🔮 #گزارش_تحلیلی | ششمین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم
🔰در مناظره نخست دور دوم، پزشکیان دو بخش رأی را هدف گرفته بود؛ آراء قالیباف، آراء خاموش. او با بحثهای اعتراضی و رادیکال به دنبال آراء خاموش بود و با استفاده از شیوه کمپین قالیباف در تخریب برنامه داشتن جلیلی، تلاش داشت از سبد قالیباف بردارد. با این حال، جلیلی، با اینکه در دقایق بسیاری گرفتار بازی پزشکیان شد، اما با حفظ چارچوب شخصیت خود در مناظره و ارائه تصویری کارشناس و با اشراف نسبت به مسائل، تلاش کرد تا هرچند با سختی برای خود رأی ایجابی بسازد. اما در پاسداری از سبد رأی فعلی، احتمالا جلیلی توفیق بیشتری داشت. پزشکیان با خروج از قالب قبلی خود، برای کسب آراء خاموش، بخش آراء سنتی و مذهبی خود را سست کرد. با این همه، منازعه سیاسی امری است که احتمالا مخاطب را از میدان انتخابات دور خواهد کرد. امری که در دور نخست نیز نتایج آن مشاهده شد.
♨️ در ادامه می توانید فایل گزارش را دانلود و مطالعه نمایید.
🗳️ #جمهور_چهاردهم
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 #گزارش_تحلیلی | هفتمین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم
🔰 اگرچه جلیلی با اختلاف در این مناظره پیروز شد، اما نتیجه را کسی از آن خود میکند که بتواند از بردش در روزهای باقیمانده به خوبی استفاده کند. به نظر میرسد در فاصله دو روز تا انتخابات، مناظره دوم نقشی تعیینکننده در شکلگیری فضای رقابت خواهد داشت. جلیلی بخشی از عقبماندگی خود را جبران کرده و پزشکیان نیز بخشی از آرای خود را احتمالاً از دست داده است. در فاصله باقیمانده تا انتخابات جلیلی برای جذب آرای شهید رئیسی فعالتر خواهد بود و پزشکیان با سرعت بیشتری سراغ آرای خاموش خواهد رفت؛ اما باید دید کاری که پزشکیان در مناظره نکرد را قادر است در بیرون از مناظره انجام دهد و فضای رادیکال را شکل دهد، حالآنکه با متهمکردن صداوسیما به دنبال برخورداری از مزایای موقعیت مظلوم است.
♨️ در ادامه می توانید فایل گزارش را دانلود و مطالعه نمایید.
🗳️ #جمهور_چهاردهم
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
📝 #روز_نگاشت | خون تازه در رگ اصلاحات
1️⃣ با شهادت آقای رئیسی در آذربایجان شرقی، کمتر کسی گمان میکرد روند انتخابات به سمتی برود که رئیسجمهور بعدی ایران نیز از همان خاک و دیار نشو و نما کند. دوگانه اولیه این انتخابات که بسیار جدی نیز بود دوگانه قالیباف-لاریجانی دانسته میشد؛ رقابت بین دو نیروی سیاسی عملگرا که هر کدام عقبه پرطمطراقی جهت ایجاد تحول در کشور داشتند.
2️⃣ با این حال نه لاریجانی نیروی درجه یک اصلاحات بود و نه قالیباف به صورتی کامل از سوی بدنه و برخی اصولگرایان مورد اقبال بود. با پیش رفتن صحنه انتخابات لاریجانی در مرحله احراز صلاحیت و قالیباف در وزنکشی درون جریانی دور اول از گردونه رقابت حذف شدند.
3️⃣ دور دوم انتخابات با ترکیبی کاملا متمایز نسبت به ابتدای آن شکل گرفت و دو طرف با تمام توان به رقابت و مبارزه با یکدیگر روی آوردند. آش آنقدر شور شد که یک طرف رقیب را به طالبان(این همسایه غیرقابل انکار و ضروری الارتباط) تشبیه کرده و طرف دیگر رقیب را از حیث بار آوردن خسارات متعدد به مغول (این دشمن درنده ایرانیان) مقایسه کردند.
4️⃣ در نهایت پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری، با اختلافی حدود سه میلیونی رقم خورد، پیروزیای که دلالتهای زیادی از جنبههای اجتماعی و سیاسی دارد از جمله اینکه راهبرد ترس و سیاست مظلوم نمایی و تکنیک برجسته سازی همچنان در جامعه ایرانی کار میکند و کارآمدی شان صرفا به توانایی کاربر آن بستگی دارد.
5️⃣ اما آنچه در مورد این پیروزی، از خلال رویکرد حزبی و تشکیلاتی در جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد، دمیده شدن خون تازهای به جریان اصلاحات ایران است. خونی که کمتر کسی است انکار کند، محصول ایستادگی و حمایت آیتالله خامنهای است. این حمایت صرفا در پیامهای جسته و گریخته روز غدیر و امثال آن خلاصه نمیشود و برای امروز و دیروز نیست. ایشان در کلامی راهبردی بر این نکته تأکید کردهبودند که اگر نظام اسلامی جریان چپ نداشت، خودشان وارد عمل میشدند و جریانی مانند جریان چپ را پایهریزی میکردند.
6️⃣ اکنون فرصتی تاریخی توسط نظام و مردم به جریان چپ داده شده است تا با بازسازی هویتی خود و عبور از هویت اپوزیسیون به سمت جریان مسئولیتپذیر در قبال اسلام، وطن و مردم، گذشته خویش را جبران کند و در سالهای حساس پیش رو، دین خود را به اسلام، انقلاب، امام و مردم ادا نماید.
7️⃣ طبیعتا قدرت گرفتن و مسئولیت پذیری این جریان میتواند تأثیرات مثبتی نیز بر هندسه و صورتبندی گروهها در جریان رقیبش بگذارد و به صورتی سینرژیک، تغییرات و اصلاحاتی را در جریان رقیب و به نفع انقلاب رقم بزند. باشد که رقابت سیاسی در ایران روز به روز به سمتی منطقیتر شدن و با تمرکز بر منافع واقعی کشور و ملت پیش برود.
8️⃣ این منطقی شدن البته صرفا با نظاره کردن و منتظر رقابت بعدی انتخاباتی ماندن حاصل نمیشود بلکه نيازمند تدبیری جدی در لایههای مختلف درون جريانی و حذف و اضافه در سطح صف و ستاد و تجديد نظر در سیاستهای اجتماعی و اقتصادی است.
✍️ مصطفی آقاجانی؛ پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
◼️ عاشورای حسینی را به عاشقان و دلدادگان سیدالشهدا تسلیت عرض میکنیم.
▪️هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
🔮 #بازاریابی_سیاسی_ما | خطر تحجر سیاسی برای اسلام و ایران
🔰 «وقتى مىگوييم تحجّر، فوراً ذهنمان مىرود به تحجّر مذهبى؛ بله آن هم يك نوع تحجّر است، اما تحجّر فقط تحجّر مذهبى نيست، بلكه خطرناكتر از آن، تحجّر سياسى است؛ تحجّرهاى ناشى از شكلبندى تحزّب و سازمانهاى سياسى است كه اصلًا امكان فكر كردن به كسى نمىدهند. اگر ده دليل قانعكننده براى حقّانيت يك موضع ذكر كنيم، قبول مىكند، اما در عمل طور ديگرى نشان مىدهد! چرا؟ چون حزب، آن تشكيلات سياسى بالاى سر- مثل پدرخوانده مافيا- از او اينگونه خواسته است. اين را انسان متأسّفانه در برخى از گوشهكنارهاىِ حتّى محيط دانشگاهى مىبيند. پس، آن مجموعهاى كه دچار چنين تحجّرى باشد، ديگر روشنفكر نيست؛ چون روشنفكرى لازمهاش حقطلبى، چشم باز و تكيه به منطق و استدلال است»
💠 رهبر معظم انقلاب، بیانات در دیدار دانشجویان، ۱۳۸۱/۰۹/۰۷
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir
📝 #تک_نگاشت | هنر تصویرسازیِ مبتنی بر واقعیت
🔰 خطای راهبردی کمپین رسانهای رئیس جمهور چیست؟!
🔹پیام محوری و دلنشین کمپین پزشکیان در ایام انتخابات روی این گزاره سادهشده دور میزد که «او یکی مثل ماست، هم فاسد نیست و هم دلسوز و راستگو است»... اما استمرار آن بدون ایجاد تغییر در واقعیتهای میدانی، نگرانکننده است. بهعبارتی اگر در دوره تبلیغات ما با یک کاندیدای ساده و صمیمی مواجه بودیم، اکنون به همان میزان یا بیشتر نیازمند یک مدیر مقتدر، مطلع و فعال هستیم و هرچه این فرایند انتقال از کمپین تبلیغاتی دوره انتخابات به کمپین سیاسی دوره اداره رئیسجمهور بیشتر طول بکشد، هزینهها و انتظارات بیشتری را در پی دارد.
🔸مصاحبه تلویزیونی اخیر آقای پزشکیان برای اهل فن و دلسوزان یک هشدار و بیدارباش جدی را به صدا درآورد... واقعیت تصویر رئیسجمهور منتخب نیازمند تکمیل و تکامل است و تصویر برساخته ایشان در دوره کاندیداتوری دیگر کشش پوشش ضعفهای ایشان در دوره ریاستجمهوری را ندارد. بر دوستداران و صاحبمنصبان رسانهای دولت جدید فرض است که با شناخت دقیق این آسیبها در تعامل با سایر بخشهای دولت به خطمشیگذاری چند وجهی جهت رفع این آسیبها همت بگمارند.
⏪ ادامه مطلب را از [اینجا] مطالعه نمایید.
✍️به قلم مصطفی آقاجانی | پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی
📌منتشر شده در صفحه نخست [روزنامه فرهیختگان]به تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐 cpmstudy.ir
🆔 @cpmstudy_ir