‌شدن گوشی فرد، داده‌های تلفن به سرورهای گوگل و مایکروسافت ارسال می‌شود و هر بار که فرد بر روی لینک‌های گوشی همراه خود کلیک می‌کند، همزمان اطلاعات ارسال می‌شود. هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی، کاربر خود را از طریق حسگرهای روی گوشی همراه و میزان روشن‌ماندن صفحه گوشی روی یک پست تحلیل می‌کند که او چه مطالبی را می‌پسندد. ادامه مطلب از اینجا کانال تخصصی علوم شناختی 🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
اسلاید های آموزشی با عناوین: ✅دوره عمیق خوانی ✅کارگاه مایندمپ ✅معرفی علوم شناختی ✅نبرد ادراکی در تسخیر ذهن برای تهیه هر کدام از اسلایدهای آموزشی فوق به آی دی بنده پیام بدین @sbb4962 😍هزینه هر مجموعه تنها ۳۰ هزار تومان در صورت تهیه پکیج کامل چهار مجموعه: هزینه فقط ۱۰۰ تومان 👌 این عالیه ⬅️⬅️پشتیبانی تخصصی: ( با خرید هر مجموعه، به مدت دو هفته هر سوالی در زمینه موضوع مطرح شده داشته باشید در خدمتم) کانال تخصصی علوم شناختی گامی هر چند کوچک در راستای توسعه و گسترش دانش شناختی در ایران عزیزمان 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 https://eitaa.com/cognitiveScience
علوم و سواد شناختی | بهادران
به پیشنهاد خوب یکی از اعضای محترم کانال، برای هر اسلاید، یک فایل صوتی تکمیلی ضبط و در اختیار دوستان قرار داده خواهد شد ✅
🔻  کانال مطالعات جنگ هیبریدی برگزار می کند : «کارگاه تخصصی جنگ شناختی،تغییر اندیشه و عقاید » مدرس:محمد حسین قربانی زواره،پژوهشگر جنگ های هیبریدی شناختی 🔷 ۱ جلسه (۲ ساعت در یک روز) آموزش تخصصی ✅ به صورت وبیناری (مجازی) 📚همراه با معرفی کتاب جنگ شناختی ⏰زمان: نیمه اول مرداد ماه ۱۴۰۲ 👈ثبت نام از طریق آیدی ایتا @M_h1362
✅نخستین همایش بین المللی هوش مصنوعی، فرهنگ و علوم اسلامی @razaviac کانال نوروساینس و فلسفه ذهن🌎 https://eitaa.com/Brain_Mind کانال تخصصی علوم شناختی 🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
IoT-Gov چارچوبی ساختاریافته برای حاکمیت اینترنت اشیا ⬇️⬇️⬇️ ظهور هوش مصنوعی و دستگاه‌های هوشمند با قابلیت‌های تصمیم‌گیری، نیاز حیاتی به حاکمیت در حوزه اینترنت اشیا را برجسته کرده است. حکمرانی مؤثر می‌تواند مسئولیت‌پذیری، قابلیت اطمینان، امنیت و حریم خصوصی را در توسعه و استفاده از این فناوری‌ها تضمین کند و همچنین از فعالیت‌های غیراخلاقی یا مخرب محافظت کند. علاوه بر این، می تواند منجر به نوآوری و رشد در صنایع IoT و AI شود و در عین حال اعتماد عمومی را به این فناوری ها تقویت کند. هدف این مقاله پیشنهاد یک چارچوب حکومتی جدید برای IoT به نام IoT-Gov است. برای دستیابی به این هدف، مقاله ابتدا الزامات حاکمیت اینترنت اشیا را تعریف می کند و سازگاری چارچوب های حاکمیت فناوری اطلاعات و اینترنت اشیا موجود با این الزامات را ارزیابی می کند. محدودیت های چارچوب های فعلی نیاز به یک چارچوب جدید را ثابت می کند و IoT-Gov به عنوان راه حل ارائه شده است. این مقاله لایه‌ها و فرآیندهای چارچوب پیشنهادی را توضیح می‌دهد و شبیه‌سازی سطح بالایی از استقرار آن را ارائه می‌دهد. به طور خاص، این مقاله نشان می‌دهد که چگونه چارچوب پیشنهادی می‌تواند در یک سناریوی نمونه از کنترل دسترسی در پارکینگ بیمارستان هوشمند، که با فناوری بلاکچین فعال شده است، اعمال شود. در نهایت، مقاله با کاوش در چالش‌های بالقوه و جهت‌گیری‌های تحقیقاتی آینده برای چارچوب به پایان می‌رسد جهت دریافت مقاله اصلی : https://doi.org/10.1016/j.comnet.2023.109902 منبع : sciencedirect.com کانال تخصصی علوم شناختی(بهادران)🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
جنگ شناختی: مانور در بعد انسانی ⬇️⬇️⬇️ ظهور فناوری اطلاعات شکل جدیدی از جنگ را ایجاد کرده است که بر کنترل اطلاعات و دستکاری ادراکات و باورها متمرکز است که به «جنگ شناختی» معروف است. جنگ شناختی به استفاده از تاکتیک های روانی و مبتنی بر اطلاعات برای تأثیرگذاری و دستکاری ادراکات، باورها و احساسات افراد، سازمان ها و تا حد زیادی ملت ها اشاره دارد. این نوعی جنگ غیر متعارف است که از قدرت فناوری، رسانه و روانشناسی برای شکل دادن به واقعیت اهداف خود استفاده می کند. از نظر کارکردی، جنگ شناختی را می توان به عنوان «سلاح افکار عمومی، توسط یک نهاد خارجی، برای 1. تأثیرگذاری بر سیاست های عمومی و دولتی 2. بی ثبات کردن نهادهای عمومی تعریف کرد. https://www.thegeostrata.com/post/cognitive-warfare کانال تخصصی علوم شناختی 🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience