پاتولوژی فرهنگی
هوالحکیم 🏔 | از پاوه ۱۳۵۸ تا پاوه ۱۴۰۲! 🕰 | انتشاریافته در تاریخ: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ✍ هنگامی که در
.
.
♻️ بازنشر
به بهانه ۳۱ خرداد ماه؛
سالروز شهادت شهید مصطفی چمران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧬 | زاکانی: دولت پزشکیان همان دولت روحانی است.
• از ابتدای دولت ۲۲ میلیون یارانهٔ اعتباریِ انرژی با اعتبار طلا میدهیم.
• قیمت ۳۰۰۰ تومانی بنزین حذف و بنزین ۱۵۰۰ تومانی جایگزین خواهد شد.
• سبد کالایی که «ژنرالهای اقتصادی» سال ۹۲ دادند، مردم را به فلاکت کشاند؛ اما حالا همانها در ستاد آقای پزشکیان هستند.
• آقای روحانی دولت را با ۲۰۵ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفت، اما با ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به شهید رئیسی تحویل دادند.
🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی
@cupathology
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زاکانی به وعدهاش عمل کرد و در #مناظره از ۸ سال فلاکت دولت روحانی گفت و اینطور با استقبال مردم مواجه شد
✓ افتخار میکنم به تشخیص و انتخابم در انتخاب گزینه اصلح در بین کاندیداهای موجود.
✓ هیچ کدام از شش نامرد انتخابات ریاست جمهوری به اندازهی آقای زاکانی از دولت شهید رئیسی حمایت و دفاع نکرد . بدون شک اگر گزینهای را بخواهیم انتخاب نماییم که غیورانه ادامه دهنده دولت مستقر او باشد و کار ناتمام او را به اتمام برساند ایشان میباشد.
✓ یک نکته ویژه که در خصوص او بسیار دوست میدارم این است که جادبه و دافعه دارد و بیان قاطع او مرز میان دو قطبی حق و باطل را به وضوح تفکیک میکند.
✓ ویژگی که در گزینههایی مانند جلیلی خنثی و بدون کارکرد و در گزینههایی مانند قالیباف و قاضیزاده و پورمحمد ترکیبیافته با التقاط میبینم.
✓ و یک نکته هم در خصوص آقای جلیلی:
«بزرگترین ضد تبلیغ برای ایشان مناظرات بود.»
✓ اگر ذرهای برای رای دادن به گزینهای مانند قالیباف دچار تردید بودم؛ با مشاهده مصاحبه دختر او به قطع دور او را خط کشیدم.
✓ عدم صلابت و خنثی بودن و رکودی که در جلیلی در مناظرات مشاهده کردم نیز او را فاقد کارکرد و برش انقلابی در قامت رئیس جمهور و در مصاف با جریان اصلاحات و لیبرال میکند و اجماع جریان انقلابی بر روی او را اشتباه محاسباتی تلقی میکنم.
✓ حضور ظریف در میزگرد سیاسی، حواشی میزگرد فرهنگی، توهین جهانگیری به شهید جمهور و دولت او و حضور جماعت نفرتانگیزی که حول پزشکیان گرد آمدهاند نفرتم را از او و جریان حامی و طرفدار او صد چندان نمود.
✓ و کلام آخر
یا زاکانی در میدان میماند و به او رای خواهم داد. یا حجت شرعی برای اینجانب برای رای به سایر گزینهها وجود نداشته و (احتمال دارد) رای من سفید باشد.
مگر آنکه ایشان به نفع آقای جلیلی کنار بروند و اعلام کنند که از نامزد مربوطه حمایت بشود و رای داده بشود که در این صورت تمکین خواهم کرد.
✍ | محمدجواد خواجهوند
آنچه نگارش شد به اختصار و کلی به تحریر درآمد و دلایل، جزئیات و ریزهکاریهای دیگری هم دارد که شاید بعد ضمیمه نمایم.
با توجه به اینکه رویکرد اصلی کانال «پاتولوژی فرهنگی» ناظر به آسیبشناسی مصائب فرهنگی و اجتماعی میباشد؛ مناظرهی فرهنگی و اجتماعی و شنیدن دیدگاه کاندیداها در مقایسه با یکدیگر برای من از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است و انشاالله بعد از مشاهده آن جمعبندی نهایی و قطعی خود را در خصوص کاندیداها نگارش خواهم کرد.
و من الله توفیق
آنچه عنوان کردم تحلیل و برآورد شخصی اینجانب (تا این لحظه) است و انتظار ندارم که سایرین بخواهند به آنچه من به جمعبندی رسیدم عمل کنند. هرکسی مُخَیر است بر اساس تحلیل و جمعبندی خود گزینه اصلاح را شناسایی و به او رای بدهد.
سلام و نور
از مخاطبان گرامی پوزش میخواهم که هنوز پاسخ پیامها داده نشده است. انشاالله بعد از پخش مناظره پیامها را پاسخ خواهم داد.
به اتفاق به تماشای مناظره امشب بنشینیم.
گمان میکنم مهمترین مناظره در میان پنج مناظرهی تعریف شده برای کاندیداها همین مناظره میباشد ..
دیدگان نمایندگان در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی
✓ فتنهی «زن / زندگی / آزادی» یک فتنهی تمام عیار در حوزه مسائل اجتماعی بود که در شهریور سال ۱۴۰۱ برای نخستین بار در ایران اتفاق افتاد.
شاید دیدگاه عموم مردم این باشد که بزرگترین بحران امروز نظام جمهوری اسلامی در حوزه مسائل اقتصادی باشد. در حالی که از نگاه من آنچه به عنوان یک تهدید جدی ایران اسلامی را مترصد آسیب مینماید ریشه در بحرانها و آسیبهای فرهنگی و اجتماعی دارد.
✓ فتنهی انتخابات پیش رو نیز در تفاوت دیدگاه کاندیداها در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی میباشد. باید دید مردم در این انتخابات گزینهای را راهی نهاد ریاست جمهوری خواهند که مسیر مطالبات شهریور ۱۴۰۱ را برای آنها تسهیل کند یا کسی را انتخاب میکنند که با تلاش حداکثری میکوشد که مردم را از سقوط در این ورطه نجات بدهد.
✍ | محمدجواد خواجهوند
صحبتهای پورمحمدی و پزشکیان بسیار خطرناک و ناظر به تکمیل پروژه جامعه نفسانی بود.
زاویه نگاه جلیلی درست است؛
لکن اینجا مناظرهست و همچنان انتظار داریم که آقای جلیلی علاوه بر بیان دیدگاه درست، نگاههای نادرست را به چالش بکشاند.
موافق صحبتهای قاضی زاده هاشمی هم نبودم. میگه «مساله امروز زنان تبعیض در فرصتهاست»
اتفاقا این یکی از بخشهای مثبت کارنامه کاری جمهوری اسلامی در حوزه زنان بوده. اینکه امروز در بسیاری از زمینهها علاوه بر اینکه تبعیضی برای زنان وجود ندارد، بلکه شرایط برای آنها نسبت به مردان نیز با تسهیل بیشتری همراه بوده است.
جنس حرفها پوپولیستی و تلاش برای جذب هر دو طرف دعوا بود
✓ «زن در کنار نقش همسری و مادری باید بتواند پیشتازی در عرصه اجتماعی را داشته باشد.»
احسنت. زاویه نگاه آقای زاکانی نیز در تشخیص مساله زنان و خانواده صحیح میباشد.
✓ امام مسائل را در حوزه «حریم شخصی» و «حریم عمومی» تقسیمبندی نمود. در حریم شخصی هیچکس حق دخالت ندارد. در حریم عمومی قانون و نظم عمومی حاکم میباشد.
✓ در حوزه حجاب ؛ حجاب هم شرعی و هم قانونی است اما نوع مواجهه با بیحجابان جز از طریق احترام و مواجهه درست قانونی امکان پذیر نیست.
رحمت به شیر مادرت .
درود به اون شرفت👏
پورمحمدی
(در بخش دوم):
«با زنانمان ستیز نکنیم!»
اگر رای بیاورم لایه حجاب و عفاف را لغو میکنم.
بیوجدان کی جمهوری اسلامی با زنان ستیزه کرده است؟! بخاطر چهارتا رای هی لگد بزنید به این جمهوری اسلامی مظلوم ..
قالیباف
(در بخش دوم):
«هرچه در لایحه حجاب میباشد کارکرد ایجابی دارد. به دور از خشونت.»
در این خصوص بوی پوپولیسم به مشام میرسد. این صحبت را در راستای همان وسطبازی عرضیابی میکنم که به نقد مفصل آن برمیگردم.
پزشکیان
(در بخش دوم):
خانواده خودم محجبه هستند اما اگر کسی در جامعه نخواست حجاب را رعایت کند باید با او برخورد کنیم؟! این خجالت آور است.
به جای اینکه برخورد خشن با آنها کنیم ببینیم چرا اینها اینطور بار آمدهاند.
باید آنها را بپذیریم و با آنها کنار بیاییم.
با قانون رفتار عوض نمیشود.
وادادگی و انفعال از نظرات آقای پزشکیان میبارد. خروجی این افکار میشود: «شهر هرت»!
جلیلی
(در بخش دوم):
وای وای وای؛
آقای جلیلی یکم از کلی گویی در بیا تروقرآن !!! نقد کن حرفهای این تفکرات لیبرالی را !!! اینجا مناظرهست .
چرا جلیلی انقدر خنثیست خدا 😭
قاضیزاده
(در بخش دوم):
باز قاضی زاده گفت تبعیض !!!
من صد در صد مخالف این هستم که در ایران جامعه زنان مبتلا به تبعیض و اسارت در محدودیتهای جنسیت میباشند.
زاکانی
(در بخش دوم)
نقش مادری، همسری و نقش اجتماعی برای زنان قابل جمع میباشد.
آقای پزشکیان و پورمحمدی باید پاسخگوی عملکرد خود و دوستانشان باشند. کشور ۳۲ سال دست این دوستان بوده است. بفرمایید چرا کار نکردید؟!
بر اساس شایسته سالاری از ظرفیت زنان استفاده خواهیم کرد. این ایده را در شهرداری اجرا نمودیم.
نه محبوس بودن را برای زنان میپسندیم نه نگاه ابزاری را.
آزادی حق مردم است. (مبهم بود) لازم بود آقای زاکانی تعریف خود را از آزادی از مجرای فرهنگی و اجتماعی بیان کنند.
در مجموع عالی بود.