eitaa logo
علوم و سواد شناختی | بهادران
1.7هزار دنبال‌کننده
370 عکس
63 ویدیو
24 فایل
🌐 پایگاه علمی پژوهشی علوم و سواد شناختی🌐 Cognitive Science ✅ اطلاع رسانی رویداد ها ✅ تازه های علوم شناختی ✅مطالب آموزشی مشاوره و راهنمایی 🆔 @sbb4962 تبادل و تبلیغات 🆔 @CC4962
مشاهده در ایتا
دانلود
فصلنامه مغز و شناخت شماره ۲۴ ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی مصاحبه با : جناب آقای دکتر محمود تلخابی جناب آقای دکتر حسین زارع جهت بارگذاری این شماره روی پیوند زیر ضربه بزنید https://cogc.ir/wp-content/uploads/2023/05/24_Final.pdf کانال تخصصی علوم شناختی(بهادران)🌐 https://eitaa.com/cognitiveScience
✅ دومین کنفرانس بین المللی سلامت ، علوم تربیتی و روانشناسی 28 خرداد 1402 هلسینکی - فنلاند 🔴 صدور گواهینامه بین المللی مقالات پذیرش شده جهت ارائه به دانشگاه و اخذ امتیاز در مصاحبه دکتری از آکادمی های معتبر جهان. 🔴 دریافت گواهینامه بین المللی دو زبانه 🔴 امکان شرکت به حالت حضوری و غیرحضوری 🔴 نمایه سازی مقالات در پایگاه سیویلیکا امکان اخذ پذیرش و چاپ مقالات در ژورنال با کد ISSN : 2980-0641 اخذ کد DOI نمایه در پایگاه گوگل اسکالر https://eitaa.com/joinchat/2804416785C01ccbe4f75 🔰اطلاعات کامل در سایت کنفرانس: 📕 www.hepconf.com ☎️ 021-91304025, whats app 09300414400 کانال تخصصی علوم شناختی 🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
📑سابمیت مقاله به عنوان یک محقق وقتی پژوهشی را انجام می دهید و نتایج آن را انالیز می کنید در نهایت باید برای اینکه سایر محققان نیز از این نتایج مطلع شوند، به دنبال پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی باشید در غیر این صورت ممتاز‌ترین و برجسته‌ترین کشفیات هم اگر تنها در کشوی میز محقق باقی بمانند در دنیای علم هیچ ارزش و اعتباری نخواهند داشت. در مرحله اول بعد از نگارش مقاله و پیداکردن مجله مناسب برای آن، باید با نحوه سابمیت یا ارسال مقاله آشنا باشید. این مرحله برای اغلب پژوهشگران به‌ویژه افرادی که تازه کار پژوهشی را شروع کرده اند، مرحله ای چالش برانگیز و زمان‌بر خواهد بود. 📄افلیشن افلیشن به نوعی به مقاله شما هویت می دهد و هیچ ژورنالی بدون افلیشن مقاله شما را نخواهد پذیرفت. البته در نگارش افیلیشن نیازی نیست حتما آدرس دانشگاه محل تحصیل و یا محل تدریس خود را بنویسید. اما نوشتن دانشگاه محل تحصیل و یامحل اشتغال سبب می شود تا از امتیازاتی که این دانشگاه بخاطر چاپ مقاله در اختیارتان قرار میدهد استفاده نمایید. هر چقدر این بخش را با مهارت بیشتری نگارش کنید، نشان از خبرگی شما در نوشتن مقاله می باشد و خوانندگان را به وابستگی های نویسندگان بیشتر آشنا می کند. علاوه براینکه باید به اصول آکادمی در نگارش توجه کرد. برخی از دانشگاه ها و موسات آموزش عالی کشور شکل خاصی از افیلیشن را برای دانشجویان و هیئت علمی در نظر می گیرند که در نگارش آنها هم باید دقت داشته باشید. دلیل اینکه باید افیلیشن مقاله به این شکل نوشته شود این است که شکل خاص هماهنگی در نگارش افیلیشن و در نتیجه درج امتیازات آن مقاله به حساب آن دانشگاه مطبوع می باشد. به همین خاطر دانشگاه ها هیچ افیلیشن غیر از اونی که خودشون مشخص کردند قبول نمیکنند و در نهایت نمره ای را برای دانشجو یا پژوهشگر لحاظ نمی کنند 📃ایمپکت فاکتور ایمپکت فاکتور یک عدد است که این عدد معیاری از میانگین استنادها به مقالات منتشر شده در یک مجله می باشد. طریقه محاسبه ایمپکت فاکتور به این صورت می باشد : تعداد کل استناد ها به کل مقالات یک مجله در یک دوره 2 ساله محاسبه می گردد. این عدد بر تعداد کل مقالات چاپ شده در این مجله در همان دوره 2 ساله تقسیم می شود و عدد حاصله را ایمپکت فاکتور یا ضریب تاثیر(IF) مجله می نامند. در واقع مفهوم این عدد این است که مقالات یک مجله به چه میزان مورد استناد قرار گرفته اند و بالاتر بودن ایمپکت فاکتور یک مجله نسبت به یک مجله دیگر به این معناست که به طور میانگین مقالات منتشر شده در آن مجله بیشتر مورد ارجاع مقالات دیگر قرار گرفته اند. ایمپکت فاکتور تنها برای مجلات ISI محاسبه می گردد و به طور کلی می توان گفت مجلات با ایمپکت فاکتور بالاتر، اعتبار بیشتری را دارا می باشند. 📋📝پژوهشکده شهید تهرانی مقدم🔬🔭 ✐✎✐✎✐ ༻══════════ https://eitaa.com/joinchat/4273799408C987c46bffc ════════༻ ✐✎✐✎✐ کانال تخصصی علوم شناختی 🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
سلسله نشست‌های ماهیانه هم‌اندیشی فناوری‌های نوظهور در عرصه تهدیدات شناختی 🔹موضوع نشست خردادماه: پدیده‌های موثر بر دستکاری افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی 🔸ارائه دهنده: آقای مهندس هانی ربیعی دانشجوی دکتری رایانش امن دانشگاه اصفهان 🔹زمان: سه شنبه 30 خردادماه ۱۴۰۲ ساعت 16 🔸آدرس نشست مجازی: https://vroom.ui.ac.ir/b/zza-rxp-rqo-9zp 🔸بایگانی ویدئوی سخنرانی نشست های قبلی: https://www.aparat.com/ladanib ————————— گروه پژوهشی تحلیل امنیت مدل مبنا، دانشگاه اصفهان ✅ در کانال فناوری‏‌های نوظهور تهدیدات شناختی عضو شوید: ▶️https://eitaa.com/Cog_threats کانال تخصصی علوم شناختی(بهادران)🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
چند ابزار مهم در : ۱. استفاده از بستر و ۲. توسل به اخبار و اطلاعات جعلی ۳. تحریک عواطف و احساسات ۴. نقش مهم سلبریتی ها کانال تخصصی علوم شناختی🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
*نتیجه یک نظرسنجی: ۹۲ درصد برنامه‌نویسان از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند* 🔹 گیت‌هاب، پلتفرم تحت مالکیت مایکروسافت و بهشت برنامه‌نویسان‌، نظرسنجی جدیدی برگزار کرد تا متوجه شود که چه تعداد از کاربرانش مشغول استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی هستند. نتیجه‌ی نظرسنجی در نوع خود جالب بود. 🔹 به‌نوشته‌ی فیوچریزم‌، ۹۲ درصد از ۵۰۰ توسعه‌دهنده‌ی آمریکایی حاضر در نظرسنجی گیت‌هاب مشغول استفاده از هوش مصنوعی هستند. ۷۰ درصد از این افراد می‌گویند هوش مصنوعی باعث شده است بهره‌وری آن‌ها در برنامه‌نویسی افزایش یابد. 🔹 ابزارهایی مثل ChatGPT و GitHub Copilot در زمانی کوتاه به سرویسی کاربردی برای توسعه‌دهندگان تبدیل شدند و امروزه، افراد زیادی مشغول استفاده از آن‌ها هستند. شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گیت‌هاب می‌گویند که اعتقاد دارند ابزارهای هوش مصنوعی کیفیت کدهای آن‌ها را افزایش می‌دهد. کانال تخصصی علوم شناختی 🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
نقش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در جنگ رسانه‌ای تلویزیون‌های ماهواره‌ای که طرح براندازی را پیگیری می‌کنند، برای تغییر سبک زندگی مخاطبان به سنجش افکارعمومی در داخل کشور ایران نیاز دارند. ازاین‌رو، برای دریافت این اطلاعات از شبکه‌های اجتماعی کمک می‌گیرند. شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها اطلاعات مخاطبان، مانند: تمایلات و رفتارهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را از گوشی همراه آنها سرقت می‌کنند. با روشن‌شدن گوشی فرد، داده‌های تلفن به سرورهای گوگل و مایکروسافت ارسال می‌شود و هر بار که فرد بر روی لینک‌های گوشی همراه خود کلیک می‌کند، همزمان اطلاعات ارسال می‌شود. هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی، کاربر خود را از طریق حسگرهای روی گوشی همراه و میزان روشن‌ماندن صفحه گوشی روی یک پست تحلیل می‌کند که او چه مطالبی را می‌پسندد. ادامه مطلب از اینجا کانال تخصصی علوم شناختی 🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
اسلاید های آموزشی با عناوین: ✅دوره عمیق خوانی ✅کارگاه مایندمپ ✅معرفی علوم شناختی ✅نبرد ادراکی در تسخیر ذهن برای تهیه هر کدام از اسلایدهای آموزشی فوق به آی دی بنده پیام بدین @sbb4962 😍هزینه هر مجموعه تنها ۳۰ هزار تومان در صورت تهیه پکیج کامل چهار مجموعه: هزینه فقط ۱۰۰ تومان 👌 این عالیه ⬅️⬅️پشتیبانی تخصصی: ( با خرید هر مجموعه، به مدت دو هفته هر سوالی در زمینه موضوع مطرح شده داشته باشید در خدمتم) کانال تخصصی علوم شناختی گامی هر چند کوچک در راستای توسعه و گسترش دانش شناختی در ایران عزیزمان 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 https://eitaa.com/cognitiveScience
علوم و سواد شناختی | بهادران
به پیشنهاد خوب یکی از اعضای محترم کانال، برای هر اسلاید، یک فایل صوتی تکمیلی ضبط و در اختیار دوستان قرار داده خواهد شد ✅
🔻  کانال مطالعات جنگ هیبریدی برگزار می کند : «کارگاه تخصصی جنگ شناختی،تغییر اندیشه و عقاید » مدرس:محمد حسین قربانی زواره،پژوهشگر جنگ های هیبریدی شناختی 🔷 ۱ جلسه (۲ ساعت در یک روز) آموزش تخصصی ✅ به صورت وبیناری (مجازی) 📚همراه با معرفی کتاب جنگ شناختی ⏰زمان: نیمه اول مرداد ماه ۱۴۰۲ 👈ثبت نام از طریق آیدی ایتا @M_h1362
✅نخستین همایش بین المللی هوش مصنوعی، فرهنگ و علوم اسلامی @razaviac کانال نوروساینس و فلسفه ذهن🌎 https://eitaa.com/Brain_Mind کانال تخصصی علوم شناختی 🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
IoT-Gov چارچوبی ساختاریافته برای حاکمیت اینترنت اشیا ⬇️⬇️⬇️ ظهور هوش مصنوعی و دستگاه‌های هوشمند با قابلیت‌های تصمیم‌گیری، نیاز حیاتی به حاکمیت در حوزه اینترنت اشیا را برجسته کرده است. حکمرانی مؤثر می‌تواند مسئولیت‌پذیری، قابلیت اطمینان، امنیت و حریم خصوصی را در توسعه و استفاده از این فناوری‌ها تضمین کند و همچنین از فعالیت‌های غیراخلاقی یا مخرب محافظت کند. علاوه بر این، می تواند منجر به نوآوری و رشد در صنایع IoT و AI شود و در عین حال اعتماد عمومی را به این فناوری ها تقویت کند. هدف این مقاله پیشنهاد یک چارچوب حکومتی جدید برای IoT به نام IoT-Gov است. برای دستیابی به این هدف، مقاله ابتدا الزامات حاکمیت اینترنت اشیا را تعریف می کند و سازگاری چارچوب های حاکمیت فناوری اطلاعات و اینترنت اشیا موجود با این الزامات را ارزیابی می کند. محدودیت های چارچوب های فعلی نیاز به یک چارچوب جدید را ثابت می کند و IoT-Gov به عنوان راه حل ارائه شده است. این مقاله لایه‌ها و فرآیندهای چارچوب پیشنهادی را توضیح می‌دهد و شبیه‌سازی سطح بالایی از استقرار آن را ارائه می‌دهد. به طور خاص، این مقاله نشان می‌دهد که چگونه چارچوب پیشنهادی می‌تواند در یک سناریوی نمونه از کنترل دسترسی در پارکینگ بیمارستان هوشمند، که با فناوری بلاکچین فعال شده است، اعمال شود. در نهایت، مقاله با کاوش در چالش‌های بالقوه و جهت‌گیری‌های تحقیقاتی آینده برای چارچوب به پایان می‌رسد جهت دریافت مقاله اصلی : https://doi.org/10.1016/j.comnet.2023.109902 منبع : sciencedirect.com کانال تخصصی علوم شناختی(بهادران)🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
جنگ شناختی: مانور در بعد انسانی ⬇️⬇️⬇️ ظهور فناوری اطلاعات شکل جدیدی از جنگ را ایجاد کرده است که بر کنترل اطلاعات و دستکاری ادراکات و باورها متمرکز است که به «جنگ شناختی» معروف است. جنگ شناختی به استفاده از تاکتیک های روانی و مبتنی بر اطلاعات برای تأثیرگذاری و دستکاری ادراکات، باورها و احساسات افراد، سازمان ها و تا حد زیادی ملت ها اشاره دارد. این نوعی جنگ غیر متعارف است که از قدرت فناوری، رسانه و روانشناسی برای شکل دادن به واقعیت اهداف خود استفاده می کند. از نظر کارکردی، جنگ شناختی را می توان به عنوان «سلاح افکار عمومی، توسط یک نهاد خارجی، برای 1. تأثیرگذاری بر سیاست های عمومی و دولتی 2. بی ثبات کردن نهادهای عمومی تعریف کرد. https://www.thegeostrata.com/post/cognitive-warfare کانال تخصصی علوم شناختی 🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
«اخبار جعلی»🌐 چرا اخبار جعلی را باور می کنیم؟ 🖥 Fake news: Why do we believe it? ⬇️⬇️⬇️ انتشار اخبار جعلی در سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته است و در طول انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده و همه‌گیری COVID-19 به اوج خود رسیده است. تحقیقات به ایجاد، مصرف، اشتراک‌گذاری و شناسایی اخبار جعلی و همچنین رویکردهایی برای مقابله با آن و جلوگیری از باور مردم به آن پرداخته است. این به‌روزرسانی تنها به بخشی از مسائل مرتبط با اخبار جعلی می‌پردازد و بر عوامل تعیین‌کننده‌ای که افراد را به باور اخبار جعلی سوق می‌دهد تمرکز می‌کند، با توجه به اینکه روماتولوژی به ندرت ارائه می‌شود. برخی از عوامل تعیین کننده به اکوسیستم رسانه ها و شبکه های اجتماعی مربوط می شوند، مانند در دسترس بودن و انتشار سریع اخبار جعلی، اطلاعات انتخاب نشده در پلتفرم ها و این واقعیت که مصرف کنندگان می توانند خالق اخبار جعلی شوند. عوامل شناختی مهم هستند، مانند سوگیری تایید، جانبداری سیاسی، قرار گرفتن در معرض قبلی و تفکر شهودی. دانش علمی پایین و سطح تحصیلات پایین نیز دخیل هستند. عوامل روانشناختی شامل جذابیت به تازگی، وضعیت عاطفی بالا و محتوای هیجان انگیز اخبار جعلی است. سواد دیجیتالی بالا در برابر اخبار جعلی اعتقادی محافظت می کند. عوامل جامعه‌شناختی مانند جوامع آنلاین یا اتاق‌های پژواک و نقش گروه‌های فشار شناسایی شده‌اند. پیامدهای تمرین را می توان استنباط کرد، از جمله آموزش سواد رسانه ای و نکات هشدار دهنده، روزنامه نگاری قابل اعتماد و بررسی واقعیت، مقررات رسانه های اجتماعی، مشارکت پلتفرم های رسانه ای با بررسی کنندگان واقعیت، پیام های هشدار دهنده در شبکه ها، و راه حل های تشخیص دیجیتال. متخصصان بهداشت باید عواملی را که باعث می‌شود افراد اخبار جعلی را باور کنند، بهتر درک کنند. شناسایی این عوامل تعیین کننده ممکن است به آنها در نقش مشاوره ای خود در هنگام صحبت با بیماران در مورد اطلاعات نادرست کمک کند. https://doi.org/10.1016/j.jbspin.2022.105371 کانال تخصصی علوم شناختی(بهادران) 🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
تفاوت بین جنگ اطلاعاتی و جنگ شناختی خط جداکننده جنگ اطلاعاتی و شناختی بسیار نازک است. جنگ اطلاعاتی بر کنترل جریان اطلاعات چه در زمان صلح و چه در زمان جنگ متمرکز است. از سوی دیگر، جنگ شناختی تحقق پاسخ به اطلاعات ارائه شده را در اولویت قرار می دهد. https://eitaa.com/cognitiveScience
تازه های علوم شناختی آیا بلوغ زودرس برای مغز مضر است؟ وضعیت بلوغ در اوایل نوجوانی تغییراتی را در ساختار ماده خاکستری قشر مغز در طول زمان پیش بینی می کند یافته ها نشان می دهد که مرحله بلوغی که فرد در آن قرار دارد می تواند بلوغ قشر مغز را که لایه بیرونی مغز است، پیش بینی کند. با این حال، قدرت این ارتباطات بین مردان و زنان متفاوت است. مغز و بدن با هم وجود دارند و بسیاری از چیزهایی که بر بدن ما تأثیر می‌گذارند، از جمله تغییرات فیزیکی در دوران کودکی و نوجوانی، بر مغز ما نیز تأثیر می‌گذارند. از یافته‌های ما و سایر مطالعات در این زمینه، داده‌ها نشان می‌دهند که رشد بلوغ و رشد مغز مرتبط هستند و تغییرات در یکی بر تغییرات دیگری تأثیر می‌گذارد و بالعکس. اما جالب‌ترین یافته مقاله ما این است که به نظر می‌رسد وضعیت بلوغ تغییرات در مغز (حداقل بلوغ قشر/ماده خاکستری) را پیش‌بینی می‌کند، نه برعکس. بسیاری از کسانی که هورمون‌ها را در مغز مطالعه می‌کنند، با این موافق نیستند، زیرا بلوغ نیز فرآیندی است که به طرق مختلف در مغز اتفاق می‌افتد یا شروع می‌شود، با هورمون‌ها و تغییرات به طور بالقوه از آنجا شروع می‌شود، نه اینکه بلوغ فقط مربوط به تغییرات رشد جنسی یا فیزیکی قابل مشاهده باشد. در پایان، تحقیقات بیشتری برای بررسی بیشتر این جهت‌گیری باید انجام شود. ما قطعاً نمی‌توانیم فقط بر اساس یافته‌های خودمان ادعا کنیم که مرغ قبل از تخم‌مرغ آمده است ! محققان تاکید می کنند که نوجوانی یک دوره حیاتی برای رشد مغز است و رشد سریع بلوغ ممکن است برای مغز در حال رشد نگران کننده باشد. زمان بلوغ اولیه با چندین پیامد روانی منفی مرتبط است. توسط Eric W. Dolan 27 ژوئن 2023 منبع : https://www.psypost.org/2023/06/pubertal-status-in-early-adolescence-predicts-changes-in-cortical-grey-matter-structure-over-time-166019 کانال تخصصی علوم شناختی 🧠 https://eitaa.com/cognitiveScience
تحقیقات علوم اعصاب تأثیرات پرواز فضایی بر ساختار مغز انسان را روشن می کند توسط اریک دبلیو دولان 29 ژوئن 2023 ۸تیر ۱۴۰۲ تحقیقات جدید تأثیرات پرواز فضایی بر مغز فضانوردان را روشن تر می کند. مشخص شده که انجام ماموریت‌های فضایی طولانی و وقفه‌های کوتاه‌تر بین ماموریت‌ها می‌تواند باعث تغییراتی در مایع داخل مغز شود که ممکن است قبل از پرواز فضایی بعدی به حالت عادی برنگردد. انگیزه پشت این مطالعه درک اثرات پرواز فضایی بر مغز انسان، به ویژه تغییرات در دینامیک سیالات و مورفولوژی ساختاری بود. پرواز فضایی شامل خطرات مختلفی مانند قرار گرفتن در معرض تشعشع، گرانش میکرو و انزوا است که می تواند بدن انسان را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار دهد. مطالعات قبلی نشان داده‌اند که پرواز فضایی باعث ایجاد تغییراتی در مغز می‌شود، از جمله گسترش بطن‌ها (حفره‌های پر از مایع مغزی نخاعی) و تغییر در حجم ماده خاکستری و سفید. محققان دریافتند که مدت طولانی‌تر پرواز فضایی منجر به بزرگ شدن بیشتر نواحی خاصی در مغز به نام بطن‌ها می‌شود که با مایع مغزی نخاعی پر شده‌اند. با این حال، به نظر می رسید که این بزرگ شدن پس از حدود 6 ماه در فضا کند می شود. این مطالعه همچنین کشف کرد که فضانوردانی که تجربه پرواز قبلی بیشتری داشتند در مقایسه با فضانوردانی که تازه‌تر به فضاپیما رفته بودند، بزرگ شدن بطن کمتری نشان دادند. ادامه مطلب از اینجا https://www.psypost.org کانال تخصصی علوم شناختی 🧠 بهادران https://eitaa.com/cognitiveScience
پروفسور حسین زارع اثربخشی توان بخشی شناختی بر بهبود حافظه کاری نوجوانان با آسیب مغزی توان بخشی شناختی اثر معناداری بر بهبود عملکرد حافظه کاری بیماران مبتلابه آسیب مغزی دارد و می توان از آن به عنوان روش مؤثر و مفید برای بهبود عملکرد حافظه کاری نوجوانان مبتلابه آسیب مغزی سود جست. یافته ها نشان داد که بین دو گروه آزمایش و کنترل در پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری عملکرد حافظه ی کاری تفاوت معنادار وجود دارد. نتایج تفاوت معناداری بین میانگین نمرات حافظه کاری (سنجش شنیداری و سنجش دیداری- فضایی) گروه آزمایش و گروه کنترل در پس آزمون نشان داد. به علاوه معنادار نبودن تفاوت بین نمره های پس آزمون و پیگیری در گروه آزمایش حاکی از ماندگاری تأثیر توان بخشی شناختی بر عملکرد حافظه کاری نوجوانان مبتلابه آسیب مغزی بود. اصل مقاله از اینجا کانال تخصصی علوم شناختی🧠 بهادران https://eitaa.com/cognitiveScience
هدایت شده از پژوهش یار
مراحل مقاله نویسی.pdf
289.2K
7⃣9⃣ خلاصه و مفید تمام مراحل نگارش مقاله در این فایل بیان شده است. ــــــــــــــــــــ کانال پژوهش‌یار؛ @Pajouheshyar با کانال،در ثواب فعالیت‌های آن باشید.