♦️جزئیات برقراری تماس تصویری بدون اینترنت
وزیر ارتباطات:
🔹در سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تنظیم مقررات شرایط، ضوابط و تعرفههای تماس تصویری را از طریق شبکه LTE بدون نیاز به اینترنت، تصویب کردیم.
🔹اما به دلیل اینکه برخی گوشیهای خارجی لایسنسی را به خاطر شرایط تحریم فعال نکرده بودند؛ بعضی از مردم عزیز نمیتوانستند از این قابلیت استفاده کنند اما گوشیهایی که در داخل کشور تولید میشود میتوانند این قابلیت را فراهم و ارائه کنند.
🔹برای استفاده از سرویس مکالمه تصویری اپراتور همراهاول باید هر دو طرف تماس تحت پوشش شبکه LTE و سیم کارت هر دو مشترک سیمکارت هر دو مشترک USIM باشد. همچنین حتما این سرویس برای هر دو طرف تماس فعال شده باشد و تلفن همراه هر دو طرف تماس از این سرویس (ViLTE) پشتیبانی کند.
نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
🔺 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: طی سالهای اخیر جذب نیروی پرورشی در آموزش و پرورش نداشتیم روز جمعه ۱۴ اردیبهشت آزمون استخدامی جذب ۱۵ هزار مربی پرورشی بعد از ۱۵ سال برگزار میشود چراکه ۵۰ درصد مدارس مربی پرورشی ندارند.
🔺 پورثانی از افزایش برگزاری اردوی دانش آموزی خبر داد و گفت: گفتمان سازی و انتظار عمومی از آموزش و پرورش مطالبه امروز مقام معظم رهبری است تا کار تربیتی جدی در مدارس صورت بگیرد.
نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام میشود
رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش: امسال کنکور تربیت معلم را برای جذب معلمان و دبیران برگزار کردهایم که نتایج آن آخر اردیبهشت اعلام شده و داوطلبانی که در این کنکور قبول شدند پس از مصاحبه آموزشهای لازم را میبینند و وارد کلاس درس میشوند.
معلمی که کارآفرینی میکند
🔹یک بانوی موفق و کارآفرین که هم هنرآموز است و هم کارآفرین. او ۱۵ سال است که در سنگر تولید پا گذاشته و ۳ سال است که در حوزۀ علم و دانش جهادگرانه فعالیت میکند. این معلم وظیفهشناس از سال ۱۴۰۱ زمینۀ ایجاد اشتغال و کارآفرینی را بهصورت زیربنایی با هنرجویان رشتۀ خیاطی آغاز کرده.
او هنر خیاطی را در هنرستان کوثر منطقۀ بزینهرود استان زنجان کاربردی کرده و بهسمت تولید سوق داده است؛ به کمک هنرجویانش تولیدیای راه انداختهاند که آوازهاش به روستاها و شهرهای دیگر هم رسیده و دوختودوز و سفارشات روستای خودشان و حتی سفارشات روستاهای اطراف را انجام میدهند.
امینی ۱۵ هنرجو در رشتۀ طراحی دوخت دارد که امسال سال آخر تحصیلشان است. او ۳ روز در هفته مسافت یک ساعت و نیمی را برای تدریس به هنرجویانش راهی بزینهرود میشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥افزایش ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی
🔹وزیر بهداشت: افزیش حداقل ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری پزشکی، قطعا اعمال خواهد شد.
💢۲۱ رفتار نادرست والدین که موجب کاهش شدید انگیزه درسی و یادگیری می شود
۱) تصویر منفی ونگران کننده از آینده ی فرزند خود داشتن (به هر دلیل )
۲) توجه و تاکید زیاد بر ضعف ها و ناتوانی های فرزند و عدم پیگیری آن.
۳) نظارت دائمی مادربر نحوه ی درس خواندن فرزند نوجوان (به ویژه پسر) و خودکفا نبودن او.
۴) حضور کم پدر در خانه و نداشتن ارتباط صمیمانه با فرزند.
۵) انتقال نگرانی ها و ناراحتی های اجتماعی و اقتصادی به فضای خانه و ذهن فرزندان.
۶) بی اعتمادی به خودکفایی و مسئولیت پذیری فرزند با تذکر دادن مداوم ، نصیحت کردن و از عواقب کار ترساندن.
۷) ابراز و بیان عبارت های استرس زا مثل (بیشتر دقت کن ! حواست را جمع کن! وقت تلف نکن! زحمت های خانواده را هدر نده!)
۸) پرسش دائمی با حالتی نگران ومضطرب در باره ی درس و امتحانات و نمره!
۹) عدم تفاهم و همدلی میان پدر و مادر در مسائل گوناگون زندگی.
۱۰) حمایت و مراقبت زیاد از فرزند و ارائه سرویس های اضافی به او
۱۱) مقایسه منفی وتولید حسد و کینه با این جملات که :
شاگرد اول کلاس چه نمره ای آورد،تو چرا مثل اونشدی؟!
ما به سن تو بودیم چنین وچنان می کردیم ولی تو ...!
نمی دانم چرا تو مثل دوره راهنمایی درس نمی خوانی در حالی که .....!
۱۲) منت گذاشتن و تولید احساس گناه :
همه ی تلاش های ما به خاطراین است که تو موفق باشی ولی تو ....!
آبر وی خانوادگی ما به کار تو بستگی دارد و آن وقت تو...!
۱۳) طرح سئوال های منفی و کاهش تمرکز:
چرا نمره های خوبی نمی گیری !؟ تو چه مشکلی داری!؟ چرا نظم نداری!؟ چرا از وقتت درست استفاده نمی کنی!؟ تو از شاگردان ممتاز مدرسه چی کم داری!؟
۱۴) القاء نگرانی ونفوس بد زدن:
آخرش تو را از مدرسه اخراج می کنند.
با این روشی که تو کار می کنی معلوم نیست که آخرش....
۱۵) بی توجهی به احساس فعلی فرزند و موقعیت روانی او:
این که ناراحتی ندارد بیشتر کار کن!
این مشکل برای همه هست،فقط برای تو نیست، پس چرا انها موفق هستند!
۱۶) جر وبحث دائمی با فرزند برای قانع کردن او و نتیجه نگرفتن:
ببین ما خیر و صلاح تو را می خواهیم،تو همیشه .....!
۱۷) ابراز قضاوت های منفی در باره دیگران و جامعه رابه شدت بحرانی و ناامن دیدن و مراقبت زیاد از فرزند.
۱۸) شکایت دائمی از جامعه ومردم و انتقاد از آنها و نارضایتی شدید از جامعه و زندگی.
۱۹) عدم هماهنگی پدر ومادر در تربیت فرزند و کاهش رابطه ی عاطفی پدر با مادر و فرزند.
۲۰) تسلیم بودن والدین به درخواست های غیر منطقی فرزند وعدم قاطعیت در برخورد با او.
۲۱) وابستگی فرزند به یکی از والدین و کاهش ارتباط او به والد دیگر