پرسش-و-پاسخ-فصل-3-نسبت-تناسب-و-درصد-ریاضی-(سری1)-پنجم-دبستان_Biamoz.com.pdf
427.9K
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📙📘📙📘📙
پرسش و پاسخ فصل ۳
#ریاضی
پایه #پنجم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
کلاس پنجمی ها
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗 📗📙📘📕📘📙📘📙📘📙 ✅راهکار برای درس هایی که به آن علاقه ندارید 1_درسی که کمتر دوست داریم رو
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📙📘📙📘📙
✅راهکار برای درس هایی که به آن علاقه ندارید
2 _ درسی که دوستش ندارین رو دائم بخونین!
بسیار دیدیم دانش آموزانی رو که درس هایی که به آن علاقه ندارند رو به صورت بسیار کم و گاها فقط یک بار در هفته و حتی کمتر مطالعه میکنند و از اونجایی که به این دروس علاقه ندارند مرور نمیکنند و این باعث میشه که دانش آموز در عین مطالعه این درس بازهم کمتر نتیجه میگیره و بازهم همون جمله که من در این دروس استعداد ندارم من نمیتونم… من نمیفهمم رو تکرار کنه
درصورتی که وقتی بررسی کنیم متوجه میشیم که میزان مطالعه و مرور اون درس به مراتب کمتر از دروس دیگه در برنامه درسی فرد بوده است
پس اگر شما درسی که به اون علاقه ندارین رو دائم مرور کنین و بخونین باعث میشه که مطالعه اون درس در بازه های بیشتر و فشار کمتر صورت بگیره و با مرور بیشتر فراموشی کمتر و میزان اعتماد به نفس و علاقه هم بیشتر خواهد شد.
قسمت چهارم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
آزمون-درس-6-سرود-ملی-فارسی-(سری1)-پنجم-دبستان_Biamoz.com.pdf
241K
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📙📘📙📘📙
آزمون درس ۶ سرود ملی
#فارسی
پایه #پنجم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
🔅 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:
✍️ يا أبا ذرٍّ، اِغتَنِمْ خَمسا قَبلَ خَمسٍ: شَبابَكَ قَبلَ هَرَمِكَ، و صِحَّتَكَ قَبلَ سَقَمِكَ، و غِناكَ قَبلَ فَقرِكَ، و فَراغَكَ قَبلَ شُغلِكَ، و حَياتَكَ قَبلَ مَوتِكَ
🔴 اى ابوذر! پنج چيز را پيش از پنج چيز غنيمت شمار: جوانيت را پيش از پيريت و تندرستيت را پيش از بيماريت و توانگريت را پيش از تهى دستيت و آسودگيت را پيش از گرفتاريت و زندگيت را پيش از مردنت
📚 ميزان الحكمه، جلد ۱۳، صفحه ۱۷۰
#حدیث_روز
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📙📘📙📘📙
✅راهکار برای درس هایی که به آن علاقه ندارید
3_ دروسی که به اون علاقه ندارین رو دائم بخوانید:
شاید این جمله از نظر شما مسخره به نظر بیاد و بگین مگه میشه درسی که به اون علاقه نداریم رو همیشه بخونیم؟؟؟؟ بله باااااید میشه براتون میگم چرا😉
چون شما وقتی خوندن درسی مثل فیزیک و ریاضیو دائم به عقب میندازین در شب امتحان با حجم خیلی زیادی از مطالب رو به رو میشین و فشار و استرس امتحان هم باعث میشه که ساعت ها برای مطالعه اون وقت بذارین و درنهایت هم اون نتیجه دلخواه و مطلبون رو نگیرین و بازهم تنفر شما از اون درس بیشتر بشه و این چرخه معیوب ادامه دارتر!!!!
اما اگر همین تایم رو در طول هفته ها و ماه ها خرد کنین قطعا هم انرژی کمتری از شما میگیره و هم فشار کمتری بر شما وارد میشه و هم به دلیل نبود فشار و تنش روانی نتیجه مطلوب تری خواهید گرفت.
در ادامه به چند راهکار دیگر میپردازیم تا از پس مطالعه درس هایی که به آن علاقه ندارید بربیایید
قسمت پنجم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
🎏⚙🎏⛓🎏⚙🎏⛓🎏⚙
⚙🎏⛓🎏⚙🎏⛓🎏⚙🎏
🔹"اشتیاق" ...
قویترین موتور موفقیت است .
وقتی کاری انجام میدهید، آن را با تمام انگیزه انجام بدهید.
🔹بیاد داشته باشید که هیچ هدف بزرگی بدون انگیزه و اشتیاق به دست نمیاد.
#انگیزشی
🎏⚙🎏⛓🎏⚙🎏⛓🎏⚙
⚙🎏⛓🎏⚙🎏⛓🎏⚙🎏
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
جزوه-درس-5-حرکت-بدن-علوم-تجربی-(سری5)-پنجم-دبستان_Biamoz.com.pdf
305K
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📙📘📙📘📙
جزوه درس ۵ حرکت بدن
#علوم
پایه #پنجم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
ارزشیابی-درس-1-2-3-4-هدیه-های-آسمانی-(سری1)-پنجم-دبستان_Biamoz.com.pdf
213.1K
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📙📘📙📘📙
ارزشیابی درس ۱-۲-۳-۴
#پیام_های_اسمان
پایه #پنجم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📙📘📙📘📙
🔚🏷 نکته روانشناسی 🖊📏
حافظه و علل فراموشی
فنون بهسازي حافظه:
🟡1. بيان اهميت مطالب
براي پذيرش اطلاعات جديد توسط حافظه ، بهتر است راجع به اهميت آنها اطلاعات كسب كند.
مطالب مهم و كاربردي، دوست داشتني هستند.
🟡2. پرهيز از همزماني چند فعاليت (توجه ناقص)
به اطلاعات توجه دقيق داشته باشيد و از انتخاب همزمان چند ماده اطلاعاتي پرهيز كنيد.
وقتي همزمان چند موضوع را به حافظه ميسپاريم ← حاصل آن شكلگيري حافظههاي ضعيف از موضوعهاي مختلف است.
🟡3. مرور كارآمد
براي كنترل اثر گذشت زمان، مرور مناسب داشته باشيد.
🟡4. كاهش فاصلة زماني بين يادگيري يك مطلب و يادآوري آن
فاصلة مرور مطالب نبايد بيشتر از 6 يا 7 ساعت باشد.
🟡5. كاهش اثر تداخل مطالب:
براي كنترل آن بايد يادگيري عميق داشته باشيد.
🟡6. يادگيري با استراحت
براي كنترل اثر تداخل، از يادگيري با فاصله استفاده كنيد.
قسمت اول
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📙📘📙📘📙
🔚🏷 نکته روانشناسی 🖊📏
حافظه و علل فراموشی
فنون بهسازي حافظه:
🟡7. ساماندهي مطالب
حافظه را ساماندهي و نظمبخشي كنيد.
🟡8. استفاده از رمزگرداني معنادار
اگر اطلاعات را به صورت معنايي تبديل و از معاني مختلف براي سپردن به حافظه استفاده كنيد، مطالب دبرتر فراموش ميشوند.
🟡9. مطالعة چندحسي
از چندين حس براي ب هخاطر سپردن اطلاعات به حافظه استفاده كنيد.
رمزگرداني بيشتر مطالب به صورت شنيداري است ← اگر همين اطلاعات به صورت ديداري هم رمزگرداني شوند،رمزگرداني قويتر ميشود.
🟡10. روش پسخبا
اين روش از حروف اول 5 فن پيشخواني، سوال كردن، خواندن، به خود پس دادن و آزمون تشكيل شده است.
🟡11. استفاده از چند روش حركتي
راه رفتن، يادداشتبرداري، برجسته كردن مفاهيم، خلاصه نويسي، رسم نمودار و حركاتي از اين قبيل بسيار مفيد است.
🟡12. بسط معنايي
براي ذخيره كردن اطلاعات، هرچه مثالهاي بيشتري داشته باشيم، مفهوم مورد نظر بهتر از ساير مفاهيم در حافظه ميماند.
🟡13. تمايزبخشي
منظور برجسته كردن تفاوتهاي دو مفهوم به لحاظ ظاهري و معنايي است.
🟡14. برگردان به زبان خودتان
مطالب را به زبان خودتان برگردان كنيد.
اصرار بر حفظ واژگان كتاب ← فراموشي بيشتري به دنبال دارد.
🟡15. آزمون مكرر
هرچه بيشتر آزمون دهيد ← نشانههاي بازيابي بيشتري كسب خواهيد كرد ← به اين پديده اثر آزمون گفته ميشود
قسمت دوم
📘📕📙📗📙📙📕📗📘📗
📗📙📘📕📘📗📙📙📕📗
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇
─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─
@klase1_12/3
کلاس اول تا دوازدهم