eitaa logo
کلاس ششمی ها
6.9هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2.9هزار ویدیو
2.5هزار فایل
تخصصی کلاس شش/پایه ششم دبستان/ابتدایی/ریاضی/علوم/فارسی/شبکه آموزش/شبکه چهار/فیلم/آموزش/درس/ سفارش تبلیغ در ایتا و سروش👇 👇 @tabliqhatekhas سابقه تبلیغات در ایتا و سروش:👇 @savabeq نشانی کانال‌های سایر کلاس ها👇 @klase1_12 کانال سرگرمی های کودکانه👇 @dab
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ سؤال نمایندگان از آذری‌جهرمی درباره "علت عدم شفاف‌سازی لازم در خصوص مفاد قرارداد با تلگرام و چرایی و چگونگی محاسبه ترافیک بین‌الملل برای کاربران این شبکه اجتماعی" اعلام وصول شد. ⬅️ وزیر ارتباطات ده روز فرصت دارد تا در مورد CDN تله‌گرام و پول‌هایی که به‌ناحق از جیب ملت رفته پاسخگو باشد. جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
هدایت شده از کلاس هفتمی ها
مقام عرشی حضرت زهرا_9.mp3
13.23M
"س" ۹ ✨ ـ چرا حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ، بعد از شهادت حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، آنهمــــه بی‌تابی و بی‌قراری می‌کردند؟ ـ مگر ایشان، تجلّی اسم "صبور" خداوند نیستند؟ ✦ ـ اینهمه گریه، چه پیامی می‌توانست داشته باشد؟ http://b2n.ir/583977 🎤 ☑️ کلاس اولی ها تا دوازدهمی ها 👇 @klase1_12
مبالغه در لغت به معناي به نهایت رساندن و غلو کردن یا بزرگ نمایی در چیزي است.و در اصطلاح ، مبالغه آن است که نویسنده براي تزیین کلام خود ، در وصف چیزي بزرگ نمایی کند از نمونه هاي مبالغه می توان به موارد زیر اشاره نمود: زسم ستوران در آن پهن دشت زمین شد شش و آسمان گشت هشت همی بکشتی تا در عدو نماند شجاع همی بدادي تا در ولی نماند فقیر به اشیا ( تشخیص) هر گاه در نوشته به اشیاي بی جان یا حتّی جاندار غیر انسان، جان وروح و صفت انسانی ببخشیم، به این آرایه، جان بخشی می گوییم. به عنوان نمونه در این شعر آرایه ي "تشخیص" یا "جان بخشی" به کار گرفته شده است. "آسمان تعطیل است / بادها بی کارند / ابرها خشک وخیس / هق هق گریه ي خود را خوردند در درس راز زندگی،هم آرایه ی "تشخیص" یا "جان بخشی" به کار گرفته شده است وهم مناظره ي زیباي غنچه و گل به چشم می خورد کنایه پوشیده سخن گفتن درباره ي امري با بیان نشانه ، نمونه یا دلیل آ ن امر است. کنایه سبب درنگ خواننده می شود ، ذهن او را به تلاش وا می دارد و حالات را براي او محسوس می سازد. فتاد از پاي ، کرد ، از عجز فریاد زشاخی مادرش آواز در داد. در بیت بالا. « فتاد از پاي » ، کنایه از ناتوانی است کنایه دریافت معنی معنی است از راه دلیل و منطق. یعنی، بیان نشانه ی یک چیز و خواستن خود آن چیز. به طور مثال در این مصراع (هنوز از دهن بوی شیر آیدش )اگر دهان کودک را ببوییم بوی شیر می دهد این امر مخصوص کودکان است . شاعر با بیان آشکارترین نشانه کودکی مخاطب را از ناتجربه و نا وارد بودن شخص مورد نظر آگاه می سازد. دریافت و فهمیدن کنایه همیشه از راه معنی معنی صورت می‌گیرد. معنی بوی شیر دادن دهان کودک بودن و معنی کودک بودن بی تجربگی و ناآگاهی است. این یک کنایه است. در کنایه شاعر یا نویسنده ادعای خود را با دلیل همراه می سازد، از این رو مخاطب توان انکار آن را ندارد و بدون اراده می پذیرد. مثالی دیگر :( فلانی ریش سفید است ) ریش سفید بودن نشانه بالا بودن سن و سال است، و شخصی که سن و سال بالایی دارد از تجربه زیادی برخوردار است. پس گوینده با بیان این جمله به باتجربه و آگاه بودن مخاطب اشاره می کند. درزبان فارسی گاهی جملات،عبارت یااشعاري رابه کارمی بریم که دربردارنده ي نکته یالطیفه یاپندي است که درمیان مردم رایج می گردد.مثال زیر بیتی است که تمام آن به ویژه مصراع اول آن ضرب المثل است نگرددشاخک بی بن برومند زتو سعی وعمل بایدزمن پند ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ https://eitaa.com/klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
📚نکته های ریاضی😍 🔴مساحت و محیط اشکال هندسی ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ 📌 ۱)مساحت مـــربع = یـــک ضلع × خـــودش محیــط مـــربــــع = یک ضلع × ۴ ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 📌۲) مساحت مسـتطیـــــــل = طـول × عـرض محیط مستطیل = ( طول + عرض) ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 📌 ۳) مساحت مثلث = ( قاعده × ارتــــــفاع ) ÷ ۲ محیط مثلث = مجموع سه ضلع ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 📌 ۴) مساحت مثلث متساوی الاضلاع = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ ۲ محیط مثلث متساوی الاضلاع = یک ضلع × ۳ ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 📌 ۵) مساحت مثلث متساوی الساقین = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ ۲ محیط مثلث متساوی الساقین=مجموع سه ضلع ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 📌۶) مساحت مثلث قائم الزاویه = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ ۲ محیط مثلث قائم الزاویه = مجموع سه ضلع ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 📌 ۷) مساحت ذوزنقه = ( قاعده بزرگ + قاعده کوچک ) × نصف ارتفاع محیط ذوزنقه = مجموع چهارضلع ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 📌 ۸)مساحت لوزی=(قطربزرگ× قطرکوچک) ÷ ۲ محیط لوزی = یک ضلع × ۴ ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 📌۹) مساحت متوازی الاضلاع = قاعده × ارتفاع محیط متوازی الاضلاع = مجموع دو ضلع متوالی × ۲ ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 📌۱۰) مساحت دایره = عدد پی ( ۱۴/۳ ) × شعاع × شعاع محیط دایره = عدد پی ( ۱۴/۳ ) × قطر ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 📌 ۱۱) مساحت کره = ۴ × ۱۴/۳ × شعاع به توان دو حجم کره = چهار سوم ×۱۴/۳ × شعاع به توان۳ ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 📌۱۲) مساحت بیضی = (نصف قطر بزرگ × نصف قطر کوچک ) × ۱۴/۳ ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 📌۱۳ ) محیط چند ضلعی منتظم = یک ضلع × تعداد اضلاعش ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 📌۱۴ ) حجم مکعب مستطیل = طـول × عـرض × ارتفاع حجم مکعب مربع = قاعده × ارتفاع ( طول یال×مساحت یک وجه) ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 📌۱۵ ) حجم هرم = مساحت قاعده ی هرم × ارتفاع هرم× یک سوم ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 📌۱۶) مساحت جانبی استوانه = محیط قاعده × ارتفاع حجم استوانه = مساحت قاعده × ارتفاع سطح کل استوانه=سطح دوقاعده+مساحت جانبی(مساحت مجموع دوقاعده+ارتفاع× پیرامون قاعده) ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 📌۱۷) مساحت جانبی منشور = مجموع مساحت سطوح جانبی مساحت کلی منشور = مجموع مساحت دو قاعده + مجموع مساحت سطوح جانبی ☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ 📌۱۸) حجم مخروط=مساحت قاعده×یک سوم×ارتفاع ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ https://eitaa.com/klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
چطوری «یادداشت نویسی» کنیم؟ 🤤 فواید یادداشت نویسی:😎 1. در دقیق خوانی و عمیق تر کردن یادگیری مؤثر است. 2. این امکان را فراهم می‌کند که تمام مطالب و مباحث مرتبط با یک موضوع را که پراکنده می باشد را در یک جا جمع ‌آوری كرد. 3. حجم و زمان مرور کمتر شده و امکان مرورهای چندین باره را به شکلی سریع فراهم می ‌کند. هر برگه یادداشت ‌برداری شده باید دارای دو ویژگی مهم باشد.😘 1. مختصر بودن: باید خلاصه و کلیدی باشد یعنی آنچه که یادداشت می‌کنید باید حجمی بسیار کمتر از آنچه که در متن اصلی موجود است داشته باشد. 2. مفید بودن: تداعی‌گر باشد یعنی همه آنچه را که پاراگراف و متن قصد انتقال آن را داشت به شما انتقال داده و یادآوری ‌نماید. ساده ترین روش برای یادداشت نویسی:😍 بهتر است قبل از یادداشت‌ برداری با دو فن، علامت‌گذاری و حاشیه‌ نویسی مطالب مهم را مشخص نمایید. سپس تمام مطالب مشخص شده را بار دیگر مرور کرده و به شکل نقشه ذهنی، دسته بندی و ... یادداشت ‌برداری نمایید. ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
هدایت شده از کلاس دوازدهمی ها
4_5785420367614969895.mp3
5.53M
🔊 ؛ 📝 چهرهٔ آشنای امام زمان 👤 استاد 📌 ✅ کلاس اولی ها تا دوازدهمی ها 👇 @klase1_12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش صفحه 69 پایه ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ https://eitaa.com/klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
✅👌 *تفاوتهای ایتا و واتساپ* تو واتساپ هیچ مطلبی رو نمیشه «ویرایش» کرد وقتی مطلبی فرستادی دیگه کار از کار گذشته. فوقش میتونی تو پست بعدی، صحیح اون کلمات غلط رو تایپ کنی و بفرستی 🇮🇷 تو واتساپ هر مطلبی رو فقط تا «۱ ساعت» میشه حذف کرد و تازه همون هم واتساپ اعلام میکنه : « فلانی یک پیام حذف کرد»😡 ولی تو ایتا هر مطلبی رو میشه تا چند ماه بعد از ارسال هم، حذف کرد، و حذف پیام هم، اعلام نمیشه. 🇮🇷تو واتساپ، نمیشه هیچ مطلب و فیلم و عکسی رو ذخیره کرد و فقط باید برا دیگران ارسال کرد ولی تو ایتا «فضای ابری» هست که مخصوص ذخیره مطالبه 🇮🇷تو واتساپ هر مطلبی رو همزمان فقط برای «۵» نفر میشه ارسال کرد🤒 ولی تو ایتا هر مطلبی رو میشه همزمان برای «۱۰۰» نفر ارسال کرد😍 🇮🇷تو واتساپ اگه بخوای برای «یک مخاطب» چند تا مطلب رو همزمان بفرستی، باید «یه دونه یه دونه» اون مطالب رو براش بفرستی ولی تو ایتا میشه ۵۰ پیام و فیلم و عکس انتخاب کرد و «یکباره» برای «یک مخاطب» ارسال کرد😳 🇮🇷تو واتساپ هر فیلم و عکسی تا بخواد دانلود شه لااقل یه چند ثانیه طول میکشه ولی تو ایتا فیلمها و عکسها «خیییلی » سریعتر از واتساپ باز میشن 🇮🇷تو واتساپ هر فیلم و عکسی که باز میکنی «خود به خود» میره تو گالری ذخیره میشه و به همین دلیل باید چند روز یکبار، گالری رو «خالی» کرد ولی تو ایتا هر فیلم و‌ عکسی که «خودت» بخوای، ذخیره میکنی و به همین دلیل «گالری» خیییلی دیرتر پُر میشه 🇮🇷تو واتساپ وقتی داری صوت گوش میکنی، نمیتونی از صفحه خارج بشی، چون پخش صوت متوقف میشه ولی تو ایتا موقع گوش کردن صوت، میشه از صفحه خارج شد و به گروهها یا کانالهای دیگه سر زد و همزمان، اون صوت رو گوش کرد 🇮🇷تو واتساپ وقتی داری فیلم یا کلیپ میبینی، اگه از صفحه خارج شی و دوباره برگردی باید اون کلیپ و فیلم رو از اول ببینی ولی تو ایتا اگه موقع دیدن فیلم و کلیپ از صفحه خارج شی، وقتی برمیگردی ادامه فیلم و کلیپ پخش میشه‌، نه از اول 🇮🇷تو واتساپ همه افراد و گروهها و کانالها توی یک صفحه میان و هیییی باید دنبال یه آیدی یا یه گروه یا یه کانال بگردی ولی تو ایتا لیست «افراد» جداگانه توی صفحه میاد، لیست «گروهها» هم جداگانه، لیست کانالها هم «جداگانه» با این حساب، چرا واتساپ اینننهمه طرفدار داره و ایتا نداره؟🤔 شاید چون «خارجیه» و مردم همیییییشه برای «جنس خارجی» دست و سر میشکنن😔 حتتتی اگه بی کیفیت تر باشه😩 راستی مهمترینشو نگفتیم که😉 هزینه اینترنت ایتا خیلی خیلی خیلی پایینتره از واتس‌اپ☺️ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
هدایت شده از کلاس دوازدهمی ها
مقام عرشی حضرت‌زهرا_10.mp3
13.53M
"س" 10 ✨بزرگترین آموزه‌ی حضرت زهرا "س"، برای شیعیان این بود؛ اگر درخطر افتاد، و تو میان ولایت و حتی "یک صورت مقدس" "مخیّر شدی؛ باید دفاع از ولایت را برگزینی! ✦ دفاعی که، نه جنسیّت، نه بیماری، نه سن و سال و ... هــرگز مانع آن نیست! 🎤 ☑️ کلاس اولی ها تا دوازدهمی ها 👇 @klase1_12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس پایه کار در کلاس صفحه 67 و 68 ریاضی ، تقارن ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ https://eitaa.com/klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
4_1080121972148404401.pdf
229.8K
آزمون درس ۱ تا ۹ پایه ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ https://eitaa.com/klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
هدایت شده از کلاس سومی ها
استاد عالی - افتادگی برابر امام.mp3
3.79M
🔊 📌افتادگی دربرابر امام 👤 استاد ☑️ کلاس اولی ها تا دوازدهمی ها 👇 @klase1_12
هدیه ششم.pdf
2.59M
درسنامه و نمونه سوالات درس تمام دروس پایه ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ https://eitaa.com/klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
هدایت شده از کلاس دوازدهمی ها
مقام عرشی حضرت‌زهرا_11.mp3
13.7M
"س" ۱۱ ✨نزول حضرت جبرئیل علیه‌السلام، بر اول بانوی خلقت، تماماً برای شرح آینده‌ی تاریخ اسلام بوده ، اخباری که سراسر با درد و مصیبت و شکست همراه است! ✦اما در این اخبار، تنها دو اتفاق بود، که آب خنکی بر شعله‌‌ی نگرانی‌های آخرالزمانیِ حضرت زهرا "س" شد! کدام دو اتفاق ؟ 🎤 ☑️ کلاس اولی ها تا دوازدهمی ها 👇 @klase1_12
نمونه سوال درس 9 #هدیه_های_آسمان پایه #ششم ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ https://eitaa.com/klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
📢روشهای افزایش دقت و تمرکز حواس دانش آموزان: دقت به معنی توجه غیرارادی از طریق حواس پنجگانه است. افرادی که دقت بالایی دارند معمولا حافظه بهتری هم دارند . ✔️ دقت یک مهارت است و می توان مانند هر مهارت دیگری آن را تقویت کرد. تمرکز یعنی حفظ و نگهداری.لذا بدون داشتن دقت و تمرکز حواس، یادگیری صورت نمی گیرد. تمرکز نسبی است یعنی تقریبا همه افراد تا حدودی از آن بهره مند هستند.وکسی نمی تواند ادعا کند کاملا بی دقت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.فراموش نکنیم که تمركز كارایی حافظه را افزایش می دهد. تمركز باعث می شود بر افكار مزاحم مسلط شویم .تمركز حواس باعث تقویت اراده هم می شود ، تمركز و اراده رابطه ای مستقیم با یكدیگر دارند . افراد دقیق اراده خوبی هم جهت تصمیم گیری و انجام کار دارند. ✔️دقت به معنی توانائی حفظ توجه از طریق حواس پنجگانه است. بیشترین حجم ورودی اطلاعات از طریق حس بینائی (۷۵ درصد) رخ می‌دهد، لذا تقویت حس بینائی، امری بسیار مهم است. مراحل یادگیری(فرایندهای روانی پایه): ۱_دقت ۲_ادراک ۳_حافظه ۱_دقت (توجه): اولین مرحله یادگیری است .دقت یعنی تمرکز کافی بر کاری جهت جایدهی آن در مغز. انواع دقت: دقت بینایی-دقت شنوایی-دقت بویایی-دقت چشایی-دقت لامسه ای . سهم حواس در یادگیری ،عبارتند ازبینایی(۷۵%) و شنوایی(۱۳%) ۶ از% بویایی- ۳% از چشایی و ۳% ازک طریق لامسه. لذا اکثر کودکان در دقت بینایی ودقت شنوایی مشکل دارند. در مراکز یادگیری بیشترین تاکید بر این مرحله صورت می گیرد زیرا ابتدا دانش آموز باید دقت داشته باشد تا بتواند به مراحل بعدی یادگیری برسد. دقت بینایی:یعنی تمرکز بر آنچه که می بیند. دقت شنوایی:تمرکز کافی بر آنچه که می شنود. ۲-ادراک(درک وفهم): دومین مرحله یا فرایند یادگیری است .ادراک یعنی ثبت داده های حسی بطور معنا داری در مغز. ادراک هم مانند دقت می بایستی در کلیه حواس صورت گیرد ولی در مسئله آموزشی دو حس بینایی وشنوایی بیشترین نقش را دارند لذا در مرکز اختلالات بر ادراک بینایی وادراک شنوایی تاکید زیادی می گردد. ادراک شنیداری: کودکان مبتلا به مشکلات یادگیری از نظر شنیدن مشکلی ندارند ولی در تفسیر آنچه که می شنوند دچار مشکل هستند. ادراک دیداری: کودکان دارای مشکلات یادگیری در تفسیر آنچه که می بینند دچار اشکال هستند. ۳_حافظه: یعنی توانایی بخاطر آوردن اطلاعات تازه آموخته شده. حافظه به طور تقریبی در تمام یادگیریها نقش اساسی دارد.حافظه نیز شامل کلیه حواس می شود ولی بیشترین تاکید بر حافظه بینایی وحافظه شنوایی است. انواع حافظه: حافظه حسی(بینایی-شنوایی و...)-حافظه کوتاه مدت: در یافت اطلاعات برای مدت کوتاه . فقط یک دقیقه مطالب را نگه می دارد(۵_۹) کلمه یا عددرا در ذهن برای مدت کوتاه نگه می دارد-حافظه بلند مدت: دریافت اطلاعات در ذهن برای مدت طولانی. حافظه بینایی: توانایی کودک در بخاطر آوردن کلمه ها-اشیاء و... حافظه شنوایی:توانایی کودک در بخاطر سپردن ، به یاد آوردن وتکرار صحیح آن چیز یا چیزهایی که شنیده است. ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
soal_6_Riazi_F5(nomrebartar)1.pdf
1.94M
نمونه سوال فصل 5 پایه ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ https://eitaa.com/klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
4_5785420367614969908.mp3
11.41M
🔊 ▫️ سبک 📝 همه روزا رو با تنهایی می جنگه 👤 حاج سید مجید ▪️ایام وفات حضرت 📌 ☑️ کلاس اولی ها تا دوازدهمی ها 👇 @klase1_12
هدایت شده از کلاس دومی ها
مقام عرشی حضرت‌زهرا_12.mp3
13.53M
"س" ۱۲ ✨ نوع دفاع حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در برابر ولایت ، محدوده‌ی ولایتمداری ما را کاملاً مشخص می‌کند! بانویی که ؛ نه زن بودن ـ نه بارداری ـ نه مادر بودن ؛ مانع دفاع او از ولیّ معصومش نشد! ✦ دست و پایِ ما را، چه چیزی بند کرده است، که در ولایتمداری آنقدر ضعیف بوده‌ایم، که ولیّ معصوممان بیش از هزار سال است که منتظر یاری ماست؟ b2n.ir/692010 🎤 ☑️ کلاس اولی ها تا دوازدهمی ها 👇 @klase1_12
4_5897990695938950802.pdf
489.1K
کاربرگ محورهای مختصات ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ https://eitaa.com/klase1_12/3 کلاس اول تا دوازدهم
استاد پناهیان - زیارت با رضایت.mp3
2M
🔊 📌 زیارت با رضایت 👤 استاد ☑️ کلاس اولی ها تا دوازدهمی ها 👇 @klase1_12