eitaa logo
دبیران معارف اسلامی متوسطه اول
1.2هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2هزار ویدیو
2.5هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نشریه معارف
🌗 فراخوان مقاله برای نشریه معارف درود و سلام بر استادان بزرگوار وقت شما به خیر نشریه معارف در نظر دارد در پرونده ای، موضوع «نقش تربیتی استادان معارف اسلامی» را مورد واکاوی و بررسی قرار دهد. بدین وسیله از همه استادان و فرهیختگان اهل قلم دعوت می شود که مقالات و یادداشت های علمی خود را در عناوین و سرفصل‌های ذیل برای نشریه ارسال فرمایند. 🌑 عناوین و سرفصل‌های موضوع «نقش تربیتی استادان معارف اسلامی» 🔹دانشی: • تبیین جایگاه دانشجو • بیان ضرورت و جایگاه تربیت در آموزش • بررسی عوامل و موانع تربیتی در دانشگاه (از جمله: تواضع/تکبّر، آراستگی/ظاهر نامناسب، نظم/بی نظمی، بردباری و خوشرویی/عصبانیت و تندی، تکریم/ تحقیر، تشویق/تهدید، حق¬پذیری/ حق¬ناپذیری، پاسخگویی/فرار از پاسخگویی، عدالت/تبعیض، وفای به عهد/خلف وعده، مدارا/سخت گیری، انقلابی بودن/جناحی بودن، اعتدال در مزاح/شوخی¬های افراطی، کنترل نگاه/نگاه بی¬مهار و...) • شناخت ویژگی¬های نسل جوان امروز 🔹 انگیزشی: • تبیین جایگاه استاد معارف • بیان سیره تربیتی و شاگردپروری معصومین(ع) 🔹 مهارتی: • مهارت¬های محبوب سازی خدا، دین و اولیاء دین • مهارت¬های دوست داشتن دانشجو و احسان به وی • مهارت¬های کسب محبوبیت نزد دانشجویان (با رعایت اخلاص و قصدقربت) • مهارت¬های شناخت مخاطب (با تکیه بر علم روانشناسی و مزاج¬شناسی طب سنتی) 🔹موضوع پیشنهادی مخاطبان ارجمند می توانند علاوه بر عناوین و سرفصل‌های بالا، در موضوع پیشنهادی و البته مرتبط خود (پس از ارسال عنوان موضوع به ادمین کانال) قلم بزنند. 🔶🔶🔶 لازم به ذکر است حجم مقاله نباید از 2500 کلمه تجاوز کند؛ با حفظ ساختار علمی (تیتر+ میان تیتر+ ارجاع و پی نوشت‌های دقیق، ...) ارسال مقالات از طریق ایتا و ایمیل ذیل: 🟠 https://eitaa.com/aminalla_ir 🔵 maaref.mag@gmail.com _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نشریه معارف
💢 تعبیرِ "نماز خواندن" ترجمه کدام متن دینی است؟! ✍ دکتر محمدحسن احمدی، دانشیار دانشگاه تهران 🔸مرحوم‌ مطهّري‌ مي فرمودند: يكبار كه‌ خدمتشان‌(مرحوم حداد) بودم‌ از من‌ پرسيدند: نماز را چگونه‌ ميخواني‌؟ عرض‌ كردم‌: كاملاً توجّه‌ به‌ معانيِ كلمات‌ و جملات‌ آن‌ دارم‌! فرمودند: پس‌ كِيْ نماز ميخواني‌؟! در نماز توجّه‌ات‌ به‌ خدا باشد و بس‌! توجّه‌ به‌ معاني‌ مكن‌! 🔹و اما من می گویم ای کاش از اول به ما نگفته بودند نماز بخوان! نمی دانم تعبیرِ نماز خواندن ترجمه کدام متن دینی است؟! و اصلا چه کسی برای اولین بار این ترجمه را به کار برد؟! ولی هرچه بود؛ قطعا تاثیر نادرستی از تصویر نماز در ذهن ما داشته است. قبلا در مورد آسیب ترجمه ها، فراوان سخن گفته بودیم و این یکی از شاهدهای دیگر ... ✴️ در پایان به مناسبت شب شهادت حضرت امام هادی علیه‌السلام این حدیث زیبا را تقدیم می کنم: السَّهَرُ ألَذُّ لِلمَنامِ؛ شب زنده داری، خواب را شیرین تر می کند. فکر مصنوعی ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
📖 فایل pdf رنگی و جذاب⚡️✨ مقاله: "روش شناسی پاسخ به دینی" (با تاکید بر پاسخگویی به دانش آموزان و دانشجویان. ساده. کاربردی) 📝 بخش دوم ✍️ علی 📒چاپ شده در مجله: سفیر امین. شماره ۳۱. 👇👇
📖 فایل pdf رنگی و جذاب⚡️✨ مقاله: "روش شناسی پاسخ به دینی" (با تاکید بر پاسخگویی به دانش آموزان و دانشجویان. ساده. کاربردی) 📝 بخش اول: 🖊اهمیت مهارت های اخلاقی و ارتباطی در پاسخگویی ✍️ علی 📒چاپ شده در مجله: سفیر امین. شماره ۳۰. 👇👇
✅ شیوه‌های برخورد با برخی شاگردان با خصوصیات خاص: 🔻✍️✍️✍️ شاگردانی که اطلاعات زیادی دارند: • صحبت با آن‌ها. • ارزش قائل شدن برای تجربیات آن‌ها. • کمک گرفتن از آن‌ها در تدریس. • درگیر کردن آن‌ها با مطالب. • مورد تایید قراردادن آن‌ها تا ارزش علم و تجربه برای کلاس ملموس شود. • آن‌ها را به عنوان مربی گروه‌های کوچک و کم‌تجربه قرار دهیم. 🔻✍️✍️✍️شاگردانی که فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند: • انجام فعالیت‌های گروهی. • صحبت کردن با آن‌ها در زنگ تفریح و اجازه دادن به آن‌ها تا متوجه شوند اطلاعات غیر مرتبط است. • تا حد ممکن از اطلاعات به روز آن‌ها استفاده کنیم. 🔻 ✍️✍️✍️شاگردانی که به نظرات خود و دیگران احترام نمی‌گذارند: • برنامه‌هایی طراحی کنید تا اعضای گروه همدیگر را بشناسند. • گروه محور باشید. • قانونی وضع کنید که به اطلاعات و ایده‌های یکدیگر احترام بگذارید. • به نقطه نظرات افراد در کلاس احترام گذارید و آن‌ها را تکمیل کنید. 🔻 ✍️✍️✍️شاگردانی که با هم صحبت می‌کنند و مزاحم دیگران می شوند: • قانونی در کلاس حاکم کنید که در هر زمان فقط یک نفر می‌تواند حرف بزند. • بدون اینکه در شاگردان حالت دفاعی ایجاد کنید قبل از ادامه درس چند لحظه سکوت کنید. • در طول سخنرانی به طرف شاگردان بروید. • به خاطر داشته باشید هدف شما شرمنده کردن شاگردان نیست بلکه جلوگیری از مزاحمت است. 🔻 ✍️✍️✍️شاگردانی که رفتار خصمانه دارند: • با آن‌ها مخالفت نکنید. • خونسرد باشید و سعی کنید سخنان خصمانه آن‌ها را به شیوه‌ای بهتر برگردانید. • رفتار آن‌ها را نادیده بگیرید و به دنبال جلب همکاری جمعی نباشید. 🔻 ✍️✍️✍️شاگردانی که تمایل به مشارکت در کلاس ندارند: • از ابتدا سعی کنید همه را درگیر کنید. • به آن‌ها یک وظیفه ساده محول کنید. • بعضی گروه کوچک را دوست دارند آن‌ها را در گروه‌های کوچک قرار دهید. • سعی کنید سوالاتی از او بپرسید که می‌تواند جواب دهد. • به خاطر داشته باشید عدم مشارکت به معنای عدم یادگیری نیست، شاید سبک یادگیری آن‌ها این طور باشد. 🔻✍️✍️✍️شاگردانی که در کلاس حضور ذهن ندارند: • آن‌ها را مخاطب قرار داده و سوال بپرسید. • از ابزارهای بصری استفاده کنید. • از آن‌ها در خلاصه کردن درس کمک بخواهید. 🔻✍️✍️✍️شاگردانی که زیرکانه بحث اصلی درس را به سوی انحراف می‌کشانند: • یادآوری کنید که همیشه روی موضوع باید بحث کرد. • یک چارچوب از درس خود روی تابلو بنویسید تا اگر خواستند از بحث خارج شوند به روند بحث اشاره کنید. • جعبه پیشنهادات را فعال کنید. • چند دقیقه به آنها گوش دهید، خیلی وقت‌ها خیلی افراد فقط می‌خواهند شنیده شوند. 🔻✍️✍️✍️ شاگردانی که حکم‌فرما هستند: • علت این تسلط را پیدا کنید، دانستن علت در عکس العمل شما تاثیر دارد. • مستقیما درگیر نشوید به گروه متوسل شوید. ✍️زهراپازوکی
با سلام با توجه به اختصاص دادن فضای ویژه در پنل شاد جهت بارگذاری فیلم های آموزشی تدریس ،خواهشمندم در صورتی که همکاری در زمینه قرآن و پیام های آسمان کلیپ تدریس جذاب ،با روس های تدریس نوین انجام داده آمد جهت بارگذاری ارسال بفرمایید. 🚨توجه داشته باشید فیلم های ارسالی حجم آن نهایت ۳۰مگابایت باشد و زمان تدریس ۱۰دقیقه . 🚨حجم های بالاتر از ۳۰و زمان ده دقیقه بارگذاری نخواهد شد و از سرگروه‌ها خواهش می کنم از ارسال چنین فیلم هابیت خودداری بفرمایند. 🚨روش تدریس حتما می بایست از روش ها و تکنیک های نوین باشد از ارسال روشهای قدیمی خودداری بفرمایید . 🚨همکارانی که در کمیته داوران فیلم تدریسشان تایید و در پنل شاد بارگذاری شود گواهی تولید محتوا دریافت خواهند کرد .
هدایت شده از کانال فصل نهم
15.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پایه نهم| تدریس پیام های آسمان 🔻درس هفتم 📚 کانال فوق تخصصی نهم در ایتا 🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/2727215398C75ae34e40b
هدایت شده از کانال فصل نهم
قران گویای پایه نهم.pdf
1.29M
پایه نهم| قرآن گویا 🔻 درس ۱ تا ۱۱ 📚 کانال فوق تخصصی نهم در ایتا 🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/2727215398C75ae34e40b
هدایت شده از کانال فصل نهم
40479495060531.docx
20.1K
📝 آزمون پیام های آسمان 🔻ویژه نوبت اول ( با پاسخنامه ) 📚 کانال فوق تخصصی نهم در ایتا 🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/2727215398C75ae34e40b
هدایت شده از کانال فصل نهم
منابع دقیق آزمون استخدامی مربی پرورشی ۱۴۰۲.pdf
377.9K
🟩 منابع آزمون استخدامی مربیان پرورشی ۱۴۰۲ و سهم هر کدام از کل آزمون 📚 کانال فوق تخصصی نهم در ایتا 🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/2727215398C75ae34e40b
هدایت شده از کانال فصل نهم
پیام های آسمانی.pdf
114K
🧩 آزمون پیام‌های آسمانی 📚 کانال فوق تخصصی نهم در ایتا 🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/2727215398C75ae34e40b
هدایت شده از کانال فصل هشتم
پیام هشتم میان ترم.docx
22.2K
📝 آزمون پیام های آسمان 🔻 میان ترم 📚 کانال فصل هشتم در ایتا 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/1202782240C6c8df7ae76
هدایت شده از کانال فصل هشتم
40459476223632.docx
30.7K
📝 آزمون پیام های آسمان 📚 با پاسخنامه 📚 کانال فصل هشتم در ایتا 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/1202782240C6c8df7ae76
هدایت شده از کانال فصل هشتم
هشتم.pdf
812.3K
آزمونهای کل درسهای هشتم 📚 کانال فصل هشتم در ایتا 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/1202782240C6c8df7ae76
هدایت شده از کانال فصل هشتم
سوالات تستی کل کتاب هشتم.pdf
436.7K
۴۰۰ سوال تستی عربی 📚 کانال فصل هشتم در ایتا 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/1202782240C6c8df7ae76