eitaa logo
آرشیو کنفرانس عماریون
254 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
499 ویدیو
91 فایل
ارتباط با مدیریت کانال↙️↙️ @Yavar_amar مغزخاکستری @khakestary_amar کانال اتحادیه عماریون @et_amarion نفوذیها @Nofoziha_ammariyon شهدا و اهل بیت علیهم السلام @Ammar_noghtezan خنده بازار و طنز سیاسی @khande_bazarr عکسنوشته عماریون @amaariyon
مشاهده در ایتا
دانلود
و اما قاطعیت ایشون هم بسیار مشهوده یه عده اومدن پیش ایشون گفتن ایمان می آریم به شرطی که نماز نخونیم اما ایشون قبول نکردن چون حاضر نبودن مکتب به خطر بیفته ای کاش یکی اینو به عشاق غربی ها بگه که مکتب اسلام خیلی ارزشش بالاتر از تحریم هاست 😔
کاش آیه لکم دینکم و لی دین رو میخوندن
بزرگوارن اینا بحث هایی بودمختصر درباره شخصیت ایشون که خیلی هاشو فاکتور گرفتم بحث های خانوادگی و رفتار ایشون با همسرانشون و بحث های اجتماعی و تربیتی و مهمان نوازی و... که همه آیه و روایت داریم درباره اش رو دیگه وقت نیست که بپردازیم
ان شاءالله خداوند توفیق بده بتونیم الگو برداری کنیم از شخص ایشون و خداوند ایشون رو شفیع ما قرار بده
التماس دعا یا علی
موفق باشید ممنون از همکاری عزیزانی که در بحث شرکت کردن 🙏🙏
بسم الله الرحمن الرحیم باسلام خدمت همه دوستان ولایی وایرانی که افتخار دادن با اعتماد به فرزندانشان به نرم افزار داخلی ایتا رجوع کردین بنده بعنوان عضو کوچیکی از فضای نت افتخار دارم با معرفی گروهها وکانالها بهترین هدیه رو به شما بزرگواران ارائه نمایم.. دوستدار وارادتمندتان حسین پور. کانال سیاسی اتحادیه عماریون کنفرانس ها ومقالات حسین پور https://eitaa.com/ChannalPolitical http://eitaa.com/joinchat/1349255182C9101906090 گروه پزشکی وروانشناسی کانال مطالب ناب شامل مطالبی ناب از سخنان آموزنده ائمه اطهار و شهدا وبزرگان وعالمان دینی https://eitaa.com/gh63h3p12 کانال پزشکی وروانشناسی ومطالب علمی حسین پور شامل مطالب پزشکی. روانشناسی. طب سنتی و زناشویی https://eitaa.com/doktorkhanel کانال شعر کلبه عشق (شامل قشنگترین وپراحساس ترین اشعار عاشقانه و آهنگ های زیبا) https://eitaa.com/kolbuashgh کانال تحقیقاتی یاس کبود 🌻مرکز تحقیقاتی یاس کبود🌻 با محوریت تبیین عقلانی اسلام و انقلاب اسلامی؛ 🌿آموزش عقاید🌿پاسخ به شبهات 🌿نقد و بررسی مکاتب🌿آموزه های اخلاق اسلامی 🍀اتحادیه عماریون انقلاب اسلامی🍀 https://eitaa.com/yas_kabood110 http://eitaa.com/joinchat/3044868107C4ad40778e8 گروه عقیدتی وسیاسی شامل مطالب سیاسی روز ایران وجهان و کنفرانس ها. مناطرات ومیزگردها ومناطرات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کانال الماس عماریون
بسم رب الشهدا و الصدیقین اتحادیه عماریون در نظر دارد برای تکمیل کادر عوامل اجرائی خود از افراد انقلابی دغدغه مند دعوت به همکاری کند، لذا دوستانی که تمایل دارند به اد دی زیر مراجعه نمایند. @Ya_var_313: سلام علیکم، دوستان جهت فروارد کنفرانس های اتحادیه عماریون به کاربر ایلیا مراجعه بفرمائید @ilyan313 ضمنا کنفرانس ها بصورت چرخشی در گروه های متحد برگزار می شود.🙏🙏 دوستان جهت تبلیغ گروه ها و کانال هایشان به کاربر معصومه مراجعه کنند. @Masomebh
هدایت شده از کانال تحقیقاتی یاس کبود
☘تعبیری شگفت در قرآن☘ استاد علامه حسن زاده آملی: "قرآن کریم" گردش ستارگان را این گونه بیان می کند: *و هُوَ الَّذی خلق اللّیل و النّهار و الشّمس و القمر کُلٌ فی فلکٍ یَسبَحون* هر یک در مداری شناورند. این تعبیر در اشاره به حرکت دایره ای شکل ستارگان، تعبیری شگفت است؛ زیرا "کُلٌ فی فلک" را از هر طرف بخوانی "کُلٌ فی فلک" است. منبع: هزار و یک نکته 🌺🌺🌺 @yas_kabood110
مساله اصلی همین هست که دستگاههای متولی دچار اختلال شدند و لذا گزینه آتش به اختیاری باید فعال شود. هر ایرانی یک نیروی آتش به اختیار برای حفظ حریم روح و ذهن فرزندش و لذا امنیت روحی و جسمی او باید باشد.
بسم الله الرحمن الرحیم ضمن عرض سلام وادب وارادت کنفرانس امشب رو با موضوع ولایت فقیه ومهدویت در خدمت عزیزان هستیم
درخدمت هستم بفرمایین
جواب سوال اول دلیل عقلی: میدانیدکه همیشه مبدافاعلیت فاعل ،علت غائی است،همانگونه که اگرمیوه نباشد وجوددرخت لغووبی فایده است وچنان چه انسان در عالم وجودنباشد ،خلقت حیوان لغواست واگرحیوان روی زمین نباشد خلقت گیاه لغواست ،اگرهم انسان کامل روی زمین نباشد وجودانسان وبه تبع آن سایر مخلوقات لغووبیجاست .چون غایت وثمره ی خلقت انسان ،انسان کامل است .سایرمخلوقات مقدمه اند برای مرتبه مافوقشان وسایرانسانها مقدمه هستند برای انسان کامل واین ازنظرعقل ثابت است که ایجادمقدمه بدون ذی المقدمه کاری بیهوده است وخدای حکیم کارلغونمیکند.افرادبشربسان تنه ی درختندوانسان کامل ثمره ی آن واگراونباشد افرادانسان تنه ی درختی هستندبی ثمرواین لغووبی فایده است . درنتیجه تایک موجوددرعالم وجودهست بایدانسان کامل که همان حجت الهی است نیزباشد،لذامیبینیم که اولین انسان خلق شده حجت خدابوده است .پس آخرین آنها هم بایدحجت خداباشد.عقل میگویددرطول تاریخ خلقت انسان همواره انسان کامل یا حجت خدا روی زمین بوده ،هست وخواهد بود. ثانیاباتوجه به آن که مرتبه ی حجت خدامرتبه ی اشرف است وفیض بایدازاشرف به اخص برسد پس حجت خدا واسطه ی تمام فیوضات الهی برای موجودات است مانندفیض حیات ،روزی و....نخست به اومی رسد سپس به واسطه ودست او به سایرانسانها می رسد. ثالثاعقل حکم میکندکه خداوند حکیم همواره سفیرانی دربین خلقش داشته باشد که خواسته ی اورابرای مخلوقات وبندگانش بیان نمایندوایشان را به منافع ومصالح ونیز موجبات تباهی وفنایشان رهبری کنند،ایشان همان پیامبران وبرگزیده های خلق اوهستندکه حجتهای اومیباشندوازجانب اوتربیت شده وبه حکمت مؤیدشده اند. نتیجتاً همیشه ودرهرزمان باید این سفیران وحجت های الهی روی زمین باشند تا حامل ورساننده ی دین الهی وپاسدار ومبلغ وتبیین کننده ی آن باشند .می بینیم که حداقل به این 3دلیل عقلی، زمین دائماً باید انسان کامل داشته باشد تاباوجودآنان دین کهنه وفرسوده نشود وازمیان نرود وسنن الهی دگرگون نشود دلیل نقلی : دلایل بسیاری هست یک نمونه راذکر میکنیم از پیامبر(ص) نقل شده :لولاالحجة لسخت الارض باهلها ( اگرحجت الهی نبود هرآینه زمین اهلش را می بلعید ) مسندامام رضا(ع)تالیف آقای عطاری
جواب سوال دوم این مسلم است خداوند نگهبان وحافظ حضرت امام زمان (عج) است وخداوندمنتظردعای مابرای حفظ ایشان نیست بلکه این نوعی کمال برای دعاکننده است یعنی دعاکننده می گوید من هم طالب حفظ امام زمانم هستم ودربرکات صحت حضرت سهیم خواهدبود مثل جریان پیرزنی که برای خرید یوسف آمده بود که نامش درزمره ی خریداران یوسف باشد . ونیزنکته دیگراینکه دعای ما برای سلامتی حضرت مقدمه است برای ظهورایشان چراکه یکی ازشؤؤن سلامتی آن حضرت ،سلامتی ازغم هاست که بزرگترین غم ایشان ظهورآن حضرت است پس دعای برای ایشان ظهورراتعجیل مینماید وبرکات ظهورعایددعاکننده هم می شودپس دعاکننده درسلامتی ایشان (که اعم ازسلامتی جسمی است ) مؤثراست . همچنین فرمودند برای فرج دعاکنید که فرج شما هم درهمین است پس هم برای ما نفع دارد وهم برای حضرت حجت (عج). به علت گستردگی شؤؤن ولایت کلیه ی الاهیه حضرت واثراتی که نابسامانیها دردنیادرروح حضرت گذارد. دعای مابرای ایشان دررفع آنها وآسودگی خاطرحضرت ،دخیل است اگرطالب مباحث گسترده دراین باب هستید به کتاب ارزشمند مکیال المکارم تالیف آیت الله موسوی اصفهانی (ره) مراجعه کنید که دراین کتاب آثارمتعدد برای دعاجهت حضرت ولی عصر(عج) گردآوری شده است
جواب سوال سوم هرنظارتی به این معنا نیست که محرم بودن درکارباشد چون نظارت درمسائل حرام ودربعض مسائل خاص به صورت کلی است مثلااگرخانمی بدون روسری درمقابل نامحرم ظاهرمیشود ،حضرت به اصل بی حجابی آن خانم واصل گناه علم دارد نه آن که موی سرآن خانم راهم ببیند وخودحضرت به حرام بیفتد که منافات باعصمت حجت الهی داشته باشد پس جایی برای سوال دوم باقی نمی ماند وثانیا اصل ازدواج هم مورداختلاف است.
جواب سوال چهارم درموردپایان زندگی حضرت به درستی نمی توان سخن گفت،روایتی که درآن سخن از شهادت حضرت به دست یک زن به میان آمده ،هم ضعف سند دارد وهم اضطراب درمتن و هم اینکه در متون شیعه واردنشده است . برخی به سخن امام حسن علیه السلام که فرمود: نیست ازما ائمه مگراینکه یامسموم می شود یا مقتول ،استناد کرده گفته اند: حضرت درنهایت به شهادت می رسد ؛ ولی کیفیت آن روشن نیست .دربرخی ازروایات نیز سخن از رحلت آمده است.درتوجیه روایت امام حسن علیه السلام گفته شده است : این روایت می تواند مربوط به زمان حاکمیت بنی امیه وبنی عباس باشد که به ائمه سخت می گرفتند. بنابراین نمی توان به روشنی دراین باره اظهارنظرکرد. هنگام رحلت امام زمان (عج) بنابرروایات، امام حسین علیه السلام رجعت کرده وحکومت عدل را رهبری میکند وتازمانیکه خداوند اراده کند زندگی انسانها ادامه می یابد ویکی از امامان پیشوایی مردم را برعهده خواهد داشت.
جواب سوال پنجم ولایت واژهاى عربى است که از کلمه ولی گرفته شده است. ولى در لغت عرب، به معناى آمدن چیزى است در پى چیز دیگر بدون آنکه فاصله اى در میان آن دو باشد که لازمه چنین توانى و ترتیبى، قرب و نزدیکى آن دو به یکدیگر است. از اینرو، این واژه با هیئتهاى مختلف(به فتح و کسر) درمعانى حب و دوستى، نصرت و یارى، متابعت و پیروى، و سرپرستى استعمال شده که وجه مشترک همه این معانى همان قرب معنوى است.  مقصود از واژه ولایت در بحث ولایت فقیه، آخرین معناى مذکور یعنى سرپرستى است.
جواب سوال ششم ولايت، شئونات مختلفي داره ، براي معصوم ، ما تمام شئونات رو قائليم ، فلذا ميگيم معصوم ولايت عامه داره ( تمام شئونات ولايت رو داره ) . مبناي اين ولايت عامه ، از زماداري تا تكويني ، همه و همه بر اساس انتصابه! اما ما در اين جا دو بحث داريم ، اول - بحث حاكمه دوم - بحث اعمال حاكميت حاكم. ما در اينجا چند حالت متصوريم ، ١- حاكم انتصاب الهي باشه و رضايت اكثريت مردم رو هم داشته باشه ٢- حاكم انتصاب الهي باشه و رضايت اكثريت رو نداشته باشع ٣- حاكم منتصب الهس نباشه اما رضايت اكثريت رو داشته باشه ٤- حاكم منتصب الهي نباشه رضايت مردم رو هم نداشته باشه. مورد چهارم به عنوان ديكتاتوري يا نظام شلطنتي معروفه كه از نظر همه ي ما غير مشروعه. مورد سوم ، مربوط نظام هاي دموكراسي غربيه كه معتقدند مشروعيت فقط با راي مردمه! مورد اول و دوم محل اصلي بحث علماي ماست. يك دسته ، كه شامل مورد اوله معتقدند حاكم بايد منصوب الهي باشه ، و حتي اگر رضايت اكثريت رو نداست اما با ده درصد از جمعيت مردم ميتونست حكومت كنه ، حكومتش مشروع خواهد بود . اين دسته معتقدند عدم مقبوليت فقط باعث عدم كارايي حكومت ميشه و مشروعيتش رو زير سوال نميبره! دسته دوم كه مشمول امام و رهبري هم هست معتقدند مشروعيت دو ركن داره ، ١- انتصاب الهي ٢- مقبوليت اكثريت يعني معتقدند چه حاكمي كه مقبول هست اما منصوب الهي نيست و چه حاكمي كه منصوب الهي هست اما مقبول نيست ، حق حكومت نداره و حكومتش مشروع نيست. يعني اين امام و رهبري معتقدند كه ولي معصوم يا فقيه جامعه الشرايط، با اينكه ولايت دارند اما بدون رضايت مردم حق اعمال ولايت ندارند. معتقدند امام معصوم تا رضايت اكثريت رو نداشته باشه ، اگر با زور حكومت تشكيل بده حكومتش نا مشوروع خواهد بود. در اينجا ما مبناي ولايت شخص رو انتصاب الهي ( و نه راي مردم ) در نظر ميگيريم اما براي "اعمال ولايت يا همون حكومت " يك ركن رضايت مردم هم داريم. يعني امام علي حتي اگر مردم نخوان ، چرن مبناي ولاستش انتصاب خداست ، ولايتش رو داره ، اما چون رضايت مردم نيست حق اعمال اون ولايتو پيدا نميكنه و نميتونه فعليت ببخشه. با اين حساب حرف روحاني غلطه و ربطي به موضع امام نداره. نظر اقاي روحاني ، مورد سومه كه مربوط به دموكراسي غربيه. ما در نظام اسلامي مبناي ولايت رو انتصاب ميدونيم و نقش مردم رو مشروعيت بخشي به فعليت و اعمال ولايت ميدونيم ، نه اينكه اساس اصل ولايت حاكم رو بند مردم اعلام كنيم.
جواب سوال هفتم مقصود از فقیه در بحث ولایت فقیه، مجتهد جامع الشرایط است نه هر کس که فقه خوانده باشد. فقیه جامعالشرایط باید سه ویژگى داشته باشد;اجتهاد مطلق، عدالت مطلق، و قدرت مدیریت و استعداد رهبرى.  
پاسخ سوال هشتم ۱- عمل پیامبر در تشکیل حکومت : یعنی این که ما چون پیرو پیامبر هستیم بنابر این باید حکومتی را که ایشان به خاطر سعادت مسلمین تشکیل داده بودند دوباره احیاء و زنده کنیم تا مسلمین به سعادت و خوشبختی مد نظر پیامبر برسند . 2- ضرورت استمرار اجرای احکام الهی که فقط در زمان پیامبر ضرورت ندارد بلکه برای همیشه است . 3- ماهیت و کیفیت قوانین اسلام طوری است که بدون حکومت قابل اجرا نیست. مثل احکام دفاعی و احکام مالی و بخصوص احکام کیفری و حقوقی . 4- لزوم وحدت مسلمانان و تشکیل امت واحده . 5- لزوم نجات مردم مظلوم و محروم . با توجه به این پنج مورد مذکور به ضرورت حکومت اسلامی پی میبریم و در نهایت به این نتیجه میرسیم که چون ما مسلمان هستیم و معتقد به پیامبری حضرت محمد صلی الله علیه و آله و امامت دوازده معصوم علیهم السلام باید حکومتی که بر ما حاکم است اسلامی باشد .هنگامی که پذیرفتیم حکومت ضرورت دارد و اساسش به این است که دستوری از مقامی صادر شود و دیگران به آن عمل کنند، قوام حکومت به شخص یا گروهی است که "حاکم"است و همینطور به انسانهایی است که باید دستورات شخص یا حاکم را بپذیرند و بدان عمل کنند.
پاسخ سوال نهم مقصود از شرايط ظهور، همان شرايطى است كه تحقق روز موعود متوقف بر آنها است و گسترش عدالت جهانى به آنها بستگى دارد و مى توان تعداد اين شرايط را چنين دانست. شرط اول: وجود طرح و برنامه عادلانه كاملى كه عدالت خالص واقعى را در برداشته باشد و بتوان آن را در هر زمان و مكانى پياده كرد و براى انسانيت سعادت و خوشى به بار آورده و تضمين كننده سعادت دنيوى و اخروى انسان باشد. روشن است كه بدون چنين برنامه و نقشه جامعى، عدالت كاملا متحقق نخواهد شد. شرط دوم: وجود رهبر و پيشواى شايسته و بزرگ كه شايستگى رهبرى همه جانبه آن روز را داشته باشد. شرط سوم: وجود ياران همكار و همفكر و پاسدار در ركاب آن رهبر واحد براى پياده كردن جهانى آن اهداف بلند. ويژگيهايى را كه اين افراد مى بايست واجد باشند، در همين شرط نهفته است زيرا اين افراد بايد داراى خصوصيات معينى باشند تابتوانند آن كار مهم را انجام دهند و گرنه هر گونه پشتيبانى كفايت نمى كند . شرط چهارم: وجود توده هاى مردمى كه در سطح كافى از فرهنگ و شعور اجتماعى و روحيه فداكارى باشند. تا در نخستين مرحله موعود گروه هاى اوليه پيروان حضرت مهدى (عج) را تشكيل دهند زيرا آن افراد با اخلاص درجه يك كه شرط سوم با وجود آنها محقق مى شود، گروه پيشرو جبهه جهانى هستند . لازم به ذكر است كه شرايط چهار گانه فوق مربوط به پياده كردن عدالت خالص در روز موعود است ولى چنانچه نسبت به شرايط ظهور بسنجيم، يكى از آنهاكه وجود رهبر باشد، كم مى شود. و سه شرط ديگر باقى مى ماند زيرا معنى ظهور آن است كه فرد آماده قيام در آن روز وجود دارد كه مى خواهد ظاهر شود و با گفتن اين كلمه شرط دوم را ضمنى پذيرفته ايم و خواه ناخواه سه شرط بيشتر باقى نمى ماند .
جواب سوال یازدهم اولین فایده اینکه شخص منتظر ، هم گام و هم راه و هم رزم امام زمان(علیه السلام) و پیامبر(صلى الله علیه وآله) مى شود و انگار که در راه آنها و کنار آنها قدم برمی دارد. دوم اینکه انتظار ، موجب خودسازى فردى و اجتماعى مى گردد ؛ چون نمى شود کسى منتظر مصلح کل باشد ، امّا خود ، ناپاک و آلوده باشد. پس منتظران سعی می کنند که خودشان را با خواسته ها و هدف های امامشان هماهنگ کنند تا رضایت امام را به دست آورند. سوم اینکه منتظران راستین ، در فساد محیط حل نمى شوند . تنها چیزى که مى تواند در یک محیط و جامعه فاسدِ اعتقادى و اخلاقى ، انسان را از آلوده شدن حفظ کند ، «امید» به ظهور اصلاح گر جهانى ، یعنى امام است، چون فرد در محیط اجتماعی هر لحظه با گناهان لذت بخش و وسوسه کننده مواجهه است ، منتظر بودن و اعتقاد به ظهور امام داشتن می تواند راه مقابله با وسوسه ها باشد. از طرفی پاداش منتظران بی حد و حساب است، خوش به سعادت آن های که چشم به راه خوبی‌ها نشسته‌اند! پاداشی بزرگ و مقام و منزلتی باشکوه در انتظارشان است.امام صادق (علیه السلام) فرمود: خوشا به حال شیعیان قائم ما [اهل بیت] آن‌ها که در دوران غیبت او، ظهورش را انتظار دارند و در ایام ظهورش سر به فرمان او می‌آورند. آن‌ها دوستان خدایند که هیچ ترس و اندوهی برای ایشان نخواهد بود.  امام سجاد (علیه السلام) فرمود: کسی که در زمان غیبت قائم ما بر ولایت ما استوار باشد، خداوند پاداش هزار شهید از شهدای جنگ بدر و احد را به او خواهد داد. منتظرانی که جان بر کف به انتظار یاری فرزند رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) ایستاده‌اند، از هم اکنون در خیمه جنگ و در کنار امیر جبهه حق هستند.