فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با مواضع قبلی من در خصوص علی علیزاده آشنا هستید. [ خلاصهی آن این است که به او خوشبین نیستم ]
لکن شب گذشته گفتگویی سه ساعته با میلاد گودرزی در خصوص فساد انجام داد که بسیار فوق العاده بود. نگاه میلاد گودرزی در خصوص مبارزه با فسادهای ساختاری بسیار بروز و دقیق است. توصیه میکنم برنامه را کامل در یوتیوب مشاهده کنید.
اگر حوصله نداشتید این ده دقیقهی طلایی را از دست ندهید.
🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی
@CuPathology
پاتولوژی فرهنگی
در آستانهی سفر بیمار شدهام و به ناچار تن به درمانگاه و قرص و آمپول و سرم دادهام. هنگامی که پزشک سرم و آمپول تجویز نمود دوست داشتم بگویم میشود تنها داروی خوراکی استفاده کنم و از سوزن پرهیز شود؟!
در این صورت پاسخ پزشک این میبود که با اینکار روند درمانتان را به تاخیر میاندازید! واقع امر هم همین است. پزشک با کسی تعارف ندارد، فرایند منطقی درمان باید طی بشود تا سلامت جسم حاصل شود. در غیر این صورت یا درمان حاصل نخواهد شد یا تاخیر در آن خود بیمار را اذیت خواهد کرد.
بنابراین در نهایت تیغ جراحی با سوزن آمپول و سرم به بیمار کمک خواهد کرد و باید درد مقطعی آن را هم تحمل نمود ..
اکنون که برایتان مینویسم زیر سرم قرار دارم و به عنوان یک مرض شناس فرهنگی و اجتماعی لاجرم به تجویز پزشک تن دادهام. آن پزشک سالها برای تشخیص امراض جسمی درس خوانده است و بدن را بهتر من میشناسد. آن پزشک شاید امراض جسمی را خوب بشناسد اما دلیل نمیشود که امراض روحی و روانی که تاثیرات مخرب فرهنگی و اجتماعی دارند را هم خوب بشناسد.
کما اینکه از حیث حجاب مرخص بود و علم این را نداشت که تشخیص بدهد ویروس بد حجابی چگونه اخلاق جامعه را فاسد خواهد کرد.
دراز کشیده بودم و منتظر بودم که تزریقاتچی بیاید و سرم و آمپول را بزند. در این حین خانوادهای هم برای تزریق آمپول آمدند که همراه آنها پسر نوجوان ده ، دوازده سالهای هم آمده بود که با صدای بلند موسیقی شکست عشقی به زبان کردی گذاشته بود و مادرش چند بار تذکر داد که موسیقی را کم کند که در این هنگامه تزریقاتچی گفت بذار گوش بدهد. جوان است و دوست دارد.
آن تزریقات چی که حقا تبحر زیادی هم در تزریق داشت و آمپول و سرممان را بدون درد تزریق کرد، در انجام این کار تخصص داشت و مثل فرفره آمپول و سرم تزریق میکرد اما در اینکه یک موسیقی مخرب و آلوده میتواند چه تاثیر منفی بر روح و روان بگذارد هیچ تخصصی نداشت.
القصه؛ در جهان عموما و در ایران خصوصا به پزشکان و پرستاران و جراحان حقوقهای آنچنانی میدهند که امراض جسمی بیماران را درمان کنند؛ لکن کسی مرض شناس فرهنگی و اجتماعی را چندان به حساب نمیآورد و براب تخصص آنها ارزش و ساز و کاری قائل نیست.
همانگونه که انبیا بابت هدایت انسانها هیچگاه اجر و مزدی طلب نکردند ما نیز به عنوان طبیبان و مرض شناسان اجتماعی بابت کارمان از کسی اجری طلب نمیکنیم.
لکن بی توجهی و عدم اعتنای جامعه و مسئولان به طبیبان فرهنگی و اجتماعی نیز همان آفتی است که جامعهی امروز ما و در نگاه کلانتر، جامعه جهانی را در لایههایی عظیمتر به بحران آلودگیهای ویروسی و ... رسانده است و درمان و تشخیص آن برای اندک کسانی حائز اهمیت است.
هنگامی که آحاد جامعه و مسئولان در برابر فریادهای دلسوزانه و تجویزهای دردناک آسیبشناسان و طبیبان اجتماعی مقاومت و قهر نکردند و آن را حمل بر دشمنی و تشویش اذهان عمومی تلقی نکردند میتوان به بهبود پیکر بیمار جامعه امیدوار تر از امروز بود ...
مانند امروز ما که از تزویز دردناک طبیب نه ناراحت شدیم نه با او قهر کردیم.
منت بگذارید حمد شفایی قرائت کنید که زودتر سرپا شویم که کلی کار داریم ...
و ذکر یک نکته از قلم افتاده؛
شان من نیست که به عنوان یک طبیب اجتماعی و فرهنگی «دوم هر ماه» راه بیندازم برای تامین هزینههای تجهیز و مخارج جاری و ... فراخوان بزنم که کار جلو برود
همانگونه که پزشک برای درمان بیمار نیاز به امکانات دارد ما هم نیاز به تجهیزات و امکانات و پشتیبانی داریم. تجهیزات آنها ابزار معاینه و اتاق عمل و تیغ جراحی و ... میباشد ، ابزار ما هم اینترنت و دوربین و میکروفن و پرده سبز و ...
متاسفم که دستگاههای متولی کار فرهنگی و اجتماعی تعطیل و مرخص هستند و سلامشان هم بی طمع نیست و به ناچار باید از مردم که سالمترین پایگاه اجتماعی هستند و کمکشان هم بی منت و توقع است کمک بگیریم.
اینها همان رنج هایی هست که کار را برای اصلاحات اجتماعی سخت تر میکند و دو حالت را پیش روی انسان میگذارد. یا تسلیم شود و دست را بالا بیاورد یا با تمام وجود و داشتهها لباس رزم بپوشد و بجنگد.
چرا بجنگیم؟ چون نگران بیماریهای پنهان و آلودهی محیط اجتماعی خود هستیم، چون احساس مسئولیت میکنیم.
اگر بینی که نابینا و چاه است
اگر خاموش بنشینی گناه است
برای تهیه مستند از سازمان بسیج رسانه درخواست یک معرفی نامه به منظور فیلمبردای نمودم گفتند ما مجوز نمیدهیم. به هرجا رو انداختیم ناامیدمان کردند
چرا؟ چون خودمان را ممحض در راهبردها و اهداف آنها تعریف نمیکنیم. چون میخواهیم استقلال فکری مان حفظ شود و زبانمان برای گفتن حق الکن نباشد. چون آدمِ هیچ سازمان و نهادی نبوده و نیستیم و نخواهیم شد.
بنابراین در این میدان جز خدا و همراهی مردم دغدغهمندی که در کنارمان هستند هیچ پشتوانهای نداشته ، نداریم و نخواهیم داشت.
خط خالی است 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینم روضه اربعین امروز
پاتولوژی فرهنگی
با مواضع قبلی من در خصوص علی علیزاده آشنا هستید. [ خلاصهی آن این است که به او خوشبین نیستم ] لکن ش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با این بخش از صحبتهای گودرزی نیز
بسیار همراه هستم 🌹
🔺الگوهای نوجوانان و جوانان!
شبیه اوبـــــاش و قدارهکشانی هسـتند
که چند وقت یک بار پلیس از سطــــح
شهرها جمعشان میکند!
جالبتر اینکه اینکه سردر باشگاههای
فوتبال هم میزنند:
«مجموعـــــه فـــــــرهنگی و ورزشـــــــی!»
🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی
@CuPathology
هوالحکیم
✓ یک الگو میشود شهیــد قاسم سلیمانی؛
سرلشکر و اَبرژنرال جهان اسلام که اینگونه
به غایتِ خودسازی و تقـــوا رسیده است که
چنین فروتنانه و محترمانه وقت میگذارد و
در کنار یک سرباز صفر میایستد و به نوحه
او گـــــوش میکند و سپــس او را بــوسیده و
تقدیر میکند.
✓ یک الگو هم میشود مهـــــران مــــــدیری؛
شاخ سلبریتیهایِ خود مُصلح پنـدار، که از
فرط غــرور و تفرعن از پاســــخ سلام سادهی
یک شـــــهروند معمولی هم طفره میروند و
امتناع میکنند! ادعایشـــان هم گـوش فلک
را کَر کرده است!
#تقابل_سین_و_شین
🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی
@CuPathology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دوقطبی واقعی و تمام ناشدنی
رهبر انقلاب: در زیـــارت عاشـــورا، شمــا به
امام حسین(علیه السّلام) عرض میکنید:
«یا اَبا عَبدِ اللهِ اِنّی سِلمٌ لِمَـــــن سالَمَکُــم وَ
حَربٌ لِمَن حـــارَبَکُم اِلـــــىٰ یَــــــومِ القِیامَة.»
«اِلىٰ یَومِ القِیامَة» یعنـــی چــــه؟ یعنی این
کارزار میــــان جبههی حسینـــی و جبهــــهی
یزیــــــدی تمامنشدنی است؛ ایــــن کـــــارزار
ادامه دارد. ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
#جنگ_ناتمام
#دوقطبی
🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی
@CuPathology
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
هفت صفحه جدید به کتابچه «معماری مکتب انقلاب جنسی در جهان پورنوتوپیا» اضافه شده است.
حسن آقامیری در برنامه باضیا:
🔺ایرانیان خارج از کشــــور در
حــــــــــــکومتهایی نرمـــــــــــــــال،
زندگی نرمال را تمرین میکنند!
«الان یک میلیون ایـــرانی در دبـــی ساکن
هستند و همه انسانهای قــوی و موفقی
هستند؛ الان چند میلیون ایرانی در خارج
از کــشور هستند که دارن تمریــن میکنن
در حکومــــتهای نرمـــــال، #زندگی_نرمال
داشته باشن!»
کلـیدواژه زندگی نرمال نخستینبار از سوی
«مایک پمپئو» وزیر امــــــور خارجــــــه اسبق
آمریکـــا در خصوص ایــــــــران استفاده شد:
«چیزی که از ایران میخواهیـم، این است
که کشوری بشود که رفتـــاری نرمال داشته
باشد.»
از گفتههای حسن آقامیری چنین برداشت
میشود که که حــــکومت ایـــــران، حکومتی
نرمال نبـــوده و مــــــردم در آن زندگی نرمال
ندارند!
🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی
@CuPathology