💥 گروههای درسی: عربی، زبان انگلیسی، کار و فناوری، مطالعات اجتماعی و قرآن ومعارف برگزاری میکنند:
💢آموزش بازی سازی با construct💢
💢 هدف دوره: آشنایی با تولید بازیهای آموزشی
💢 مخاطبین: کلیه دبیران رشتههای درسی عربی، زبان انگلیسی، کار و فناوری، مطالعات اجتماعی و قرآن ومعارف
💢 شیوه اجرا: دوره به صورت آفلاین با ارسال فیلمهای آموزشی در "انجمن بازی سازی" در پیام رسان ایتا برگزار میشود.
💢 گواهی دوره: به شرکت کنندگان در دوره (به شرط ارایه پروژه پایان دوره) گواهی شرکت در دوره بازی سازی ارایه میشود.
🕸 لینک کانال بازی سازی کانستراکت: B2n.ir/construct
🕸 لینک انجمن بازی سازی کانستراکت: B2n.ir/d50312
✅ پیشنهاد به دبیران محترم قرآن دوره اول متوسطه
❣سلام علیکم
▪️پیشنهادی بخش تدبر کتاب های قرآن پایه های هفتم تا نهم
▪️دروس کتاب، بین گروه های دانش آموزی توزیع شود. دانش آموزان هر گروه موظف باشند در پنج تا ده دقیقه این بخش را کنفرانس دهند.
▪️مراحل :
1⃣ آیه را اول یک نفر جمله به جمله بخواند و بقیه تکرار کنند. (و یا با هم دسته جمعی بخوانند.)
2⃣ سپس توسط یک یا چند نفر ترجمه جمله به جمله بشود.
3⃣ آنگاه سوال های تدبری توسط تک تک دانش آموزان گروه خوانده و پاسخ هم ارایه شود.
▪️مبنای این سوالات، سؤال های تدبری ۱۸ گانه باشد و بچه ها از بین آنها تعدادی را انتخاب کنند، مانند :
- این قطعه به چه موضوعاتی اشاره دارد؟
- از توجه به این قطعه ه نتایجی به دست می آید؟
- این قطعه چه پیامهایی برای زندگی ما دارد؟
- چگونه می توانیم معارف و مفاهیم این قطعه را در جامعه پیاده کنیم؟
- آیا درباره این قطعه تجربه زیسته ای دارید؟
- عواقب ترک عمل به این قطعه چیست؟
- وضعیت جامعه نسبت به عمل به این قطعه را چگونه ارزیابی می کنید؟
- یا مراجعه به تفسیرهای قرآن شأن نزول این قطعه را بیان کنید.
- آیا حدیث و روایتی از پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم و اهلبیت علیهم السلام در این رابطه وجود دارد؟
▪️حفظ یک یا چند جمله از آن را ارایه کنید.
🎥 خیلی خوب است استاد محترم، کار ایشان را به نحوی ضبط و در این گروه قرار دهد و یا برای مولفین ارسال کند تا از آن بهره لازم برده شود.
▫️این نوع فعالیت های گروهی به تنوع کلاس، جذابیت درس و اثربخشی نقش دبیر محترم کمک می کند.
❣مشتاق نظرات و آثار ارزشمند دوستان هستیم.
با احترام مجدد
15.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 دو نحو میشود از فاطمیه بهره برد ...
حضرت آیت الله جوادی آملی
حفظه الله
جویدن ناخن نشانه چیست؟
۱-استرس:
یکی از اولین مواردی که برای سوالات جویدن ناخن در بزرگسالان نشانه چیست و جویدن ناخن نشانه چیست مورد توجه قرار میگیرد، استرس است. جویدن ناخن میتواند نشانه استرس عاطفی و یا ذهنی باشد. به همین دلیل، این مسئله در میان افراد عصبی، مضطرب و یا حساس هستند. در چنین حالتی، جویدن ناخن راهی برای مقابله با این احساسات است.
۲-والدین و ژنتیک:
هرچند ژنتیک پاسخ دقیقی برای جویدن ناخن در بزرگسالان نشانه چیست و جویدن ناخن نشانه چیست نیست، اما نمیتوان آن را رد کرد. کودکانی که والدین آنها ناخنهایشان را میجویدند، بیشتر احتمال دارد که این کار را انجام دهند. حتی اگر والدین قبل از تولد کودک این عادت را داشته باشند، احتمال بروز آن در کودک بیشتر است.
۳-گرسنگی:
کودک ممکن است زمانی که خسته یا گرسنه باشد، ناخودآگاه و بدون کنترل به جویدن ناخن مشغول شود.
درمان و مقابله با ناخن جویدن کودکان:
❌اضطرابش را درمان کنید:
پاسخ آنی ما به رفتاری در کودکان که ما را نگران می کند این است که جلوی آن را بگیر. اما کار درست این است که دلیل اصلی آن را بیابید و اگر استرس در زندگی است، آن را برطرف کنید.
اگر چیزی را عامل استرس فرزندتان می دانید، مهاجرت، طلاق در خانواده، مدرسه جدید یا اختلاف در خانواده، تلاش کنید در مورد نگرانی هایش با فرزندتان حرف بزنید.
البته این کار به زبان ساده است. اما سعی کنید بفهمید چه چیزی او را نگران کرده است.
❌ناخن هایش را هر روز سوهان بکشید:
کوتاه کردن و سوهان کشیدن ناخن ها سطح قابل دسترسی آنان را کم می کند. پس جویدن ناخن برای کودک سخت می شود و نیز اگر این کار را انجام دهد، جرم و باکتری کمتری وارد بدنش می شود.
❌نق نزنید و تنبیه نکنید:
مگر وقتی که خود کودک بخواهد رفتارش را قطع کند، برای مقابله با ناخن جویدن کودکان موفق نخواهید شد. مانند دیگر عادت ها، جویدن ناخن نیز ناخودآگاه انجام می شود.
وقتی فرزندتان خودش نیز حواسش نیست که در حال جویدن ناخن هایش است، تنبیه و نق زدن بی اثرترین استراتژی است.
اگر این عادت خیلی اذیتتان می کند، محدودیت تعیین کنید. «وقتی مشق می نویسیم، ناخن نمی جویم.»
❌سیستم پاداش داشته باشید:
برای هر روزی که فرزندتان ناخن هایش را نمی جود، یک استیکر به او بدهید. اگر او نمی تواند یک روز کامل موفق باشد، آن را به زمان های کوتاه تر تقسیم کنید. مانند زمان تماشا کردن تلویزیون، درس خواندن، غذا خوردن. وقتی به تعداد کافی از استیکر رسید به او پاداش دهید.
❌این عادت را خودآگاه کنید:
بر سر یک حرف یا یک حرکت برای یادآوری ممنوعیت ناخن جویدن توافق کنید. یک لمس مهربانانه روی بازو یا یک عبارت توافقی. این استراتژی هم باید با همکاری و توافق کودک باشد، در غیر این صورت تنبیه تلقی خواهد شد.
❌از روش هایی که باعث ایجاد گناه در کودک می شود استفاده نکنید:
برای جلوگیری از جویدن ناخن، از تهدید، تنبیه فیزیکی، مسخره کردن، فحاشی، بی احترامی، فلفل پاشیدن روی دست یا دهان، استفاده از داروی های تلخ روی انگشت استفاده نکنید.
❌به او جایگزین بدهید:
برای مثال، استفاده از خمیربازی، شن بازی و دادن توپ های استرس می تواند باعث تخلیه اضطراب کودک شود.
❌انرژی او را تخلیه کنید:
برای کنترل عادت ناخن جویدن کودکان باید به او فرصتی برای تحلیه انرژی و اضطراب بدهید. پس در صورت امکان هر روز او را برای بازی در پارک، کلاس ورزش و فعالیت های بدنی بیرون از خانه ببرید. نواختن آلت های موسیقی نیز برای مشغول کردن دست کودک و جدا شدن از این عادت مفید است.
لینک جلسه ضبط شده وبینار ذهن آگاهی جلسه اول👇 https://s31.picofile.com/file/8469974126/page%20url
🌓انجمن کلام اسلامی حوزه؛ پژوهشگاه قرآن و حدیث و مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار می کند.
🔵 چهارشنبه های اعتقادی🔵
🔺سلسله نشست های دین و چالش های روز
🌐با حضور و سخنرانی پژوهشگران و استادان برجسته حوزوی و دانشگاهی از ایران و خارج از کشور
🔸زمان: چهار شنبه ها هر هفته
🕘 ساعت ۲۱ الی ۲۲
❇️ با ارائه #گواهی_الکترونیکی
🔺پخش تمامی جلسات به صورت برخط و گزارش آن ها در رسانه های خبری مختلف
🟣 حضور بزای عموم افراد از طریق لینک زیر👇
http://B2n.ir/12121212
🔹بارگذاری نشست های فوق در کانال های زیر👇
🆔@quran_hadith
🆔@Islamic_theology
🆔@jtabiin
با سلام
این کلیپ مربوط به قسمت خانه های نورانی درس قرآن هست.ازدانش آموزان خواسته ایم ازدفترهای باطله وپارسالشون چندبرگ جداکنندوتزینش کنندومواردخواسته شده رادرآن لحاظ کنند
که شامل
نوشتن پیام قرآنی
درج صفحات خوانده شده در هر روز
اهدای صفحات خوانده به هرنیتی که دارند
ترکیبات همان صفحات
تاریخ اجرا
ساعت
👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹کلیپ خانه های نورانی🌹
🌹نام ونام خانوادگی: زینب جورلی🌹
🌹نام دبیر مربوطه: خانم نظری🌹
🌹کلاس: نهم
🌹مدرسه: شهید برادران داغی🌹