هدایت شده از غیرفعال
بله دقیقا همینه وقتی کار تشکیلاتی باشه نظرات همه در کمیته های تخصصی شنیده می شود و با استدلال کامل به شورای مرکزی منتخب منتقل می شود و آنجا که تصمیم گیری نهایی شد همان که نقد هم داشته و نظر خلاف داشته ولایت پذیری دارد و راهکار مصوب را بر خلاف میلش هم که باشد عاشقانه انجام می دهد و اجرای کار تشکیلاتی را بر نظر شخصی خودترجیح می دهد و اجرای آن را عبادت و تقویت اسلامی می داند نه اینکه بنده چون نظرم با نظر جمع و تشکیلات مخالف است پس نظر تشکیلات را اجرا نکنم باید خودخواهی و منیت کنار گذاشته شود و روحیه کار جمعی دین مدارانه و اخلاق مدار جایگزین آن شود
هدایت شده از غیرفعال
موردی اگر گزارش کامل را ارسال کنید به دادسرای شهرتان ارجاع می دهیم تا فوری تر اقدام شود ولی باید مستندسازی کامل باشد
هدایت شده از بنرها
🌷﷽🌷
موضوع کنفرانس :👇
#تاانتخابات
#سلسه_مباحث_تحلیلی_پیرامون_انتخاب_اصلح
📚باحضور: #استاد_رضوی
⏰ساعت گفتگو :. ۲۲
🗓زمان : یکشنبه هر هفته
🌍مکان :
#اتحادیه_عماریون
#گروه_گفتمان_عماریون
🌼برای #گفتگویآنلاین و #مناظره با میهمان برنامه
دوستانتون رو به این سمینار دعوت کنید🌼
🖇لینک دعوت👇
http://eitaa.com/joinchat/1907425297C40136ba990
#نشرحداکثری در پخش بنر🙏
هدایت شده از سیداحمد رضوی
ابتداً طرح مبحث رو با چند کلام از امام راحل و مقام معظم رهبری شروع میکنیم
هدایت شده از سیداحمد رضوی
"و اما اگر انتخاب اصلح براى مسلمانهاست، «كى و از كجاست» مطرح نيست، از هر گروهى باشد، حزب باشد يا غيرحزب، نه حزب اسباب اين مىشود كه غيرآن فاسد، و نه صددرصد حزبى بودن باعث صلاح آنهاست. و انتخاب اصلح براى مسلمين يعنى انتخاب فردى كه تعهد به اسلام و حيثيت آن داشته باشد؛ و همه چيز را بفهمد، چون در مجلس، اسلام تنها كافى نيست، بلكه بايد مسلمانى باشد كه احتياجات مملكت را بشناسد و سياست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد كشور باشد، و ممكن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد. اگر اصلح را انتخاب كرديد، كارى اسلامى مىكنيد و اين يك محكى است براى خودتان كه تشخيص بدهيد انتخاب براى اسلام است، يا براى صلاح خودتان" (صحیفه امام/ج18/ص197)
هدایت شده از سیداحمد رضوی
"كسانى را كه انتخاب مى كنيد بايد مسائل را تشخيص دهند، نه از افرادى باشند كه اگر روس يا امريكا يا قدرت ديگرى تشرى زد بترسند، بايد بايستند و مقابله كنند" (صحیفه امام/ج18/ص276)
هدایت شده از سیداحمد رضوی
"در هر حال، مردم با بصيرت و درايت و تحقيق، كانديداها را شناسايى كرده، و به سوابق و روحيات و خصوصيات دينى- سياسى نامزدهاى انتخاباتى توجه نمايند. مردم شجاع ايران با دقت تمام به نمايندگانى رأى دهند كه متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئوليت كنند، و طعم تلخ فقر را چشيده باشند، و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمين، اسلام مستضعفين، اسلام رنجديدگان تاريخ، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پاك طينتان عارف، و در يك كلمه، مدافع اسلام ناب محمدى- صلى اللَّه عليه و آله وسلم- باشند. و افرادى را كه طرفدار اسلام سرمايه دارى، اسلام مستكبرين، اسلام مرفهين بىدرد، اسلام منافقين، اسلام راحت طلبان، اسلام فرصت طلبان، و در يك كلمه، اسلام امريكايى هستند طرد نموده و به مردم معرفى نمايند. و از آنجا كه مجلس خانه همه مردم و اميد مستضعفين است، در شرايط كنونى نبايد كسى انتظار داشته باشد كه حتماً نمايندگان بايد از گروه و صنف خاصى باشند. بايد توجه داشت كه هنوز خيلى از مسائل وجود دارد كه به نفع محرومين بايد حل و فصل شود. و تميز بين كسانى كه در تفكر خود خدمت به اسلام و محرومان را اصل قرار دادهاند، با ديگران كار مشكلى نيست " (صحیفه امام/ج 21/ص 11)
هدایت شده از سیداحمد رضوی
"مجلس يك چيزى است كه در رأس همه امورى كه در كشور است واقع است. يعنى مجلس خوب همه چيز را خوب مىكند و مجلس بد همه چيز را بد مىكند. ولهذا آنهايى كه قبلًا در اين كشور حكومت داشتند سعيشان اين بود كه مجلس را نگه دارند." (صحیفه امام/ج18/ص282)
هدایت شده از سیداحمد رضوی
هر چه انتخاب کنید برای خود انتخاب کردهاید/ انتخاب خوب شما به خودتان برمیگردد، انتخاب با غفلت هم بدیاش به خودتان برمیگردد/ با اختیار و اراده، کار را درست انجام دهید/ مجلس و خبرگان هر دو مهم است. حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی
هدایت شده از سیداحمد رضوی
همچنان كه شركتِ در انتخابات یك وظیفه است، گزینش خوب و آگاهانه هم یك وظیفه است. (بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعي از علما، روحانیون، فضلا و مبلغین؛ 13 اردیبهشت 76)
هدایت شده از سیداحمد رضوی
انتخاب نامزد اصلح نیز در میان نامزدهای صالحی كه صلاحیت آنها تایید میشود، دارای اهمیت فراوانی است. (بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم جیرفت؛ 17 اردیبهشت 84)
هدایت شده از سیداحمد رضوی
من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسى و اسلامنمایى بعضى افراد ذکرى از آنان کرده و تمجیدى نمودهام، که بعد فهمیدم از دغلبازى آنان اغفال شدهام. آن تمجیدها در حالى بود که خود را به جمهورى اسلامى متعهد و وفادار مىنمایاندند، و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود. و میزان در هر کس حال فعلى او است. وصیتنامه امام راحل ، ص 94 ، تذکرات ، شماره 4
هدایت شده از سیداحمد رضوی
رهبر معظم انقلاب در تاریخ 14 خرداد 1389 در بیست و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در خطبههای نماز جمعهی تهران در حرم امام خمینی (ره) بیان کردند: « یک نکتهی اساسی در مورد خط امام و راه امام این است که امام بارها فرمود قضاوت در مورد اشخاص باید با معیار حال کنونی اشخاص باشد. گذشتهی اشخاص، مورد توجه نیست.
گذشته مال آن وقتی است که حال فعلی معلوم نباشد. انسان به آن گذشته تمسک کند و بگوید: خوب، قبلاً اینجوری بوده، حالا هم لابد همان جور است. اگر حال فعلی اشخاص در نقطهی مقابل آن گذشته بود، آن گذشته دیگر کارائی ندارد. این همان قضاوتی بود که امام امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) با جناب طلحه و جناب زبیر کرد. شما باید بدانید طلحه و زبیر مردمان کوچکی نبودند.
هدایت شده از سیداحمد رضوی
جناب زبیر سوابقی درخشان دارد که نظیر آن را کمتر کسی از اصحاب امیرالمؤمنین داشت. بعد از به خلافت رسیدن جناب ابیبکر، در همان روزهای اول، پای منبر ابیبکر چند نفر از صحابه بلند شدند، اظهار مخالفت کردند، گفتند: حق با شما نیست؛ حق با علی بن ابی طالب است. اسم این اشخاص در تاریخ ثبت است. اینها چیزهائی نیست که شیعه نقل کرده باشد؛ نه، این در همهی کتب تواریخ ذکر شده است. یکی از آن اشخاصی که پای منبر جناب ابیبکر بلند شد و از حق امیرالمؤمنین دفاع کرد، زبیر است.
این سابقهی زبیر است. مابین آن روز و روزی که زبیر روی امیرالمؤمنین شمشیر کشید، فاصله بیست و پنج سال است. حالا برادران اهل سنت از طرف طلحه و زبیر اعتذار میکنند، میگویند آنها اجتهادشان به اینجا منتهی شد؛ خیلی خوب، حالا هر چی. ما راجع به اینکه آنها در مقابل خدای متعال چه وضعی دارند، الان در مقام آن نیستیم؛ اما امیرالمؤمنین با اینها چه کرد؟ جنگید.
هدایت شده از سیداحمد رضوی
امیرالمؤمنین از مدینه لشکر کشید، رفت طرف کوفه و بصره، برای جنگ با طلحه و زبیر. یعنی آن سوابق محو شد، تمام شد. امام ملاکش این بود، معیارش این بود.
بعضیها با امام از پاریس تو هواپیما بودند و آمدند ایران؛ اما در زمان امام به خاطر خیانت اعدام شدند! بعضیها از دورانی که امام در نجف بود و بعد که به پاریس رفت، با ایشان ارتباط داشتند، در اول انقلاب هم مورد توجه امام قرار گرفتند؛ اما بعد رفتار اینها، موضعگیریهای اینها موجب شد که امام اینها را طرد کرد، از خودش دور کرد. میزان، وضعی است که امروز بنده دارم.
اگر خدای نکرده نفس اماره و شیطان، راه را در مقابل من منحرف کردند، قضاوت چیز دیگری خواهد بود. مبنای نظام اسلامی این است و امام اینجوری عمل کرد.»